اتصال کنترلر پلی استیشن ۵ به ایکس باکس سری X‌ و S

اتصال کنترلر پلی استیشن 5 به ایکس باکس سری X‌ و S

اگر به دنبال اتصال کنترلر پلی استیشن ۵ به ایکس باکس سری X‌ و S خود هستید، باید بگوییم که هیچ پشتیبانی داخلی برای کنترلر DualSense پلی استیشن ۵ سونی روی کنسول های Xbox Series X و S مایکروسافت وجود ندارد، باید این کار را از طریق یکی از دو راه زیر انجام دهید.

روش ۱: کنترلر پلی استیشن ۵ را با یک آداپتور به Xbox Series X متصل کنید

مؤثرترین راه در استفاده از کنترلر پلی استیشن ۵ برای گیمینگ Xbox Series X و Xbox Series S استفاده از آداپتور یا مبدل خاص است. این روش مشابه روش استفاده از آداپتور در مسافرت کار می کند. یک سر آداپتور باید به کنسول بازی ویدیویی متصل شده و سر دیگر از طریق USB یا بلوتوث به کنترلر متصل شود.

در این مورد، می توانید از آداپتور برای اتصال کنترلر DualSense پلی استیشن ۵ به کنسول Xbox Series S یا X استفاده کنید. مبدل کنترلر اغلب هزینه ای بیشتر از کنترلر واقعی Xbox دارد. احتمالا خرید کنترلر Xbox جدید برای Xbox Series X ارزان تر خواهد بود.

اتصال کنترلر پلی استیشن 5 به ایکس باکس سری X‌ و S
اتصال کنترلر پلی استیشن ۵ به ایکس باکس سری X‌ و S

آداپتور و مبدل کنترلر به شما اجازه می دهد از کنترلر خود در اکثر کنسول های بازی ویدیویی استفاده کنید. همچنین می توانید روی تلویزیون هم بازی کنید. Titan Two یک آداپتور معروف است که از کنسول ها و کنترلرهای پلی استیشن و Xbox Series X و S پشتیبانی می کند. Cronus Zen نیز گزینه دیگری است که البته تا زمانی که در اواسط سال ۲۰۲۱ عرضه نشده بود، انتظار پشتیبانی آن از Xbox Series X و پلی استیشن ۵ را نداشتیم.

روش ۲: بازی های Xbox Series X را با کنترلر پلی استیشن ۵ از طریق گیمینگ فضای ابری Xbox بازی کنید

سرویس گیمینگ ابری Xbox که قبلا Project xCloud نام داشت به بازیکنان اجازه می داد بازی های ویدیویی Xbox Series X را از سرورهای مایکروسافت به طور مستقیم در رایانه یا دستگاه های هوشمند خود استریم کنند. نکته جالب درباره گیمینگ ابری Xbox این است که هنگام استریم بازی ویدیویی، می توانید تقریبا از هر کنترلری که به دستگاه خود متصل کرده اید، استفاده کنید. خوشبختانه، کنترلرهای DualSense پلی استیشن ۵ می توانند به گوشی های هوشمند اندروید و iOS و تبلت ها متصل شوند. کنترلر پلی استیشن ۵ همچنین قابلیت اتصال به رایانه های ویندوز و مک را بدون هیچگونه ترفند یا سخت افزار اضافه ای دارد. از ژانویه ۲۰۲۰، گیمینگ ابری Xbox تنها روی دستگاه های اندروید در دسترس بوده، هرچند همه انتظار داشتند تا اواسط ۲۰۲۱، برای iOS، ویندوز و مک نیز راه اندازی شود.

آیا کنترلر Xbox پلی استیشن ۵ وجود دارد؟

کنترلر اصلی Xbox پلی استیشن ۵ وجود ندارد. اگر چیزی در این باره از شخصی یا در یک ویدیوی یوتیوب شنیده اید، احتمالا به کنترلر سوم شخص یا شاید به آداپتور یا مبدل اشاره داشته اند.

آیا کنسول های Xbox Series X پشتیبانی از کنترلر پلی استیشن ۵ را اضافه خواهند کرد؟

بعید است که مایکروسافت پشتیبانی برای کنترلرهای سونی را به کنسول های Xbox Series X یا Xbox Series S خود استفاده کنند، زیرا واضح است که قصد دارند بازیکنان را به خرید محصولات مایکروسافت تشویق کنند. امکان دارد این اتفاق بیافتد، اما صبر کردن برای رخ دادن این اتفاق عاقلانه نیست، زیرا شاید مجبور شوید مدت طولانی منتظر بمانید.

اگر به کنترلر اضافی باری کنسول Xbox Series X یا S نیاز دارید، بهتر است یک کنترلر جدید یا دست دوم بخرید. کنترلرهای شخص ثالث بسیاری با قیمت های متفاوت وجود دارند که می توانید از بین آن ها انتخاب کنید و کنترلرهای Xbox که برای کنسول های Xbox One و رایانه های ویندوزی طراحی شده اند نیز روی Xbox Series S یا X کار خواهند کرد.

سیما حسینی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 4 =