بهترین بازی های رایگان PC

بهترین بازی رایگان PC

با بهترین بازی های رایگان PC ، بدون هیچ هزینه‌ای از فشار زندگی روزمره خلاص شوید. حتی اگر یک ساعت یا بیشتر زمان دارید، وارد این بازی‌ها شوید و حواستان را پرت کنید. اگرچه آن‌ها رایگان هستند، اما به اندازه بهترین بازی‌های رایانه سرگرم ‌کننده می‌باشند. اگر به دنبال انحراف ذهنی پس از کار هستید یا می‌خواهید وارد دنیای دیگری شوید یکی از بهترین بازی‌های رایگان دقیقاً همان چیزی است که نیاز دارید. بهترین بخش آن این است که لازم نیست هیچ هزینه‌ای پرداخت کنید. البته، برخی از آن‌ها از طریق ریز تراکنش‌ها و جعبه‌های غنائم درآمد بالایی به دست می‌آورند، اما اگر مراقب باشید، سرگرمی بدون هزینه خواهد بود.

با تمام هزینه‌ای که صرف انجام بهترین بازی‌های رایگان می‌کنید، می‌توانید یکی از بهترین بازی‌های رایانه شخصی را انجام دهید. از کاتالوگ دقیق Steam گرفته تا بازی‌های مشارکتی رایانه شخصی و عناوینی در EA’s Origin، در ادامه می‌توانید بهترین گزینه‌ها را مشاهده و بررسی کنید.

۱- بازی Idle Big Devil

بهترین بازی رایگان کامپیوتر

شاید Idle Big Devil از کمپانی Hong Kong Spark Software هنوز در Early Access باشد، اما بازی نقش ‌آفرینی idle قبلاً نظرات بسیار خوبی از سوی گیمرهای استریم به دست آورده بود. اگرچه این بازی یک بازی idle است، که در آن بدون هیچگونه تعاملی باید در بازی پیشرفت کنید، اما کارهای زیادی وجود دارد که باید هنگام منتظر ماندن انجام دهید، پس هرگز خسته ‌کننده نمی‌شود. همچنین در بازی اولیه، ارز رایگان بسیار زیادی دریافت می‌کنید و به بازیکنان جدید فرصت پیشرفت سریع می‌دهد.

در این بازی، شما توسط پادشاه به عنوان ارباب کشتن ارواح و موجوداتی منصوب ‌شده‌ اید که توسط ارواح شیطانی تسخیر شده‌ اند. شما این کار را با کمک پنج قهرمانی انجام می‌دهید که در طول بازی جذبشان می‌کنید. مادامی که در این قاره سفر می‌کنید، می‌توانید در رویدادهای مختلفی شرکت کنید که به شما اجازه می‌دهند غنائمی را جمع‌آوری کرده و کارهای روزانه‌ای را کامل کنید که به شما پاداش می‌دهند. همچنین می‌توانید منابعی را جمع‌آوری کنید تا قهرمانانتان را تقویت کرده و قلعه خود را ارتقاء دهید.

زمانی که در بازی پیشرفت می‌کنید، همه ‌چیز کمی پیچیده‌تر و سخت‌تر می‌شود و به مرحله‌ای می‌رسید که باید تصمیم بگیرید پول خرج کنید یا روند کندتر بازی را تحمل کنید. با این حال، اگر انتخاب کنید که پولی خرج نکنید، این بازی کاملاً رایگان خواهد بود.

۲- بازی Fortnite Battle Royale

بهترین بازی رایگان کامپیوتر

Battle Royale در حال حاضر بسیار عظیم است و Epic Games آن را با Fortnite Battle Royale به کمال رسانده است. این بازی در اصل به عنوان افزونه‌ای برای Fortnite, Battle Royale طراحی شده بود و به‌گونه‌ای منفجر شد که هیچکس انتظارش را نداشت و به ‌سرعت به یکی از بهترین بازی‌های سال ۲۰۲۰ عرضه شد.

Fortnite Battle Royale به طور کامل بر یک سناریو ساده مبتنی است. شما با ۹۹ بازیکن دیگر وارد نقشه‌ای شده و در یک درگیری رایگان شرکت می‌کنید. آخرین نفری که زنده ماند، برنده خواهد بود. به خاطر موفقیت درخشان بازی، Epic Games به سختی بر ادغام حالات جدید بازی و ویژگی‌های جدید کار کرد. برای مثال، حالت Playground را در نظر بگیرید- در این حالت شما وارد نقشه شده و به شما اجازه داده می‌شود که ساختاری را قبل از باز شدن درب ورودی و شروع کشتار، در مدت مشخصی بسازید.

نکته جالب این است که با Fortnite، می‌توانید با دوستانتان بازی کنید و اصلاً مهم نیست که آن‌ها از چه پلتفرمی استفاده می‌کنند. فرقی ندارد با رایانه، Xbox One، iOS، اندروید یا پلی ‌استیشن ۴ بازی کنید، می‌توانید در برابر میلیون‌ها بازیکن دیگر در تمامی پلتفرم‌ها قرار بگیرید.

۳- بازی Dota 2

بهترین بازی رایگان کامپیوتر

دنیای Dota ممکن است از یک حالت WarCraft 3 تکامل یافته باشد، اما Dota 2 به شدت به خودش وابسته شده است و به تنهایی به عنوان یکی از بهترین بازی‌های رایگان ۲۰۲۰ در نظر گرفته شده است. این مبارزه عرضه از بالا به پایین بسیار پویا است و بازیکنان با مسابقات جدی برنده جوایز چندین میلیون دلاری می‌شوند.

با یک آموزش مختصر از بازی متوجه خواهید شد که چگونه بازی کنید. انجمن استیم نیز راهنمایی را به MOBA اصلی ارائه داده است. انتظار خوشامدگویی گرم یا یادگیری راحت را از این مکانیسم گیم پلی پیچیده نداشته باشید. با این حال، با چند دوست بازی کنید و مطمئن باشید که Dota 2 شما را مجذوب خواهد کرد. این بازی یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های دیوانه کننده در تاریخچه رایانه خواهد بود.

۴- بازی Planetside 2 

بهترین بازی رایگان کامپیوتر

دو سال قبل از Destiny، ما Planetside 2 را داشتیم. یک نبرد همه‌ جانبه حماسی اول ‌شخص که باورنکردنی بود. هر بار که وارد بازی می‌شوید باید از خودتان نیشگونی بگیرید تا یادآوری شود که این بازی کاملاً رایگان است. خرید درون برنامه‌ای هم در بازی وجود دارد. با این حال، باز هم می‌توانید در بزرگ‌ترین میدان جنگ بازی غرق شوید و با تجهیزات اولیه خود زمان زیادی را سپری کنید.

هیچ ‌چیز به اندازه شرکت در یک حماسه عظیم در پایگاه دشمن و بیرون آمدن از بالای آن، یا حضور در جهانی که در آن ارتش دشمن ممکن است در هر لحظه‌ای شکل بگیرد، هیجان‌انگیز نیست. Planetside 2 ثابت می‌کند که “رایگان” به معنی کسل ‌کننده نیست.

