بهترین بازی های ایکس باکس ۳۶۰

بهترین بازی ایکس باکس 360

کنسول Xbox 360، کنسولی است که کل نسل گیمرها را تعیین کرده و الهام‌ بخش برخی از بهترین بازی‌های Xbox One بوده است. این کنسول به بیستمین سالگرد خود نزدیک می‌شود و همچنان بازی‌هایی وجود دارند که ارزش وقت گذاشتن و بازی کردن را دارند. بهترین بازی ایکس باکس ۳۶۰ یا بازی‌هایی مانند GTA ،Far Cry،Borderlands ،Halo ،Mass Effect و BioShock تنها چند فرانچایزی هستند که باعث شده ‌اند Xbox 360 به ‌یاد ماندنی شود.

ما لیست کاملی از بازی های ایکس باکس ۳۶۰ ایجاد کردیم تا بتوانید موارد دلخواه خود را بررسی کنید و چند بازی کلاسیک را به مجموعه خود بیفزایید. البته اگر تازه‌ وارد این پلتفرم شده ‌اید ایده‌هایی از اینکه از کجا باید شروع کنید را به دست خواهید آورد.

بازی Mass Effect 2

بازی Mass Effect 2
بازی Mass Effect 2

Mass Effect 2 اوج بازی‌های BioWare و فرانچایز نقش ‌آفرینی ادیسه فضای بلند پروازانه EA به شمار می‌رود. در “فصل میانی تاریک” این مجموعه، Commander Shepard به جستجوی سیارات عجیب ‌و غریب می‌پردازد. اعضای جسوری را استخدام می‌کند و دستاوردهای Citadel را ثبت می‌کند. این داستان با انفجاری آغاز می‌شود که طی آن شخصیت Shepard به طرز وحشیانه‌ای کشته می‌شود، اما دوباره توسط Cerberus، نوعی سازمان شبه نظامی با برنامه سیاسی قوی، ساخته می‌شود.

سیستم “Paragon/Renegade” از اولین بازی در این مجموعه بازگشته و شما باید هزاران بار تصمیم بگیرید و هر تصمیم شما روی ادامه بازی اثر خواهد گذاشت. گیم پلی بازی تمیز شده و روان‌تر و سریع‌تر از بازی اصلی به نظر می‌رسد. وظیفه خدمه به نظر مهم‌تر از همیشه است، زیرا قرار است حین جستجوی محیط‌های بیگانه، با دشمنان بیشتر و بزرگ‌تری روبرو شوید. به علاوه، با وجود Mass Effect: Andromeda در محیط، زمان مناسبی برای مرور بقیه مجموعه است.

بازی The Elder Scrolls V: Skyrim

بازی The Elder Scrolls V: Skyrim
بازی The Elder Scrolls V: Skyrim

The Elder Scrolls: Skyrim قبل از عرضه در سال ۲۰۱۱، به یکی از مهم‌ترین بازی‌های پرطرفدار تاریخ تبدیل شد. به نوعی، مانند LeBron James بازی‌های ویدیویی با هیاهو پیش رفت. Skyrim یکی از به ‌یاد ماندنی‌ترین بازی‌های جهان باز فانتزی است که تاکنون ساخته شده و با صحنه‌های جذاب و شگفت‌انگیز، از رودخانه‌های خروشان و جنگل‌های کاج سبز تا کوه‌های آسمان ‌خراش و چمنزارها پر شده است.

زمانی که یاد بگیرید به زبان اژدهاها صحبت کنید، که پس از هزاران سال از خواب دوباره برگشته اند، می‌توانید جستجو کرده و راهتان را پیدا کنید. یادتان باشد برای بهبود گیم پلی خود باید از برخی از بهترین حالات Skyrim استفاده کنید.

بازی Portal 2

بازی Portal 2
بازی Portal 2

این بازی به عنوان یکی از بهترین بازی‌های پازلی جهان مورد ستایش منتقدان قرار گرفته است. Portal ترکیبی از اجزای پازلی محرک مغز با تاریکی، حس شوخ‌ طبعی نافذ و یک داستان لذتبخش بوده است. به نوعی، Portal 2 به هر روش ممکنی سعی کرد تا داستان اصلی را بهبود بخشد. در داستان اول، شخصیت بازیکن یعنی Chell با استفاده از Handheld Portal Device نمادین، مجموعه‌ای از پازل‌های شیطانی را حل می‌کرد. اکنون هدف فرار از یک مرکز زیرزمینی هزارتو یعنی Aperture Science است.

شخصیت‌های خنده‌دار جدید با صداپیشگی‌های عالی و چندین ترفند جدید در این فضا راهنمای شما هستند. هرگز حس نمی‌کنید بازی خیلی سخت است و هر موفقیت شما را به بخش پازلی با چالش‌های بیشتر هدایت می‌کند. این مجموعه همچنین کمپین همکاری قوی را معرفی می‌کند که به دو بازیکن اجازه می‌دهد به طور هم‌زمان چهار پرتال را قرار دهند و سازنده Valve اجازه می‌دهد به کشف برخی از طرح‌های پازلی الهام گرفته بپردازد.

بازی Red Dead Redemption

بازی Red Dead Redemption
بازی Red Dead Redemption

Red Dead Redemption از زمان عرضه‌اش به درجه عالی نزدیک بوده است. داستان The Wild West شما را در نقش John Marston، قرار می‌دهد. قانون ‌شکنی که پس از درگیری با FBI، برای پیدا کردن دوستان قدیمی‌اش منحرف شده است. گیم پلی جهان باز از سازنده Grand Theft Auto در داستانی غنی و شخصیت‌های به ‌یاد ماندنی شکوفا شده و در عین حال فعالیت‌های قابل توجهی را ارائه می‌دهد که در بهترین کلیشه‌های غربی ساخته شده است. نویسندگی و صداپیشگی درجه یک بازی Red Dead Redemption حسی از اصالت را به Mr. Marston و همراهانش القا می‌کند. اگرچه بازی از نظر بصری خیلی عالی نیست، اما غرق شدن کامل در طبیعت غرب وحشی خیلی هم سخت نیست.

لازم به ذکر است که Game of the Year Edition نیز انتخاب خوبی برای خرید است. زیرا شامل محتوای قابل دانلود گسترش یافته Undead Nightmare است و اگر قبلاً کنسول Xbox 360 داشتید، باید بدانید که این بازی به طور کامل قابلیت سازگاری رو به عقب با کنسول Xbox One را دارد. بازی عالی برای آماده کردن خود برای بازی Red Dead Redemption 2 که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد.

بازی Batman: Arkham City

بازی Batman: Arkham City
بازی Batman: Arkham City

Batman: Arkham City شاید بهترین بازی ابرقهرمانی باشد که تاکنون ساخته شده است. این داستان از لحظه‌ای که صدای Mark Hamill را به عنوان جوکر می‌شنوید، توجهتان را به خود جلب می‌کند. فقط باید پازل‌های عالی و مکانیسم‌های جنگی که از انبوه سلاح‌های زرادخانه Batman استفاده می‌کنند، را دنبال کنید. با بررسی Arkham Asylum 2009 مشخص می‌شود که Dark Knight در بخشی از شهر گاتهام گرفتار شده، محکوم شده و توسط زندانیانی از جمله چند شرور Batman نمادین، که هر یک برنامه خود برای شکست Bat را دارند، معروف شده است.

Arkham City نیز همان طرح “بازی یک شب” را دنبال می‌کند، زیرا Batman توسط Joker مسموم شده و باید قبل از پایان شب راهی برای درمان خود پیدا کند. Arkham City همچنین میزبان سیستم نبرد بی‌رحمانه مبتنی بر کمبو است و چند گجت Batman (که به او در پیمایش شهرهای خطرناک با کم‌ترین استرس کمک می‌کند) باعث جذابیت بیشتر بازی شده است.

