آیا تماشای فیلم از طریق کنسول پلی استیشن در آینده به آن آسیب می رساند؟

کاربران PlayStation 4 نه تنها این دستگاه را برای انجام انواع بازی و گیم خریداری می کنند بلکه بسیاری از کاربران این دستگاه همانطور که همه ما می دانیم از این کنسول برای مشاهده انواع فیلم استفاده می کنند. بخصوص در روزهای اخیر با رونمایی از مدیا پلیر سونی ۴k که این قابلیت را به کاربران دستگاه پلی استیشن ۴ داده تا بتوانند انواع فیلم را با کیفیت بلوری مشاهده کنند و از لذت یک فیلم واقعی هیجان زده شوند.

بسیاری از کاربران این نگرانی را دارند که مشاهده فیلم از طریق کنسول پلس استیشن ممکن است در دراز مدت و بخصوص در آینده به دستگاه آنها آسیب بزند. تردیدی نیست که تماشای فیلم در PS4 که یک دستگاه بسیار قدرتمند است بسیار ساده و با وجود کیفیت بلوری لذتبخش است اما محدودیت هایی که اغلب مورد نگرانی می شود نیز وجود دارد که معمولا این موارد نگران کننده نمی توانند باشند و باید از ذهن دور شوند.

دستگاه پلی استیشن ۴ در کنار پخش فرمت های مختلف فیلم می تواند با اتصال به شبکه های Netflix ،Amazon Instant Video یا Hulu Plus و یا حتی اتصال به شبکه های تلویزیونی طیف وسیعی از انواع ویدئو ها را برای مخاطب خود فراهم نماید که این موضوع باعث می شود کاربر بیشتر از قبل به سمت این دستگاه برای مشاهده شبکه های مختلف مراجعه کند. به صورت کلی خرابی بیشتر ممکن است سمت تلویزیون باشد تا خود کنسول بازی.

در واقع تلویزیون های قدیمی پلاسما و CRT  به دلیل بی حرکت بودن و دو بعدی بودن بازی های کنسول های قدیمی تر و همچنین به دلیل استفاده زا فسفر در شیشه این تلویزیون ها راحت تر خراب می شدند هر چند امروزه  این مشکل به کلی بر طرف شده است و کاربر می تواند بدون محدودیت زمانی به انجام بازی بپردازد. هر چند باز هم توصیه می شود که  این تلویزیون ها هم برای جلوگیری از داغ شدن و خرابی پیکسل ها بهتر است در کدت زمان طولانی روشن نباشند.

دستگاه پلی استیشن ۴ قابلیت کلیدی که دارد این است که تصویر تلویزیون را مات و تیره می کند و این باعث می شود تا پیکسل ها کمتر آسیب ببینند. اما خد دستگاه پلی استیشن ۴ از قابلیت پخش و اجرا فرمت های بازی های مختلف بهره می برد و نوع نمایش تصویر آنها بصورت ۳۶۰ درجه و با استفاده از قوی ترین پردازنده ها انجام می شود. بنابراین پخش انواع فرمت های فیلم و حتی فرمت فیلم های ۴K هم آسیبی نمی تواند به پردازنده های این دستگاه ها وارد نماید. در کشورهایی مانند آمریکا و یا بسیاری از کشورهای پیشرفته اروپایی خطرات استفاده از پلی استیشن ۴ برای مشاهده برخی از فیلم ها به مراتب کمتر است.

در ایران و کشورهایی مانند ایران برای مشاهده این شبکه ها شاید بعضا از فیلتر شکن ها استفاده کنند و یا با خرید برخی از اکانت ها اقدام به تماشای برخی از شبکه ها بکنند. استفاده از فیلتر شکن ها همیشه خطرناک است و می تواند باعث هک شدن سیستم و آسیب به برخی از قابلیت های دستگاه پلی استیشن بخصوص بخش تنظیمات آن بشود. اما شاید بزرگترین خطری که دستگاه پلی استیشن شما را با مشاهده فیلم به خطر بیاندازد خطر آنلاین تماشا کردن فیلم باشد.

در واقع بارهها حتی خود شرکت سونی اخطار داده که بازیکنان پلی استیشن ۴ در زمان مشاهده فیلم بصورت آنلاین و یا حتی دانلود فیلم های مورد نظر خودشان با دستگاه PS4 به شدت در معرض تهدید قرار دارند. این خطر و یا تهدید پیغام ها و پیام هایی هستند که از سمت شبکه ها و هکر های آنلاین برای دستگاه شما ارسال می شود که شما ممکن است بدون اینکه از متن آن آگاهی داشته باشید و یا متوجه شوید با قبول این پیام ها در واقع ممکن است دستگاه پلی استیشن ۴ را از کار بیاندازد و یا باعث شود تا دستگاه به تنظیمات کارخانه باز گردد.

در این خصوص شکایات زیادی به شرکت سونی شده است و حتی برخی از کاربران سونی را مجرم اصلی خرابی دستگاه خود می دانند. به عنوان مثال پیامی حاوی به روز رسانی و یا ایمن سازی دستگاه به شما ارسال می شود و شما برای بهبود وضعیت دستگاه آن را اجرا می کنید و نتیجه فرمت شدن داده های شما و بر گردانده شدن به تنظیمات کارخانه و یا خرابی کنسول است. برای جلوگیری از این خطر تنها کاری که باید انجام دهید این است که پیام را فورا پاک کنید و دستگاه را از اینترنت خارج کنید.

به یاد داشته باشید که برای تماشای فیلم با دستگاه PS4 بهتر است مدت زمان زیادی از دستگاه استفاده نکنید و اگر فیلمی به صورت انلاین تماشا می کنید مراقب پیام ها و اخطار ها باشید و هیچ کدام را قبول نکنید و در صورت عدم نیاز به اینترنت فورا کنسول پلس استیشن ۴ خود را قطع کنید.

  مانی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 5 =