۵- بازی Path of Exile

بهترین بازی رایگان کامپیوتر

Path of Exile یک بازی خزنده در سیاه‌ چال است که ممکن است یادآور Diablo III باشد و با بسیاری از بهترین بازی‌های رایگان سال ۲۰۲۰ تفاوت دارد. این بازی فقط درباره تکه‌ تکه کردن افراد واقعی تا زمانی که از طریق هدست‌های اسکایپشان سرتان جیغ بکشند نیست. Path of Exile بیش از بازی‌های استاندارد چند نفره زمان‌بر است. اما، یک شانس به این بازی بدهید و مطمئن باشید به شدت درگیرش می‌شوید. مکانیسم‌های پنهان و ویژگی‌هایی در بازی وجود دارند که باید پس از ساعت‌ها بازی کشفشان کنید. همچنین درخت مهارت بسیار عظیمی وجود دارد که به آرامی در آن پیشرفت می‌کنید. این بازی برای معتادان بازی Diablo بهترین بازی است.

حتی غنائم اولیه نیز قابل استفاده هستند، زیرا همیشه امکان تقویت ساده‌ترین سلاح‌ها با جادو وجود دارد. اگر از کارهای سخت Diablo III خسته شده ‌اید، حتماً این بازی را امتحان کنید.

۶- بازی League of Legends

بهترین بازی رایگان کامپیوتر

قهرمان خود را انتخاب کنید و وارد نبرد در یک بازی شگفت‌انگیز رایگان شوید که ایده‌های جدیدی از بازی‌های Warcraft III و Dota را به ارمغان می‌آورد. ترتیب خودکار League of Legends، شخصیت‌های مختلف و نقشه‌های جذاب بازی باعث شده در چند سال اخیر یک بازی محبوب و همچنین یکی از بهترین بازی‌های سال ۲۰۲۰ شود.

مطمئناً این بازی یک تجربه گیم پلی تهاجمی است، اما تجربه‌ای که جوایز عالی برای کارهای تیمی و تاکتیک‌های دقیق ارائه می‌دهد. منحنی یادگیری کمی هم وجود دارد، اما پس از یک بازی، کاملاً مجذوب شده و به راحتی همه ‌چیز را یاد می‌گیرید. League of Legends نیز مانند Dota 2، توجه بازیکنان سطح بالای زیادی را به سمت خود جلب کرده است و مسابقات پر از جایزه تا بیش از ۱ میلیون دلار را ارائه داده است.

۷- بازی Hearthstone: Heroes of Warcraft

بهترین بازی رایگان کامپیوتر

آیا تا به حال Magic the Gathering بازی کرده ‌اید؟ Hearthstone تلاش کمپانی Blizzard برای ساختن یک نسخه آنلاین و رایگان این بازی است. همانطور که Blizzard بیان می‌کند، این بازی واقعاً چشمگیر است. این بازی بسیار فریبنده و فاقد منحنی یادگیری ترسناکی است که از یک بازی کارتی فانتزی آنلاین انتظار دارید. Hearthstone سریع بازی می‌شود، دارای رویکرد بصری بسیار معمولی است و از مجموعه قوانین مشخصی پیروی می‌کند، همه این‌ها به یک مبارزه کارتی قابل ‌دسترس اضافه می‌شود که سرگرمی و لذت زیادی را به خصوص اگر طرفدار World of WarCraft باشید، به شما ارائه می‌دهد.

البته اینطور نیست که اصلاً چالش ‌برانگیز نباشد، به خصوص اگر در مقابل حریفی باشید که با کارت‌های درست بازی می‌کند. به همین دلیل است که این بازی رأی ما را به عنوان یکی از بهترین رایگان تا به امروز از آن خود کرده است.

۸- بازی Star Wars: The Old Republic

بهترین بازی رایگان کامپیوتر

Star Wars: The Old Republic که پوشش بازی Star Wars MMORPG پس از پایان Star Wars Galaxies را به خود گرفته است، در ابتدا قرار نبود رایگان باشد. با این حال، این بازی نیز مانند بازی قبلی یعنی MMORPGs، مدل‌های رایگان زیادی را به خود اختصاص داده است. اگر می‌خواهید Sith درونی خود را راضی کنید، این بهترین راهی است که به ‌صورت رایگان در اختیارتان قرار می‌گیرد.

افرادی که اشتراک دارند محتوای درون بازی و پایان بازی بیشتری را در دسترس دارند، اما در حالت واقعی یکی از بهترین بازی‌های رایگان است و تمام مأموریت‌های داستانی به‌ صورت رایگان در دسترس قرار گرفته‌اند. البته ممکن است دستیابی به آن‌ها کمی بیشتر طول بکشد.

البته ارزشش را دارد که وقت خود را صرف تجربه دنیای Star Wars از دید مختلفی کنید. اگر می‌خواهید با گزینه کند همراه شده و فقط یک Jedi Knight معمولی باشید، در این بازی به راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید.

۹- بازی Forza Motorsport 6 Apex

بهترین بازی رایگان کامپیوتر

وقتی فیل اسپنسر رئیس Xbox بیان کرد که قصد دارد بهترین فرانچایزهای کنسولی را وارد رایانه کند، اصلاً شوخی نمی‌کرد. در بین این بازی‌ها نام Forza Motorsport هم به چشم می‌خورد. Forza Motorsport 6 Apex برای اولین بار یک بازی Forza Motorsport کامل را برای گیمرها به رایانه آورده بود، قبل از اینکه Forza Horizon 3 در سال ۲۰۱۶ عرضه شود. البته این یک تجربه کاملی نبود که بتوانید از تمام عناوین این مجموعه دریافت کنید. با این حال Forza Motorsport 6 Apex بهترین بازی رایگانی است که می‌توان از مجموعه بازی‌های مسابقاتی دیرینه مایکروسافت انتظار داشت.

اینکه بازی Forza Motorsport توسط بسیاری از عاشقان رانندگی کنار گذاشته شده و مورد استقبال گیمرهای دیگر قرار گرفته شاید به نظر بیاید که مانند بزرگ‌ترین رقیب خود در پلی ‌استیشن است، اما به نظر این بازی به شدت خارق‌العاده است، که همین دلیل برای افزودن بازی به لیست بهترین بازی رایگان PC کافی است.

۱۰- بازی Dauntless

بهترین بازی رایگان کامپیوتر

Dauntless پس از موفقیت یک ‌شبه‌اش در رایانه به لطف Monster Hunter World به یک نام معروف در منازل تبدیل شده است. این بازی تجربه مشابهی را ارائه می‌دهد که دسترسی به آن در رایانه راحت‌تر و رایگان است.

با فاصله گرفتن از تمرکز محیط پاک Monster Hunter: World، که در آن سعی می‌کردید از محیط زیست حفاظت کنید، Dauntless کار را کمی ساده‌تر کرده است و فقط باید حیوانات عظیم‌الجثه را بکشید تا از مستعمره انسانی حفاظت کنید.

