بهترین بازی­‌های مبارزه‌­ای تاریخ

بهترین بازی های مبارزه ای تاریخ

یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین ژانرها در بازی‌های ویدیویی، سبک مبارزه ای است که تاکنون عناوین متعددی را در این زمینه شاهد بودیم. فرانچایزهای موفقی چون Mortal Kombat، Tekken، Street Fighter و غیره. در ادامه نیز بهترین بازی های مبارزه ­ای که تا به امروز عرضه شده اند را به شما معرفی خواهیم کرد. 

  • Fighting game:

بازی مبارزه ای یا Fighting game سبکی از بازی­‌های رایانه‌­ای است که در آن بازیکن با در اختیار داشتن کنترل یکی از شخصیت­ با دیگر شخصیت­های موجود در بازی که توسط هوش مصنوعی یا بازیکن دیگر هدایت م‌ی­شود در یک نبرد تن به تن شرکت می‌­کند. بطور معمول هر نبرد در چند دور یا راند برگزار شده و شخصیتی که تعداد دور بیشتری را پیروز شود، برنده نهایی نبرد لقب می‌­گیرد. اغلب شخصیت‌­های موجود در بازی‌های مبارزه­‌ای دارای قدرت­‌های تقریبا یکسانی هستند. استفاده از تکنیک­‌های رزمی در کنار سلاح­ سرد مانند: شمشیر از ویژگی­‌های اصلی هر شخصیت در روند بازی به شمار می‌­رود. در نسل­‌های جدید سری بازی­های مبارزه­ای، استفاده از کلیدهای ترکیبی برای انجام یک فن به خصوص برای هر شخصیت توسط شرکت­‌های بازی‌­سازی در نظر گرفته می­‌شود و بازیکنان با اعمال این فنون بر روی شخصیت رقیب خود، لذت بیشتری از انجام این سبک از بازی­‌ها می‌­برند.

در ادامه تعدادی از بهترین بازی‌­ های سبک مبارزه ­ای را بررسی می‌­کنیم:

  • بازی Tekken 3:

بازی تیکن 3

سومین بازی از سری بازی­‌های پر طرفدار Tekken توسط شرکت بازی­‌سازی ژاپنی namco video games در سال ۱۹۹۷ برای دستگاه­ بازی آرکید و در سال ۱۹۹۸ برای کنسول پلی ­استیشن ۱ در سبک مبارزه‌­ای منتشر شد. شرکت namco video games سابقه طولانی در طراحی و عرضه بازی­‌های مختلف در سال­‌های ۱۹۸۰ تا ۲۰۰۰ برای دستگاه­ بازی آرکید و بعدتر برای کنسول بازی پلی ­استیشن را دارد اما اوج کار این شرکت طراحی سری بازی­‌های Tekken برای بازیکنان است. آوازه شهرت نام این بازی حتی در بین اشخاصی که تاکنون موفق به انجام بازی آن نیز نشده­اند نیز قابل رویت می‌­باشد.

سری سوم از مجموعه بازی Tekken توانست با فروش چهار برابر نسبت به سری دوم این مجموعه، هشت میلیون نسخه از این بازی را در اختیار بازیکنان قرار دهد. روایت بازی به بیست سال بعد از نسخه قبلی بازی مربوط می­‌شود و تعداد شش شخصیت از شخصیت­‌های نسخه قبلی در این بازی نیز حضور دارند. اضافه شدن شخصیت­‌های جدید مانند: تایگر جکسون، ادی گوردو، جین کازاما و کینگ۲ در کنار دیگر شخصیت‌های محبوب توانسته بازیکنان را برای انجام نسخه جدید بازی Tekken راضی نگه دارد. رفع عیب‌­های  نسخه گذشته مثل پرش در ارتفاع معقول­تر نسبت به گذشته، شرایط حاکم بر بازی را واقعی‌­­تر نموده است. کسب میانگین امتیاز ۹ از ۱۰ از سوی سایت­های منتقد بازی‌­های ویدیویی نشان از قدرت و محبوبیت این بازی در بین بازیکنان و کارشناسان بازی­‌های ویدیویی دارد.

