ایستراگ های باورنکردنی GTA V

ایستراگ جی تی ای وی

شاید شما هم به دنبال مرموزترین ایستراگ جی تی ای وی باشید. دنیای GTA 5 آنچنان بزرگ است که علیرغم وجود بیش از ۱۰ میلیون کاربر که ساعت‌ها زمان خود را صرف این بازی می‌کنند، هنوز هم ایستراگ‌های جدیدی کشف می‌شود. در اینجا، به ۲۹ نمونه از بهترین راز‌ها و ایستراگ‌هایی که تاکنون در این بازی کشف کرده ‌ایم، می‌پردازیم.

همین چیزهای کوچک است که باعث می‌شود محیط بازی طبیعی‌تر جلوه کند و بازیکنان را مجبور به کند و کاو در هر گوشه کناری از دنیای پراکنده Los Santos نماید. اما این سطح از نمایش جزئیات، فایده دیگری هم دارد و آن این است که به تیم Rockstar North اجازه می‌دهد تا بسیار زیرکانه ایستراگ‌هایی از چند فیلم و برنامه تلویزیونی وارد این بازی کنند. در میان این ایستراگ‌ها، اشاره‌هایی به کارهای قبلی این استودیو در نسخه‌های قبل‌تر GTA نیز شده است.

دوستان قدیمی محله Grove Street

مأموریت داستانی Hood Safari، بازیکنان را به محله Grove Street پاتوق دیرینه GTA بازمی‌گرداند. جایی که در آن، شخصیت اصلی San Andreas یعنی CJ و بقیه خانواده محله Grove حضور داشتند. در طول این سال‌ها چیزهای زیادی تغییر کرده، اما Rockstar فرصت را غنیمت شمرد و بسیار زیرکانه به کارهای قدیمی خود اشاره کرد. همین که وارد خیابان Grove می‌شوید، کاراکترهای دوچرخه سواری را می‌بینید که شباهت زیادی به CJ ،Big Smoke و Sweet دارند.

فیلم No Country for Old Men

در شمال غربی نقشه، بزرگراهی وجود دارد که می‌توانید در آن یک رویداد تصادفی پیدا کنید که رویدادهایی از فیلم No Country for Old Men را بازسازی می‌کند. ممکن است چندین جسد و کیفی پر از پول نقد پیدا کنید.

شخصیت Max Payne

ایستراگ GTA V

یک فروشگاه لباس برون‌ شهری، پیراهنی با طرح هاوایی دارد. اگر آن را با سر تراشیده، ریش پرپشت و یک عینک خلبانی ست کنید، می‌توانید Michael را تا حدودی شبیه به شخصیت Max Payne از فیلم Max Payne 3 کنید. این شباهت به حدی است که نمی‌توان آن را تصادفی فرض کرد.

فیلم Thelma & Louise

هر روز درون بازی، حدود ساعت ۷ عصر، بازسازی‌ای از پایان داستان Thelma & Louise در صخره‌ای در نزدیکی سکوی فرود هلیکوپتر Trevor اجرا می‌شود. دو زن در یک اتومبیل کروکی گرفتار پلیس شدند و تصمیم گرفتند که به جای تسلیم شدن در برابر پلیس، بمیرند.

John Marston پدر آنلاین شما است

اگر در GTA Online با اصل و نسب خود سر و کار دارید، می‌توانید قهرمان Red Dead Redemption یعنی John Marston را پدر خود سازید.

رمان Red Dead

در دومین خانه Franklin، یکی دیگر از اشاره‌ها به بازی Red Dead وجود دارد، که در آن می‌توانید کتابی با عنوان Red Dead پیدا کنید که نام J. Marston به عنوان نویسنده در آن ذکر شده است.

عمارت Playboy

ایستراگ GTA V

در بیراهه‌ تپه‌های پشت Los Santos می‌توانید عمارتی را بیابید که اشاره واضحی به عمارت Playboy Hugh Hefner دارد.

Tap dancing Hillbilly

یکی از ایستراگ‌های مورد علاقه ما Tap dancing Hillbilly ( یک نوع رقص روستایی با استفاده از کفش‌هایی که در قسمت پاشنه و نوک آن قطعات فلزی به کار رفته و هنگام رقص صداهایی از خود ایجاد می‌کنند.) است. این ایستراگ اشاره به این نوع رقص Jesco White در دنیای واقعی دارد که با موسیقی و صداگذاری کامل همراه است.

Master Chief؟

شما می‌توانید اجرا کنندگان خیابانی Republican Space Ranger را در پیاده روی مشاهیر ببینید که بسیار شبیه به فرمانده Halo لباس پوشیده ‌اند.

اشاره‌ به ربات Claptrap در بازی Borderlands

بعضی از کارگاه‌های عمرانی در GTA 5 دستگاه‌هایی دارند که شبیه به ربات دوست داشتنی Claptrap در Borderlands هستند.

Madd Dog  و OG Loc

در خانه Franklin و چند مکان دیگر در اطراف Los Santos می‌توانید صداهای ضبط شده رپرهای San Andreas یعنی Madd Dog و OG Loc را بیابید.

Brucie Kibbutz

کاراکتر نفرت ‌انگیز Brucie Kibbutz در GTA 4 چندین بار در GTA 5 ظاهر می‌شود. در بخش رادیویی می‌توانید صدای او را در حال تبلیغ داروی نیروزای Bullshark Testosterone بشنوید. همچنین در درون بازی نیز یک وب سایت برای داروهای نیروزا طراحی شده است. در نهایت می‌توانید Brucie را در GTA Online نیز بیابید.

