آنچه باید درباره بازی Max Payne PS4 بدانید

15 ویژگی بازی Max Payne

حدود ۱۵ سال از انتشار اولین نسخه از بازی Max Payne می گذرد. این بازی ابتدا بر روی PC منتشر شد و بعد از آن برای کنسول های دیگر نظیر پلی استیشن ۲، ایکس باکس و حنی سیستم عامل مک عرضه شد. نسخه ای از این بازی برای کنسول بازی Game Boy Advance نیز ارائه شد. نسخه دوم بازی بسیار موفق بود و در میان طرفداران به محبوبیت زیادی دست پیدا کرد.

بازی Max Payne
بازی Max Payne

حدود ۱۵ سال از انتشار اولین نسخه از بازی Max Payne می گذرد. این بازی ابتدا بر روی PC منتشر شد و بعد از آن برای کنسول های دیگر نظیر پلی استیشن ۲، ایکس باکس و حنی سیستم عامل مک عرضه شد. نسخه ای از این بازی برای کنسول بازی Game Boy Advance نیز ارائه شد. نسخه دوم بازی بسیار موفق بود و در میان طرفداران به محبوبیت زیادی دست پیدا کرد. سومین نسخه بازی به اندازه نسخه دوم موفق نبود و انتقاداتی را به همراه داشت.

۱۵ ویژگی بازی Max Payne

۱ – در طراحی چهره مکس پین سعی شد که به چهره سم لیک شباهت داشته باشد

چهره ایمن کاراکتر از روی یکی از سازندگان بازی یعنی Sam Lake طراحی شده است. سم از نویسندگان داستان مکس پین و از موسسان استودیو تولید کننده بازی Max Payne است. البته یکی از دلایل این الگو برداری را می توان بودجه ناکافی این استودیو در زمان طراحی این بازی دانست.

۲ – طراحی چهره نقش منفی داستان

برای طراحی چهره نقش منفی داستان مکس پین، از نیکل هورن مادر سم لیک استفاده شده است.

۳ – چهره متفاوت مکس پین در سه نسخه بازی

در دومین نسخه از این بازی، الگوی چهره پردازی کاراکتر مکس پین، بازیگر معروف تیموتی گیبز (Timothy Gibbs) است. اما در نسخه سوم باز هم در چهره تغییرات زیادی مشاهده می شود. دوبلاژ و صدا گذاری شخصیت مکس پین در هر سه نسخه به عهده جیمز مک کافری بود که در نسخه سوم از چهره اش نیز برای طراحی چهره مکس پین استفاده شد.

۴ – ایستر اگ ؛ موش تیر انداز

در قسمت اول چپتر دوم با انداختن نارنجکی در داخل سوراخ موش، به موش ها اعلان جنگ می دادید. سپس تعدادی موش مسلح به شما حمله می کردند.

۵ – اشاره به کاراکتر Dopefish

اگر یک گیمر تازه کار نباشید احتمالا با کاراکتر دوپ فیش آشنایی دارید. در بازی مکس پین پوستری به چشم می خورد که روی آن متنی با این مضمون نوشته شده که دوپ فیش هنوز زنده است. کاراکتر دوپ فیش در بازی های زیاد و متنوعی وجود دارد که می توان برای مثال از بازی های Rage، هیتمن ۲، Alan Wake و Quake نام برد.

15 ویژگی بازی Max Payne
۱۵ ویژگی بازی Max Payne

۶ – مکس پین؛ اولین بازی تیر اندازی با حالت آهسته

در این حالت گیمر ها می توانند به صورت اسلوموشن به دشمنان خود تیر اندازی کنند. می توان تشخیص داد که این حالت از روی فیلم Matrix الهام گرفته شده است. البته در حال حاضر بازی های زیادی وجود دارند که شامل این حالت می شوند.

۷ – موسیقی متن بازی

موسیقی متن فوق العاده زیبا و نوستالژیک این بازی که The Late Goodbye نام دارد با الگو گیری از شعری که توسط سم لیک سروده شده است ساخته شده. به نوعی می توان سم لیک را همه کاره این بازی دانست!!

۸ – کل بازی های ساخته شده توسط رمدی به مکس پین اشاره ای دارند
در قسمت دوم بازی Alan Wake متن هایی موجود است که با برداشتن آن ها، با صدای جیمز مک کافری، دوبلور شخصیت مکس پین خوانده می شود. همچنین دو تفنگ طلایی رنگ برتا در خانه الن موجود است که متعلق به مکس پین می باشد. در بازی Quantum Break هم فیلمی از بازی الن ویک در چادری کنار ساختمان فیزیکس پخش می شود که سم لیک بعنوان مکس پین در آن حضور دارد.

۹ – دو پایان برای یک داستان
در دومین نسخه از بازی، اگر بازی را در سخت ترین حالت به پایان برسانید، متوجه می شوید که پایان دیگری برای داستان وجود دارد. در درجه های سختی پایین، مونا در آغوش مکس می میرد اما اگر در سخت ترین حالت بازی را تمام کنید مونا زنده خواهد ماند.

۱۰ – مکس در هر نسخه مقداری پیانو می نوازد.
برعکس چهره خشن و بی احساس مکس، روحیه او پر از احساس و ذوق هنری است. و او در هر نسخه کمی پیانو می نوازد

۱۱ – کمک موسیقی متن نسخه سوم به بازی
موسیقی متن این نسخه را می توانیم از نقات قوتش بدانیم. در صورتی که هنوز این نسخه را بازی نکرده اید، پیشنهاد می کنیم یکبار هم که شده است آن را امتحان کنید.

۱۲ اضافه شدن قابلیت مخفی شدن پشت موانع
یکی از ایراد هایی که به دو نسخه اول از بازی وارد بود این بود که شما نمی توانستید پشت اشیا و مانع های مختلف پنهان شده و سنگر بگیرید. در نسخه سوم از بازی این مشکل برطرف شده و شما می توانید به راحتی پشت موانع کاور بگیرید.

۱۳ – نه به مکس پین سه!
زمانی که نسخه سوم بازی PlayStation 4 در حال تولید بود عده کمی( حدود ۳۱۰) نفر به علت تغییر استودیو سازنده بازی دست به اعتراض زده و خواستار توقف تولید بازی شدند.

۱۴ – تنوع چهره ها در بازی
در هنگام تولید و توسعه نسخه سوم بازی، سازندگان از کاربران خواستار ارسال تصویری از چهره شان برای شبیه سازی شخصیت ها طبق چهره خودشان شدند

۱۵ – روایت زندگی مکس توسط بت بوی
اگر تجربه بازی مکس پین را داشته باشید در آن انیمیشنی را می بینید که اگر با دقت آن را نگاه کنید می ببینید که زندگی مکس پین را به نوعی روایت میکند.

 

  مانی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + نوزده =