اخبار بازی های ایکس باکس, اخبار بازی های پلی استیشن, ایکس باکس, بلاگ, پلی استیشن

مبلغ هنگفتی که اپیک گیمز به ناشر بازیControl پرداخت کرده است

بازیControl

اینکه شخصیت بازیControl در این شرایط چه می‌خواهد و قرار است چه اتفاقی بیفتد همان چیزی است که برای آن باید بازی را پیش ببرید.

بازیControl

بازیControl

مبلغ هنگفتی که اپیک گیمز به ناشر بازیControl پرداخت کرده است

یکی از بازی‌هایی که اخیراً منتشر شده است بازی کنترل است که توسط شرکت Digital Bros منتشر شده است. بازی که پیش از انتشار آن چندان خبری از آن منتشر نشده بود و توجه زیادی به آن معطوف نبود. اما پس از انتشار  بازیControl توانست از مقبولیت خوبی برخوردار شود و بالاتر از انتظارها قرار بگیرد.

به عقیده بسیاری این بازی از جمله بازی‌های به یاد ماندنی قرار خواهد گرفت چرا که در زمینه گیم پلی توانسته نوآوری‌هایی داشته باشد که مورد رضایت کاربران قرار گرفته و قطعاً در آینده نمونه‌هایی از آن بیشتر به چشم خواهد خورد.

یکی از مواردی که در ارتباط با بازی‌ها به آن توجه زیادی نمی‌شود مسئله هزینه‌های مربوط به نشر و ساخت یک بازی می‌باشد. کمتر گیمری به جزییات مخارج ساخت بازی‌ها توجهی می‌کند. اما خیرا ناشر این بازی گزارش مالی مبنی بر هزینه سال بازی کنترل عرضه کرده است. در این گزارش هزینه ساخت و درآمد این بازی توضیح داده شده است.

اگر بخواهیم در ارتباط با نقاط قوت بازی صحبت کنیم نکات بسیاری وجود دارند که می‌توان از آن‌ها صحبت کرد. اما خط داستانی بازی یکی از مواردی است که به زیباتر کردن بازی کمک شایانی کرده است و نمی‌توان بازی کنترل را بدون خط داستانی فوق العاده آن ستود.

داستان بازی بدین شکل آغاز می‌شود که جسی فیدن، که یک زن جوان است در فکر کردن است. شخصیت بازی را در صحبت با شخصی در ذهن خود می‌یابیم. وی وارد برجی در نیویورک می‌شود. گویا ساختمان محل نیروهای فدران آمریکا است.

در این ساختمان بر روی موارد ماوراالطبیعه تحقیق و آزمایش انجام می‌شود. گویی ساختمان مربوط به مسائلی است که هیچ توجیه علمی ندارند و نمی‌توان برای آن‌ها منطق و دلیلی آورد همین موضوع روند بازی را جذاب می‌کند و سوالاتی برای بازیکن به وجود می‌آورد که تنها روند بازی می‌تواند این سؤالات را پاسخ دهد.

اینکه شخصیت بازیControl در این شرایط چه می‌خواهد و قرار است چه اتفاقی بیفتد همان چیزی است که برای آن باید بازی را پیش ببرید. داستان بازی به شکل یک پازل ساخته شده که کم کم قطعات آن کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و شما جواب‌ها را خواهید یافت.

یکی دیگر از نقاط قوت بازیControl سیستم مبارزه‌های آن است که اصلی‌ترین نواوری های بازی در این زمینه دیده می‌شود. سیستم مبارزات جذاب بازی به زیباتر کردن آن کمک شایانی کرده است. سازندگان بازی موفق شده‌اند که با تکیه بر ایده‌های خلاقانه خود یک شوتر سوم شخص بی نظیر را خلق کنند که می‌توان ساعت‌ها در ارتباط با سیستم مبارزه‌ای آن صحبت کرد.

مشخص است که سازندگان بازی سرمایه گذاری بسیاری بر این بخش بازی داشته‌اند و توانسته‌اند به خوبی آن را منحصر به فرد خلق کنند.  یکی از موارد مهم در ساخت تجربه مبارزه خوب اسلحه‌های شخصیت است که اصل قضیه مبارزات را در این بازی شکل می‌دهد.

در بازیControl ما یک سلاح داریم که پنج حالت مختلف خواهد داشت. کم کم بازیکن با انجام مأموریت‌های مختلف می‌تواند آیتم‌های بیشتری نیز پیدا کند و از نظر اسلحه خود را تقویت کند. با وجود اینکه این بازی بسیار خوب ساخته شده است و کمتر نقصی در آن مشاهده می‌شود اما مواردی نیز وجود دارند که باعث می‌شوند تجربه کاربر کمی آزار دهنده شود.

از جمله این موارد می‌توان به افت فریم بازی اشاره کرد. افت فریم بازی در لحظات مبارزه جسی بسیار مشهود است. محیط بازی قابلیت تخریب در زمان مبارزه را دارا است و همین باعث می‌شود که بازی کمی از نظر گرافیکی سنگین شده و کاربر را دچار افت فریم کند.