خود گیم پلی بسیار ساده و عاری از هرگونه ابهام است که ممکن است از مجموعه Monster Hunter دوست داشته باشید یا از آن متنفر باشید. DNA اصلی مجموعه شکل هیولاها، تجهیزات ساختنی، شکار اکثر هیولاها است که باعث شده به یکی از بهترین بازی رایگان PC تبدیل شود.

۱۱- بازی World of Tanks

بهترین بازی رایگان کامپیوتر

World of Tanks نوع متفاوتی از بازی‌های عظیم چند نفره است، همان‌طوری که احتمالاً از عنوان بازی حدس زده‌ اید. این اکشن چند نفره عظیم تیم محور با آرایه گسترده‌ای از ماشین‌های جنگی که باید در میدان نبرد به حرکت درآیند و بازیکنان جدیدی که می‌توانند به فواصل دور بروند، عرضه شده است.

سیستم ارتقاء به شما امکان شخصی‌سازی را می‌دهد، در حالی ‌که همیشه توسط کل ارتش محاصره شده ‌اید تا یادتان باشد که افراد تنها در میدان‌های نبرد موفق نمی‌شوند. اما هشدار داده می‌شود: در بازی غرق شوید و ممکن است متوجه شوید که نیمی از مبلغ خود را صرف قطعات بزرگ فلزی مجازی کرده ‌اید.

برخی از تانک‌های پولی چند دلار هستند، درحالی‌که بقیه آن‌ها تنها چند سکه نیاز دارند. می‌توانید ببینید که سازنده Wargaming بیشتر پول خود را از علاقه‌مندان به World of Tanks به دست آورده است. باز هم، این موضوع باعث نشده در لیست بهترین بازی رایگان PC قرار نگیرد.

۱۲- بازی Heroes of the Storm

بهترین بازی رایگان کامپیوتر

قبل از پیوستن Blizzard به جنگ در پدیده MoBA، مشکل فقط زمان بود و با Heroes of the Storm فقط این سؤال در ذهنمان باقی ‌مانده: چقدر طول خواهد کشید؟ این عنوان یک عنوان ورزشی شگفت‌آور است، که از نظر پیچیدگی بین League of Legends و DOTA 2 قرار دارد، اما پاداش بازی شخصیت‌هایی که دوست دارید و می‌شناسید را نیز اضافه کرده است.

این فهرست به طور کامل از شخصیت‌های Blizzard از بازی‌های کلاسیک‌اش ساخته شده است. اگر دوست دارید بدانید چه کسی در جنگ بین Thrall و Kerrigan پیروز می‌شود، Heroes of the Storm به شما نشان می‌دهد که چگونه این جنگ در میدان جنگ ادامه پیدا می‌کند. Blizzard این بازی را از محدوده بازی‌های معمولش خارج کرده و باعث شده یکی از بهترین بازی‌هایی باشد که روز به ‌روز بهتر می‌شود.

۱۳- بازی Everquest

بهترین بازی رایگان کامپیوتر

آینده بازی Everquest برای مدتی پس از فروش آنلاین سونی در ماه فوریه سال ۲۰۱۵ مبهم بود، اما با انتقام، بسته‌های الحاقی جدید و پشتیبانی مداوم توسط کمپانی Daybreak Game بازگشت. این یکی از دلایلی بود که باعث شد این بازی در لیست بهترین بازی رایگان PC قرار بگیرد.

Everquest اولین بازی در نوع خود بود که با موتور بازی سه ‌بعدی موفقیت بزرگی به دست آورد، این بازی در سال ۱۹۹۹ به عنوان MMORPG (بازی نقش ‌آفرینی آنلاین چند نفره) منتشر شد و از آن زمان به عنوان مهم‌ترین بازی در تاریخ رسانه ثبت شد.

Everquest با عرضه مداوم بسته‌های الحاقی (در مقیاس گسترده، حداقل اوایل) با مناطق گسترده جدید، مسابقات و طبقات، تقریباً هرآنچه از بازی‌های عظیم چند نفره انتظار می‌رفت را عرضه کرد. به علاوه، بسیار بهتر از بازی‌های جایگزینش می‌تواند بازی مشارکتی را کنترل کند.  

۱۴- بازی Rift

بهترین بازی رایگان کامپیوتر

این بازی در ابتدا به عنوان بازی‌ای بود که در نهایت World of Warcraft را از بین می‌برد، اما Rift هم لحظات خاص خود را داشت و بسته به اینکه از چه کسی بپرسید، همچنان قوی به راهش ادامه می‌دهد. این بازی نوآوری را به ژانری آورده که به آهستگی در حال تکامل بوده و به شما اجازه می‌دهد هرگاه لازم بود، طبقه و کلاس خود را تغییر دهید.

کل بازی بر جدایی نبرد رئیسان بزرگ و رویدادهایی مبتنی است که در کل منطقه پراکنده شده ‌اند. این بازی بلند پروازانه، هیجان‌انگیز و با ده­‌ها شکاف بین بُعدی بسیار برجسته شده و همین باعث هیجان‌انگیز شدن و منحصر به ‌فرد بودن جزئیات بازی نسبت به بازی‌های عظیم چند نفره است. حتی پس از اینکه Rift رایگان شد، Trion در رأس همه‌ چیز بود و به طور منظم و برای لذت گیمرها، بسته‌های الحاقی عرضه می‌شدند. به علاوه در این بازی می‌توانید کوسه زمینی (landshark) شوید.

۱۵- بازی Runescape

بهترین بازی رایگان کامپیوتر

Runescape یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های عظیم چند نفره رایگان موجود است و حالا زمان خوبی برای بررسی دقیق آن است. این بازی در سال ۲۰۱۳ وارد سومین راه ‌اندازی مجدد خود شد و آن هم Runescape 3 بود. اگرچه هنوز هم وجود دارد، اما اصلاً متوجه نمی‌شوید که این بازی حدود ۱۰ سال پیش ‌ساخته شده است.

با وجود تعمیرات اساسی، این بازی مطمئناً پرزرق و برق‌ترین و برجسته‌ترین بازی در جهان بازی‌های عظیم چند نفره نیست، اما درگیر کردن بازیکنان بسیار نشان می‌دهد که این بازی کارش را به درستی انجام می‌دهد. تغییر بزرگی که در Runescape 3 رخ داد و باعث شد به ‌روزتر نشان داده شود توانایی دیدن چیزهای بیشتر بود. در Runescape 2، افق به سرعت در مه ناپدید می‌شد، اما حالا اینطور نیست.

می‌توانید بازی را به طور رایگان با استفاده از جاوا دانلود کرده و در مرورگر خود اجرا کنید، که بسیار راحت‌تر از بازیکنانی است که آن را به طور آنلاین اجرا می‌کنند.

۱۶- بازی Maplestory

بهترین بازی رایگان کامپیوتر

اگر از زیبایی‌های تاریکی اکثر MMORPG ها خسته شده‌ اید، استعداد خلاقانه و الهام ‌بخش Maplestory را دوست خواهید داشت. این بازی که توسط Nexon به عنوان یک بازی عظیم چند نفره اسکرولی ۲ بعدی اصلی توصیف شده، ژانرهای Dungeons کلاسیک و Dragons محور را به خود اختصاص داده و آن را به kawaii تبدیل کرده است.

