راهنمای گام به گام بازی Dishonored 2 (قسمت اول)

بازی Dishonored 2

با قسمت اول از راهنمای گام به گام بازی Dishonored 2 با ما همراه باشید. Dishonored 2 داستان بازی Dishonored 1  را دنبال می کند، اما از آنجایی که به بازیکنان اجازه می دهد تا کنترل قهرمانان بازی (Covo Attono و شخصیت آشنای دیگری به نام Emily Kaldwin) را از همان بازی نخست در دست گیرد، تا حدی ماجراهای آن دستخوش تغییر می شوند.

بازی Dishonored 2
بازی Dishonored 2

Dishonored 2 داستان بازی Dishonored 1  را دنبال می کند، اما از آنجایی که به بازیکنان اجازه می دهد تا کنترل قهرمانان بازی (Covo Attono و شخصیت آشنای دیگری به نام Emily Kaldwin) را از همان بازی نخست در دست گیرد، تا حدی ماجراهای آن دستخوش تغییر می شوند.  Emily Kaldwin یکی از شخصیت های اصلی بازی است که در نسخه اول نیز حضور پررنگی داشت و نقشی عمده را در روند بازی ایفا می کرد، او در اقداماتی که Covo انجام می داد، تاثیر بسزایی داشت.

Dishonored 2 بر خلاف Dishonored در شهری واقع در انتهای جنوبی دنیا که از آن با عنوان Karanca یاد می شود، اتفاق می افتد. این شهر محیطی شبیه به فضای بازی اصلی دارد، ساختمان هایی قدیمی به سبک دوره ملکه ویکتوریا را می توانیم در بازی مشاهده کنیم، البته تفاوتی که در ظاهر بازی به چشم می خورد، طبیعت آن است، این بار جنگل ها و کوه هایی را می بینیم که شهر را احاطه کرده اند.

ماموریت اول در بازی Dishonored 2 روزی طولانی در Dunwall

به راهنمای بازی Dishonored 2 خوش آمدید، در این راهنما تلاش می شود تا توصیه هایی در رابطه با سرزمین پرمخاطره Karanca به شما ارائه شود – با تاکید بر گیم پلی های غیرکشنده و سرقت ها – این مقاله برای آن هایی طراحی شده است که علاقه ند به دستیابی به Ghostly، Alternative Approach، Shadow، Clea Hands و Good Conscience هستند. همچنین با خواندن این مقاله می توانید از موارد قابل جمع آوری همچون Runes، Bonecharms، Blueprints و Paintings اطلاع حاصل کنید. لازم به ذکر است این بازی برای کنسول های پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان ارائه شده است.

در ماموریت اول (روزی بلند در Dunwall) بازی را با Emily Kaldwin آغاز می کنید، اکنون ۱۵ سال از روز مرگ مادر او – Jessamine Kaldwin – گذشته است. حالا شما و پدرتان [و محافظتان] Corvo Attono  به دلیل توطئه ای که از جانب یکی از Shadowها تهدیدتان می کند، تلاش دارید تا از کشور محافظت کنید.

بعد از صحنه های آغازین بازی می توانید هر شخصیتی را که دوست دارید، انتخاب کنید – با این انتخاب تغییراتی را در برخی از جزئیات مهم بازی شاهد خواهید بود، به عنوان مثال Beatها و از آن مهم تر Powerها و Enhancementهایی که به زودی در دسترس تان قرار خواهند گرفت، تغییر پیدا خواهند کرد. هر کدام از شخصیت ها که جز انتخاب شما نباشند، در ادامه از جریان بازی کنار گذاشته خواهند شد.