 

  • بازی Tekken 7:

بهترین بازی مبارزه

در این نسخه از بازی Tekken، بازیکنان به پاسخ سوالات خود در خصوص روند داستانی نسخه­‌های گذشته خواهند رسید. شرکت بازی­‌سازی namco video games در مسابقات مبارزه‌ای EVO ۲۰۱۴ خبر ساخت بازی Tekken 7 را تایید کرده و نهایتاً این بازی را در سال ۲۰۱۵ برای دستگاه‌­های آرکید و در سال ۲۰۱۷ برای کنسول­‌های بازی ایکس ­باکس وان، پلی ­استیشن ۴ و PC عرضه شد.

 بازی Tekken 7 بصورت تک­نفره و چند نفره طراحی شده اما قابلیت انجام بازی دو در مقابل دو که در نسخه­‌های پیشین بازی بوده از بازی حذف شده و تمرکز تیم بازی‌­سازی بر روی بازی­‌های یک به یک است. تیم بازی­‌سازی برای هر کدام از شخصیت­‌های حاضر یک فن خاص طراحی نموده که بازیکنان با بهره بردن از این شگرد امکان کاهش ۳۰ الی ۴۰ درصدی میزان سلامت حریف را خواهند داشت. حضور ۵۲ شخصیت با توانایی­‌های متفاوت برای بازیکنان به خصوص بازیکنان قدیمی­‌تر که از نسخه­‌های اولیه این سری بازی را دنبال کرده‌­اند، خبر خوبی است. حضور شخصیت­‌هایی مانند: گیس هاوارد، نوکتیس و آکوما از دیگر بازی­‌های محبوب باعث هیجان­ انگیزتر شدن روند بازی نیز شده است. کسب میانگین نمرات ۹ از ۱۰ از سوی سایت­‌های تحلیل بازی­های ویدیویی نشان از موفق بالای این بازی در دنیای بازی­‌های ویدیویی دارد.

 

  • بازی Injustice 2:

اینجاستیس 2

شرکت بازی­‌سازی NetherRealm Studios در ادامه روند ساخت بازی injustice: gods among us نسخه دوم injustice را در سال ۲۰۱۷ در سبک مبارزه‌­ای ساخته و برای پلتفرم­‌های ios، آندروید، PC، کنسول ایکس­ باکس ۱، PS4 عرضه کرد. این بازی علاوه بر بخش مبارزه تن به تن بین شخصیت­‌ها دارای بخش داستانی بسیار قوی نیز می‌باشد. وجود چنین بخش داستانی جذاب در بین بازی‌­های مبارزه‌­ای کم­ نیز بوده و همین مورد باعث افزایش سطح رضایت بازیکنان از این سری بازی شده است.

روایت داستانی بازی ادامه نسخه قبل بوده و به حمله برینیاک یکی از دشمنان اصلی سوپرمن به زمین است. بتمن برای نجات زمین به کمک سوپرمن که در زندانی خاص، برای عدم استفاده از قدرت­‌های ویژه وی طراحی شده نگهداری می­‌شود نیاز دارد. در این بین شخصیت­های دیگر دنیای DC نیز حضور فعال خواهند داشت و در مراحلی از بازی بازیکن با کنترل شخصیت­‌های مختلف پی به توانایی­های مختلف شخصیت­‌ها خواهد برد. هر کدام از شخصیت‌­ها دارای طراحی و توانایی خاص خود هستند که این امر بازی را از حالت یک­نواختی حرکات در ضربه زدن به حریف خارج می‌­کند. علاوه بر بخش گرافیکی، بخش صداپیشگی شخصیت­ها نیز توسط افراد حرف‌ه­ای در سطح خیلی‌ ­خوبی کار شده است. موسیقی بازی نیز به مانند نسخه قبل توسط Cristopher Drake مورد طراحی قرار گرفته و از نقاط عطف بازی به­ شمار می­رود.

دریافت عنوان بهترین بازی مبارزه‌­ای سال ۲۰۱۷ در کنار کسب میانگین نمره ۹ از ۱۰ از سوی سایت‌­های منتقد بازی­‌های ویدیویی نشان از میزان کیفیت بالایی این بازی دارد و بازیکنان علاقه­‌مند به سبک مبارزه‌­ای به هیچ ­وجه نباید انجام این بازی را از دست بدهند.