تصاویر روشن‌تر و شخصی‌سازی Maplestory باعث شده بیشتر از World of Warcraft یا Rift مانند Harvest Moon به نظر برسد. تأکید زیادی بر بهبود زیبایی‌ها نسبت به هر چیز دیگری از بازی‌های عظیم چند نفره ها دارد. در این بازی به بازیکنان اجازه شخصی ‌سازی زیادی درباره ظاهر شخصیتشان داده می‌شود.

Maplestory حتی عروسی درون بازی هم دارد و دایناسورهایی در بازی وجود دارند که گیتار می‌زنند. در واقع تنها چیزی که در Maplestory وجود ندارد، موسیقی متن الهام گرفته از Oasis است.

۱۷- بازی Warframe

بهترین بازی رایگان کامپیوتر

اگر اهل بازی‌های شوتر سوم شخص مشارکتی هستید، Warframe شاید یکی از بهترین بازی رایگان PC موجود برای شما به نظر برسد. در این بازی بازیکنان کنترل اعضای Tenno را به دست می‌گیرند، Tenno یک نژاد باستانی است که با دشمنانی مانند Grineer، Corpus، Infested و Sentients جنگ می‌کند. سرباز Tenno شما از زره سبک Crysis استفاده می‌کند که با اسلحه و سلاح‌های سرد برای مبارزه تجهیز شده است.

بهتر از شوتر رایگان معمول، سرگرمی‌های زیادی در حملات بازیکن در مقابل دشمن Warframe وجود دارد. این سرگرمی و لذت به حدی است که برخی بازیکنان آن را به عنوان ” The Destiny که هرگز نبوده” می‌پندارند. به هر حال این بازی، یکی از بهترین بازی رایگان PC در نظر گرفته شده است.

۱۸- بازی Smite

بهترین بازی رایگان کامپیوتر

خدایان هر پانتیون در Smite جمع شده ‌اند تا آن را وارد یک درگیری کنند که از Dota/MOBA الهام گرفته است. حتی اگر Smite با تاثیراتی که قرار است بگذارد کاملاً آشنا باشد- این بازی از همان سازنده‌ای عرضه شده که بازی‌هایی مثل FPS smash Tribes Ascend را برای ما به ارمغان آورده است، اما باز هم یک جانور کاملاً متفاوت است.

این بار دوربین پشت بازیکن است، که به او اجازه می‌دهد ارتباط مستقیم‌تری با حرکاتی که انجام می‌دهد داشته باشد. با این حال، اگر بازی‌هایی که از آن‌ها الهام گرفته باشد را انجام داده باشید با این حس آشنا هستید، اگر تجربه این بازی‌ها را نداشته باشید، راهی برای حس کردن و در واقع لمس کردن این سبک خواهد بود. خدایان بازی شامل Zeus، Thor، Kali، Artemis و … Cupid؟ هستند. حداقل Cupid کمان مخصوص خود را دارد.

۱۹- بازی Lord of the Rings Online

بهترین بازی رایگان کامپیوتر

بازی‌های عظیم چند نفره زیادی وجود دارد که به عنوان بازی رایگان منتشر شده یا دوباره منتشر می‌شوند. با این حال، Lord of the Rings Online یکی از آن عناوینی است که ارزش بررسی و تجربه را دارد. این بازی در حال حاضر به‌ خودی ‌خود یک بازی خارق‌العاده است، اما در عین حال یکی از بازی‌های عظیم چند نفره بالغ در بازار بازی‌ها است.

در نهایت، برای باز کردن قفل بسته‌های ماجراجویی باید هزینه کنید. با این حال، هیچ هزینه اشتراک و پیش پرداختی وجود ندارد. همین باعث می‌شود این بازی به یکی از بهترین بازی‌های رایگان سال ۲۰۲۰ تبدیل شود که احتمالاً بخواهید تجربه کنید. اگر آن را در زمان راه ‌اندازی از دست داده‌ اید، یا از آن زمان به بعد بازی کردن را ترک کرده ‌اید، به این بازی یک شانس مجدد بدهید.

۲۰- بازی The Awesome Adventures of Captain Spirit

بهترین بازی رایگان کامپیوتر

Life is Strange و عناوین پس از آن یکی از بهترین بازی‌های ماجراجویی مدرن در رایانه هستند. خوشبختانه، اکنون راهی رایگان برای تجربه این مجموعه تماشایی وجود دارد. Awesome Adventures of Captain Spirit که در E3 2018 رونمایی شد شما را به عنوان شخصیت Chris 9 ساله قرار می‌دهد، او و ضمیر جایگزینش یعنی Captain Spirit وارد ماجراجویی بزرگی می‌شوند.

این بازی یک بازی ماجراجویی تک‌ نفره رایگان بدون هیچ‌گونه درآمدی است و مقدمه خوبی برای Life is Strange 2 به شمار می‌رود. فقط انتظار یک گیم پلی بسیار طولانی را نداشته باشید، زیرا احتمالاً تنها چند ساعت زمان برای اتمام بازی کافی است. البته این موضوع باعث نمی‌شود عنوان یکی از بهترین بازی رایگان PC را به آن ندهیم.

۲۱- بازی Eve Online

بهترین بازی رایگان کامپیوتر

در سال ۲۰۰۳، سازندگان ایسلندی CCP Games بازی Eve Online را توسعه دادند. یک تجربه علمی تخیلی همه ‌جانبه و عمیق که در نهایت توجه بیش از ۵۰۰۰۰۰ بازیکن را به خود جلب کرد. Eve Online به دلیل طیف گسترده فعالیت‌ها برای شرکت ‌کنندگان و اقتصاد درون بازی جهانی‌اش، شبیه هیچ یک از بازی‌های هم رده خود نیست.

متأسفانه، تعداد بازیکنان Eve Online، از سال ۲۰۱۳ رو به کاهش است. جای تعجبی نیست، زیرا با گذشت زمان تعداد کمتری از بازیکنان علاقه‌مند به پرداخت هزینه اشتراک برای یک بازی باشکوه با منحنی یادگیری شیب‌دار هستند. با این حال، از زمان به ‌روزرسانی Ascension، که در ماه نوامبر سال ۲۰۱۶ انجام شد، Eve Online نیز تا حدودی رایگان شد.

سیستم جدید “کلون آلفا” که در Eve Online وجود دارد مانند ویژگی “نسخه آزمایشی نامحدود” در بازی World of Warcraft است. هنوز هم می‌توانید بازیکنان دیگر را در بخش‌هایی مانند دزدان دریایی، ساخت، تجارت، استخراج از معادن، اکتشافات و مبارزه درگیر کنید، اما محدودیت‌هایی مانند مهارت‌های خاص وجود دارند. اگر نمی‌خواهید محدودیتی برای دسترسی به برخی کشتی‌های سنگین بازی داشته باشید، همیشه می‌توانید حق اشتراک Omega را بپردازید. در غیر این صورت، این بازی حتی یک پنی هم هزینه ندارد، به همین دلیل است که در لیست بهترین بازی رایگان PC دنیا قرار گرفته است.