بازی Grand Theft Auto V

بازی Grand Theft Auto V
بازی Grand Theft Auto V

می‌دانید که باید چه انتظاری از Grand Theft Auto میت وان داشت: فروشندگان مواد مخدر، ماشین‌ها، شخصیت‌های رنگارنگ و مختلف. هفتمین بخش از این مجموعه هیچ تفاوتی با بخش‌های قبلی ندارد و فیلمنامه خارق‌العاده‌ای است که حول محور سه شخصیت پیچیده در شهر خیره‌ کننده Los Santos می‌چرخد. می‌توانید انتخاب کنید که این سه شخصیت را با مأموریت‌های جانبی هدایت کنید، جهان پر از حس خوشحالی پوچ را جستجو کنید، یا حتی با کمک دوستانتان در حالت چند نفره وحشی بازی دزدی کنید.

بازگشت به شهر San Andreas County به معنای بازگشت به پوچ بودن علامت این مجموعه است. جایی که Grand Theft Auto IV‘s Liberty City (و مسیر داستانی‌اش) احساس جزئی بودن و کندی دارند. GTA V پای خود را روی گاز گذاشته و جلوی این سرعت را نمی‌گیرد. از تعقیب و گریز خودروها با Franklin تا کشتار دیوانه‌وار در نقش Trevor، این بازی لحظات مختلفی را برای سه شخصیت خود ارائه کرده که با حس شوخی و جهان باز عظیم به پیش بروند. حالت چند نفره بازی یعنی Grand Theft Auto Online انعطاف ‌پذیری شگفت ‌انگیزی را نشان می‌دهد و همچنان با گذشت پنج سال از انتظار اولیه محبوبیت خود را حفظ کرده است. به خصوص زمانی که وارد بهترین حالت‌های Grand Theft Auto V می‌شوید.

بازی Call of Duty 4: Modern Warfare

بازی Call of Duty 4: Modern Warfare
بازی Call of Duty 4: Modern Warfare

پس از سال‌ها، بازی‌های Call of Duty نوعی برجستگی به دست آورده ‌اند. عرضه سالانه با کمپین‌های مشابه فزاینده و چند نفره باعث خشم بسیاری از بازیکنان شده است. زیرا بازی با این روند آغاز می‌شود، با این حال Call of Duty 4: Modern Warfare، نشان داد که چرا بسیاری از طرفداران بارها و بارها به این مجموعه بازمی‌گردند، حتی با کهنه شدن فرمول اصلی بازی. این شاهکار از سکانس آغازین تا انتهای حماسی خود کاملاً مناسب عمل کرده و شخصیت‌هایی را معرفی کرد که به Call of Duty شخصیت می‌دهند.

کمپین سه مرحله‌ای Modern Warfare با لحظات به‌ یاد ماندنی همراه است. شکار رهبران تروریست در Middle East، کنترل آسمان از هواپیمای AC-130 و تلاش برای جلوگیری از هولوکاست جهانی، به نظر می‌رسد کلیشه‌ای باشد، اما قبل از انتشار Modern Warfare اینطور نبوده است. این بازی همچنین سیستم چند نفره قابل تنظیم طبقه‌ای را نیز رواج داده به استانداردی برای این ژانر تبدیل شده است. اگر نمی‌خواهید سریعاً به سمت Call of Duty: Modern Warfare Remastered در ایکس باکس بروید، نسخه اصلی بازی مربوط به سال ۲۰۰۷ قابلیت سازگاری رو به عقب را دارا است.

بازی BioShock

بازی BioShock
بازی BioShock

Bioshock از لحظه شروع بازی با سیستم الهام گرفته از تیراندازی اول شخص، مانند رازی است که در فتنه‌ای نهفته و احتمالاً حتی یک دقیقه هم حاضر به توقف در بازی نخواهید بود. طراحی صوتی عالی بازی و گرافیک‌های بی‌نظیر کمک کرده تا یکی از منحصر به ‌فردترین محیط‌های بازی ایجاد شود. شهر زیر آب وحشتناک Rapture، سبک هنری الهام گرفته از دهه ۵۰ و ضبط‌ های صوت در سطح شهر پراکنده شده اند و حس واقعی از تاریخ را در ویرانه‌های جامعه آرمانی ایجاد کرده ‌اند که تا حدودی باعث وحشتناک‌تر شدن وضعیت شده است.

بازی Dark Souls

بازی Dark Souls
بازی Dark Souls

اگر از آن دسته افرادی هستید که از تجربه یک بازی تفریحی لذت می‌برید، از Dark Souls بگذرید. این بازی یکی از بی‌رحم‌ترین عناوین در تمام دوران است. ژانر اکشن نقش ‌آفرینی بازی از کشتن شما – بارها و بارها و بارها- لذت می‌برد، تا زمانی که از خطاهایتان درس بگیرید. پس از آن، دوباره شما را می‌کشد تا شگفت‌انگیزتر شود. Souls پر از حماسه، نبردهای رئیسان ناامید کننده و کشف مسیر است که تنها با پیام‌هایی از سوی دیگر بازیکنان به شما کمک می‌کند و برابر با تنبیه تمام کسانی است که جرات بازی با آن‌ها را داشته ‌اید.

کمپین گسترده بازی بیشتر از لذت، درد را برای بازیکنان به همراه دارد، اما هیجان شکست دادن دشمنی که قبلاً شکست او امکان‌پذیر نبود، هیجان‌انگیز است. با این حال مراقب باشید، زیرا باید سه هفته را در زیرزمین بگذارنید و سعی کنید بازی Dark Souls را شکست دهید و باز هم praising the sun (اصطلاحی در بازی بیانگر تسکین، لذت یا قدردانی است) ظاهر خواهد شد.

بازی Fallout 3

بازی Fallout 3
بازی Fallout 3

Fallout 3 می‌توانست یک فاجعه باشد. Bethesda با برداشتن اضافه‌های باقی‌مانده از سازندگانی چون Bethesda و Black Isle Studios، دنیای آخرالزمانی را از دو بازی اول با زمان واقعی خود ساخته و از گیم پلی اول شخص استفاده کرد تا بازی را به روش‌های مختلفی مشابه مجموعه Elder Scrolls کند. نتیجه موفقیتی عظیم بود و سیستم مبارزه نوآورانه “VATS” به اضافه کردن سطحی از استراتژی که قبلاً در تیراندازی‌های اول شخص دیده نمی‌شد، کمک کرد.

در سال‌های پس از انتشار، محصول جانبی Fallout: New Vegas با استقبال مشابهی روبرو شد، همان اتفاقی که برای Fallout 4، افتاد. اما این اولین ورود Bethesda است که جایگاه ویژه‌ای در قلب ما دارد. جنگ‌ها هرگز تغییر نمی‌کنند و خوشبختانه در Fallout 3 نیز این اتفاق نیفتاد.

بازی Halo 3

بازی Halo 3
بازی Halo 3

Halo 2 نوار را برای تیراندازی اول شخص بالا برد و Halo 3 به عنوان یکی از بهترین بازی‌های Halo در تمام ادوار آن را کامل کرد. با افزودن یک بازی همکاری آنلاین، مجموعه چند نفره بازی از نظر کیفیت کلی، از انقلابی که در برابر سیستم‌های چند نفره اجتماعی برپا کرد تا گزینه‌های شخصی‌سازی سلاح‌ها تقریباً بی‌نظیر است. به علاوه، این بازی همچنان در کیفیت ۱۰۸۰p عالی است و حاوی معرفی حالت Forge است که به بازیکن اجازه شخصی‌سازی نقشه‌های چند نفره را برای ایجاد انواع بازی‌های منحصر به ‌فرد می‌دهد. منفجر کردن بیگانگان و بازیکنان دیگر) هنوز هم سرگرم ‌کننده است.