 

  • بازی Mortal Kombat 2:

مورتال کمبت 2

نسخه دوم از سری بازی‌­های Mortal Kombat  توسط شرکت بازی­‌سازی Midway Games در سال ۱۹۹۳ برای دستگاه بازی آرکید منتشر شد. بازی Mortal Kombat 2 از سال ۱۹۹۴ الی ۱۹۹۶ برای پلتفرم­‌های: Amiga، MS-DOS، Game Boy، Game Gear، Sega Genesis، ۳۲X، Sega Saturn، SNES و پلی استیشن عرضه شد. در سال ۲۰۰۷ نیز این بازی برای پلی استیشن سه روانه بازار شد. بازی دارای دوازده شخصیت برای انجام بازی است و بازیکنان به صورت چندنفره و تک­نفره امکان استفاده از آن را دارا هستند.

روند بازی به مانند نسخه پیشین بازی بوده و شخصیتی که زودتر بتواند نوار سلامت حریف را تا میزان مشخص کاهش دهد برنده خواهد بود. اما به نسبت نسخه پیشین حرکت پایانی جذابی برای شخص برنده در نظر گرفته شده است که در لحظه­‌ی پایانی شخصیت بازنده گیج شده و شخصیت برنده امکان استفاده از حالت تمام­کننده را دارا است. این حالت دارای جذابیت گرافیکی ویژه­ای برای بازیکنان است.

بازی Mortal Kombat 2 توانست شرکت بازی­‌سازی Midway Games را به موفقیت­‌های مالی فراوان رسانده و در کنار آن در زمینه دریافت جوایز و نمرات از سوی سایت­‌های منتقد نیز عملکرد ویژه­ای از خود ارائه دهد. کسب نمره ۸.۵ از ۱۰ از سوی سایت‌­های منتقد نمره عالی برای این بازی قلم­داد می‌­شود.

 

  • بازی Mortal Kombat X:

بازی فایتینگ مورتال کمبت ایکس

شرکت بازی­‌سازی NetherRealm Studios دهمین قسمت از سری بازی‌­های Mortal Kombat  را برای پلتفرم­‌های سیستم ­عامل ویندوز، کنسول­‌های ایکس­ باکس وان و PS4 در سال ۲۰۱۵ با نام تجاری Mortal Kombat X   عرضه کرد. به مانند نسخه‌­های پیشین، این بازی نیز در سبک بازی­‌های مبارزه­‌ای و دارای نبردهای تن به تن خارق­‌العاده و جذاب برای بازیکنان طراحی شده است. بازیکنان با انتخاب شخصیت مورد نظر خود می­‌توانند بازی را به صورت یک­ نفره و چندنفره انجام دهند.

داستان بازی به چند بازه زمانی بعد از نسخه قبلی Mortal Kombat مربوط می­‌شود. شائوگان نابود شده و زمین مورد هجوم سربازان دنیای خارج قرار گرفته و جان انسان‌­ها در خطر است. از طرفی کوان­چی به دنبال آزاد کردن شیناک است در این بین رایدن با کمک جانی کیج، سونیا بلید و چند تن از سربازان نیروی دلتا به سمت جنگل ممنوعه می‌­روند تا جلوی کوان­چی را بگیرند اما او از قبل شیناک را آزاد کرده است. جانی کیج در مبارزه‌­ای شیناک را شکست داده و ریدن بار دیگر شیناک را در مدال زندانی می­‌کند.

وجود شخصیت­‌های مانند: اسکورپیون، سونیا بلید، گورو و تعداد زیادی شخصیت آشنا برای بازیکنان در کنار چند شخصیت جدید توانسته بازی را متنوع کند. تصاویر گرافیکی نیز پیشرفت مناسبی نسبت به نسخه پیشین داشته و صداگذاری در بازی به صورت کاملا حرفه‌­ای انجام شده است. به خصوص در بخش صدای ضربات و شکستن استخوان­‌ها جلوه صوتی و بصری جالبی طراحی شده است.

دریافت میانگین نمره ۸.۵ از ۱۰ از سایت­‌های کارشناسی بازی­‌های ویدیویی در کنار کسب جایزه برترین بازی مبارزه‌­ای سال ۲۰۱۵ نشان از کیفیت فنی بسیار بالای این بازی هیجان­ انگیز است.

 

  • بازی Mortal Kombat 11:

بهترین بازی مبارزه ای تاریخ
بهترین بازی مبارزه ای تاریخ

قسمت یازدهم از سری بازیMortal Kombat  نیز به مانند دیگر بازی‌­های این سری بازی محبوب نگاه­ بازیکنان بازی‌­های رایانه‌­ای را به سمت خود معطوف نماید. بازی Mortal Kombat 11 توسط شرکت NetherRealm Studios برای تمامی پلتفرم­‌های مهم اعم از: کنسول­‌های بازی ایکس باکس وان، ایکس­ باکس سری ایکس و اس، PS4 & PS5، Stadia، نینتندو سوئیچ و PC در سال ۲۰۱۹ منتشر شده و بار دیگر بازیکنان زیادی را به انجام بازی ارائه شده خود ترغیب نماید.

