بررسی بازی Syndrome یکی از ترسناک ترین بازی های ساخته شده

بازی Syndrome

در حال حاضر بازی Syndrome هیچ تاریخ مشخصی برای انتشار ندارد. اما استودیو کمل ۱۰۱ وعده داده است که در طی ماه های آینده این بازی عرضه خواهد شد.

بازی Syndrome
بازی Syndrome

بررسی بازی Syndrome یکی از ترسناک ترین بازی های ساخته شده

یکی از خطرناک ترین بازی هایی که توسط استودیو کمل ۱۰۱ ساخته شده است بازی Syndrome است که قرار است تا چند ماه دیگر در بازار عرضه شود و در حال حاضر طراحان این بازی تصاویری جدید از این بازی در شبکه های اجتماعی پخش کرده اند که گرافیک زیبا و مهیج این بازی را نشان
می دهد.

این بازی با ژانر ترس و بقا و با استفاده از موتور یونیتی طراحی شده است. سازندگان بازی Syndrome در استودیو کمل ۱۰۱ یک سری توضیحات در مورد آن داده اند و اطلاعاتی هم در مورد اول شخص بازی ارائه کرده اند و در این میان چندین تصویر از محیط بازی انتشار شده که دارای گرافیک بسیار قوی و نورپردازی منحصر به فرد است.

استودیو کمل ۱۰۱ توضیحاتی ازپروسه ساخت بازی هم منتشر کرده که به شرح زیر است:

ما در تلاشیم که بازی Syndrome یک بازی منحصر به فرد و ویژه در ژانر ترس و بقای واقعی توام با لذت باشد. البته ما نمی خواهیم که بازی به یک شوتر محض تبدیل شود و بیشتر القا کننده حس تر باشد. در حال حاضر ساخت تمامی مراحل بازی تمام شده و اکنون در تلاشیم تا جزئیات بیشتری به بازی داده و به آن بهبود ببخشیم. داستان بازی به این صورت است که در یک سفینه فضای اتفاق می افتد که افراد دیگری هم در آن حضور دارند و ما قصد داریم تا یک محیط بسیار جذاب و مهیج برای این بازی بسازیم و صرف هدفمان فقط پر کردن محیط های خالی در مراحل مختلف بازی نیست و یا نمی خواهیم برای پر کردن فضاها به صورت کاملاً کلیشه ای از بشکه ها و جعبه های متعدد استفاده کنیم!

در حال حاضر بازی Syndrome هیچ تاریخ مشخصی برای انتشار ندارد. اما استودیو کمل ۱۰۱ وعده داده است که در طی ماه های آینده این بازی عرضه خواهد شد که پلتفرم مخصوص این بازی هم پلی استیشن و ایکس باکس وا است.

برترین بازی های ترسناکی که می توانید بر روی پلی استیشن ۴ آن ها را تجربه کنید

از زمانی که کنسول پلی استیشن ۴ ارائه شد بازی های زیادی در ژانر ترس و وحشت برای این کنسول طراحی و عرضه شد. که قصد داریم در این قسمت به معرفی بهترین بازی هایی که بر روی پلی استیشن ۴ قابلیت اجرا را دارند بپردازیم.

بازی Until Dawn

بازی (تا سپیده دم) یا Until Dawn بر خلاف بازی های دیگر خصوصاً بازی های انحصاری پلی استیشن ۴، بدون هیچ گونه تبلیغات پر سر و صدایی روانه بازار شد.

تا سپیده دم از آن دسته از بازی هایی است که باید برای لذت بردن از آن مواردی را به عنوان پیش نیاز رعایت کنید که این موارد شامل این موارد می شود: این بازی را جدی نگیرید، هنگام این بازی حداقل باید دو تا سه نفر باشید، چیپس و تخمه و پیتزا و تنقلات برای ۱۰ ساعت تهیه کنید، اگر کاناپه ای که قرار است بر روی آن بنشینید و بازی کنید از تلویزیون دور است پس دکور خانه را برای چند ساعت هم که شده به هم بریزید و کاناپه را به تلویزیون نزدیک کنید و باور کنید که ارزشش را دارد سپس روی کاناپه ولو شوید و برق ها را هم خاموش کنید.

 حال شاید باخود بگویید که چرا؟ خب در جواب به این سؤال باید بگوییم که بازی سپیده دم یک بازی در ژانر وحشتناک است و باید در آن برای نجات جان شخصیت هایی جوان و فوق العاده احمق تلاش کنید و برای نجات جانشان تصمیمات مهمی بگیرید و با مشکلات زیادی مانند گیر افتاد در یک کلبه دور افتاده در دل کوهستانی سرد و وحشتناک در کلمبیا دست و پنجه نرم کنید. در بیرون از کلبه با تهدیدات زیادی روبرو خواهید شد و دشمنان منتظر فرصتی هستند تا شما گیر بیندازند و گردنتان را قطع کنند و یا دل و روده هایتان را بیرون بریزند و یا کاری کنند که شما از ترس و وحشت دمتان را روی کولتان بگذارید و الفرار.

بازی Resident Evil 7: Biohazard

بازی رزیدنت اویل یکی از بهترین بازی های این مجموعه است که جدیدترین قسمت آن از استودیوی ژاپنی کپکام منتشر شده است. اما باید بگوییم که این بازی ترسناک خیلی هم بی نقص نیست ولی تا دلتان بخواهد هیجان انگیز و در نوع خودش سرگرم کننده است. بازی رزیدنت اویل بر خلاف انتظاری که اکثر گیم ها داشتند حرکت انقلابی شینی میکامی با رزیدنت اویل ۴ نیست که این موضوع شاید از نظر برخی از گیمر ها نقطه ضعف و از نظر برخی دیکر نقاط قوت و ویژگی منحصر به فردش باشد.