۲۲- بازی Apex Legends 

بهترین بازی رایگان کامپیوتر

اگر بگوییم که بازی‌های بتل رویال در سال ۲۰۲۰ خیلی محبوب شده اند، احتمالاً به آن‌ها کم‌تر از میزان لازم اهمیت داده‌ ایم، سطح موفقیتی که Apex Legends پس از راه‌ اندازی به آن دست یافت، گویای همین موضوع است. این بازی قطعاً جایگاه ویژه‌ای در لیست بهترین بازی رایگان PC دارد. این بازی نه تنها به ‌خودی‌ خود باورنکردنی است، بلکه مکانیسم منحصر به‌ فردی را از بازی‌های Titanfall وارد بتل رویال کرده است، اما خود بازی هم پس از یک هفته به بیش از ۲۵ میلیون بازیکن دست یافته است.

Apex Legends 60 بازیکن را در وسط نقشه‌ای عظیم قرار می‌دهد، که توانایی‌های منحصر به ‌فردی دارند که باعث می‌شود هم مبارزه و هم سفر و پیمایش اعتیادآور شود. این بازی دقیقاً شامل ۱۰۰ بازیکن عناوین بتل رویالی مانند Fortnite یا PUBG نیست، اما همه چیز را در سطح متعادل قرار داده است. اگر تاکنون وارد گروه بازیکنان Apex Legends نشده ‌اید، قطعاً چیز خوبی را از دست داده‌ اید.

۲۳- بازی Hawken

بهترین بازی رایگان کامپیوتر

Hawken بازی مربوط به مکانیسم‌های مختلف است. نه هر مکانیسمی، بلکه مکانیسم سریع. این سرعت‌ها سرعت میانگین نیستند، سرعت تانک‌های MechWarrior Online بسیار آهسته است. این سرعت بیشتر شبیه به Exoskeletons of Call of Duty: Advanced Warfare است.

البته وقتی صحبت از بازی رایگان می‌شود، انتظار می‌رود که قسمتی از پول صرف ارتقاء مکانیسم آغازین شود. با این حال، بازیکنان اقتصادی باز هم بدون خرج پول می‌توانند از Hawken لذت ببرند. به علاوه، Oculus Rift را هم در نظر بگیرید و خواهید دید که بازی‌های واقعیت مجازی چه چیزی را برایتان به ارمغان می‌آورند. اعتراف کنید، از زمان عرضه Pacific Rim، همیشه دوست داشته ‌اید بدانید نیرو دادن به یک مکانیسم چگونه است.

۲۴- بازی Let It Die

بهترین بازی رایگان کامپیوتر

Let It Die که شباهت زیادی به Dark Souls دارد، هرچند شاید به آن اندازه خوب و ظریف نباشد، اما یک بازی رایگان برای طرفداران پلی ‌استیشن ۴ است که دوست دارند طعم خونسردی، بی‌رحمی و پوچی را بچشند. Let Is Die بازی عجیبی است که توسط یک روح سوار بر اسکیت روایت شده و دارای سلاح‌های نرمی است که اغلب می‌شکنند و دکوراسیون کریسمس در اطراف برج‌های مرموز و متغیر قرار گرفته ‌اند. اما، این بازی بهتر از حد انتظار است و به عنوان یک بازی رایگان عالی است. مأموریتی که باید قبول کنید، این است که در حین حرکت و قتل‌ عام به بالای Tower of Barbs برسید.

۲۵- بازی The Elder Scrolls II: Daggerfall

بهترین بازی رایگان کامپیوتر

همانطور که مشتاقانه منتظر اخباری درباره The Elder Scrolls VI هستیم، باید وقت بگذاریم و نسخه کلاسیک The Elder Scrolls II: Daggerfall را امتحان کنیم. این بازی نقش ‌آفرینی دهه ۱۹۹۰ پیش ‌درآمد نمونه‌های شاخص پس از آن است و در نوع خود کمی کلاسیک است.

جهان بازی در برابر بازی‌های دیگر چندین برابر شده، در واقع به اندازه یک قاره است و کاملاً از اتمسفر پر شده است. ممکن است با توجه به استانداردهای امروزی کمی زیاد به نظر برسد، اما اگر طرفدار Elder Scrolls هستید، ارزش غرق شدن در بازی را دارد.

این بازی به طور مستقیم از بتسدا در دسترس است. ناشر بازی برای جشن ۱۵ سالگی بازی، آن را به طور رایگان در اختیار قرار داده است.

۲۶- بازی Starcraft II

بهترین بازی رایگان کامپیوتر

Starcraft II در بین محبوب‌ترین بازی‌هایی قرار دارد که تاکنون وارد رایانه‌های شخصی مک شده است. این بازی، یک بازی استراتژیک واقعی رقابتی است که Wings of Liberty آن تنها بخشی از سه قسمت کمپین آن است. زمانی، در کره جنوبی بسیار عظیم بود، زمانی که MOBAهایی مانند League of Legends و Dota 2 وارد میدان شدند، این بازی کمی از میادین دور شد. شاید به همین دلیل بود که Blizzard تصمیم گرفت بازی Starcraft II را به یک بازی مدل تجاری رایگان تبدیل کند.

در نتیجه مکانیک‌های جذاب بازی، که با محیط‌های خلاقانه و روایت جذابی ترکیب شده بود که تنها از یک بازی ویدیویی برمی‌آید. Starcraft II یکی از گسترده‌ترین بازی‌های ورزشی الکترونیک در سراسر جهان تبدیل شد و نیازی به گفتن نیست که در لیست بهترین بازی رایگان PC قرار گرفت.

البته، برای دسترسی به بازی Blizzard، باید حساب Battle.net داشته باشید. در غیر این صورت، حالت کمپینی و چند نفره بازی رایگان هستند. فقط برخی از شخصیت‌ها برای باز شدن به چند سکه نیاز دارند.

۲۷- بازی Destiny 2

بهترین بازی رایگان کامپیوتر

Destiny 2 اگرچه دقیقاً یک بازی جهان باز نیست، اما از مفهومی مشابه پیروی می‌کند و به بازیکنان اجازه می‌دهد آزادانه در مکان‌های مختلف بگردند و مأموریت‌هایشان را انجام دهند یا فقط بی‌هدف به گشت ‌و گذار بپردازند. این بازی رایگان چند نفره آنلاین به شما اجازه می‌دهد مأموریت‌هایتان را شروع کرده یا به آن‌ها بپیوندید. با دوستانتان بازی کنید، از بازیکنان دیگر پیروی کنید، یا فقط کارهایی که دوست دارید را انجام دهید. همینطور آدم‌های بدی که با آن‌ها روبرو می‌شوید را از بین ببرید. گرافیک‌های بازی نیز بسیار خوب است. هیچ شکی نیست که این سطح بسیار عظیم بازی به خاطر بهره‌گیری از ریز تراکنش‌های داخلی است و این بار حالت کمپینی بهتر از همیشه است.