بازی XCOM: Enemy Unknown

بازی XCOM: Enemy Unknown
بازی XCOM: Enemy Unknown

گرفتن افسار فرانچایز دراز مدت XCOM و ارائه بازی استراتژیکی چرخشی موفق در کنسول خانگی کاری است که به نظر می‌رسد سازندگان برای بدترین دشمنانشان هم نمی‌خواهند. اما با وجود XCOM: Enemy Unknown ،Firaxis به نوعی کلاسیک مدرنی را از فرانچایز محبوب درباره دفاع از زمین در برابر حمله دشمنان ساخته است. دشواری افسانه‌ای مجموعه در راه ‌اندازی مجدد دست نخورده باقی ماند، از ساعت “شمارش معکوس” ثابت، درخشان استفاده شد تا بازیکنان حتی در مأموریت‌هایشان هم راحت نباشند. آماده کردن اعضای گروه برای اجرای بی‌نقص حملات، پاداش زیادی دارد، اما چیزهایی وجود دارند که نسبت به تماشای دائمی سقوط سربازان ناراحت‌ کننده‌تر هستند، به خصوص اگر آن‌ها را دوست و خانواده خود بدانید.

بازی Dishonored

بازی Dishonored
بازی Dishonored

ترکیب عالی از اقدامات جذاب، محیط حیرت‌انگیز و پنهان‌کاری که رقیب احتمالی فرانچایز Metal Gear Solid به شمار می‌رود. Dishonored آخرین کتاب “ماجراجویی خود را انتخاب کنید” است. با وجود مسیرهای بسیاری که باید در مأموریت‌های بازی کامل کنید، قاتل ماورایی Corvo Attano می‌تواند بدون دیده شدن در بین ساختمان‌ها حرکت کند، با هر نگهبانی که می‌بیند با شمشیر بجنگد، یا حتی گروهی از موش‌ها را احضار کنید تا دشمنان را قبل از اینکه فرصت انجام حرکتی را داشته باشند، ببلعند.

چرخه گیم پلی اکشن-پنهان عالی بازی در یکی از خلاقانه‌ترین محیط‌هایی تنظیم شده که تاکنون دیده ‌ایم. شهر الهام گرفته از استیم ‌پانک Dunwall و پر از شگفتی‌های کافی برای جذب دوباره و سه باره شما به خود است. سرگرمی در Dishonored تا حد زیادی از آزمایشات بازیکنان نشات می‌گیرد، با انواع ترکیبات توانایی‌های ویژه و راه ‌حل‌های غیر مهلک خلاق. شما می‌توانید بدون کشتن حتی یک نفر کل بازی را انجام دهید، البته اگر به ‌اندازه کافی خلاق باشید.

بازی Bayonetta

بازی Bayonetta
بازی Bayonetta

Hideki Kamiya بازی‌های پلاتینیوم شاید دیگر در کسب‌ و کار Devil May Cry نقشی نداشته باشند، اما جانشین این مجموعه یعنی Bayonetta، نزاعی دقیق و سریع و دیوانه کننده است. Bayonetta یک جادوگر و استاد هنرهای رزمی است که شوخی‌های چرند Devil May Cry’s Dante را ندارد، اما این بازی میل شدید DmC به مسخره‌ بازی را به اشتراک می‌گذارد. Bayonetta اسلحه‌هایی را به پاشنه‌ بلندهایش وصل کرده و همچنین لباسی دارد که از موهای خودش ساخته شده و از آن می‌توان برای از پا درآوردن رئیسان عظیم‌الجثه استفاده کرد.

بازی Limbo

بازی Limbo
بازی Limbo

Limbo یکی از تحسین ‌برانگیزترین بازی‌های ایندی است که در آن شما کنترل پسر جوانی را در یک منظره سیاه و سفید بر عهده می‌گیرید. در طول این بازی پلتفرمی ۲ بعدی نسبتاً کوتاه، باید پازل‌ها را حل کنید تا راهتان را در جهان مرگبار پر از چاله‌های بزرگ، چرخ‌ دنده‌های دورانی و عنکبوت‌های غول ‌پیکر پیدا کنید. جهت‌گیری بی‌نظیر بازی به فضای ترسناک بازی Limbo کمک کرده و بازی ثابت کرده که یکی از بهترین عناوین موجود برای انتخاب‌های پنج دقیقه‌ای است. Limbo فرار عالی از بازی‌های شلوغ، پر سر و صدا و پر از HUD است که به بازی با آن‌ها عادت کرده ‌ایم.

بازی Grand Theft Auto IV

بازی Grand Theft Auto IV
بازی Grand Theft Auto IV

Grand Theft Auto III ابتدا بازیکنان را از شهر نیویورک در سال ۲۰۰۱ به Liberty City می‌برد. اما تنها در نسل بعدی Grand Theft Auto IV بود که توانستیم کلان ‌شهرها را با شکوه واقعی‌شان ببینیم. شخصیت Niko Bellic، شخصیت پیچیده‌ای است، که توسط خاطراتی که در Eastern Europe ساخته به خطر افتاده و در عین حال به طور هم‌زمان سعی می‌کند زندگی جدیدی را در ایالات متحده آغاز کند. او با بهترین پشتیبانی‌ها از بازیکنانی احاطه شده که تاکنون دیده شده است. همچنین شخصیت‌های برجسته‌ای مانند Little Jacob و Brucie Kibbutz نیز به عنوان عامل بهتری نسبت به شخصیت Bellic است. Cousin Roman و نقل قول‌های بسیار او از زمان انتشار بازی و نزدیک به یک دهه گذشته، به شوخی‌های بدیع تبدیل شده است.

چیزی که باعث شده Grand Theft Auto IV به یک بازی کلاسیک تبدیل شود، بازیگران و شخصیت‌ها یا حتی سطح آزادی بی‌سابقه‌ای که به بازیکنان داده شده نیست، بلکه دیدگاه تاریک و بدبینانه “American Dream” است. می‌توانید هنگام جستجو در Liberty City هر کاری که دوست دارید انجام دهید ولی شما و Bellic باید آماده باشید که با عواقب آن روبرو شوید.

بازی Far Cry 3

بازی Far Cry 3
بازی Far Cry 3

ترکیب اکتشافات در جزیره‌ای گرمسیری زیبا با نبردهای دشوار، لحظات مخفی و چند صحنه از بهترین صحنه‌های “popcorn” که تاکنون در بازی دیده ‌ایم باعث شده بازی Far Cry 3 از آغاز داستان سردرگم کننده‌اش تا پایان در واقع به سواری ترن هوایی شباهت داشته باشد. این بازی به این مجموعه نیروی تازه‌ای بخشیده و سه بازی دیگر را ایجاد کرده است. Far Cry 4 ،Far Cry Primal و بازی بعدی Far Cry 5. مورد ویژه‌ای که درباره بازی وجود دارد و غیرقابل ‌انکار است، جهان تاریک، خطرناک و فوق‌العاده سرگرم‌ کننده‌اش است. شنیدن مونولوگ “تعریف جنون” به تنهایی برای تحریک برخی موج ‌سوارها و شکارچیان بازی‌های بزرگ کافی است که پس از یک انفجار بزرگ و سالم ایجاد می‌شود.

بازی Borderlands 2

بازی Borderlands 2
بازی Borderlands 2

اولین Borderlands که دنیای Pandora را به ما معرفی کرد، زمین بایر و پر از راهزن، سلاح‌ها، سلاح‌های بیشتر و حتی بیشتر بود. این مجموعه هر چیزی که Borderlands را به ضربه‌ای مهلک تبدیل کرده بود داشت و آن را دو برابر بهبود بخشیده بود. Borderlands 2 بزرگ‌تر، بدتر، سرگرم‌ کننده‌تر و رنگی‌تر است و به یکی از بهترین تجربه‌های بازی‌های مشترک تبدیل شده است. Borderlands 2 غنائم افسانه‌ای‌تر، سلاح‌ها متنوع و جدیدتر و رئیسان جدیدی را به ما معرفی می‌کند. محیط‌ها متنوع و خوشبختانه رنگی‌تر از نسخه اصلی هستند، Game of the Year Edition، که شامل تمام محتوای قابل دانلود است، بهترین مورد از Tiny Tina’s Assault در Dragon Keep است و تنها برای چند دسته دلار بیشتر، ارزش بررسی را دارد.