متاسفانه این یک حقیقت محض است که امروزه بیشتر بازی ها روی دور تکرار افتاده اند و تنها چیزی که می تواند این تکرار تصنعی را بهتر کند یک نو آوری و یا یک انقلاب اساسی است. اما برخلاف تمامی این ها رزیدنت اویل از این قضیه مستثنی بوده و هیچوقت بازی نبود که رو به تکرار کشیده شود. اما یکی از بزرگترین مشکلات آن از دست دادن هویتش بود! چراکه هیچوقت نمی توان هویتی را با اختراع یک هویت تقلبی جایگزین کرد.

برای مثال اگر قسمت ششم پنجم رزیدنت اویل را دیده باشید یاد حتماً متوجه شده باشید که سازندگان با طراحی صحنه های اکشن کلیشه ای و بی سرو ته هالیوودی به هذیان گفتن افتاده بودند. اما در قسمت هفتم به خودشان آمدند و بالاخره چیز شد که باید پیش تر از این ها می شد.

رزیدنت اویل همانند همان فردی است که پس از هفت سال از کما درآمده و تازه یادش آمده که کیست و کجاست و اگر بخواهیم در کلام آخر یکبار دیگر رزیدنت اویل ۷ را توصیف کنیم باید بگوییم که این مجموعه به شکل دیوانه واری نیازمند روزهای اوج خود بود و سازندگان آن بالاخره به هدفی که داشتند رسیدند.

بازی Layers of Fear

روایت بازی Layers of Fear درواقع داستان ذهن آشوب یک نقاش مغرور است که خودش را شکنجه روحی و روانی می کند و در ادامه آن شاهکاری بی بدیل ساخته است. یک شاهکار که اگر تکمیل شود او را از این افکار آشوب نجان خواهد داد تا از وسواس فکری نحان پیدا کند. ساخت این داستان در واقع اقتباسی از کتاب زیبای (تصویر دوریان گری) با نویسندگی اسکار وایلد است که دقیقاً مانند کتاب ذهن مخاطب را در دل پروتاگونیست برده و افکارش را مورد کنکاش قرار می دهد.

حال که از بزرگترین آثار ادبی کلاسیک جهان الهام گرفته شده است بر عکس تصور همگان می توانیم شاهد محبوبیت بی بدیل این بازی در دنیای گیم باشیم. در واقع Layers of Fear به گونه ای طراحی شده است که اکثر گیمر ها با شخصیت های اصلی داستان همذات پنداری می کنند. ترکیب این بازی با عناصری کلیدی در ژانر ترسناک یک شاهکار بی نظیر و فراموش نشدنی را برای دوست داران این سبک از بازی ها فراهم کرده است.

بازی Syndrome
بازی Syndrome

این بازی در مقایسه با دیگر بازی های ویدئویی مثل بازی Syndrome، دارای سبکی بسیار نوین است. اگر دیگر بازهایی مانند P.T. و همچنین بازی مستقل Gone Home را تنها یکبار هم تجربه کرده باشید آشنایی کامل تری با سبک بازی Layers of Fear پیدا خواهید کرد.

پایبند بودن به اولین سبک شخص اتمسفریک بی شک یکی از بهترین نقاط قوت این بازی است. به طور کلی تیم سازنده Blooper به جای اینکه بیایند و همه چیز را از نو خلق کنند، در تلاش بودند که از مهم ترین فاکتورهای موفقیت آمیز و تضمین شده بازی های دیگر استفاده کنند و یک کالکشن ویژه از بهترین المان های موجود در قالب یک گیم پلی ۵ ساعته را در اختیار کاربران قرار دهند.

اگرچه زمان بازی Layers of Fear بسیار کوتاه است و می شود در یک راند آن را به پایان رساند. اما موضوع مهم اینجاست که سازندگان بازی از تک تک لحظات آن به خوبی استفاده کرده اند تا گیمرها از لحظه به لحظه این بازی نهایت لذت را ببرند. برعکس تصور همه از عناوین امروزی، گیم پلی Layers of Fear دائماً نوعی احساس تنش و اضطراب به مخاطب القا می کند که شاید می توان نزدیک ترین مورد به آن را در بازی Amnesia: The Dark Descent از استودیوی سوئدی Frictional Games مشاهده کرد.

محیط بازی Layers of Fear به گونه ای است  که انگار هیچ عجله ای برای تحت تأثیر قرار دادن گیمر ندارد و گویی اورا به حال خود رها کرده تا خودش همه چیز را کشف کند و وارد دنیایی هنری و عیجب غریب و در عین حالل وحشتناک شود. در این بازی هرچقدر به جلو پیش می روید می فهمید که طراحان آن از حقه های رعب انگیز بیشتری استفاده می کنند که باعث غافلگیری و یا وحشت گیمر می شود و حتی اتفاقات فراتر از تصور ذهن مخاطب اسب.

به طور کلی نمی توان کل هیجانات و اتفاقات هیجان انگیز قالب داستان این بازی را در جملات گنجاند و شاید در نوشتار، این المان ها چندان از نظر خواننده جالب به نظر نرسند اما کافیست تا یکبار گیم پلی چالش برانکیز و تنش زای Layers of Fear را بازی کنید تا متوجه اوج هنری سازندگان آن شوید.

  مانی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 + 14 =