۲۸- بازی Team Fortress 2

بهترین بازی رایگان کامپیوتر

Team Fortress 2 ممکن است از نظر گیمینگ، خیلی قدیمی باشد، اما هیچ ‌چیزی مانند سرگرمی که این بازی ارائه می‌دهد عالی نیست. برخلاف بسیاری از شوترهای هم رده، بازیکنان در این بازی به جای توهین به تازه ‌واردان، اوقات خوشی را در کنار هم سپری می‌کنند.

هیچ کمبودی در اسباب‌بازی‌های عالی برای سرگرم شدن با آن‌ها وجود ندارد. احمقانگی همیشگی و تازگی باورنکردنی باعث شده این بازی همچنان پادشاه ژانر شوتر باشد، اصلاً فرقی ندارد که رایگان باشد یا خیر. البته، منطقی است که این بازی را به لیست بهترین بازی رایگان PC اضافه کنیم.

همانطور که احتمالاً حدس زده‌ اید، چند ریز تراکنش در بازی وجود دارد. می‌توانید آیتم‌های اضافی بخرید و از آن‌ها برای سفارشی‌سازی شخصیت خود استفاده کنید. حتی می‌توانید شخصیت مورد علاقه خود را بسازید. این کار سرگرم ‌کننده است و باعث می‌شود بیشتر درگیر TF2 شوید. شیاطین گستاخ در Valve می‌دانند که چه می‌کنند.

۲۹- بازی Yu-Gi-Oh Duel Links

بهترین بازی رایگان کامپیوتر

اگر در دهه ۹۰ بزرگ شده‌ اید، احتمالاً خاطرات زیادی از بازی Yu-Gi-Oh داشته ‌اید، یا حتی شاید انیمه آن را دیده باشید. خب، تزریق نوستالژی در Yu-Gi-Oh Duel Links منتظر شما است و راه ‌اندازی آن رایگان است.

در بازی Yu-Gi-Oh Duel Links، فقط به رقابت آنلاین کارتی دسترسی ندارید. همچنین بازی در مقابل حریفان هوش مصنوعی قرار بگیرید که صدای بازیگران انیمیشن روی آن‌ها قرار داده شده است. البته میکرو تراکنش‌های زیادی در این بازی وجود دارد – می‌توانید کارت‌های جدید بخرید – اما این بازی در سال ۲۰۲۰ به یک بازی جمع‌ کردن کارت تبدیل شده، بنابراین هیچ راه واقعی برای انجام این کار وجود ندارد. پس آماده باشید که کمی پول خرج کنید.

۳۰- بازی Gwent: The Witcher Card Game

بهترین بازی رایگان کامپیوتر

به ارتشی از جادوگران، ساحران، شوالیه‌ها و حتی هیولاها دستور دهید و آن‌ها را در یک جنگ حماسی هدایت کنید. از هر چیزی به جز کارت‌هایی که با آن‌ها سروکار دارید استفاده کنید. با این حال، این بازی یک بازی کارتی است. Gwent در اصل یک بازی درون بازی The Witcher 3: Wild Hunt است که به یک بازی مستقل و فانتزی محبوب تبدیل شده است.

شما در یک دور در مقابل بازیکنان دیگر به ‌صورت آنلاین بازی می‌کنید و برای بردن باید امتیاز بیشتری نسبت به حریفان خود کسب کنید. بازیکنی که دو دور از سه دور را بنده شود، پیروز خواهد شد. در اصل، Gwent فقط برای مایکروسافت و ویندوز، پلی ‌استیشن ۴ و Xbox One در دسترس بود، با این حال، اکنون کاربران iOS هم می‌توانند بازی را انجام دهند.

۳۱- بازی DC Universe Online 

بهترین بازی رایگان کامپیوتر

اگرچه بازی‌های عظیم چند نفره رایگان دیگری هم در لیست بهترین بازی رایگان PC وجود دارد، اما DC Universe Online شخصیت‌هایی مانند Superman، Batman، Green Lantern و سایر موارد را در یک جهان عمومی عظیم (و مشترک) قرار داده است.

انتخاب کنید که آیا می‌خواهید عضو فرقه Hero باشید یا Villain، سپس شخصیتتان را بسته به آن فرقه شخصی‌سازی کنید. خیلی زود، توسط کمپانی Daybreak Game وارد دنیای DC Universe Online می‌شوید.

پس از چند آموزش اولیه، بازی شما را بسته به موقعیتتان به عنوان یکی از اعضای Justice League یا The Society قرار می‌دهد. برخلاف بازی‌های عظیم چند نفره دیگر این لیست و خارج از این لیست، DC Universe Online بسیار تعاملی است و در عین حال عناصر سنتی MMORPG مانند سطح ‌بندی، حمله، موجودی‌ها و پیشرفت پس از بازی را حفظ کرده است. همچنین استفاده از ارز واقعی در بازی هم آسان است، به همین دلیل به عنوان یکی از بهترین بازی رایگان PC را به خود اختصاص داده است.

۳۲- بازی Paladins

بهترین بازی رایگان کامپیوتر

اصلاً جای تعجبی نیست که Paladins به خاطر شباهتش به Overwatch انتقادهای زیادی را متحمل می‌شود. در عین حال، شوتر تیمی کاملاً متفاوت از شوترهای دیگر Blizzard است. توانایی‌ها بر اساس سیستم کارت‌های کلکسیونی به‌ روز شده ‌اند و می‌توانند مسیر بازی هر بازیکن را به طور کامل تغییر دهند.

نکته دیگری که درباره Paladins وجود دارد این است که برخلاف Overwatch کاملاً رایگان است. اگرچه آیتم‌های آرایشی برای خرید با ارز واقعی در دسترس هستند، اما هر چیز دیگری برای بازی کاملاً باز است و می‌توانید بدون صرف حتی یک سکه از آن استفاده کنید. مثلاً، شما Paladins با کارت‌های اصلی شروع می‌کنید و از آنجا قفل کارت‌های مؤثری را باز می‌کنید.

صرف ‌نظر از نحوه بازی شما در Paladins، مادامی که پیشرفت می‌کنید XP به دست می‌آورید. تا زمانی که مأموریت‌های روزانه را کامل کرده و دستاوردهای درون بازی را به دست آورید، Radiant Chests و Gold به شما داده می‌شود، که می‌توانید از آن برای خرید کارت‌های بیشتر، شخصی‌سازی و اسکین‌های سلاح استفاده کنید و شخصیتتان را منحصر به‌ فرد و ماهرتر کنید.

۳۳- بازی Neverwinter

بهترین بازی رایگان کامپیوتر

Neverwinter به عنوان یک بازی عظیم چند نفره رایگان، نوار موفقیت خود را خیلی بالا در نظر گرفته و این موضوع شاید به این دلیل باشد که بر نمادین‌ترین بازی نقش ‌آفرینی تاریخ یعنی Dungeons & Dragons مبتنی است. مانند هر چیز دیگری در جهان Dungeons & Dragons universe، این بازی هم بر Forgotten Realms ساخته شده است. همانطور که از نامش مشخص است بر Neverwinter بنا شده است.

