آموزش اتصال دسته ایکس باکس سری ایکس به کنسول، کامپیوتر و موبایل

آموزش اتصال دسته ایکس باکس سری ایکس به کنسول و کامپیوتر و گوشی

اگر اخیرا یک کنسول Xbox Series X خریده اید، علاوه بر کنسول جذابتان، هم‌اکنون شما صاحب یک گیم‌پد تازه و درخشان هستید، بنابراین یکی از اولین چیزهایی که باید بدانید این است که چگونه یک کنترلر را با کنسولتان جفت‌سازی کنید. کنترلر فوق العاده Xbox Series X علاوه بر کنسول بازی، به کامپیوتر و لپ تاپ – گوشی اندروید و آیفون و آیپد نیز به راحتی قابل اتصال است. بنابراین در ادامه مقاله همراه ما باشید تا نحوه اتصال دسته ایکس باکس سری ایکس (Xbox Series X) به کنسول کامپیوتر و لپ تاپ – گوشی اندروید و گوشی آیفون و آیپد iOS را به آسانی یاد بگیرید. 

نحوه اتصال دسته کنترل بازی به کنسول های Xbox Series X – Xbox Series S

جفت کردن و اتصال دسته Xbox Series X و S
جفت کردن و اتصال دسته Xbox Series X و S

اگر قبلا یک کنترلر بی‌سیم را با یک کنسول Xbox جفت کرده‌اید، پس قطعا این روند برایتان آشناست زیرا مشابه قبل است، بنابراین با وارد کردن باتری‌ها و یا بسته باتری درون کنترلر Xbox Series X و سپس فشار دادن و نگه‌داشتن دکمه Xbox  تا زمان روشن شدنش، کارتان را آغاز کنید.

بعد دکمه Pair که در قسمت جلویی کنسول Xbox Series X یا Xbox Series S قرار دارد را فشار دهید، این دکمه در کنار پورت USB است و سپس در عرض ۲۰ ثانیه دکمه Pair روی کنترلر خود را فشار داده و نگه‌ دارید تا دکمه Xbox شروع به چشمک زدن کند. این نشان می‌دهد که کنترلر در حال جستجوی کنسول تان است و کمی پس از آن دکمه Xbox روشن می‌ ماند و نشان می‌دهد که اتصال برقرار شده است.

اگر برای اتصال کنترلر به کنسولتان از این طریق با مشکل مواجه شده‌اید، می‌توانید به جای این روش از کابل USB-C جهت اتصال مستقیم کنترلر به کنسول Xbox Series X یا Xbox Series S استفاده کنید، بدین ترتیب اتصال بصورت خودکار انجام می‌شود.

نحوه اتصال دسته ایکس باکس سری ایکس (Xbox Series X) به کامپیوتر و لپ تاپ

اتصال دسته ایکس باکس سری ایکس به کامپیوتر
اتصال دسته ایکس باکس سری ایکس به کامپیوتر

برای اتصال کنترلر Xbox Series X به کامپیوتر (PC) یا لپ تاپ، ابتدا مطمئن شوید که کامپیوتر شما از دانگل بلوتوث بهره مند است. دکمه Xbox روی کنترلرتان را فشار دهید تا روشن شود، سپس دکمه Pair را به مدت ۳ ثانیه پایین نگه‌دارید و در نهایت آن را رها کنید.

سپس در کامپیوترتان به آدرس Start > Settings > Devices > Bluetooth بروید و مطمئن شوید که بلوتوث روشن است، سپس گزینه Add Bluetooth or other device را انتخاب کنید. در صفحه Add a device روی گزینه Bluetooth کلیک کنید، سپس منتظر بمانید تا گزینه Xbox Wireless Controller در لیست دستگاه‌تان ظاهر شود و در نهایت همه‌چیز آماده است.

نحوه اتصال دسته ایکس باکس سری ایکس (Xbox Series X) به گوشی اندروید

اتصال دسته ایکس باکس سری ایکس به گوشی اندروید
اتصال دسته ایکس باکس سری ایکس به گوشی اندروید

برای اتصال کنترلر ایکس باکس سری ایکس به گوشی اندروید – ابتدا مطمئن شوید که کنترلر بروزرسانی شده و دستگاه اندرویدتان نیز آخرین نسخه سیستم عامل را دریافت کرده است. دکمه Xbox را فشار دهید تا کنترلرتان روشن شود، سپس دکمه Pair را بمدت ۳ ثانیه نگه‌دارید و آن را رها کنید. بعد، در دستگاه اندرویدتان به آدرس Apps > Settings > Connections > Bluetooth بروید و بلوتوث خود را روشن کنید، سپس لیست دستگاه‌های بلوتوث در دسترس را بررسی کرده و نام Xbox Wireless Controller را از درون آن لیست انتخاب کنید. صبر کنید تا نوشته Connected در زیر گزینه Xbox Wireless Controller ظاهر شود، بدین ترتیب همه‌چیز آماده است. حالا که تلفن همراه‌تان را در دست گرفته‌اید، بهتر است برنامه موبایل Xbox را نیز نصب کنید.

نحوه اتصال دسته ایکس باکس سری ایکس (Xbox Series X) به آیفون و آیپد

اتصال دسته ایکس باکس سری ایکس به آیفون
اتصال دسته ایکس باکس سری ایکس به آیفون

برای جفت کردن یا اتصال کنترلر Xbox Series X به گوشی های iOS همچون آیفون و آیپد، ابتدا مطمئن شوید که کنترلر بروزرسانی شده است و دستگاه iOS‌ تان نیز حاوی آخرین نسخه سیستم عامل باشد. ابتدا، در دستگاه iOS‌تان به آدرس Settings > Bluetooth بروید و مطمئن شوید که بلوتوث‌تان روشن است.

بعد دکمه Xbox را فشار دهید تا کنترلرتان روشن شود، البته اگر از قبل کنترلرتان به دستگاه Xbox وصل شده است باید آن را جدا کنید. دکمه Pair را ۳ ثانیه نگه دارید و رها کنید، سپس لیست بلوتوث دستگاه iOS را بررسی کرده و گزینه Xbox Wireless Controller را انتخاب کنید. صبر کنید تا دستگاه iOS نشان دهد که اتصال برقرار شده است و در نهایت کارتان تمام است.

 

منبع: Gamesradar

کوروش نیک منش
دیدگاه کاربران
۲ دیدگاه
  • یاسین ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ / ۸:۱۴ ب٫ظ

    سلام من مراحل رو رفتم اما روی گوشیم می‌نویسه نیاز به برنامه خاصی داره برای وصل شدن گوشیمم A80 هستش چیکار باید کنم

    • پشتیبان مرکز خرید 1 ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ / ۹:۴۲ ق٫ظ

      سلام روزتون بخیر
      باید برنامه موبایل xbox رو هم نصب داشته باشید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 17 =