بازی Halo: Reach

بازی Halo: Reach
بازی Halo: Reach

پس از انتشار بازی Halo 3 و اسپین ‌آف آن یعنی Halo 3: ODST، به نظر می‌رسید که فرانچایز تیراندازی اول شخص Bungie به پایان رسیده است. اما این استودیو یک داستان دیگر هم برای تعریف کردن داشت. Halo: Reach نقطه اوج تمام علاقه و تجربه‌ای که سازندگان از آغاز کارشان در Halo داشتند را به نمایش گذاشت. ساخت Master Chief به نفع گروهی از Spartans که وظیفه دفاع از سیاره Reach را در مقابل نیروی بیگانه عظیمی دارند. این داستان زمانی غم‌انگیز می‌شود که از قبل پایان آن را می‌دانیم، اما به طور کلی سفر احساسی و دلهره‌آور در طول مسیر بود که باعث خاص شدن داستان شده است.

Halo: Reach همچنین یکی از بهترین حالت‌های چند نفره را در کل این مجموعه دارا است. با توانایی‌ها و سلاح‌های شخصیت‌ها که تغییری را در فرمول همیشگی بازی‌ها ایجاد کرده است. منطقه The Forge World نیز به بازیکنان اجازه می‌دهد خود را سرگرم کنند و برای ایجاد تفریحات نوستالژیک در نقشه کلاسیک ” Blood Gulch” توسعه یافته است.

بازی Rock Band 3

بازی Rock Band 3
بازی Rock Band 3

مجموعه Guitar Hero ممکن است شور و اشتیاق بازیکنان را در ژانرهای ریتمی و موسیقی برافروخته باشند، اما Harmonix’s Rock Band آن را به یک پدیده جهانی تبدیل کرده است. با وجود کنترل عالی گیتار در مجموعه‌های قبلی به عنوان پایه، Harmonix طبل و انواع آوازها را برای ایجاد بازی چند نفره نهایی، همراه با آهنگ‌هایی از سبک‌های مختلف موسیقی اضافه کرد تا تقریباً همه سلیقه‌ها را سرگرم کند.

بازی‌های بعدی دارای ویژگی‌های دیگری شامل صفحه‌ کلید جانبی بودند، اما فقط بازی اصلی بیشتر از همه در خاطره‌ها ماند. تکان خوردن با گیتار، در حالیکه دوستانتان طبل می‌زنند و آهنگ In Bloom را می‌خوانند هرگز قدیمی نمی‌شود و حالت تک نفره عالی بازی هم به ‌اندازه بازی گروهی سرگرم ‌کننده است.

بازی BioShock Infinite

بازی BioShock Infinite
بازی BioShock Infinite

BioShock Infinite تصمیم گرفت که به طور کامل محیط معروف خود که باعث محبوبیت دو بازی قبلی شده بود یعنی Rapture را ترک کند. به جای داستانی هشدار دهنده از Randian Objectivism، این بازی روایتی از ناسیونالیسم اشتباه با یک شهر شناور در آستانه نابودی در دستان پیامبر (رهبری) دیوانه بود. نقش شما در داستان به عنوان یک قمار باز بدهکار یعنی Booker DeWitt، به سرعت مشخص نشده است، اما طی ۱۰ یا چند ساعت بیشتر، موارد افشا شده نه تنها باعث تغییر درک شما از وقایع گذشته، بلکه کل جهان می‌شود.

اینکه BioShock Infinite یک تیراندازی اول شخص فوق‌العاده خلاقانه است که با قدرت‌های شبه ‌علمی با اسلحه بازی‌های سنتی و دستگاه Skyhook جدید ترکیب شده، که به Booker اجازه می‌دهد سریعاً از خطر فرار کند یا حتی در کمین دشمن باشد، همه چیز را بهتر کرده است. زمانی که به پایان عالی بازی برسید، قلب شما تند می‌زند و می‌خواهید دوباره کل بازی را تجربه کنید.

بازی Gears of War 3

بازی Gears of War 3
بازی Gears of War 3

Gears of War 3 اوج بازی‌های هیجان ‌انگیز Epic Games از تیراندازی‌های پوششی است. برای فداکاری و کشف گذشته در بخش پایانی برای Marcus Fenix و اعضای گروهش آماده شوید. کمپین دلخراش بازی هم وحشیانه و هم احساسی است. محیط‌های بسیار زیبا و پر از لحظات مهیج وجود دارد. بازی دارای ویژگی چند نفره قوی با نقشه‌های فوق‌العاده است که از گیم پلی منحصر به ‌فرد و پوششی پشتیبانی می‌کنند. طول عمر آن در تعداد دستاوردها و تنظیمات دشواری گسترده نهفته است. البته نیازی به گفتن نیست که موج دشمنان برای قتل عام در حالت Horde به روز شده ‌اند.

بازی Call of Duty 2

بازی Call of Duty 2
بازی Call of Duty 2

در سال ۲۰۰۵، لیست بازی‌های اول شخص برای Xbox 360 خیلی چشمگیر نبود. Perfect Dark Zero و Kameo نتوانستند تأثیر زیادی بر مخاطبان بگذارند، اما Call of Duty 2 بازی‌ای بود که حتماً باید خریداری می‌شد. کمپین تک نفره عالی تیراندازی The World War II بازیکنان را در نقش سربازان روسی، آمریکایی و انگلیسی قرار می‌داد که باید در مقابل آلمانی‌ها مبارزه کنند و با لحظات تاریخی معروفی چون حمله D-Day کامل می‌شد.

بازی چند نفره Call of Duty 2 همان چیزی بود که باعث درخشش بازی شد. با این حال، این بازی پر از تیراندازی با تفنگ عالی و تأکید بر مبارزات آهسته و روشمندی که دیگر در بازی‌های تیراندازی معاصر شاهد آن نیستیم. بدون وجود هیچ‌گونه پاداش برای قتل عام و یا تجهیزات شخصی‌سازی، تنها چیزی که بین شما و دشمنانتان قرار می‌گیرد، مهارت شما در استفاده از کنترلر است.

بازی Dead Rising

بازی Dead Rising
بازی Dead Rising

با توجه به اینکه مجموعه Resident Evil مقداری از حس شوخ ‌طبعی خود را از دست داده و بیشتر حس ترس و وحشت و اکشن را وارد کرده است، Capcom خلاء را حس می‌کرد و به نظر باید آن را پر می‌کرد. Dead Rising سازنده Keiji Inafune دقیقا همان چیزی است که دکتر تجویز کرده است. این بازی از فیلم کلاسیک Dawn of the Dead از George Romero الهام گرفته است. این بازی روزنامه ‌نگار Frank West را در مرکز خریدی پر از زامبی قرار می‌دهد. هیولاهای زامبی مانند، نه جهش‌یافته، اما زامبی‌هایی کامل و درست حسابی.

طرح اصلی Dead Rising فقط دشمنانی که با آن‌ها می‌جنگید نیستند، بلکه چیزی است که با آن به مبارزه می‌پردازید. علاوه بر تفنگ‌ها، چوب‌های بیس‌بال و بمب‌هایی وجود دارند، Frank می‌تواند با اره به دنبال زامبی‌ها بیافتد، آن‌ها را غرق در خون کند و زمان کافی هم برای انجام این کار دارد. این بازی‌ای است که در آن شخصیت از چیزی که روبرویش قرار دارد نمی‌ترسد. نگرش بی‌دغدغه او نسبت به آخرالزمان یکی از آن مواردی است که اخیراً شاهد بازگشت آن در Dead Rising 4 بوده ‌ایم.

