معرفی بازی کراش باندیکوت – Crash bandicoot

بازی Crash Bandicoot (کراش باندیکوت) یک بازی ویدیویی آمریکایی نوستالژی می باشد که اولین نسخه آن توسط کمپانی ناتی داگ در سال ۱۹۹۶ ساخته شد و به شرکت اکتیویژن فروخته و در نهایت منتشر شد. این بازی در فصل های زمانی متعددی توسط ناشران گوناگونی عرضه شد که تاکنون نیز این روند ادامه داشته است. تا به امروز ۲۰ نسخه از این بازی فوق العاده به بازار های جهانی عرضه شده است. این بازی، ۷۵ میلیون نسخه در سطح جهان به فروش رساند که توانست بسیاری از گیمر ها را به خود جذب کند. هر گیمری بعد از خرید پلی استیشن ۵ خود یا هر کنسول دیگری علاقه شدیدی به این بازی نوستالژی دارد. در ادامه به بررسی این بازی می پردازیم

بررسی بازی کراش باندیکوت

بازی کراش باندیکوت در یک جزیره خیالی به نام جزیره وومپا در جنوب استرالیا نمایش داده شده است. رخداد های این بازی، توسط شخصیتی به نام کراش باندیکوت انجام می شود. این شخصیت خیالی از باندیکوت ها (نوعی حیوان همچون کانگورو ها) الگو برداری و توسط دکتر کورتکس (دکتر کورتکس یک دکتر دیوانه ژنتیک که در تلاش است جهان را به تسخیر خود دربیاورد و برای این کار، ابتدا باید کراش را که توسط خودش ساخته شده را نابود کند) ساخته شده است. کراش در جزیره وومپا به آرامی زندگی می کند ولی دکتر کورتکس این اجازه را به او نمی دهد و مشکلاتی برای او ایجاد می کند بنابراین کراش برای حل مشکلاتی که برای او ایجاد شده است باید مراحلی را پشت سر بگذارد.

 گیم پلی بازی Crash bandicoot

گیم پلی بازی Crash bandicoot به گونه ای است که شما باید در جزیره بدویید و جعبه های سر راهتان را بشکنید. از موانع موجود در طول مسیر عبور کنید و خود را به شخصیت های مورد علاقه تان که منتظر شما هستند و به شما کمک می کنند برسانید. حال و هوای نوستالژی در تکه تکه گیم پلی این بازی مورد مشاهده است و باید مناطقی را در این بازی آزاد کنید تا به ادامه مراحل های بعدی دست پیدا کنید.

گرافیک بازی

کمپانی اکتیویژن توانسته گرافیک هنری بازی را به گونه ایی طراحی کند تا باعث شکل گیری تعداد زیادی از رنگ ها و چشم نواز کردن بازی شود و امکان تجربه بازی هیجان انگیزی را داشته باشید. این بازی به شخصیت اصلی در نسخه های قبلی وفادار مانده و هیچ تغییری در آن ایجاد نشده است. صداگذاری این بازی دست کمی از گرافیک قوی آن ندارد و توانسته است شما را به دنیای بازی بسیار نزدیک کند. در بازی کراش باندیکوت شما شاهد یک بازی جذاب خواهید بود.
حالت های بازی Crash bandicoot

این بازی به شما امکان می دهد تا از بین دو حالت Modern و Retro انتخاب کنید. حالت Modern درجه سختی بازی را افزایش می دهد و تعداد جان های شما را تا بی نهایت افزایش می دهد و هر بار بعد از باخت دوباره به بازی برمی گردید. حالت Retro حالت کلاسیکی می باشد که تعداد جان شما محدود است و شما بعد از باخت اجبار به شروع بازی از مرحله اول می باشید. این قابلیت برای آن دسته از بازیکنانی که با این بازی تازه آشنا شده اند و درگیر چالش های مختلفی نیستند بسیار کاربردی می باشد تا به راحتی با بازی و گیم پلی آن ارتباط برقرار کنند.

پلتفرم های بازی کراش باندیکوت

  • پلی استیشن ۴ / ۴ PlayStation
  • پلی استیشن ۵ / PlayStation 5
  • ایکس باکس سری ایکس / Xbox series x
  • ایکس باکس سری اس / Xbox series s
  • ایکس باکس وان / Xbox one
  • نینتندو سوئیچ / Nintendo switch
  • کامپیوتر شخصی / PC

 

مقالات بازی Crash bandicoot

بررسی کاراکتر های بازی Crash Bandicoot N. Sane Trilogy

نگاهی به تاریخچه‌ی Crash Bandicoot محبوب‌ترین در دنیا!

بررسی گیم crash bandicoot کمپانی Naughty Dog

 

راهنمای بازی کراش باندیکوت

راهنمای بازی Crash Bandicoot N. Sane Trilogy (قسمت اول)

راهنما بازی Crash Bandicoot N. Sane Trilogy (قسمت دوم)

راهنمای بازی Crash Bandicoot N. Sane Trilogy (قسمت سوم)

راهنمای بازی Crash Bandicoot N. Sane Trilogy (قسمت چهارم)

۲۰ رازی که درباره بازی Crash Bandicoot نمی‌دانید

راهنمای Flashback Tapes ها در Crash Bandicoot 4: It’s About Time

راهنمای الماس‌ های مخفی در بازی Crash Bandicoot 4

راهنمای تروفی Crash Bandicoot 4: It’s About Time

راهنمای بازی Crash Bandicoot 4 برای مبتدیان

 

صبا آهنگریان
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + هشت =