Neverwinter با داشتن هشت دسته بازیکن و با پشتیبانی از گروه‌های حداکثر پنج ‌نفره بازیکنان، بر قوانین نسل چهارم Dungeons & Dragons مبتنی شده است. با این حال، این قوانین گاهی متفاوت شده‌ اند، زیرا به بازیکنان اجازه می‌دهند پس از رسیدن به امتیاز کافی، متحدان خود را شفا دهند و از توانایی‌های خاص در نبرد استفاده کنند.

۳۴- بازی Doki Doki Literature Club

بهترین بازی رایگان کامپیوتر

Doki Doki Literature Club یک رمان بصری جذاب سطحی است. این بازی بهترین تجربه کورکورانه به شمار می‌رود. این بازی از شرکت سازنده Dan Salvato عرضه شده، شرکتی که بیشتر برای کارهایش در جامعه تعدیل‌ کننده Super Smash Bros. Melee معروف شده است و می‌گوید که به این دلیل Doki Doki Literature Club را ساخته که بی‌تفاوتی نسبت به انیمه ایجاد کند.

البته با توجه به اینکه شخصیت اصلی Doki Doki Literature Club توسط انیمه و مانگا مصرف شده و تجربه کمی با نوشتن نویسندگان معتبر دارد، این موضوع بیشتر نمادین به نظر می‌رسد.  همانطور که مشخص است سه شخصیت مکمل زن در Doki Doki Literature Club وجود دارد، که توصیه می‌کنیم زیاد به آن‌ها وابسته نشوید.

بدون اسپویل کردن داستان می‌توان گفت که اولین چیزی که هنگام راه ‌اندازی بازی می‌بینید، هشدار محتوایی است که نشان می‌دهد آن‌هایی که اضطراب شدید دارند نباید بازی کنند. از آنجایی که بازی بیشتر از سرویس‌دهی به طرفداران عمومی یک بازی ترسناک است، پس این امر خیلی هم بی‌پایه و اساس نیست.

۳۵- بازی Puzzle Pirates: Dark Seas

بهترین بازی رایگان کامپیوتر

نزدیک به ۱۵ سال است که Puzzle Pirates برای کودکانی که به آزمایشگاه‌های رایانه در مدرسه دسترسی نامحدودی دارند، به نامی محبوب تبدیل شده است. Puzzle Pirates یک بازی عظیم، نقش ‌آفرینی آنلاین چند نفره و یکی از بهترین بازی‌های رایگان است. در واقع، این بازی اساساً توسط Sega ایجاد شده و متعلق به Three Rings Design است. هدف این است که به گروه بپیوندید و در نهایت با تکمیل پازل‌ها در کنار بازیکنان دیگر به کاپیتان تبدیل شوید.

از سوی دیگر Puzzle Pirates: Dark Seas، نسخه اختصاصی استیم Puzzle Pirates است که شامل اقیانوس کاملاً جدیدی به نام Obsidian است. Dark Seas جناح‌ها و مبارزات بازیکن در مقابل بازیکنی را معرفی کرد که برای عرضه استیم در Puzzle Pirates کاملاً منحصر به ‌فرد بود. این بازی همچنین از سازنده متفاوتی که Grey Havens نام دارد عرضه شده است، که توسط اعضای سابق Three Rings Design تأسیس شده است.

قبل از ظهور Dark Seas، شما فقط می‌توانستید بخش چند نفره Puzzle Pirates را روی استیم به دست آورید. اکنون، حالت تک ‌نفره نیز قابل دانلود و نصب از سوی مشتری Valve است.

۳۶- بازی Phantom Dust

بهترین بازی رایگان کامپیوتر

با وجود اینکه چرخه توسعه Phantom Dust یک فاجعه بوده است، اما نسخه بازسازی آن موفق شد. IP جدیدی به شکل بازی کارتی مقرون ‌به‌ صرفه ژاپنی برای Xbox اصلی عرضه شد که وقتی مایکروسافت آن را در E3 2014 معرفی کرد و بیان کرد که نسخه بازسازی جدیدی در دست ساخت است، به نظر می‌رسید همه ‌چیز خیلی درست است و همینطور هم بود.

این ریمیک در سال ۲۰۱۶ انجام شد، اما مایکروسافت هنوز می‌خواست یک نسخه کلاسیک فرقه‌ای ایجاد کند. مشخص شد که این شرکت به جای ریمیک، این کار را با ریمستر انجام داده است. خوشبختانه، نسخه جدید Phantom Dust برای ویندوز ۱۰ (و Xbox One و کنسول‌های دیگر) رایگان است، مگر اینکه بخواهید “کارت‌های چند نفره” درون بازی را خریداری کنید.

۳۷- بازی Dwarf Fortress

بهترین بازی رایگان کامپیوتر

الهام گرفتن از خلق Minecraft کار کمی برای بازی سندباکس Dwarf Fortress نبوده است. Dwarf Fortress شبیه‌سازی مدیریت و ساخت لقب گرفته و گرافیک ساده متنی دارد و به یک نرم ‌افزار مدرن و قطعه ۲۰۰۶ تبدیل شده است. این بازی به لطف ماهیت بازش اغلب یک بازی کلاسیک فرقه‌ای تلقی می‌شود و به عنوان یکی از نمادین‌ترین نمونه‌های روگ ‌لایک تولید شده عمل می‌کند.

این بدان معنا است که Dwarf Fortress هم محیط خود را تصادفی کرده و هم سیستم permadeath (یعنی تنها یک جان و در نتیجه یک شانس دارید) مشکل بسیار دشوارتری است که قابل ‌اجتناب هم نیست. این امر منجر به شعار غیر رسمی برای بازی “از دست دادن سرگرم ‌کننده است” شده که کاملاً کنایه ‌آمیز یا توصیف دقیقی از چیزی است که در بازی اتفاق می‌افتد.

یک چیز حتمی وجود دارد، اگر دوست دارید بخش مهمی از تاریخ بازی‌ها را بازی کنید، Dwarf Fortress شروع خوبی است. این بازی حتی در سال ۲۰۱۳ در Museum of Modern Art in New York City به نمایش گذاشته شد. نیازی به گفتن نیست که این بازی هم یکی از بهترین بازی رایگان PC است.

۳۸- بازی Fallout Shelter

بهترین بازی رایگان کامپیوتر

اگر سیستم مدیریت دارایی‌های Fallout 4 را به جای اکثریت محتوای بازی‌های نقش ‌آفرینی ترجیح می‌دهید، Fallout Shelter بازی خوبی برای شروع است. تا همین اواخر، بازی شبیه ‌سازی تنها در پلتفرم‌های اندروید و iOS وجود داشت. با این حال، با معرفی Quests در نسخه ۱.۶ بازی Fallout Shelter، Bethesda Softworks تصمیم گرفت که بازی را از طریق Bethesda.net به کاربران رایانه‌ای برساند.

