آموزش پنالتی زدن در FIFA 21

نحوه پنالتی زدن در فیفا 21

در بازی فیفا ۲۱ تبدیل پنالتی‌ ها به گل، همیشه یک راه مطمئن برای پیروزی در مسابقه است. اما استفاده از این موقعیت‌ها اصلا کار آسانی نیست و برای تبدیل کردن این ضربات به گل، باید از مهارت خوبی برخوردار باشید. سیستم پنالتی های بازی FIFA 21 نسبت به نسخه قبلی تغییرات جزئی داشته، به همین دلیل در این بخش آموزشی ما نحوه پنالتی زدن در فیفا ۲۱ را به شما آموزش خواهیم داد تا بدون دردسر بتوانید پیروز میدان باشید.

نحوه هدف گیری در پنالتی های FIFA 21

در FIFA 19 فلٍشی وجود داشت که با فشردن دکمه شوت فعال می‌ شد، اما این فلش در اینجا با یک اشاره گر جایگزین شده که می‌توانید آن را در هر نقطه از هدف قرار دهید، هدفگیری در این روش پیچیده تر از روش قبل است. ممکن است در ابتدا کمی دلهره آور باشد، اما همین که به هدفگیری و تنظیم صحیح قدرت ضربه های خود عادت کنید، ضربات پنالتی تضمین شده تری خواهید داشت.

اولین و دشوار ترین قسمت به ثمر رساندن پنالتی ها در FIFA 21، تعیین نقطه هدف برای شوت زدن است. بازیکنانی که در پنالتی زدن رتبه بالایی دارند، گزینه مناسب تری هستند، چرا که اشاره گر آن ها کندتر حرکت می‌ کند.

برا هدف گیری در پنالتی خود،‌ مقصد توپ را با استفاده از آنالوگ سمت چپ مشخص نمایید.

آنالوگ های کنترلر بسیار حساس هستند، بنابراین وقتی که نقطه مورد نظر (معمولاً در گوشه بالای تور دروازه) را پیدا کردید، آن را سر جای خود نگه دارید. هنگامی که آنالوگ خود را در نقطه صحیحی قرار دادید، می‌ توانید قدرت ضربه خود را تنظیم کنید.

مراقب باشید! اگر مدت زمان زیادی را صرف هدف گیری نمایید، بازیکن تحت کنترل شما فقط یک پنالتی ضعیف را از همان وسط اجرا می‌ کند. اگر این بازی را به صورت دو نفره انجام می‌ دهید و نمی‌ خواهید که حریف شما مقصد توپ را ببیند، می‌ توانید با فشردن دکمه رو بالای D-Pad، اشاره گر را خاموش کنید. با خاموش کردن اشاره گر، فقط آیکون آن از روی صفحه حذف می‌ شود، اما هدف گیری و شوت زدن به همان شکل باقی می‌ مانند.

نحوه افزایش قدرت ضربات پنالتی در FIFA 21

آموزش پنالتی زدن در فیفا 21

افزایش قدرت ضربه در پنالتی از هدف گیری آن راحت تر و همچنین یک مهارت سریع برای اجراست. در یک پنالتی ایده آل، دو یا دو و نیم بخش از نوار قدرت پر می‌ شود که به بازیکن قدرت کافی برای زدن پنالتی‌ ای می‌ دهد که دروازه بان قادر به گرفتن آن نیست. ویژگی Timed Finishing نیز در پنالتی های FIFA 21 ادغام شده است، به این معنی که شما می‌ توانید دقت پنالتی خود را با فشردن دکمه شوت در زمان مناسب بهبود بخشید.

برای انجام این کار، پس از تنظیم قدرت ضربه پنالتی و فشردن دکمه شوت، حواستان به لحظه برخورد پای بازیکن با توپ باشد. بهترین راه برای یادگیری این روش و هدف گیری درست، تمرین در قسمت Skill Games موجود در بازی است.

نحوه اجرای پنالتی پاننکا (چیپ) در فیفا ۲۱

آموزش پنالتی زدن در FIFA 21

نام این پنالتی از نام یکی از بازیکنان سابق تیم ملی فوتبال چکسلواکی به نام آنتونین پاننکا گرفته شده که در یکی از بازی های خود در ضربات پنالتی، ضربه ای را تبدیل به گل کرد که در نوع خودش خاص بود. از آن زمان، به گل های چیپی که از روی نقطه پنالتی به ثمر می‌ رسد، پنالتی پاننکایی می‌ گویند. هنگامی که توانستید در زدن پنالتی مهارت کافی به دست آورید، می توانید حرکات جدیدتری را به ضربات خود اضافه نمایید.

برای اجرای پنالتی چیپ یا پاننکا، هدفگیری طبق معمول انجام می‌شود، اما هنگامی که قدرت ضربه خود را افزایش می‌ دهید، دکمه L1 بر روی PlayStation یا LB را بر روی کنترلر Xbox خود فشار دهید تا عمل چیپ را بر روی دروازه بان انجام دهد. یک پنالتی پاننکا صحیح، درست در وسط دروازه قرار می‌گیرد، اما می‌توانید آن را به سمت کناره های دروازه نیز بزنید.

مراقب باشید، اگر حریف شما درست حدس زده باشد، گرفتن این پنالتی بسیار آسان خواهد بود.

منبع: Goal

کوروش نیک منش
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 6 =