بازی Assassin’s Creed Brotherhood

بازی Assassin’s Creed Brotherhood
بازی Assassin’s Creed Brotherhood

Assassin’s Creed II بسیاری از معایب بازی اصلی اکشن-پنهان‌کاری تاریخی را برطرف کرده است. این معایب شامل سرعت ضعیف، ساختار تکراری و شخصیت‌های کسل‌کننده بود. اما Assassin’s Creed Brotherhood حدود ۲۰ سال بود که به عنوان بهترین بازی Assassin’s Creed نسل Xbox 360 شناخته شد. تغییر بیشتر Ezio به یک قاتل کهنه‌کار که در تلاش برای سرنگونی خانواده فاسد Borgia است. داستان بازی برخلاف هر چیزی دیگری در این مجموعه، به اوج هیجان می‌رسد و شخصیت‌های عالی مانند Leonardo da Vinci با پیشرفت بازی حس شوخ ‌طبعی بیشتری را ارائه می‌دهند.

با این حال جایی که Assassin’s Creed Brotherhood زمینه جدیدی را ایجاد کرده است، سیستم Brotherhood آن است، که به Ezio اجازه می‌دهد در طول مأموریت‌ها افراد تازه‌کاری را فرا بخواند یا آن‌ها به نفع خودش و برای دریافت غنائم و تجربیات بیشتر به بیرون بفرستد. علامت دادن به یک قاتل برای ظهور ناگهانی و قتل عام یک هدف نامشخص همیشه هیجان برانگیز است و این ویژگی‌ای است که در بسیاری از بازی‌های اخیر نادیده گرفته شده است.

بازی Rayman Origins

بازی Rayman Origins
بازی Rayman Origins

مجموعه Ubisoft’s Rayman با وجود اسپین ‌آف Rabbids که در بسیاری از بازی‌ها نقش مهمی داشت و در عین حال قهرمان بی حاشیه‌ای در حاشیه نشسته بود، در گمنامی به سر می‌برد. این موضوع با Rayman Origins تغییر کرد. یک بازی پلتفرمی دو بعدی مبتکرانه که بر اساس سادگی بازی‌های قبلی ایجاد شده بود، اما سبک بصری کارتونی زیبا و چند سطح طراحی عالی را در این ژانر به نمایش گذاشت که پیش ‌از این دیده نشده بود.

این بازی همچنین با موسیقی متن عجیب، طراحی خنده‌دار دشمنان، بازی مشارکتی و تأکید بر اجرای عالی و ادامه حرکت ساخته شده و چیزی است که خارج از مجموعه Sonic the Hedgehog شاهد آن نبوده ‌ایم. مجموعه Rayman Legends نیز برای Xbox One در دسترس است که مراحل ویژه موسیقی را به فرمول اصلی Origins اضافه کرده است.

بازی Saints Row: The Third

بازی Saints Row: The Third
بازی Saints Row: The Third

مجموعه The Saints Row با بازی دومش به سمت عناصر برجسته خود سوق پیدا کرده است. اما Saints Row: The Third بود که این مجموعه را در مسیری واقعاً عالی به پایان عمیقش می‌فرستاد. با توجه به اینکه Third Street Saints اکنون زندگی خود را به عنوان افراد مشهور ادامه می‌دهند، تأییدیه‌های سازمان نابکاری که به عنوان Syndicate معروف بود جلب‌ توجه کرده است و زمینه را برای جنگی که سرنوشت Steelport را مشخص می‌کند، آماده می‌کند.

با وجود ضرب و شتم جهان باز مسخره‌ای که می‌خواهد با مجموعه Grand Theft Auto رقابت کند و بازی مشترکی که باعث شده همه چیز گیج‌کننده‌تر باشد، Saints Row: The Third نسبت به بازی‌های قبلی خود مسخره‌تر است. هیچ بازی دیگری در بازار وجود ندارد که به شما امکان دهد با استفاده از یک اسباب‌بازی بزرگ سالانه – شاید در بهترین حالت- دشمنانتان تسلیم خود کنید.

بازی Mark of the Ninja

بازی Mark of the Ninja
بازی Mark of the Ninja

سازنده Klei مدت‌ها است به دلیل سبک هنری کارتونی زیبا و عالی‌اش و ترکیب ژانرها شناخته شده است و بازی Mark of the Ninja یقیناً یکی از بهترین بازی‌های پلتفرمی است که در این بین قرار دارد. پلتفرم‌های کلاسیکی مانند Ninja Gaiden با پنهان‌کاری فعال Splinter Cell ترکیب شده و برای تکمیل آن باید دقت زیادی داشته باشید. قبل از اینکه توسط دشمن شناسایی شوید و به سرزمین‌های دور فرستاده شوید، فرصت خیلی کمی دارید.

اگرچه هنوز دنباله این شاهکار Klei را دریافت نکرده‌ ایم، اما این بازی از مقلدان، شامل سه بازی Assassin’s Creed Chronicles الهام گرفته است. با این حال این بازی‌ها که جلوه‌های بصری زیبای Mark of the Ninja را ندارند و این چیزی است که کل بازی را به هم پیوند زده است.

بازی Braid

بازی Braid
بازی Braid

بازی پازلی سورئال با پیچ ‌و تاب فراوان، شاید هدف Braid نجات دختری است که با پریشانی در حال گشتن در شش جهان کتاب داستانی است. اما طراحی هوشمندانه معما و داستان‌های پخته آن لذت‌ بخش‌تر از مردن Mario است. موسیقی و دنیای آبرنگی بازی شما را مسحور خواهد کرد و در نهایت باید گفت استفاده پیچیده از تغییرات زمانی عالی است.

بازی Skate

بازی Skate
بازی Skate

در زمانی که مجموعه بازی‌های Activision’s Tony در اوج محبوبیت خود بودند، Electronic Art این جرات را داشت که بازی‌ها را با بازی اسکیتی خود به چالش بکشد. Skate بسیاری از عناصر بازی که در بازی‌های رقیب بود را از بین برده و در عوض روی واقعیت و چالش‌های بی‌امان ورزشی تمرکز کرده و با شخصیت‌های اسکیتی عالی مانند Rob Dyrdek کار خود را تمام کرد.

مانند هر بازی اسکیت بوردی که ارزش بررسی را دارد، Skate نیز شامل موسیقی متن عالی و آهنگ‌های هیپ ‌هاپ است. همچنین زمانی که در تلاش برای انجام حرکات نمایشی هستید که در نهایت روی سنگ‌فرش‌ها به پایان می‌رسد، هنرمندانی مانند Bad Brains ،Agent Orange ،Black Flag ،Dead Prez و Rick Ross گوش‌های شما را نوازش می‌دهند.

بازی Battlefield 3

بازی Battlefield 3
بازی Battlefield 3

استودیوهای Electronic Arts و Dice با Activision’s Call of Duty: Modern Warfare 3 در سال ۲۰۱۱ با Battlefield 3 پا به پای هم پیش رفتند. این بازی توانست آنچه را طرفداران نسل بازی‌های تیراندازی اول شخص از دست داده ‌اند، به آن‌ها بازگرداند. ترکیب تخریب محیط با نبرد با وسیله نقلیه و نقشه‌های بسیار- حتی در Xbox 360 کهنه‌ کار – باعث شد Battlefield 3 تجربه‌ای از بازی چند نفره را به دست آورد که بزرگ‌تر، پر سر و صداتر و جذاب‌تر از هر چیز دیگری در Modern Warfare 3 بود و این لحظات پس از شش سال فقط در بازی Battlefield چشمگیر و جذاب هستند.

اما نمی‌توان مبارزات کمپینی بازی Battlefield 3 را هم نادیده گرفت. با وجود رویکرد واقعی‌تر به مبارزات مدرن و نقش آمریکایی در Middle East، حالت داستانی کوتاه مانند سواری یک ترن هوایی است و زمانی که اصلاً انتظارش را نداریم، این لحظات تلخ و شیرین به پایان می‌رسد.

