بررسی رزولوشن بازی پلی استیشن ۴ Transformers Devastation

بازی Transformers: Devastation

سری بازی تبدیل شوندگان (Transformers) معمولا و تقریبا همیشه جزء موضوعات تخیلی مرتبه ای خاص داشته است  و در طول سال های گذشته طرفداران بسیاری را به سمت خود جذب کرده است. در این مقاله قصد داریم یکی از این سری بازی‌ها، یعنی بازی Transformers: Devastation تبدیل شوندگان: نابودی را مورد نقد و بررسی قرار دهیم.

بازی Transformers: Devastation
بازی Transformers: Devastation

سری بازی تبدیل شوندگان (Transformers) معمولا و تقریبا همیشه جزء موضوعات تخیلی مرتبه ای خاص داشته است  و در طول سال های گذشته طرفداران بسیاری را به سمت خود جذب کرده است. در این مقاله، جایگاهی برای پرداختن به فیلم‌های پر هزینه این سری و نقد و بررسی آن‌ها وجود نخواهد داشت بلکه قصد داریم در آغاز نگاهی به تاریخچه  بازی‌های تبدیل شوندگان (Transformers) داشته باشیم و بعد از آن، یکی از این سری بازی‌ها، یعنی بازی Transformers: Devastation تبدیل شوندگان: نابودی را مورد نقد و بررسی قرار دهیم.

اخیرا اخبار و  اطلاعاتی در باره رزولوشن و میزان نرخ ‌فریم بر ثانیه این بازی، یعنی  بازی Transformers: Devastation، که جدید ترین و  هیجان انگیز ترین اثر و محصول استودیو پلاتینوم گیمز می باشد، منتشر شده است.

رابِرت کانکی، تهیه‌کننده این بازی، یعنی  بازی Transformers: Devastation در سخنرانی های خود بیان کرده است که میزان نرخ‌ فریم این بازی بر روی تمامی پلتفرم‌ها ۶۰ می باشد. با وجود این موضوع ممکن است که در بعضی از  صحنه‌های پر تراکم، در کنسول‌های بازی  پلی‌استیشن ۳ و ایکس‌باکس ۳۶۰ از افت فریم برخوردار  باشیم. رابرت کانکی هم چنین گفته است  در نسخه‌های پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس one در اکثر مواقع  بازی Transformers: Devastation همان ۶۰ فریم را خواهد داشت.

از طرفی هم، تحقیقات و  بررسی ها نشان می دهد که رزولوشن این بازی بر روی کنسول‌های بازی پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکسone 1080p خواهد بود و در کنسول‌های بازی پلی‌استیشن ۳ و ایکس‌باکس ۳۶۰ هم از کیفیت۷۲۰p  می باشد.  البته به این موضوع هم باید اشاره کنیم که استفاده کنندگان این بازی که بازی را روی رایانه‌های شخصی خود انجام می دهند،  با توجه به امکانات سخت‌افزاری سیستمی که در اختیار دارند، می‌توانند این بازی را با هر کیفیتی که مایل هستند انجام دهند.

بازی Transformers: Devastation برای اولین بار در نمایشگاه E3  که در سال ۲۰۱۵ برگزار شد معرفی  شد و راهی بازار گردید، این بازی توسط کِنجی سِیتوکه کارگردان بازی Metal Gear Rising: Revengeance  می باشد،کارگردانی می‌شود. شرکت اکتیویژن در بیانیه ای اعلام کرد  که این استودیو تقاضای ساخت این بازی را از آن‌ها نداشته است و  این فکر که تولید بازی Transformers: Devastation را به دست استودیو پلاتینوم گیمز بسپارد، از سوی خود آن‌ها اعلام شده است.

این در حالی است که استودیو پلاتینوم گیمز علاوه بر بازی Transformers: Devastation، مشغول ساخت و طراحی بازی Star Fox   Zero برای کنسول جذاب و با کیفیت Wii Uو هم چنین مشغول ساخت بازیNier برای کنسول بازی پلی‌استیشن ۴ شرکت سونی و  البته بازی Scalebound برای کنسول ایکس‌باکس وان می باشد. این استودیو همچنین مشغول پروژه ای دیگری هم می باشد که میتوان از پروژه دیگری با نام Project Guard برای کمپانی نینتندو نام برد.

بازی Transformers: Devastation
بازی Transformers: Devastation

همان طور  که گفته شده است بازی Transformers: Devastation پاییز سال جاری برای انواع پلتفرم‌ها مثل پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۳، پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و ایکس‌باکس ۳۶۰ و حتی نسخه رایانه های شخصی عرضه می شود..