در ارتباط با گرافیک بازی اما سازندگان خوب عمل کرده‌اند و نورپردازی بسیار خوب در کنار صحنه‌های مبارزه‌ای گرافیکی تجربه جالبی را برای شما رقم خواهند زد. گویا سازندگان بازی قول انتشار بسته‌های الحاقی برای این بازی را داده‌اند اما هنوز مشخص نیست که این موارد چه زمانی به دست هواداران خواهند رسید.

بالاتر اشاره شد که گزارشی مالی توسط ناشر بازی منتشر شده است. دنیل احمد یک تحلیل گر این زمینه به بررسی اطلاعات مالی این بازی پرداخته است. طبق گفته‌های وی بازی کنترل بیشترین سود خود را از زمینه پی سی کسب کرده است.

احتمالاً اطلاع دارید که این بازی در فروشگاه اپیک گیمز منتشر شده است و توانسته سود زیادی را از آن خود کند. این بازی در انحصار لانچر شرکت اپیک گیمز است شرکتی که با بازی فورتنایت توانست سود بسیار هنگفتی را از آن خود کند. همچنین کم کم سعی دارد نفوذ خود را در دنیای بازی‌های ویدیویی بیشتر کند و اعتبار بیشتری به لانچر خود بیفزاید. نکته جالب‌تر این است که ناشران هیچ مبلغی را به مایکروسافت بابت انتشار این بازی بر روی پلتفرم ویندوز پرداخت نکرده‌اند که این موضوع تعجب بسیاری را برانگیخته است.

قطعاً این آخرین تلاش شرکت اپیک گیمز برای انحصاری کردن بازی‌های مختلف نخواهد بود. اما باید دید که این حرکت تا چه میزان جواب خواهد داد و آیا اپیک گیمز قادر خواهد بود که بیش از این دنیای گیم را به چنگ آورد و درآمد خود را بیش از این کند.

در حال حاضر بازی فورتنایت به مانند معدنی پول سازی برای این شرکت در حال سودآوری است اما قطعاً این سودرسانی ابدی نخواهد بود و بازی فورتنایت نیز مانند خیلی از موارد دیگر با افول مواجه خواهد شد. از این رو قطعاً سران شرکت اپیک گیمز در نظر دارند تا جایگزین‌هایی برای کسب درامد در نظر بگیرند که فروشگاه اپیک گیمز قطعاً یکی از آن موارد است.

یکی از مواردی که بسیار از آن سخن گفته شده بود در ارتباط مبلغی است که شرکت ناشر بازی از سوی اپیک گیمز دریافت کرده تا بازی را در این فروشگاه منتشر کند. پیش‌تر شاهد انتشار بازی بوردرلندز ۳ بر روی این لانچر بوده‌ایم، بازی که توانست در نوع خود موفق ظاهر شود و طرفداران بسیاری را پیدا کند. گفته می‌شود برای آوردن بازی کنترل به فروشگاه اپیک گیمز این شرکت مبلغ ۱۰ میلیون دلار را به ناشر بازی Control پرداخت کرده است که در نوع خود مبلغ بسیار زیادی محسوب می‌شود.

این تنها موردی نبوده که شرکت اپیک گیمز به سراغ آن رفته است اما به گمان بسیاری شاید این بیشترین مبلغی باشد که این شرکت برای انحصاری کردن یک بازی پرداخت کرده است. ناشر بازی کنترل که شرکت Games 505 می‌باشد ۵۵ درصد از این مبلغ را دریافت کرده است.

بازیControl

بازیControl

لازم به ذکر است که گیمز ۵۰۵ زیر مجموعه‌ای از شرکت مادر Digital Bros می‌باشد. به گفته آقای احمد مایکروسافت و سونی هیچ مبلغی دریافت نکرده‌اند و این استراتژی مالی ناشران بازی و اپیک گیمز گویا جواب داده است و آن‌ها توانسته‌اند سود این بازی را در انحصار خود در بیاورند. البته ناگفته نماند که این حرکت موجب حرف و حدیث‌های زیادی در گوشه و کنار فضای مجازی شده است.

این اولین باری است که گزارشی رسمی میزان مبلغ پرداختی برای به انحصار در آوردن یک بازی را منتشر می‌کند و این خبر بسیار جالب است. پیش‌تر نیز سازنده بازی DARQ اعلام کرده بود که اپیک گیمز در صورت رد شدن پیشنهاد انحصاری بودن یک بازی اجازه انتشار آن در فروشگاه خود را نمی‌دهد و بسیاری از ناشران تمایل ندارند که این بازار را از دست بدهند و به ناچار این پیشنهاد را قبول خواهند کرد. باید دید که فروشگاه استیم در برابر چه موضعی را اتخاذ خواهد کرد. فروشگاهی که بی شک در حال حاضر بزرگ‌ترین فروشگاه بازی برای پلتفرم پی سی به شمار می‌رود.

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 1 =