خط داستانی بازی با شکست شیناک از رایدن و عادی شدن اوضاع آغاز می­‌گردد اما مدتی بعد شخصیت جدید بازی با نام کرونیکا با قدرت دستکاری زمان وارد داستان بازی می‌­شود. سازندگان بازی با استفاده از قدرت خاص کرونیکا لحظات جذابی از تقابل یک شخصیت با خودش در بازه زمانی دیگر ترتیب داده‌­اند. بطور مثال جکس یا جانی کیج با شخصیت خودشان در بازه­‌های زمانی دیگر وارد مبارزه سختی می­‌شوند. هرچند استفاده بیش از حد از این تکنینک در جهت افزایش زمان انجام خط داستانی در طول بازی یک امر تکراری شده و در نتیجه باعث دل­زدگی بازیکنان می‌­شود.

بازی در حالت تک­نفره و چندنفره پیشرفت­های قابل ملاحظه‌­ای داشته و داشتن سه حالت مبارزه Towers of Time ، Klassic Towers و Krypt برای بازیکنان بسیار جذاب خواهد بود. انجام این حالت­‌های مبارزه در کنار انجام بازی­ به صورت آنلاین با دیگر بازیکنان و به خصوص دوستان خود شوق انجام بازی Mortal Kombat 11 را افزایش می‌­دهد.

بازی Mortal Kombat 11 به نسبت نسخه قبلی خود دچار تغییرات قابل ملاحظه‌­ای شده، از جمله این تغییرات واقعی­تر شدن مبارزات بین شخصیت­‌ها بوده که دیگر بازیکنان با زدن تصادفی و سریع کلیدها برنده نبرد نخواهند بود و باید عمل حمله و دفاع را به موقع و با زدن کلیدهای به خصوص برای هر شخصیت انجام دهند تا به پیروزی نهایی برسند. اما مهم­ترین نقطه قوت این بازی، حضور آن در نسل جدید کنسول­‌های بازی ایکس­باکس­ سری ایکس و اس در کنار کنسول بازی PS5 است. کنسول­‌های که با دارا بودن  قدرت­‌ گرافیکی خود می‌­توانند لذت انجام یک بازی مبارزه­ای را برای بازیکنان دوچندان کنند.

کسب نمره ۸.۵ از ۱۰ از سوی سایت­های منتقد در کنار نامزد دریافت جوایز متعدد در بسیاری از بخش­‌های بازی و به­ خصوص حضور در لیست برترین بازی سبک مبارزه­ای در سال ۲۰۲۰ نشان از برتری قابل ملاحظه بازی Mortal Kombat 11 در مقابل رقبای خود در سبک مبارزه است.

 

  • بازی Super Smash Bros: Ultimate:

سوپر اسمش بروز

در سال ۲۰۱۸ بود شرکت Nintendo Switch نسخه جدیدی از بازی Super Smash Bros با نام تجاری Super Smash Bros: Ultimate را به صورت اختصاصی برای کنسول خود روانه بازار کرد. اما انحصاری بودن این بازی نه تنها از دستیابی به موفقیت­های بی­شمار این بازی کم نکرد بلکه باتوجه به هماهنگی هرچه تمام ویژگی­های بازی با قدرت پردازشی کنسلول نینتندو سوئیچ، بازیکنان را از داشتن کنسول نینتندو کاملا راضی نگه داشت. قدرت کنسول نینتندو در حد دو کنسول پلی­استیشن و ایکس­باکس نیست اما طراحان خوش­ذوق ژاپنی با نهایت توان خود یک بازی باکیفیت را برای­مان عرضه داشته­اند.

روایت داستان بازی به شخصیت منفی با نام Galeem شروع می­شود که با ابرقدرت نورانی خود تمامی شخصیت­های بازی را زندانی می­کند و در این بین تنها شخصیت کوچک و دوست داشتنیKirby  موفق به فرار از دست Galeem می­گردد. بازیکن با هدایت این شخصیت گِرد صورتی رنگ باید به دنبال شکست شخصیت­های موجود در هر محیط از بازی شود تا با دریافت امتیازات هر بخش، قدرت شخصیت خود را افزایش دهد. برای جذابیت بیشتر بازی و عدم تکراری شدن هر بخش از بازی دارای معمای خاصی بوده که حل کردن این معماها در کنار بخش مبارزه­ای بازی، بازیکنان را از انجام روند بازی راضی نگه داشته است.