این موضوع به اثبات رسیده است که اگر بازی ویدیویی برگرفته از داستان و شخصیت های فیلم سینمایی یا مانند آن ساخته شود به نوبه خود باعث تحول فضای بازی های ویدیویی و در کنار آن فروشی فوق العاده ناشی از آن خواهد شد.برای مثال نام بازی  «Transformers:Devastation» که از سری بازی های جذاب و هیجان انگیز تبدیل شوندگان می باشد  که برای نسل هشتمی سونی یعنی پلی استیشن ۴ به صورت ویژه و مخصوص طراحی گشته است. عنوان آن محیط گرافیکی انیمیشنی و محیط کاملا کارتونی را دربر می گیرد که این موضوع کاملا برخلاف نسخه های پیشین که عرضه شده بود، می باشد.  ای مجموعهاز این بازی ها  بر روی پلی استیشن ۲ و ۳ عرضه شد و از گرافیکی شبیه واقغیت برخوردار بود.
شرکت طراحی کننده و عرضه کننده  این بازی یعنی «Platinum Games» با استفاده از قابلیت ویژه ای که در اختیار دارد یعنی قابلیت شبیه ساز بسیار قوی بازی سازی توانسته حالت های تغییر ضربات هایی که در لحظه وارد می شوند را به عنوان آن اضافه نماید.این موضوع در واقع بیان می دارد که شما به عنوان پلیر میتوانید وقتی در حال جنگ با هر یکی از دشمنان خود، وضعیت خود را در یک لحظه تغر دهد یعنی از حالت ربات به اتومبیل یا از حالت اتومبیل به ربات تبدیل شود و ضربات ناگهانی و سریع و خیلی محکم به آنها وارد نمایید.

کاراکترهای بازی Transformers: Devastation

شما این امکان را دارید که در گیم پلی بازی از پنج نوع  کاراکتر متفاوت که هر کدام از آنها  قابلیت ها و توانایی های مختلف در طول بخش داستانی بازی از آنها استفاده نمایید  که هر کدام از پنج نفر این کاراکتر ها عضوی از گروه خواستار صلح  نسل انسانی یعنی با نام “آتوبات ها” می باشند.اسامی این پنج کاراکتر,«Bumblebee» و «Sideswipe» و «Wheeljack» و «Grimlock» و «Optimus Prime»  می باشد. بر اساس همه ی  مجله های کمیک تبدیل شوندگان و سری فیلم های پر طزفدار آنها،  آن مول و راهنما مجموعه ای  که برای نجات بشریت میجنگد «Optimus Prime»  می باشد  و دقیقا در اسم «تبدیل شوندگان:انهدام» هم این مهم برقرار می باشد و شخصیت بسیار جالب و متاثر تمام گیم پلی آپتیموس می باشد.
از ویژگی های قابل ذکر آن است که هنگام بازی و مبارزات بین آنها  سبکی تقریبا نو و تازه در بین تصاویر مبارزه ای تمام عناوین اکشن و هیجان انگیز را مشاهده می کنیم. البته شما میتوانید با استفاده از هوش و ذکاوت خود و با حدس زدن ضربه ی بعدی حریف خود برای او ضربات سریع و پشت سر هم یا به عبارت دیگر  «Combo» بی نهایت پیاده ازی نمایید  ! هم چنین شما می توانید با پر کردن نوار قدرت خود ضربات به شدت محکم و قوی را به گروهی از دشمنان خود اعمال نمایید  و می توانید با استفاده از سیستم حمله در لحظه شکست ناپذیری خود را مشاهده نمایید.
البته این بازی پنج درجه بندی مختلف برای میزان سختی بازی را دارا می باشد و با پیاده کردن ترکیبی از دشمنان خود  و سطح عمیقی و شخصی از شخصی سازی این امکان را دارید که  به ساعت های گیم پلی بدون توقف خود و کاملا هیجان انگیز و حیرت انگیز  پی ببرید. ولی علاوه بر این نکات که گفتیم  تمام کاراکتر های دوست و دشمن در داخل بازی بر پایه شخصیت های مهم و اصلی آنها در  سری مجموعه فیلم سینمایی ها و سریال های تبدیل شوندگان طراحی و آمده و در آخر آماده ساخت شده اند.
تجربه ی بینظیر تبدیل شدن در آن لحظه از اتوموبیلی سریع و دقیق به رباتی قدرتمند و خشن برای تمامی بازی کننده های سبک اکشن و طرفدار فیلم های تبدیل شوندگان زیبا ترین است.

 

  مانی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × دو =