بازی Geometry Wars: Retro Evolved

بازی Geometry Wars: Retro Evolved
بازی Geometry Wars: Retro Evolved

Xbox 360 به بازیکنان این فرصت را داده تا گرافیک‌هایی بیش‌تر از چیزی که قبلاً دیده بودند را تجربه کنند. اکثر بازی‌های راه ‌اندازی شده این سیستم از این فناوری در حد کمال استفاده کرده ‌اند. سپس Geometry Wars: Retro Evolved به وجود آمد. این بازی در اصل شامل بازی‌های جایزه‌ای در Project Gotham Racing 2 وجود داشت، بازی تیراندازی جنگی الهام گرفته از رترو بسیار ساده، چالش‌برانگیز و اعتیادآور بود.

زمانی که همچنان تمایزی بین این عناوین و بازی‌های بزرگ‌تر با سطح بالاتر وجود داشت، به ایجاد موج جدیدی از بازی‌هایی با مقیاس کوچک‌تر در پلتفرم Xbox Live Arcade کمک کرد. در نهایت محبوبیتش منجر به دو مجموعه بسیار عالی شد. این روزها بازی‌های سبک رترو بسیار خشن هستند، زیرا انفجارهای چند وجهی زیبای Geometry Wars به هموار شدن این مسیر کمک کرده است.

بازی L.A. Noire

بهترین بازی ایکس باکس 360
بازی L.A. Noire

L.A. Noire توسط Rockstar منتشر شده است، اما تیراندازی سوم شخص و دزدی معروف در مجموعه‌های Grand Theft Auto بخش بسیار کوچکی را در این بازه زمانی اجرا می‌کند. بازی L.A. Noire عمدتاً یکی از بازی‌های ماجراجویی دیالوگ محور و جستجویی است. آمریکای پس از جنگ بازی تاریک، دلگیر و کمی مبهم است. نیروهای پلیس گاهی اقداماتی انجام می‌دهند که آن‌ها را تا سطح جنایتکارانی که سعی می‌کنند آن‌ها را دستگیر کنند، پایین می‌آورد.

بخشی که بازی L.A. Noire در آن درخشش زیادی داشته است، سیستم مصاحبه انتخابی پیچیده است، که از چهره‌های ضبط شده استفاده می‌کند تا به بازیکن اجازه دهد از سرنخ‌های بصری برای تعیین اینکه فرد مشکوک حقیقت را می‌گوید یا خیر، استفاده کنند. تشخیص درست در زمانی که افراد قصد گمراه کردن شما را دارند و به شواهدی در دفترچه شما اشاره می‌کنند، به شدت و به طرز باورنکردنی راضی‌کننده است. فقط در صورتی از آن‌ها خواسته می‌شود دروغشان را توضیح دهند که بخواهند از اتهامات شما عقب ‌نشینی کنند و معذرت‌خواهی که تنها چند ثانیه بعد رخ می‌دهد، یک کمدی جذاب و ناخواسته را ایجاد می‌کند.

بازی Splinter Cell Blacklist

بهترین بازی ایکس باکس 360
بازی Splinter Cell Blacklist

مجموعه The Splinter Cell کارش را به تدریج از سال ۲۰۰۲ شروع کرد و از جاسوسی بدون تلاش به روایت انتقام شخصیت محور که در Splinter Cell Conviction می‌بینیم، تغییر پیدا کرد. با وجود Splinter Cell Blacklist ،Ubisoft Toronto سعی کرده است با حلقه گیم پلی که به همه بازیکنان اجازه می‌دهد از آخرین سفر Sam Fisher لذت ببرند، بهترین بازی را به هر دو روش بسازد. از فرار بدون کشتن “شبه” تا حملات همه‌ جانبه، هیچ مسیر اشتباهی برای بازی کردن Blacklist وجود ندارد و به همین ترتیب حالت کمپینی آن به شکل نامتناهی قابل پخش است.

بازی Blacklist همچنین شاهد بازگشت مأموریت‌های مشارکتی و حالت چند نفره رقابتی  و منحصر به ‌فرد Spies در مقابل Mercs بوده است، که مانند همیشه اعتیادآور و آشفته است. هیچ بخش از بازی به‌گونه‌ای نیست که حس شود طی به ‌روزرسانی‌های بعدی اضافه شده است. آن‌ها به طور هماهنگ کار می‌کنند تا یکی از کامل‌ترین بازی‌هایی که تاکنون انجام داده ‌ایم و بازی که به شدت به یک دنباله بعدی نیاز دارد را ایجاد کنند.

بازی Assassin’s Creed II

بهترین بازی ایکس باکس 360
بازی Assassin’s Creed II

مجموعه Assassin’s Creed در طول سال‌ها با فراز و نشیب‌های بسیاری همراه بوده است. خوشبختانه، اگر پس از این همه سال، دلیل بازگشت به این فرانچایز را فراموش کرده باشید، Assassin’s Creed II به شما کمک می‌کند تا دوباره عاشق این مجموعه شوید. وارد Animus شوید تا از روی پشت‌بام‌ها پرواز کنید و Templars شرور را به عنوان Ezio Auditore، یکی دیگر از اجداد Desmond (یکی از شخصیت‌های اصلی از بازی اول) را نابود کنید.

Assassin’s Creed II با داشتن زیر داستان‌های عالی Leonardo Da Vinci و شهرهای شاخص بازسازی شده در واقع تاج جواهرگونه این فرانچایز محسوب می‌شود. اگرچه، ورودی‌های بعدی در برخی از سیستم‌ها ارتقاء یافتند، اما ACII همچنان سخت‌ترین بازی در این مجموعه است که دارای بهترین تعادل بین داستان علمی تخیلی دیوانه‌وار و تاریخ مخفی است. با این همه، Ubisoft تصمیم گرفته سه‌گانه کاملی را درباره Ezio بسازد.

بازی Dead Space

بهترین بازی ایکس باکس 360
بازی Dead Space

Capcom عناصر اکشن را که در Resident Evil 4 معرفی کرده بود در دنباله‌های بازی نیز گسترش داد. همین باعث شد که بازی در عین طراحی خوب، فاقد ترسی باشد که باعث عالی بودن بازی‌های قبلی شده بود. با این حال، Visceral Games برای پر کردن خلاء با Dead Spaces ایجاد شده ‌اند. بازی وحشتناک علمی-تخیلی دارای تمام تنش‌های Resident Evil است و Necromorphs آن از زامبی‌هایی که در بسیاری از بازی‌های دیگر در این سبک شاهد آن‌ها بوده ‌ایم فاصله زیادی داشت.

با این حال، چیزی که باعث شده بازی Dead Spaces از این مجموعه برجسته باشد، خشونت موجود در آن بود. مخوف و بی‌امان بودن آن، شکست در تکمیل بخشی از بازی- گاهی فقط با یک اشتباه کوچک- باعث ایجاد انیمیشنی شده که در آن قهرمان اصلی Isaac به حالت باشکوهی کشته می‌شود. این بازی ماهرانه است، البته اگر مجبور نشوید دوباره سرتان را از بدن جدا کنید.

بازی The Walking Dead: A Telltale Series

بهترین بازی ایکس باکس 360
بازی The Walking Dead: A Telltale Series

Telltale Games به خاطر بازی ماجراجویی مبتنی بر داستان عالی‌اش، که فرانچایزهایی مانند Borderlands و Batman را با موفقیت پوشش داد، به محبوبیت زیادی در نسل گذشته دست یافت. اما بازی The Walking Dead بود که به بالا بردن سطح استودیو تا فوق ستاره شدن کمک کند. روایت دل‌خراش و احساسی Lee Everett و دختر جوان به نام Clementine به جداسازی بازی از سایر بازی‌های پر مخاطب زامبی محور و اکشن موجود در بازار کمک کرد و Telltale جرات کشتن یکی از بهترین‌های خود را پیدا کرد، حتی در فصل دوم هم این داستان ادامه پیدا کرد.

