معرفی کمپانی الکترونیک آرتز – Electronic Arts

کمپانی بازی ساز الکترونیک ارتز

کمپانی الکترونیک آرتز (Electronic Arts) یک شرکت آمریکایی بازی ساز است که دفتر مرکزی و شعبه اصلی آن در شهر Redwood کالیفرنیا واقع شده است. الکترونیک آرتز دومین شرکت بزرگ و قدرتمند در قاره های اروپا و آمریکا محسوب می شود که از ارزش بسیار بالایی برخوردار است. این کمپانی بعنوان یکی از قدرتمندترین شرکت های ساخت و توسعه بازی های فوتبالی از جمله فیفا شناخته شده است.

کمپانی الکترونیک آرتز

شرکت Electronic Arts در ۲۷ ماه مه در سال ۱۹۸۲ توسط کارمندسابق شرکت اپل (تریپ هاوکینز) تاسیس شد. تریپ هاوکینز به عنوان پیشگام صنعت بازی های رایانه ای خانگی شروع به کار کرد و در دنیای بازی درخشید. تمامی کارمند هایی به عنوان طراح و برنامه نویس در این شرکت مشغول به کار بودند، مسئول بازی های خود را با عنوان هنرمندان نرم افزار معرفی می کردند. این کمپانی با نام اختصاری EA نیز شناخته می شود که مخفف کلمه Electronic Arts است.

کمپانی الکترونیک آرتز بازی های متعددی را ساخته است. علاوه بر بازی، برخی نرم افزار بهره وری برای رایانه های شخصی نیز به بازار های جهانی عرضه کرده است که تمامی آن ها توسط افراد یا گروه های خارجی تا سال ۱۹۸۷ در Skate or Die توسعه پیدا کرد. به مرور زمان این کمپانی به سمت استودیو های بازی سازی داخلی رفت. در اوایل سال ۲۰۰۷ رتبه هشتم را در لیست بزرگترین و بهترین شرکت‌ های طراحی نرم افزار را به نام خود ثبت کرد.

اغلب گیمر های حرفه ای در صنعت بازی‌ های ویدیویی، از بازی‌ های ورزشی مثل فوتبال، والیبال، راگبی یا هاکی نهایت لذت می برند. قطعا حتی اگر این بازی ها را تجربه هم نکرده باشند، نام آن‌ ها به‌ گوش‌ شان رسیده است. در واقع یکی از کمپانی هایی که فراز و نشیب‌ های بسیاری در طول تاسیس خود داشته است، کمپانی الکترونیک آرتز یا همان EA است. شرکتی که برای هر یک از سبک‌ های خود یک تیم بازی سازی جداگانه داشته و پیشرفت و محبوبیت خود را تقریبا مدیون ساخت بازی‌ های ورزشی است.

کمپانی الکترونیک آرتز در زمینه توسعه، پخش و نشر بازی های ویدیویی فعالیت بسیاری دارد. در اوایل تاسیس، این کمپانی مجبور به توزیع بازی‌ ها از داخل خانه شد. به طوری کلی این کمپانی در ابتدا یک استودیو خانگی بود و بعد ها با پیشرفت های بسیاری که پیدا کرد تبدیل به یک کمپانی قدرتمند شد. در اواخر سال ۱۹۸۰ میلادی تصمیم به ساخت بازی های بسیاری بر روی انواع کنسول‌ ها گرفت.

از جمله بازی ها الکترونیک آرتز

در حال حاضر، EA بازی های معتبری را توسعه داده و منتشر کرده است که به شکوفایی و شهرت آن در صنعت گیم تاثیر بسزایی داشته است:

  • بازی attlefield
  • بازی Need for Speed
  • Army of Two
  • Titanfall
  • Star Wars
  • EA Sports FIFA
  • Madden NFL
  • NBA Live
  • NHL
  • EA Sports UFC

بخش های الکترونیک آرتز

به طور کلی کمپانی الکترونیک آرتز از ۴ بخش اصلی تشکیل شده است:

۱. ای‌ اِی گِیمز (EaGames): بخش بازی ای ای گیمز مسئول ساخت و توسعه بازی‌ هایی با سبک های حادثه‌ ای، ماجرایی، مسابقه‌ ای، رزمی و نقش بازی (Role Playing) است. مدیریت این بخش را فردی به نام فرانک گیبو بر عهده دارد.

۲. ای‌ اِی اسپرتس (EaSports): این بخش بازی‌ هایی که در سبک های ورزشی هستند را تولید می‌ کند. این بازی‌ ها عبارتند از: فیفا، ان اف ال، ان پی ای، فایت نایت، تایگروودز پی جی اِی تور، هاکی، ان اچ ال و راگبی می باشند. مدیریت بخش برعهده پیتر مور است.

۳. ای‌اِی کژوال اینترتینمنت (Ea Casual Entertainment): این بخش برای تمام گیمر هایی که به‌ طور معمولی از این بازی‌ ها استفاده می‌ کنند و افرادی که استفاده‌ کننده ی همیشگی و دائمی این بازی‌ ها نیستند، بازی تولید می‌ کند. مدیریت بخش ای‌ اِی اسپرتس را فردی به نام کیتی ورابک بر عهده دارد.

۴. استودیو سیمز (The Sims): استودیو سیمز بیشتر در بخش بازی‌ های شبیه ساز زندگی واقعی فعالیت دارد و سعی دارد زندگی انسان ها را به دنیای مجازی و گیم بکشاند. به طوری که تمامی احساسات شما در زندگی واقعی را درگیر خود می کند. یکی از معروف‌ ترین آن ها سری‌ بازی های پرطرفدار سیمز است. فردی به نام راد هامبل این بخش را هدایت و رهبری می کند.

کیفیت بازی ها

طبق آمار سایت متاکریتیک در سال ۲۰۰۶ میلادی، شرکت الکترونیک آرتز از ۱۰۰ نمره، نمره ۷۴ را مختص خود کرد. در حالی که کمپانی نینتندو با یک نمره بیشتر در رده های بالاتری از الکترونیک آرتز قرار گرفت. این کمپانی به عنوان پدر خوانده صنعت گیم در بین گیمر ها شناخته شده است و تمامی گیمر های حرفه ای آن را با نامی خوش می شناسند.

دو استودیو با عنوان های تست کننده الکترونیک آرتز با نام های EA Canada و Burnaby بیشتر از ۲۰۰ کارمند مشغول به کار دارند که یکی از بزرگترین استودیو های تست کننده شرکت EA محسوب می شوند. در سال ۱۹۸۷، کمپانی EA اولین بازی توسعه یافته خود را با نام Skate or Die منتشر کرد. برای اولین بار در سال ۱۹۸۸ الکترونیک آرتز یک بازی شبیه ساز پرواز را با گرافیک فوق العاده عالی و پیشرفته را منتشر کرد.

موتور بازی سازی EA

کمپانی EA در سال ۲۰۰۸ موتور بازی‌ سازی جدیدی به بازی خود اضافه کرد. این موتور بازی سازی با نام ایگنات (Ignite) به بازار عرضه شد. این موتور بازی سازی بیشتر از هر چیزی در ساخت و توسعه بازی‌ های ورزشی همچون فیفا استفاده می شود. علاوه بر این موتور بازی سازی ایگنات، موتور بازی فراست‌ بایت (Frostbite) که توسط شرکت دایس ساخته شده است نیز که به صورت انحصاری برای توسعه‌ ی بازی های این کمپانی مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

 

مقالات کمپانی الکترونیک آرتز:

آپدیت بازی NBA Live از کمپانی الکترونیک آرتز

صبا آهنگریان
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 13 =