بازیکن با برنده شدن نبرد در برابر هر شخصیت می­تواند در ادامه بازی از آن شخصیت بهره ببرد. به دست آوردن شخصیت­ها و پیروزی در نبردها اصلا آسان نبوده و قدرت هوش مصنوعی در سطح بالایی قرار دارد که چالش مناسبی برای بازیکنان خواهد بود تا از تمامی توان خود برای شکست دشمن استفاده کنند. مجموعا ۷۴ شخصیت در بازی حضور دارد.

بازی در حالت چندنفره و آنلاین نیز عملکرد قابل قبولی دارد و بازیکنان در این بخش می­توانند با دیگر بازیکنان و دوستان خود نبرد ویژه­ای داشته باشند. از طرفی آسیب وارده بر سلامت شخصیت­ها در مسابقات بین دو بازیکن کمتر از حالت عادی بوده تا نبرد حالت واقعی­تر پیدا کرده و مسابقه خیلی زود به پایان نرسد.

از آنجایی که تعداد ۸۵۰ قطعه موسیقی برای بازی در نظر گرفته شده، موسیقی متن بازی نیز بخش جالب توجه دیگر بازی است. هر کدام این موسیقی­ها مربوط به شخصیت­های دوست­داشتنی بازی­های دیگر است که بازیکنان قدیمی­تر دنیای بازی­های ویدیویی را دوران کودکی و گذشته خود خواهد برد.

میانگین نمره ۹.۵ از ۱۰ از سوی سایت­های منتقد در کنار دریافت جایزه برترین بازی مبارزه­ای سال ۲۰۱۹ در کنار برترین بازی مبارزه­ای در نمایشگاه E3 2018 نشان از کیفیت بالایی این بازی دارد. بدون شک بازیکنان علاقه­مند به سبک مبارزه­ای از انجام بازی Super Smash Bros لذت فراوان خواهند برد.

 

  • بازی Street Fighter V:

استریت فایتر وی

در دنیای بازی­های مبارزه­ای، سری بازی­های Street Fighter رقیب جدی برای بازی­های Tekken و Mortal Kombat است. اگر یکی از بازیکن­های تقریبا قدیمی بازی­های مبارزاتی باشید به طور حتم نام بازی شورش در کِشتی برای­تان آشنا است. این بازی قدیمی از سری بازی­های Street Fighter بود. در سال ۲۰۱۶ شرکت Capcom بازی Street Fighter V را برای دستگاه­های بازی آرکید، رایانه­های دارای سیستم­عامل ویندوز و کنسول پلی­استیشن چهار منتشر کرد. این شرکت در سال­های بعد نیز نسخه­های ویرایش شده­ای را برای پلتفرم­های نام برده عرضه داشته که توسط بازیکنان مورد استقبال قرار گرفت.

به مانند اکثر بازی­های سبک مبارزه­ای داستان بازی قابل­توجه­ای وجود ندارد و بازیکنان برای آشنایی بیشتر با شخصیت­ها می­توانند از بخش داستانی بازی لذت ببرند. بخش داستانی بازی دارای چندین شخصیت و گروه بوده که هرکدام از آن­ها مسیر خود را طی می­کنند. گرافیک فنی بازی تقریبا رضایت­بخش است اما حرکات گرافیکی طراحی شده برای ضربات و فنون شخصیت­ها بطور ویژه طراحی شده که نکته مثبت بازی قلم­داد می­شود. بخش صداگذاری و موسیقی متن، یادآور نسخه­های پیشین از این سری بازی است.  نکته منفی یادشده از سوی بازیکنان همیشگی این سری از بازی­ها طراحی مجدد چهره شخصیت کین است که چندان مورد استقبال این دسته از بازیکنان قرار نگرفت.

بازی در زمینه مسابقات تک­نفره، چندنفره و آنلاین رویکرد مثبتی داشته و نقطه قوت بازی در بخش نبردهای مبارزاتی، حرکات سریع و فنون خاص هر شخصیت است. در بخش آنلاین هم چندین نوع مبارزاتی بر حسب پیدا شدن رقیب طبق رتبه و لیگ، حالت آزاد و نوع خاصی از مبارزه که در آن بازیکنان طبق قوانین اختصاصی تعیین شده خود به مبارزه می­پردازند.