ظاهر واقع گرایانه بازی به محبوبیت روز افزون آن تا سال ۲۰۱۲ کمک کرد. سبک هنری بازی The Walking Dead این حس را القا می‌کند که یکی از نویسندگان کتاب‌های Robert Kirkman وارد زندگی شده و مکانیسم گیم پلی ساده بازی به این معنا است که توسط گیمرهایی با همه سطوح توانایی قابل اجرا است.

بازی DmC: Devil May Cry

بهترین بازی ایکس باکس 360
بازی DmC: Devil May Cry

ایجاد یک جهان جایگزین، با راه­ اندازی مجدد، با نسخه جدیدی از Dante حرکت جسورانه‌ای برای Ninja Theory به شمار می‌رود، اما این موضوع به طور کامل در DmC: Devil May Cry جبران شد. بازی اکشن مدرن همان مبارزات شورانگیز و طراحی دشمنان ناخوشایندی را دارد که در چهار عنوان اصلی مشاهده می‌شد، اما شخصیت‌های اصلی و لحن ترسناک با روند طراحی معاصری که قبلاً دیدیم، همخوانی بیشتری دارد. Dante یک فرد هوشمند است، اما احساسات او دیگر اغراق نمی‌کنند و بازیگران پشتیبان اطراف او کاملاً مناسب داستان هستند.

اگرچه DmC به جای حالت معمول ۶، اکشن را تا ۳۰ فریم بر ثانیه پایین می‌آورد، اما به سختی می‌توان گرمای مبارزات را تشخیص داد. اکثر حرکات کلاسیک Dante شامل ” Stinger” بازگشته‌ اند و توانایی‌های او در هر یک از نبردها با رئیسان باشکوه بازی مورد آزمایش قرار می‌گیرد.

بازی Tomb Raider

بهترین بازی ایکس باکس 360
بازی Tomb Raider

تقلید، صادقانه‌ترین شکل تملق و چاپلوسی است و وقتی در سال ۲۰۱۳ برای اولین بار راه‌ اندازی مجدد Tomb Raider معرفی شد، شباهت‌های آن به مجموعه Uncharted مشخص بود. از قضا، بازی Uncharted در زمان عرضه، دارای همین تشبیه­‌ها نسبت به بازی‌های قبلی Tomb Raider بود. Crystal Dynamics فقط ماجراجویی‌های Nathan Drake را کپی نکرد، بلکه از آن‌ها به عنوان نقطه شروعی برای ماجراجویی اکشن، ترسناک، ناامید کننده و مهیج استفاده کرد که پر از توسعه شخصیت‌ها برای قهرمان Lara Croft that هستند که قبلاً او را ندیده ‌ایم.

با تمرکز زیاد روی پنهان‌کاری، معماها و پلتفرم‌های محیطی، Tomb Raider به‌ اندازه سفرها و گشت ‌و گذارهای Drake آدرنالین مصرف نمی‌کند، اما نیازی هم به این کار نیست. حتی ساکت‌ترین لحظات این بازی هم فرصتی در نظر گرفته می‌شوند تا شما را به یک دنیای نفس‌گیر بفرستند و این چیزی است که آمادگی‌اش را نداشتیم.

بازی Forza Horizon

بهترین بازی ایکس باکس 360
بازی Forza Horizon

مجموعه Forza Motorsport طرفداران بسیاری دارد که مشتاق‌ اند روی آخرین و عالی‌ترین پیست‌ها با ابر خودروهایشان مسابقه بدهند، اما بازی جذابیتی برای افرادی که علاقه‌ای به ماشین ندارند، ندارد. زمین بازی Forza Horizon به طرز چشمگیری تغییر کرده است. با صدها مسابقه و چالشی که باید انجام دهید شما را به کوه‌های Colorado پرتاب می‌کند. این بازی یک مسابقه واقعی است که به شما اجازه می‌دهد به جای حرکت در طول مسیر پیشرفتی باریک، خودتان را سرگرم کنید.

لحظات تماشایی در Forza Horizon از بهترین لحظات در کنسول Xbox 360 هستند. از یک سو شما باید با هواپیما مسابقه دهید تا به خط پایان برسید و مادامی که با بیشترین سرعت در حال حرکت هستید، موجودات و پرنده‌های مختلفی در آسمان بالای سر شما می‌چرخند. Forza Horizon سعی نمی‌کند “Forza در یک دنیای واقعی باشد”، اما در عوض موجودی خاص خودش است – این موجود هم آرام بخش و هم نشاط‌آور است. این بازی عالی، برای افرادی است که در مسابقات شبیه ‌سازی تازه ‌کار هستند.

بازی Trials Evolution

بهترین بازی ایکس باکس 360

این نسل از Trials Fusion ممکن است با ترفندهای آزاد و چالش‌های اضافی برای فرمول پلتفرمی موتور سیکلت معرفی شود، اما این Trials Fusion کنسول Xbox 360 بود که این مجموعه را در اوج خود مشاهده کرد. با وجود دوره‌هایی که استقامت شما و همچنین رازهای کنترل حساس بازی را آزمایش می‌کنند مشخص می‌شود که در این بازی چیزی باب میل همه نوع بازیکن وجود دارد. حالت کمپینی Trials Trophy باعث شده بازی به تنهایی سرگرم ‌کننده باشد. اما زمانی که بازیکن دیگری را وارد می‌کنید، آن Evolution شروع به درخشیدن می‌کند. مسابقه در برابر حریف و سرزنش آن‌ها هنگام شکست اهدافی که شما هم سعی در انجامش داشتید یکی از بهترین حس‌ها در جهان است. کنترل جایگاه نخست در ” Gigatrack” حداقل برای چند هفته به شما حس غرور می‌دهد.

بازی Alan Wake

بهترین بازی ایکس باکس 360
بازی Alan Wake

Remedy Games با تأکید بر شخصیت‌های دلسوزی که در جای دیگری از این ژانر پیدا نمی‌شوند، شهرتی را در بازی‌های اکشن و فضایی به دست آورد و شاید تأخیر طولانی ‌مدت Alan Wake بهترین نمونه آن باشد. Wake شخصی است که داستان خود را – که به یاد نمی‌آورد- حین جستجو به دنبال همسر گمشده‌اش پیدا کند. او باید حین شکار شدن توسط موجودات مرموز حقیقت را کشف کند. با استفاده از سلاح‌های سنتی و یک چراغ ‌قوه که قادر به نابودی جانوران است، پیچ‌ و خم بازی در تیراندازی سوم شخص از آن زمان به بعد تکرار نشده است. محیط وحشتناک بازی یکی از بهترین مواردی است که توسط Remedy خلق شده است.

بازی Castlevania: Lords of Shadow

بهترین بازی ایکس باکس 360
بازی Castlevania: Lords of Shadow

پس از دهه‌ها گسترش جهان Castlevania ،Konami تصمیم گرفته است که این مجموعه را دوباره راه ‌اندازی کند. استودیوی اسپانیایی یعنی Mercury Steam را موظف کرده برداشت جدیدی از نبرد ابدی Belmonts و Dracula را ارائه دهد. نتیجه آن هم Castlevania: Lords of Shadow شد. بازی که مضامین شیطانی‌اش را در طول یک بازی ماجراجویی اکشن و درگیرکننده نشان داد. اگرچه بازی به شدت سرگرم‌ کننده است، اما Castlevania فقط در نامش وجود داشت.

با این حال، زمانی که بازیکنان پایان بازی را دیدند همه چیز تغییر کرد. این باعث تغییر ادامه بازی شد. تغییرات نهایی مربوط به Dracula و شخصیت اصلی بازی، Gabriel Belmont، نتیجه کامل و عالی شاهکار Mercury Steam بود و البته یکی از مواردی است که در تمامی دنباله‌های بازی برترین نبوده است.