وقتی که بالاخره کنترل شخصیت انتخابی خود را در دست گرفتید، بدون آن که اسلحه و نیرویی داشته باشید، خود را در Royal Quarters خواهید یافت، حالا به نقشه ای نیاز دارید تا بتوانید خود را از این مخمصه نجات دهید. می توانید دری را که قفل است، بررسی کنید تا از طریق سوراخ قفل آن نگاهی به آن سوی در داشته باشید. غیر از این، در این اتاق کار چندانِ دیگری از شما ساخته نیست، البته می توانید از گوشه ای مقداری غذا برداشته و میل کنید، و یا با مراجعه به میز اصلی و میز دیگری که در گوشه ای قرار دارد، نکاتی را مطالعه کنید.

برای فرار به دنبال پنجره ها بگردید، بعد از یافتن آن ها یکی از آن ها را باز کنید تا بالا رفته و پا به بالکنی باریک بگذارید. حالا به طرف پنجره باز دیگری که در آن نزدیکی است حرکت کنید، با این کار به اتاقی قدم می گذارید که مملو از نگهبان های کشته شده است و البته نگهبانی که در حال کشیدن نفس های آخر است.

Royal Chambers

درون اتاق شده و با کاپیتان Alexi گفتگو کنید، او شمشیر کشنده شما را همراه خود دارد. او با التماس از شما خواهد خواست تا فرار کرده و خود را به برج برسانید و درباره راهی صحبت خواهد کرد که از راهروی امنِ Emily می گذرد – راهی که کلید آن در دستان Mortimer Ramsey است. شمشیر را بردارید، در ضمن باید به شخصی با نام Meagan Foster هم سر بزنید، او با یک کشتی در کنار بارانداز لنگر انداخته است.

اتاق امن در گوشه اتاقی است که در آن حضور دارید، اما بدون کلید امکان ورود به آن را ندارید. کمدی را که در آن نزدیکی است بررسی کنید، در آنجا می توانید چند کیسه سکه بیابید و بعد از تالار خارج شوید. در انتخای راهرو پله هایی را می بینید که چند نگهبان ها در کنار آن ایستاده اند، به علاوه یک حمام نیز در آن حوالی دیده می شود، در حمام می توانید چند سکه و نمک استحمام پیدا کنید، همچنین فایلی که می توانید به آن گوش کنید.

در کنار بالکن هایی که مشرف به طبقه پایینی هستند، به راحتی می توانید نگهبانی را که به تنهایی مشغول انجام وظیفه است، غافلگیر کنید، می توانید او را به قتل برسانید، از پا در بیاروید یا تنها کلید Royal Quarters را از او به سرقت برده و اجازه دهید به زندگی خود ادامه دهد.

به یاد داشته باشید که در صورت پیدا شدن اجساد، آلارم به صدا در می آید، پس بهتر است آن ها را جایی دور از چشم قرار دهید. اصلا قابل پیش بینی نیست که چه کسی ممکن است سرزده و برای نگهبانی وارد اتاق شود.

اتاق بعدی در خود پله هایی را جای داده است، همین طور چند سکه که در برخی از کمدها پنهان شده اند. اگر به طرف انتهای اتاق حرکت کنید، می توانید پایین پله ها روزنامه ای را پیدا کنید – اما باید مراقب باشید، چراکه در اتاق بعدی نگهبان دیگری حضور دارد. پس از برخورد با محافظ کیسه روشن را از کابینتی که در نزدیکی درِ اتاق بعدی قرار دارد بردارید. این نگهبان مشغول پاسداری است و دائما از طرفی به طرف دیگر در حال حرکت است. وقتی قصد ترک این اتاق را دارید، روی میزی که کنار شراب سیب است، چند سکه می بینید، آن ها را نیز با خود برداشته و محل را ترک کنید.

حالا Ramsey را می بینید که سرگرم دستور دادن به دو نگهبان در اتاق بعدی است. اگر هنوز از او کینه به دل دارید، می توانید به طرفش یورش برده و به او حمله کنید. ولی اگر گوش کنید، در خواهید یافت که قصد بازرسی از اتاق امن را دارد و امیدوار است که در حین این بازرسی در را روی خود قفل نکند.