انتخاب بازی Street Fighter V به عنوان برترین بازی سال ۲۰۱۶ در بخش بازی­های مبارزه­ای و اخذ میانگین نمره  ۸ از ۱۰ در میان سایت­های کارشناسی بازی­های ویدیویی بازیکنان را مجاب خواهد کرد تا این بازی را در لیست بازی­های انجام داده خود داشته باشند.

 

  • بازی Dead or Alive 6:

بهترین بازی فایتینگ
بهترین بازی فایتینگ

بازی Dead or Alive 6 توسط شرکت بازی­‌سازی Koei Tecmo Games در سال ۲۰۱۹ برای پلتفرم­‌های محبوب PS4, Xbox One و PC عرضه شد. 

خط داستانی بازی چیز خاصی برای عرضه ندارد و تنها با کنار هم قرار گرفتن چند بخش و مبارزات پیاپی مدت زمان دو الی سه ساعته بازیکن را سرگرم خواهد کرد. از این رو می‌­توان بخش داستانی بازی را به مانند دیگر نسخه­‌های این سری بازی ضعیف توصیف کرده و از نقاط منفی بازی دانست. حضور شخصیت‌­های نسخه قبل در کنار اضافه شدن دو شخصیت جدید با نام­‌های نیکو که دختری دانشمند با توانایی کنترل الکتریسته از سبک مبارزه سریع بهره می­‌برد و از طرفی دیگو یک شخصیت متکی بر قدرت و تکنیک از دسته مبارزان خیابانی است. در این نسخه تنوع سبک­‌های مبارزاتی افزایش داشته و تعادل مناسبی در جهت انتخاب هر نوع مبارزه­ای برای بازیکن فراهم شده است.

بازی Dead or Alive 6 در زمینه انجام شِگرد مخصوص شخصیت­‌ها و گرافیک بصری دچار تغییرات مثبتی شده است. از طرفی اضافه شدن قابلیت نمایش آهسته و فوق­گرافیکی ضربات آخر برای برنده شدن نیز به بازی افزوده شده تا هیجان و لذت برد را برای بازیکن پیروز دوچندان کند.عرضه بسته‌­های الحاقی برای رفع مشکلات بازی و تنوع در بخش­‌های مبارزاتی از دیگر نکات مثبت این بازی به شمار می‌­آید. برای بازی به صورت آنلاین تنها حالت مبارزه طبق رتبه بازیکن وجود دارد و فعلا امکان مبارزه با دوستان خود را ندارید.

کسب نمره ۷.۵ از ۱۰ توسط این بازی از سوی سایت­‌های منتقد بازی­‌های ویدیویی در کنار نامزد دریافت جایزه برترین بازی در سبک مبارزه­ای در سال ۲۰۱۹، عملکرد خوب این بازی در سبک بازی‌­های مبارزه‌­ای را نشان داده و بازیکنان زیادی را ترغیب به انجام این بازی مهیج کرده است.

  • سخن پایانی:

به طور کلی بازی­‌های سبک مبارزه‌­ای به نبردهای تن به تن بین شخصیت­‌ها خلاصه می­‌شود و بازیکن از انجام شگردهای خاص رزمی لذت فراوان می­‌برد. طی این مقاله بازی­‌های برتر در انجام این سبک را مطرح کردیم و در پایان بازیکن بنا به علاقه خود می­توان بازی برتر مورد نظر خود را انتخاب کند.

بخش­های گرافیک فنی و محیطی، گرافیک هنگام وارد کردن ضربه، موسیقی متن و صدای ضربات در کنار حضور شخصیت­‌های جذاب از نکات مهم در این نوع از بازی­‌ها می‌­باشد. هرچند اگر بخش داستانی قوی نیز وجود داشته باشد، قطعا جذابیت بیشتری برای بازیکنان خواهد داشت و بازی از حالت یکنواختی خارج خواهد شد.

امیرمحمد ترابی
دیدگاه کاربران
۱ دیدگاه
  • بازی ایکس باکس 360 ۴ اسفند ۱۴۰۰ / ۳:۳۸ ب٫ظ

    سلام ممنون لطفا توضیح بیشتر بدید در مورد این مدل بازی ها تشکر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 12 =