جزئیات بازی The Last of Us Part II در E3 2018

کاراکتر الی در بازی The Last of Us Part II

کارگردان بازی The Last of Us Part II ، آقای نیل دراکمن (Neil Druckmann) در برنامه ی E3 Coliseum حضور پیدا کرد تا جزئیاتی دقیق تر در رابطه با Game play  این بازی ارائه دهد.بازی ویدیویی The Last of Us Part II از آن دسته بازی هایی است که حتی پیش از انتشار، هواداران زیادی را منتظر خود نگه داشته و کاربران زیادی برای تجربه ی آن لحظه شماری می کنند.

بازی The Last of Us Part

بازی The Last of Us Part

کارگردان بازی The Last of Us Part II ، آقای نیل دراکمن (Neil Druckmann) در برنامه ی E3 Coliseum حضور پیدا کرد تا جزئیاتی دقیق تر در رابطه با Game play  این بازی ارائه دهد.بازی ویدیویی The Last of Us Part II از آن دسته بازی هایی است که حتی پیش از انتشار، هواداران زیادی را منتظر خود نگه داشته و کاربران زیادی برای تجربه ی آن لحظه شماری می کنند. این بازی که همچون آثار برجسته و قدرتمند دیگری در نمایشگاه E3 2018  خود نمایی کرده و طی کنفرانس Sony معرفی شده است؛ توانسته با نمایش صحنه های کوتاهی از Gameplay این بازی، توجه زیادی را به خود جذب کند.
البته در این بین نیز بودند افرادی که این حجم از زیبایی و جذابیت محیط بازی را تصنعی حس کرده و همچون مدیر استودیوی Eidos Montreal نسبت به آن واکنش نشان دادند. این شخص که در توییت خود پستی را منتشر کرده بود اعلام داشت که ویدیوی منتشر شده از این بازی پلی استیشن ۴ طی نمایشگاه E3 بیش از حد سینمایی شده و نمی تواند واقعی باشد.
البته پس از مدت کوتاهی این پست پاک شد و مدیر استودیو بابت این اتفاق عذرخواهی کرده و موضوع را طوری بیان کرد که گویی تفاوت زبانی باعث این سوء برداشت شده است.نیل دراکمن در رابطه با هدف اصلی GamePlay بازی جدید خود اینگونه بیان می کند که در حقیقت این نسخه از بازی در نظر دارد نوعی حس تنش را در وجود کاربران زنده کند، به طوری که در تمام مدت بازی همواره یک حس اضطراب و دلهره در محیط و مخصوصا روی بازیکنان احساس می شود.

کاراکتر الی در بازی The Last of Us Part II

کاراکتر الی در بازی The Last of Us Part II

کاراکتر الی در بازی The Last of Us Part II

از طرفی دیگر طبق گفته های Neil Druckmann شما شاهد تعامل بیش تری بین کاراکتر الی و محیط اطراف خواهید بود به طوری که او بهتر می تواند از اشیا اطراف خود برای زنده ماندن استفاده کند، همچنین این شخصیت در عبور از موانع به طور طبیعی تری رفتار می کند.شرکت توسعه دهنده ی این بازی یعنی ناتی داگ (Naughty Dog)، همچنین تلاش کرده که در این نسخه، هوش مصنوعی بازی را تا حد زیادی افزایش دهد به طوری که در برخی صحنه ها شما با شخصیت هایی از دشمنان رو به رو می شوید که کاملا شبیه به یک انسان رفتار می کنند و این موضوع به جذابیت بیش تر بازی کمک خواهد کرد.
از مثال هایی که در این مورد می توان اشاره کرد این است که گاهاً اگر به مکالمات دشمنان گوش دهید خواهید دید که آن ها هر کدام هویت منحصر به فرد خود را دارا بوده و حتی یکدیگر را به اسم صدا می کنند.
جدای از این موارد شما پیشرفت و بهبود هوش مصنوعی را در تمام قسمت های بازی مشاهده خواهید کرد به گونه ای که اگر برای مثال دشمنان با جسد یکی از نیروهایشان روبه رو شوند به طور حقیقی احساس ترس کرده و با سایر افراد از گروه خود ارتباط برقرار می کنند تا آن ها نیز در محل حادثه جمع شوند.
از طرفی دیگر با اینکه در نسخه های قبلی نیز شما تجربه ی بازی با کاراکتر الی را داشته اید اما در این نسخه کنترل این کاراکتر به گونه ای کاملا متفاوت می باشد، زیرا این شخصیت هم از لحاظ سنی پخته تر شده و هم اینکه Gameplay بازی پیشرفت چشمگیری داشته و طبق گفته ی Neil Druckmann، نسخه ی بازی Playstation 4 The Last of Us Part II قرار است تجربه ای متفاوت را برای هواداران خود به ارمغان بیاورد و در کنار آن انتخاب ها و آزادی عمل زیادی را نیز به آن ها ارائه دهد.علاوه بر الی که شخصیت اول داستان می باشد، تمام کاراکترهای دیگر نیز از پیچیدگی شخصیتی برخوردار بوده و خصوصیات رفتاری منحصر به خود را دارا می باشند.
از طرفی دیگر در زمینه ی مبارزات نیز ما شاهد تغییرات و ویژگی های جدیدی می باشیم که از جمله می توان به جا خالی دادن طی نبرد های تن به تن اشاره کرد. این روش می تواند در بعضی موقعیت ها بسیار کاربردی باشد اما جدای از این مسئله شما با تنوع زیادی در زمینه ی سبک مبارزاتی خود رو به رو خواهید بود به طوری که هر بازیکن خودش روش پشت سر گذاشتن مراحل و مبارزه با دشمنانش را انتخاب می کند و پیش می برد. همچنین مخفی کاری ها در بازی شکل دیگری به خود گرفته و در این نسخه شما اگر می خواهید از دید دشمنان پنهان شوید باید واقعا جای مناسبی را برای مخفی شدن پیدا کنید و مثل قبل تنها نشستن روی زمین به شما کمکی نخواهد کرد.
از سوی دیگر شما در این نسخه از بازی با این که یک روایت خطی را دنبال می کنید؛ اما دراکن سعی بر این داشته محیط را به گونه ای گسترده طراحی کند که بازیکن بتواند تا حد زیادی آزادی عمل و سرک کشیدن در محیط اطراف را داشته باشد ولی این نکته را نیز باید در نظر داشته باشید که هیچ مکانی برای شما کاملا امن نخواهد بود و هر لحظه باید آمادگی حمله ی دشمنان را داشته باشید.

دیدگاه‌ها ۰

دیدگاه بگذارید

Please Login to comment
  Subscribe  
Notify of