بازی Dishonored 2
بازی Dishonored 2

حذف غیرکشنده قفل شدن در اتاق امن

اگر می خواهید Ramsey را بدون خونریزی حذف کنید، باید او را به اتاق امن بکشانید، البته خود او هم همین قصد را دارد، یعنی خود قصد بازرسی و سرک کشیدن به اتاق را از قبل داشته است. می توانید در میانه راه او را از پا در بیاورید و یا اجازه دهید در را برای تان باز کند، اما به یاد داشته باشید، اگر  Ramsey سر راه خود با جسدی روبرو شود، خواهد ترسید و آن وقت کارتان سخت خواهد شد. چه وقتی خودتان در اتاق امن را باز می کنید و چه وقتی اجازه می دهید، این دشمن دیرین تان در را باز کند، باید انگشتر نگین دارتان را بیرون آورده و از آن برای باز کردن قفل قفسه ای استفاده کنید که به اتاق امن منتهی می شود. پس از آن باید دوباره این قفسه را قفل کنید تا اطمینان حاصل کنید که Ramsey در اتاق امن گرفتار خواهد شد و هیچ راه فراری نخواهد داشت … اما نگران نباشید، تا موقعی که دوباره نزد او باز گردید انقدر غذا و آب خواهد داشت که زنده بماند.

وقتی در اتاق امن هستید، حواس تان باشد که باید کتاب ها و یادداشت های به هم ریخته را بررسی کنید، در کمد الکترونیک نیز قدری فشنگ خواهید یافت، روی میز اصلی نیز چند فشنگ، مقداری دارو و همین طور یک چمدان را خواهید دید (اگر شخصیتی که برای بازی انتخاب کرده اید، Corvo باشد، ماسک او را نیز در اینجا مشاهده خواهید کرد). متاسفانه گاوصندوق های بزرگی را که در گوشه ای قرار دارند و پر از شمش های طلای بزرگ هستند، نمی توانید همراه خود ببرید (اما امکان برداشتن یک شمش طلایی وجود دارد). پس شمش های بزرگ را سر جای خود رها کرده و به طرف دری به راه بیفتید که چمدان تان را در کنار آن یافته بودید – حالا باید از برج خارج شده و پا به خیابان های Dunwall بگذارید.

دستاوردها: سوغاتی ها – اتاق نشیمن کوچکی را که در آن تخت و نقاشی های دوران کودکی Emily قرار دارند، بررسی کنید تا ماکت قایق Samuel را که در Dishonored 1 دیده بودیم، بیابید. آن را برداشته و به کلکسیون خود اضافه کنید.

به طرف بارانداز حرکت کنید

حال که برج را ترک کرده اید، باید با کاپیتان یک کشتی ملاقات کنید.

Painting #1 (نقاشی شماره ۱): وقتی از راهروی اول عبور می کنید، اگر سمت راست خود را نگاه کنید، نقاشی بزرگی را می بینید که تصویر سه گانه هایی را از Dishonored 1 به نمایش گذاشته است. نقاشی را کنار بزنید تا مبلغ زیادی پول به دست بیاورید.

به طرف انتهای راهروی بلااستفاده حرکت کنید و قبل از خروج سکه هایی را که روی میز مقابل در هستند بردارید. اول کارهای مهم را انجام دهید – باید خود را به سطح زمین برسانید، این را باید بدانید که فعلا نیروی خاصی ندارید که یاری رسان تان باشد. با دقت از دریچه ها استفاده کنید تا از کناره سقف پایین بپرید. به این کار ادامه دهید تا پایین و پایین تر بروید. دست آخر به به بالکنی می رسید که بالای باغچه کوچکی قرار دارد. پایین این بالکن نگهبان دیگری می بینید، درصورت تمایل می توانید از این موقعیت استفاده کنید و او را به قتل برسانید. خوشبختانه می توانید در مواجهه با این دشمن غیرخطرناک، پایین پریده و بدون آن که دست تان به خون آلوده شود، او را گرفتار خود کنید.

  مانی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + ده =