در مجموع، Fallout Shelter در رایانه فرق زیادی نداشت و این چیز خوبی است. کنترل‌های ماوس به جای صفحه لمسی عمل می‌کردند، گرافیک حتی در سخت‌ افزارهای رده پایین، با حالت پنجره‌ای که به طور پیش ‌فرض فعال ‌شده است، مراقبت از ساکنان در طول از کارافتادگی آسان است. با هزینه رایگان مدیریت بازی، اگرچه چند ریز تراکنش هم وجود دارد، اما Fallout Shelter می‌تواند در کنار Solitaire در اداره یا مدرسه همراهتان باشد.

۳۹- بازی Brawlhalla

بهترین بازی رایگان کامپیوتر

آیا فقط دیده ‌اید که تمام دوستانتان Super Smash Bros Ultimate را بازی می‌کنند و از آن محروم بوده ‌اید، آیا این محرومیت فقط به خاطر نداشتن نینتندو سوئیچ بوده است؟ خب، با وجود Brawlhalla  شانس به شما رو کرده است. Brawlhalla  یک جدال ۲ بعدی ۲-۸ بازیکن است که الهام کمی از فرانچایز کلاسیک نینتندو گرفته است.

این بازی، راه فوق‌العاده‌ای برای گذراندن چند ساعت است. با وجود لیگ ورزش الکترونیکی، مطمئن باشید که همیشه افرادی در مقابلتان قرار دارند. البته از نظر روی کاناپه نشستن دوستانتان ممکن است مشابه Smash نباشد، اما به همان اندازه جالب بوده و ارزش وقت گذاشتن دارد. به همین دلیل است که Brawlhalla در لیست بهترین بازی رایگان PC قرار گرفته است.

۴۰- بازی Battleborn

بهترین بازی رایگان کامپیوتر

رندی پیچفورد، مدیر عامل و رئیس Gearbox Software به شما چیز دیگری می‌گوید، اما Battleborn رایگان است. این بازی رسماً به عنوان “نسخه آزمایشی رایگان” در استیم شناخته می‌شود و هیچ نکته‌ای برای تمایز این شوتر قهرمانی از سایر بازی‌های رایگان در بازار وجود ندارد. این بازی را تا زمانی که دوست داشته باشید از شش کاراکتر از بین ۳۰ کاراکتر بازی استفاده کنید، رایگان خواهد بود.

Battleborn در اصل در ماه مه سال ۲۰۱۶ وارد بازار شد، همان ماهی که Overwatch عرضه شد. تمایز اصلی این است که Battleborn تحت تأثیر بازی‌های MOBA قرار دارد. از سوی دیگر Overwatch، یک شوتر بازیکن در مقابل بازیکن سنتی با شخصیت‌های عجیب ‌و غریب است. Battleborn همچنین کمپین تک ‌نفره دارد، که با استفاده از ارزهای واقعی قابل‌ خرید است.

۴۱- بازی The Elder Scrolls: Legends

بهترین بازی رایگان کامپیوتر

به نظر می‌رسد سازندگان مسابقات پایان ‌ناپذیر درگیر عرضه Hearthstone بعدی هستند. یعنی، یک بازی کارت کلکسیونی معروف که “یادگیری آن آسان است اما تسلط بر آن به شدت چالش ‌برانگیز است”. این‌ها کلماتی هستند که ناشر بازی یعنی Bethesda Softworks برای توصیف The Elder Scrolls: Legends استفاده می‌کند.

بازی کارت کلکسیونی که از فرانچایز محبوب نقش ‌آفرینی شرکت الهام گرفته است و با استفاده از سیستم دو لاین که هنگام ساخت استراتژی‌ها، توجه همه بازیکنان را به خود جلب می‌کند، خود را از بازی‌های کارت مجازی رقابتی مانند Hearthstone و Witcher 3’s Gwent جدا کرده است.

اگر Skyrim بیشتری می‌خواهید، خوشحال می‌شوید اگر بفهمید توسعه Heroes of Skyrim برای بسته‌های The Elder Scrolls: Legends در ۱۵۰ کار سنتی قرار گرفته، برخی از آن‌ها هم شامل چهره‌های آشنایی چون Aela the Huntress و J’Zargo and Delphine هستند. شکی نیست که این بازی یکی از بازی‌هایی است که جایگاه ویژه‌ای در لیست بهترین بازی‌های رایگان دارد.

۴۲- بازی Robocraft

بهترین بازی رایگان کامپیوتر

فرقی نمی‌کند World of Tanks را دوست داشته باشید یا از آن متنفر باشید، خوشحال می‌شوید اگر بدانید که Robocraft، مورد اضافه شده جدید به لیست بهترین بازی رایگان PC ، همان چیزی است که هنگام مبارزه با وسایل نقلیه سنتی به دست می‌آورید و آن را به چیز کاملاً جدیدی تبدیل می‌کنید. Robocraft که از سازنده و ناشر مستقل Freejam ارائه شده، به شما اجازه می‌دهد ماشین‌های جت (نه جت و ماشین، بلکه ماشین‌های جتی)، تانک‌ها، کشتی‌های پرنده، هلی­کوپترها و هواپیماهای بدون سرنشین را فرماندهی کنید.

برای انجام این کار، مدت زیادی را صرف مبارزه با دیگر بازیکنان آنلاین خواهید کرد. مانند Fortnite مبتنی بر وسایل نقلیه، با ترکیب مختلفی از ۲۵۰ بلوک از پیش تعیین شده با استفاده از رابط کاربری ساده بازی می‌کنید. شما می‌توانید وسیله نقلیه خود را با انتخاب سلاح‌های مورد علاقه خود تجهیز کنید.

به همین ترتیب، Robocraft  به شما اجازه می‌دهد قبیله‌هایی با حداکثر ۵۰ عضو بسازید یا به چنین قبیله‌هایی بپیوندید. در این قبیله‌ها، می‌توانید دوستانتان را به “مهمانی” دعوا کرده و با هم بازی کنید و تیم‌های دیگر را شکست دهید. زمانی که هم چیز را یاد گرفتید و از خلاقیت‌های خود راضی خواهید بود، می‌توانید آن‌ها را در Community Robot Factory مجازی به اشتراک بگذارید.

۴۳- بازی Total War Battles: Kingdom

بهترین بازی رایگان کامپیوتر

بازی‌های کاملاً استراتژیک واقعی نسبت به بازی‌هایی در مجموعه‌های Total War خیلی چشمگیر نیستند و جدیدترین بازی یعنی Battles KINGDOM رایگان است. در این بازی که برای پلتفرم‌های Ios و اندروید و همچنین رایانه در دسترس است، حتی وقتی در پایگاه اصلی نبرد خود نباشید هم می‌توانید انتخاب کنید که بازی را متوقف کنید.

Total War Battles: Kingdom در اوایل قرن دهم تنظیم شده و مدیریت ارتش و پادشاهی ساختمان‌ها را ترکیب می‌کند تا یک بازی استراتژیک واقعی را عرضه کند و شما را در هر لحظه و هر مکانی در خود غرق کند.

 

منبع: Techradar

سیما حسینی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + نوزده =