ژاکت الهام گرفته از فیلم Drive

یک ارزانسرا در نزدیکی نوار فرود Trevor، ژاکتی را می‌فروشد که کاملاً شبیه به ژاکت Ryan Gosling در فیلم Drive است. اما در پشت آن، به جای نماد تهدید کننده عقرب، یک خرچنگ مهربان طراحی شده است.

فیلم Gone in 60 Seconds

در اواسط بازی، یک مأموریت داستانی شما را به یک گاراژ می‌برد که در آن لیستی از خودروهایی است که نیاز به تقویت دارند و تنها در زیر نور نامرئی قابل رؤیت است. این وضعیت، یک اشاره مستقیم به فیلم Gone in 60 Seconds نیکلاس کیج دارد.

بیگانه (Alien) یخ‌زده

ایستراگ GTA V

تقریباً همه در مورد بشقاب پرنده‌های (UFO) بیشمار GTA 5 می‌دانند، اما ظاهر خلبان احتمالی آن کاملاً مخفی است. در اولین مرحله بازی، اگر در حین فرار به زیر پل بروید، می‌توانید بدن یخ زده یک بیگانه را در زیر یخ‌ها ببینید.

بشقاب ‌پرنده‌ها

تاکنون چهار بشقاب‌ پرنده تأیید شده در GTA 5 پیدا شده است. اولین مورد، در نزدیکی شمالی‌ترین قسمت نقشه به زیر آب سقوط کرده است. پس از آن که به تکمیل ۱۰۰٪ رسیدید، سه مورد دیگر ظاهر خواهند شد: یکی در نزدیکی Sandy Shores، دیگری در بالای Fort Zancudo و آخری در بالای کوه Chiliad.

روح کوه Gordo

صحبت از موجودات ماوراء طبیعی شد، حدود ساعت ۱۱ شب درون بازی، می‌توانید روح Jolene Cranley-Evans را در بالای کوه Gordo ببینید. اگر نزدیک‌تر بروید، او ناپدید خواهد شد و نام ‘Jock’ بر روی زمین ظاهر می‌شود که اشاره به نام قاتل مظنون او دارد.

صورت روی کوه

در پهلوی یکی از کوه‌های GTA 5 به نام کوه Chiliad، طرح یک چهره وجود دارد. به عقیده بعضی‌ها، این چهره Jesse Pinkman از سریال Breaking Bad است. اما به نظر ما، بیشتر شبیه به یکی از اعضای تیم GTA 5 می‌باشد.

برادران Scooter!

در یکی از صحنه‌های تعویض کاراکتر Trevor، او را می‌بینیم که به دنبال فردی سوار بر Scooter می‌رود و فریاد می‌زند: «ما برادران Scooter هستیم». این اشاره به ویدیوی ساخته شده توسط یکی از طرفداران GTA 4 دارد.

فیلم Jackie Brown

آپارتمان Floyd که Trevor در GTA 5 وارد آن شد، تا حد زیادی شبیه به آپارتمان Melanie در Jackie Brown چیده شده است.

Nico Bellic

اشاره‌ای به Nico Bellic قهرمان GTA 4 که بسیاری از گیمرها متوجه آن نشده ‌اند – در یک مرحله از داستان می‌توانید Jimmy پسر Michael را ببینید که در حال مرور صفحه Nico’s LifeInvader است. بله، Roman هم در لیست دوستان او قرار دارد.

دریچه معروف در فیلم Lost

در اعماق اقیانوس، می‌توانید دریچه مرموزی را ببینید که در کف اقیانوس قرار گرفته و بسیار شبیه به دریچه ننگین Lost است. هرچند هیچ نشانه‌ای از هیولای دودی نیست.

ماسک Manhunt

یکی از ماسک‌هایی که در Vespucci Beach به فروش می‌رسد، بسیار شبیه به ماسک منفور Manhunt است.

کل خانه Lester

ایستراگ GTA V

خانه Lester یکی از بزرگ‌ترین ایستراگ‌های بازی است. این خانه به انیمه‌های معروفی از جمله X-Files ،Halo، پاگنده و موارد دیگر اشاره می‌کند. این خانه را به دقت بررسی کنید.

Mystery 8 Killer

Mystery 8 Killer یکی از جالب‌ترین و با جزئیات‌ترین ایستراگ‌های موجود در GTA 5 است. دیوارنویسی‌هایی که در سرتاسر دنیای GTA 5 مشاهده می‌شود، ظاهراً کار خود قاتل است. هر متن وحشتناکی که در قالب یک شعر بر روی دیوار نوشته شده است، سرنخ و اشاره‌ به قتل دیگری دارد. پیام آخر، بازیکنان را به سلول ۹A در GTA 5 می‌فرستد. بر روی برشی از روزنامه در کنار اولین سرنخ پیدا شده، آمده است که این قاتل سریالی در زندان مرده است. اما آیا واقعاً حقیقت دارد؟

نقشه در نسخه Collector

نقشه فیزیکی که به همراه نسخه Collector این بازی می‌آید، یک ایستراگ فیزیکی بزرگ است. با قرار دادن آن در معرض نور نامرئی می‌توانید انواع مختلفی از پیام‌ها‌ی مخفی و نشانگرهای نقشه که اطلاعات زیادی در مورد UFOها می‌دهند را ببینید.

شما نیز می‌توانید بهترین و جالب‌ترین ایستراگ جی تی ای وی که کشف کرده ‌اید را با ما به اشتراک بگذارید.

 

منبع: IGN

سیما حسینی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 7 =