اختراع جدید سونی

اختراع جدید سونی

انتخاب سطح دشواری در ابتدای بازی موردی است که به‌ زودی به چیزی درگذشته تبدیل می‌شود، البته اگر اختراع جدید سونی عرضه شود. اگرچه احتمالاً اختیاری است، اما تنظیم دشواری خودکار می‌تواند استرس را برای بازیکنانی که خود را در بازی‌های ویدیویی، بهترین نمی‌دانند کاهش دهد. یکی از استراتژی‌های مهم سونی در عرصه پلی‌ استیشن ۵ تأکید بر دستیابی راهنما برای بازیکنانی است که در غیر این صورت بسیار ناامید خواهند بود.

این کار از طریق Activity Cards، که راهی آسان برای مشاهده کل پیشرفت بازی و جام‌های درون بازی فراهم می‌کند، انجام می‌شود. نکته مهم این است که، Activity Cards به بازیکنان اجازه می‌دهد نکات و راه‌ حل‌هایی را به دست آورند، البته در صورتی که PlayStation Plus داشته باشند. گفته می‌شود، اگر حق اختراع سونی به ثمر بنشیند، این تنها آغاز تلاش‌های سونی برای به حداقل رساندن این ناامیدی در بازی‌ها است.

اختراع سونی به سیستمی اشاره دارد که ورودی بازیکن مورد نظر را نظارت کرده و سپس آن را با برخی از گیمرهای دیگر مقایسه می‌کند. در این مرحله، سیستم سطح توانایی و مهارت بازیکن را در مقایسه با دیگران تعیین می‌کند. این ویژگی به بازیکنان اجازه می‌دهد ببینند که بازی‌های بعدی تا چه حد دشوار هستند، یا به آن‌ها کمک می‌کند چالش‌های پیش رو که فراتر از سطح مهارت‌های طبیعی آن‌ها هستند را پیش‌ بینی کنند. جالب‌تر از همه، این سیستم به عنوان راهی برای اجازه دادن به بازیکنان در گذشتن از نبردهای سخت با رئیسان و موانع در بازی‌ها ادغام می‌شود. مثلاً، بازیکنان مبارز ممکن است بتوانند تخریب کرده و سپس از برخی از رئیسان خاص ترسناک بگذرند.

اگرچه سونی اخیراً تعدادی از اختراعات متمرکز بر راهنمای بازیکنان را پخش کرده است، اما بازیکنان نظرات مهمی درباره تنظیم سطح دشواری بازی دارند. اینکه بازیکنان به امتیاز عملکرد خود نسبت به بازیکنان دیگر دسترسی داشته باشند یا خیر، وجود آن امتیاز ممکن است افراد زیادی را آزار دهد. به هر حال، اگر هر اشتباهی آن امتیاز را کاهش دهد و اجازه دهد سونی بازی‌های آسان‌تری را برای بازی‌های آینده پیشنهاد دهد، این امر باعث می‌شود بازیکنان از تلاش برای بازی‌های سخت منصرف شوند.

سطح دشواری بازی ها

سطح دشواری در بازی‌های ویدیویی همیشه یک موضوع مهم بوده است. بازیکنانی که در عصرهای ابتدایی بازی‌ها زندگی می‌کردند معمولاً به خاطر عبور از چالش‌های طاقت فرسا در بازی، به خود افتخار می‌کنند و به آن‌ها تنها با اسراری مانند Konami Code کمک می‌کنند. بسیاری از بازی‌ها، مانند برخی نسخه‌های پلتفرمی کلاسیک Earthworm Jim، برای تمسخر بازیکنانی که سطح دشواری پایین را انتخاب می‌کنند، بدنام شده‌ اند، در حالی‌ که بازی‌های دیگر نسبت به افرادی که گیم پلی کمتری را تقاضا می‌کنند، بخشش بیشتری دارند.

بسیاری ترجیح می‌دهند خودشان به دنبال نکات و راه‌ حل‌ها باشند، به جای اینکه از لحظات سخت عبور کنند. اختراع جدید سونی برخی ویژگی‌های Nintendo’s Super Guide را یادآوری می‌کند، که به بازیکنان اجازه می‌داد بر آواتارهای خود کنترل داشته باشند و تماشا کنند که آن‌ها مراحل را کامل می‌کنند. به‌ عبارت‌ دیگر، به جای توانمندسازی بازیکنان برای غلبه بر چالش‌ها، Super Guide و اختراع جدید سونی می‌توانند چالش‌ها را به‌ کلی حذف کنند. وقتی سونی این سیستم را اجرا کند مشخص می­شود این اتفاق چگونه رخ می­‌دهد.

 

منبع: GameRant

سیما حسینی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 18 =