نحوه اتصال هدفون بلوتوثی به ایکس باکس وان

هدفون‌های بلوتوثی برای آن دسته از افرادی که به دنبال تجهیزات صوتی با کیفیت هستند، ضروری است. داشتن یک هدست خوب گیمینگ تقریباً به اندازه داشتن یک صندلی خوب گیمینگ مهم است. این روزها همه چیز با بلوتوث کار می‌کند. متأسفانه، دارندگان کنسول‌های ایکس باکس در اتصال هدفون ایکس باکس وان با مشکلاتی مواجه می‌شوند. اما نگران نباشید، ما در اینجا چند راه حل برای شما ارائه داده‌ ایم.

بلوتوث Xbox چگونه کار می‌کند؟

Xbox One از قابلیت بلوتوثی که ما می‌شناسیم، برخوردار نیست. این کنسول با آداپتور Microsoft Xbox Wireless کار می‌کند که امکان اتصال بین سیستم‌ها و لوازم مایکروسافت را فراهم می‌سازد. مایکروسافت، هدفون‌های بی‌سیم زیادی تولید کرده که می توانید آن‌ها را خریداری نمایید. این محصولات به راحتی قابل استفاده بر روی Xbox One و Xbox Series X|S می‌باشند، زیرا با Microsoft Xbox Wireless سازگار هستند. اما شاید هرکسی یک جفت هدفون گیمینگ بی‌سیم که محصول شرکت مایکروسافت باشد را در اختیار نداشته باشد یا قادر به تهیه آن نباشد.

بلوتوث از طریق برنامه Xbox App

اتصال هدفون ایکس باکس وان
بلوتوث از طریق برنامه Xbox App

فرض کنیم که شما یک جفت هدفون بلوتوث Sony دارید و می‌خواهید از آن‌ها بر روی Xbox One خود استفاده کنید. مسلماً این هدفون‌ها با Microsoft Xbox Wireless کار نخواهند کرد، اما راه‌هایی برای حل این مسئله وجود دارد. راهنمای گام به گامی که در اینجا ارائه کرده‌ ایم ممکن است کمی پیچیده به نظر برسد، اما ثابت شده که این مشکل را برطرف می‌سازد.

  • در Xbox One خود، به Devices & Connections بروید و بر روی Remote Features کلیک کنید.
  • مطمئن شوید که تیک باکس کنار Enable Remote Features علامت خورده باشد.
  • برنامه Xbox App را بر روی تلفن همراه یا تبلت خود دانلود نمایید.
  • با همان اطلاعات ایکس‌ باکسی که می‌خواهید به آن متصل شوید، وارد (Log in) شوید.
  • بر روی آیکون بالا سمت راست، کنار زنگوله اعلانات (Notifications) کلیک کنید.
  • بر روی Remote Play on This Device کلیک کنید.
  • اکنون Xbox شما به دستگاه مورد نظر متصل خواهد شد. این کار ممکن است با یک الی دوبار تلاش صورت بگیرد.
  • پس از اتصال، کنسول شما بلافاصله بر روی تلفن همراه یا تبلت شما اجرا می‌شود.
  • هدفون بلوتوث خود را به بلوتوث تلفن همراه یا تبلت خود متصل کنید تا صدای درون بازی را بشنوید.

معایب این روش

این یک روش غیر مستقیم برای اتصال هدفون بلوتوث به Xbox One است. به خاطر آن، تبلت یا دستگاه شما باید مدام متصل به شارژر باشد، زیرا این کار به شدت از توان باتری کم می‌کند. همچنین، اگر از تلفن اصلی خود برای این کار استفاده می‌کنید، دیگر نمی‌‌توانید در زمان Loading بازی وارد صفحات اجتماعی شوید.

با استفاده از این روش، دیگر نمی‌توانید چت کنید و باید آن را به عنوان یک خروجی صوتی خالص تصور کنید. اگر می‌خواهید با خود خلوت کرده و به تنهایی بازی کنید، این روش خوبی است. اما اگر می‌خواهید با دوستانتان چت کنید، باید یک هدست سیمی یا هدستی سازگار با مایکروسافت تهیه نمایید.

اتصال بلوتوث به کنترلر Xbox

به عنوان جایگزینی برای روش بالا، می‌توانید هدست بی‌ سیم غیر مایکروسافتی خود را مستقیماً به کنترلر Xbox متصل کنید. برای انجام این کار، باید یک فرستنده بلوتوث مجهز به جک صوتی ۳.۵ میلی متری که به اندازه یک سیم استاندارد AUX است، خریداری نمایید.

لازم به ذکر است که تمام کنترلرهای Xbox با پورت ۳.۵ میلی متری عرضه نمی‌شوند. البته این موضوع در مورد بعضی از مدل‌های قدیمی صادق است، در مدل‌های جدید این مشکل وجود ندارد. زیر جوی‌ استیک‌ها را بررسی کنید تا متوجه شوید که به آداپتور دیگری نیاز دارید یا خیر. اگر به خاطر بروز مشکلاتی، نیاز به خرید کنترلر جدیدی داشتید، حتماً آن کنترلری را انتخاب کنید که پورت ۳.۵ میلیمتری دارد.

هنگامی که تمام آداپتورهای مورد نیاز متصل شدند و کار کردند، تنها کاری که باید انجام دهید، فشردن دکمه‌های مربوط به جفت‌ سازی (Pairing) برای اتصال هدفون بلوتوث است. این تنظیمات ممکن است کمی مضحک به نظر برسد، مخصوصاً اگر مجبور شوید چندین آداپتور را به هم متصل کنید.

معایب این روش

مانند روش Xbox App، شما محدود به شنیدن صدای بازی خود می‌شوید. آداپتور بلوتوث‌هایی وجود دارند که هم برای ورود و هم خروج صدا کار می‌کنند و به شما امکان استفاده از قابلیت Talk-Back را می‌دهد. این مدل‌ها ممکن است گران‌ قیمت باشند. به همین خاطر، بهتر است یک هدست بی‌سیم Xbox برند Microsoft خریداری نمایید. علاوه بر این، اگر مجبور به وصل کردن چندین آداپتور شوید، با یک کنترلر سخت و سنگین روبرو خواهید شد. باتری دستگاه نیز به سرعت تمام می‌شود.

منبع: DigitalTrends

سیما حسینی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 2 =