بازی Fable II

بهترین بازی ایکس باکس 360
بازی Fable II

نسخه اصلی این بازی، یعنی Fable، از جانب مایکروسافت و استودیو Lionhead، به عنوان یکی از بلند پروازانه‌ترین بازی‌های نقش ‌آفرینی تاریخ، با سطح بی‌سابقه‌ای از تعاملات جهانی و انتخاب‌هایی که در اختیار بازیکن قرار می‌دهد، معرفی شد. اما در برآورده کردن انتظارات طرفداران ناکام ماند. اما در مورد Fable II این‌گونه نبود. این نسخه در سیستم‌های گیم ‌پلی و همچنین دنیای فانتزی Albion به خوبی گسترش یافت. Fable II با داشتن دنیای بزرگ‌تری برای جستجو، انتخاب‌های گسترده‌تر و مهارت‌های جذابی که در نسخه اصلی نیز وجود داشت، همچنان نقطه اوج این مجموعه به حساب می‌آید.

بازی Brothers: A Tale of Two Sons

بهترین بازی ایکس باکس 360
بازی Brothers: A Tale of Two Sons

سازنده این بازی، یعنی Starbreeze، بیشتر به خاطر تیراندازی­‌های خشن اول شخص خود مانند The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay، شناخته می‌شود، به همین دلیل انتشاری بازی ماجراجویی و احساسی Brothers: A Tale of Two Sons توسط این کمپانی، کاملاً غیر منتظره و عجیب بود. البته این بدان معنا نیست که داستان بازی از جذابیت کمتری برخوردار باشد. داستان ‌سرایی ساده و مؤثر این بازی و همچنین قابلیت کنترل دو برادر به صورت هم‌زمان، چیزی است که به ندرت در بازی‌های ویدیویی می‌بینیم و سبک هنری پر زرق ‌و برق آن، در عین سادگی که دارد، از گیرندگی بالایی برخوردار است.

بازی DJ Hero 2

بهترین بازی ایکس باکس 360
بازی DJ Hero 2

اشتیاق بازی‌های مربوط به موسیقی در سال‌های اخیر از بین رفته است، اما در دوران اوج Xbox 360، هیچ بازی‌ای بهتر از DJ Hero 2 نبود. در این بازی، تمام آنچه که موجب محبوبیت نسل‌های قبل از آن شده بود، به کار رفته که از میان آن‌ها می‌توان به کنترل صفحه گردون DJ و فضایی برای خلاقیت بازیکن اشاره کرد. لیست پخش آن نیز شامل آهنگ‌های پرطرفدار از هنرمندانی مانند Jackson 5 ،Busta Rhymes ،Damian Marley ،Rihanna ،The Crystal Method و حتی Donna Summer می‌شد. برای کسانی که بیشتر تمایل دارند به عنوان MC برای مهمانی DJ Hero 2 فعالیت کنند، گزینه‌ای برای رپ و آواز به همراه آهنگ‌های درون بازی برای آن‌ها وجود دارد.

بازی Fight Night Champion

بهترین بازی ایکس باکس 360
بازی Fight Night Champion

Electronic Arts حالت داستانی را وارد سری بازی‌های Madden و FIFA این نسل کرد، اما مجموعه Fight Night آن، نیم دهه قبل‌تر از اینکه Fight Night Champion بی‌ارزش شمرده شود، یک شاهکار محسوب می‌شد. پس ‌از آنکه Andre Bishop، بوکسور سابق المپیک، برای جرمی که مرتکب نشده بود، توسط پلیس دستگیر شد، باید آنقدر در رشته بوکس کار می‌کرد تا دوباره به زندگی سابق خود بازگردد. این کار را با مبارزه‌ای در زندان با دستانی برهنه (بدون دستکش بوکس) در برابر neo-Nazis شروع کرد.

داستان این بازی، در قسمت‌های مهم آن حتی بر روی گیم ‌پلی نیز تأثیر می‌گذارد. مثلاً دست شکسته Bishop در مراحل بعدی مبارزه غیر قابل استفاده است و ساده شدن کنترل مشت ‌زنی باعث شده که اجرای استراتژی‌ها نسبت به بازی‌های قبلی راحت‌تر شود. شما باید مشت‌ها و حرکات خود را خیلی دقیق و برنامه‌ریزی ‌شده اجرا کنید، در غیر این صورت شکست خواهید خورد.

بازی Ghost Recon: Advanced Warfighter

بهترین بازی ایکس باکس 360
بازی Ghost Recon: Advanced Warfighter

پیش از آنکه داستان‌های علمی تخیلی آینده نزدیک به ترند اخیر صنعت بازی تبدیل شود، Ubisoft با انتشار Ghost Recon: Advanced Warfighter جایگاه جدید پیدا کرد. طولی نکشید که در بازی نشان داد Captain Scott Mitchell و گروهش با یک کودتای عظیم در Mexico City مبارزه می‌کنند. آن‌ها به شدت جنگیدند تا از فروپاشی کشور جلوگیری کنند و Mitchell برای زنده ماندن باید از تاکتیک‌های چند نفره و سلاح‌های پیشرفته نظامی استفاده کند.

برخلاف بازی‌های اخیر Ghost Recon، که در آن تاکتیک‌های تیم شما تا حد زیادی به صورت خودکار بود و شما می‌توانستید بیشتر بر روی تیراندازی تمرکز کنید، Advanced Warfighter باعث شد تا پیش از هرگونه درگیری، اول خوب فکر کنید. در صورتی که تیم خود را قبل از مبارزه به خوبی مدیریت نکنید، خیلی سریع منجر به مرگ شما خواهد شد. این درجه از سختی باعث می‌شود که لذت دستیابی به پیروزی دوچندان شود.

بازی South Park: The Stick of Truth

بهترین بازی ایکس باکس 360
بازی South Park: The Stick of Truth

سازندگان سال‌ها تلاش کرده و موفق نشدند مجموعه انیمیشنی بازی‌هایی که ارزش دارند، بازی‌های مسابقه‌ای، تیراندازی و حتی بازی‌های رقصی در بین تلاش‌های نامناسب دیگر سازگار کنند. اما این Obsidian بود که در نهایت درک کرد راز یک بازی South Park خوب بودن نمایش از انیمیشن‌های ساده است. این استودیو با South Park: The Stick of Truth ظاهر این نمایش را به طور کامل و با تمام شوخی‌هایی که انتظارش را داشتیم ضبط و ارائه کرد.

The Stick of Truth چیزی بیشتر از یک اقتباس وفادارنه است. بازی نقش ‌آفرینی عالی آن، با مبارزات نوبتی در مدرسه و کلاس‌هایی که از J.R.R. Tolkien الهام گرفته ‌اند. با عناصر دیوانه‌وار بسیاری که فقط در بازی South Park می‌بینید ترکیب شده ‌اند. در سال ۲۰۱۷، The Fractured but Whole به عنوان دنباله بازی و با یک نسخه اضافی رایگان از The Stick of Truth عرضه شد.

بازی Viva Pinata

بهترین بازی ایکس باکس 360
بازی Viva Pinata

همانطور که از نامش پیدا است، Rare Studio ایده‌های بازی منحصر به ‌فردی را هدف قرار داده و Viva Pinata عجیب نیز به عنوان نابغه عمل کرده است. در این بازی، وظیفه شما شبیه‌ سازی زندگی رنگارنگ و تقریباً خانوادگی گله‌ای از Pinata است.

علاوه بر رشد کلی، شما وظیفه محافظت از آن‌ها در برابر شکارچیان را نیز بر عهده دارید. به نوعی، Rare جواهری ایجاد کرده که به ‌اندازه کافی برای بزرگسالان درگیر کننده و لذت ‌بخش است و به همان اندازه هم برای کودکان ساده است.

 

منبع: DigitalTrends

 

امیرمحمد ترابی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =