بهترین بازی های پلی استیشن ۲ در تاریخ

بهترین بازی PS2

آیا بهترین بازی PS2 را تجربه کرده اید؟ پلی ‌استیشن ۲ تا حدودی یک کنسول فراموش شده است، خصوصاً که دو کنسول ارتقاء یافته (و تقریباً سه کنسول) وجود دارد. با این حال، اگر مدت طولانی است که مشغول بازی هستید، احتمالاً هنوز به یاد دارید که بهترین بازی پلی استیشن ۲ چگونه بوده است. هنوز بازی‌های زیادی از پلی ‌استیشن ۲ وجود دارند که اگر دوست داشته باشید کمی نوستالژی را تجربه کنید و از هیاهوی پلی ‌استیشن ۴ و پلی ‌استیشن ۵ فاصله بگیرید، قابل خریداری هستند.

جای تعجبی نیست که پلی ‌استیشن ۲ موفق‌ترین کنسول بازی ویدیویی تمام دوران است و توجه ۱۵۸ میلیون واحد را در سراسر جهان به خود جلب کرده است. موفقیت بی‌نظیر پلی ‌استیشن ۲ همچنین به این معنی بود که بازی‌های جدیدی قرار است عرضه شوند. صدها بازی عالی باری پلی ‌استیشن ۲ وجود دارد، که باعث محدود شدن لیست کارهای دلهره‌آور و ورود به عرصه آرام‌ بخش بازی می‌شود.

بهترین بازی PS2 ژانر اکشن

بازی Resident Evil 4

بهترین بازی PS2

یکی از بهترین بازی‌های Resident Evil در تمام دوران، Resident Evil 4 است که طرح جدیدی را برای ژانر محبوب ترسناک ایجاد کرده است. شما در نقش Leon Kennedy بازی می‌کنید. مأمور پلیسی که وظیفه‌اش نجات دختر رئیس‌جمهور از یک فرقه وحشتناک است. اگرچه برخی از طرفداران قدیمی موافق تبدیل ژانر اصلی به گیم پلی اکشن و ترس کمتر نبودند، اما به سختی می‌توانید اسم بازی شوتر سوم شخص دیگری را در دوران پلی ‌استیشن ۲ بیاورید.

فرار از انبوه زامبی‌ها، هیولاها، رئیسان خشن همیشه هیجان‌ انگیز است. با وجود مهمات محدود، همیشه باید تعداد شلیک‌هایتان را بشمارید. محیط‌های Resident Evil 4 و تنظیمات غیرخطی آن دلایل جدیدی برای بازدید مجدد بازی است. مجموعه Resident Evil از آن زمان با Resident Evil 7 به ریشه‌های ترسناک خود بازگشت، اما RE4 همیشه جایگاه ویژه‌ای در قلب ما خواهد داشت.

بازی Prince of Persia: The Sands of Time

بهترین بازی PS2

Prince of Persia: The Sands of Time واقعاً از جایگاه نادرستی خارج شد. در حالی که دو بازی قبلی این مجموعه با استقبال خوبی روبرو شدند، اما هیچ‌کس انتظار نداشت که The Sands of Time تا این حد تغییر کند. با کمک خنجر Prince، بازی The Sands of Time از زمان عرضه‌اش یعنی سال ۲۰۰۳ به سرعت به یکی از بهترین بازی‌های پلتفرمی- اکشن پلی ‌استیشن ۲ تبدیل شد.

خنجر Prince توانایی‌های خوبی داشت و به شما اجازه می‌داد زمان را به عقب برگردانید. این توانایی هنگام پرش‌های سخت و شکست در نبرد بسیار مفید است. حتی می‌توانید دشمنان را سر جایشان ثابت نگه دارید. The Sands of Time همچنین داستان عالی، توالی معمایی نوآورانه و طراحی سطح بی‌نظیری دارد.

بازی Viewtiful Joe

بهترین بازی PS2

Viewtiful Joe کتاب کمیک را زنده کرده است. این بازی که توسط Hideki Kamiya ساخته شده، Jow یک پسر بی‌ادعا را دنبال می‌کند که ناگهان خود را در Movieland پیدا می‌کند و در حال مبارزه برای حفظ جهان است.

Viewtiful Joe به خاطر ضربات پیمایشی بیتم آپ (beat ’em up) در سبک هنری کتاب کمیک برجسته شد. جایی که پانل‌های کتاب کمیک به صحنه‌هایی تبدیل می‌شدند که می‌توانستید در آن‌ها بازی کنید. سبک هنری بازداشت Viewtiful Joe هنوز پس از ۱۵ سال هم عالی است. اگر این فرانچایز احیا شود خیلی عالی خواهد شد. تصور کنید که Viewtiful Joe در نینتندو سوئیچ باشد، عالی می‌شود.

بازی Devil May Cry 3: Dante’s Awakening

بهترین بازی PS2

همانطور که می‌گویند، جذابیت بار سوم درست است. Devil May Cry عالی بود. Devil May Cry 2 خیلی عالی نبود. Devil May Cry 3: Dante’s Awakening بسیار عالی بود. Dante’s Awakening، پیش ‌درآمد نسخه اصلی رابطی پراکنده‌ای را بین Dante و برادرش Vergil نشان داد. Devil May Cry 3 به خاطر گیم پلی عالی‌اش بسیار مورد توجه قرار گرفت.

اگرچه می‌توان آن را هک و اسلش نام گذاشت، اما DMC3 نسبت به دکمه‌های یک کوبنده معمول هم نکات دقیق‌تری داشت. به خصوص به این دلیل که بسیار چالش‌برانگیز بود و بازیکنان برای زنده ماندن باید با هم کمبوهای زیبایی می‌ساختند. DMC3 پر از نگرش‌های متنوع و موسیقی‌های عالی برای کمک به شما در این نبرد است و تا به امروز یکی از بازی‌های کلاسیک اکشن باقی مانده است. این بازی پس از سال‌ها انتشار، بازی‌های زیادی در ژانر خودش را تحت تأثیر قرار داده است.

بازی God of War

بهترین بازی PS2

مطمئناً، God of War سال ۲۰۱۸ بهترین بازی از مجموعه سونی بود، اما نباید God of War سال ۲۰۰۵، یکی از چشمگیرترین بازی‌های اکشن دوران را فراموش کرد. God of War شخصیت‌های Kratos و جهان غرق در اساطیر یونان را به ما معرفی کرد.

God of War با دارا بودن جنگ رئیسان بسیار بزرگ و Blades of Chaos مسخره، یک بازی اکشن لذت‌بخش به شمار می‌رود. پازل‌ها و پلتفرم‌های برتر بازی ضعیف نبوده ‌اند. God of War یکی از معروف‌ترین مجموعه‌های سونی را آغاز کرد. اگرچه به اندازه برخی دیگر از بازی‌های پلی ‌استیشن ۲ رشد نکرد، اما باز هم به اندازه خودش عالی بود.

بازی Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty

بهترین بازی PS2

پیدا کردن بازی جاه‌ طلبانه‌تر از Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty در پلی ‌استیشن ۲ بسیار دشوار است. این بازی که توسط Konami ساخته شده و به رهبری سازنده Sons of Liberty ،Hideo Kojima مجدداً توسعه‌ یافته در تلاش بوده تا طیف گسترده‌ای از موضوعات بلند و پیچیده، شامل سیاست‌های واقعی که امروزه اتفاق می‌افتند را در خود بگنجاند.

بار دیگر، شما به عنوان Solid Snake بازی می‌کنید و راه خود را در مناطق بسیاری طی می‌کنید و به آرامی به کشف توطئه بزرگی که در حال گسترش است نزدیک می‌شوید. Sons of Liberty اگرچه گاهی گیج کننده و بازنویسی شده است، اما معمولاً به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های تاریخ شناخته می‌شود. Metal Gear Solid 3: Snake Eater نیز بسیار عالی بود، اما منظورمان در اینجا Sons of Liberty است.

بازی Grand Theft Auto: Vice City

بهترین بازی PS2

در دوره PS2، هیچ فرانچایز جنجالی‌تری نسبت به Rockstar’s Grand Theft Auto تولید نکرد. Grand Theft Auto از اختیار آزادانه به بازیکنان برای کشتن هرکسی که می‌بینند تا مضامین جنسیتی و موارد دیگر، هدف افرادی بود که فکر می‌کردند بازی‌های ویدیویی تأثیری منفی بر جوانان خواهند گذاشت. اما این موضوع باعث نشد Grand Theft Auto: Vice City یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های پلی ‌استیشن ۲ نباشد.

Vice City در جهان باز Miami واقع شده و دارای مأموریت‌های جذاب، محتوای جانبی زیاد و “همه‌ چیز به‌ جز ظرف‌شویی آشپزخانه” است. اگرچه Grand Theft Auto III موفقیتی در تغییر فرانچایز به بازی جهان باز سه ‌بعدی داشت، اما Vice City این فرمول را اصلاح کرد و به یکی از بزرگ‌ترین تجربه‌ها در پلی ‌استیشن ۲ تبدیل شد.

بازی Socom II U.S. Navy Seals

بهترین بازی PS2

Socom II U.S. Navy Seals شوتر سوم شخص تاکتیکی، بازی‌ای است که وقتی به بازی‌های چند نفره آنلاین در پلی ‌استیشن ۲ فکر می‌کنیم، آن را به یاد می‌آوریم. پلتفرم به خصوص از نظر ویژگی‌های آنلاین معروف و شناخته شده نبود، اما Socom II به لطف گیم پلی تیمی محسور کننده‌اش یه یک بازی آنلاین معروف تبدیل شد.

Socom II کمپین تک ‌نفره عالی هم دارد که دارای ۱۲ مأموریت بزرگ است و بازیکنان را به سراسر جهان می‌برد. Socom II امروزه یادگار شوترهای آنلاین اولیه است، اما وقتی به تاریخچه شوترهای تیمی فکر می‌کنیم، این بازی بسیار مهم است.

بازی Tom Clancy’s Splinter Cell: Pandora Tomorrow

بهترین بازی PS2

دومین ماجراجویی جاسوسی Sam Fisher’ دارای پیشرفت‌های اساسی بسیاری نسبت به نسخه اصلی بود. برای مبتدیان، دشمن هوش مصنوعی باهوش‌تر بوده و تشخیص خیلی ضعیف نبود و همین باعث شد بازی به تجربه واقعی‌تری نسبت به پنهان‌ کاری‌های گذشته و نابودی دشمنان تبدیل شود.

داستان در سال ۲۰۰۶ اتفاق می‌افتد و Fisher به East Timor فرستاده می‌شود تا به عنوان یک فرد نظامی بزرگ شود. بار دیگر، داستان یک وحشت سیاسی زخمی و پرخطر بود. از نظر بازی‌های اکشن-پنهانی در پلی ‌استیشن ۲، Pandora Tomorrow و دیگر بازی‌های Splinter Cell بی‌نظیر بودند.

بهترین بازی PS2 ژانر ماجراجویی

بازی Shadow of the Colossus

بهترین بازی PS2

مسلماً Shadow of the Colossus بزرگ‌ترین بازی ارائه شده پلی ‌استیشن ۲ است. این بازی که توسط SIE Japan و Team ICO و به کارگردانی Fumito Ueda ساخته شده، Wander را دنبال می‌کند. مردی که به سرزمین عجیبی می‌آید تا دختر جوانی به نام Mono را نجات دهد. برای این کار، او در مکان‌های شانزده Colossi اسب ‌سواری کند و آن‌ها را یکی ‌یکی بکشد.

هر Colossus به شکلی شگفت‌ انگیز است. باید از بدن‌های عظیم آن‌ها بالا بروید، نقاط ضعفشان را پیدا کنید و آن‌ها را با شمشیر خود بکشید. در حالی که این نبرد رئیسان اصلی‌ترین ابزار گیم پلی بود، Shadow of the Colossus از نظر سطح جوی هم برتر بود. دنیای جذاب بازی ماجراجوی نفس‌گیری را فراهم می‌کند. دارندگان کنسول پلی ‌استیشن ۴ یادشان می‌آید وقتی نسخه ریمیک HD بازی در سال ۲۰۱۸ برای این کنسول عرضه شد، چه موفقیت حیرت‌انگیزی به همراه داشت.

بازی Okami

بهترین بازی PS2

Okami استودیو Clover در ماه‌های پایانی دوران پلی ‌استیشن ۲ با تحسین منتقدان راه‌ اندازی شد. با این حال، فروش بازی هرگز بالا نرفت و Clover اندکی پس از عرضه، درب‌های خود را بست. چقدر شرم‌آور، زیرا گردش سایه‌ای در فرهنگ ‌عامه ژاپن یکی از بهترین بازی‌های ماجراجویی برای پلی ‌استیشن ۲ بود.

در این بازی، بازیکن نقش گرگ سفیدی را داشته و به روشی مشابه بازی‌های سه‌ بعدی The Legend of Zelda پیشرفت می‌کرد. در حالی که هیچ بازی دیگری جادوی The Legend of Zelda را به تصویر نمی‌کشد، Okami به شدت به این بازی نزدیک بود. خوشبختانه، از آن زمان به بعد بازی برای کنسول‌های Xbox One، پلی ‌استیشن ۴ و سوئیچ ریمستر شد و روح تازه‌ای به این ماجراجویی بخشید.

بازی Ico

بهترین بازی PS2

Ico قبل از  Shadow of Colossus بود، شاهکار دیگری از ذهن Fumito Ueda. در Ico، پسر معروفی به داخل قلعه متروکه‌ای پرتاب می‌شود، زیرا مردم روستا معتقدند شاخ‌هایی دارد که با او متولد شده و ممکن است روستا را نفرین کند. وقتی Ico وارد مکان متروکه می‌شود، Yorda را پیدا می‌کند، پرنسسی که مادرش می‌خواهد فداکاری کند تا او برای همیشه زنده بماند.

آنچه پس از آن ظاهر می‌شود، تلاش برای فرار است که در آن Ico پرنسس را با امنیت در قلعه هدایت می‌کند. این بازی پر از معماهای هوشمندانه و موجودات سایه‌ای هستند که از زمین و دیوارها پرواز می‌کنند و سعی می‌کنند Yorda را بگیرند، Ico یک بازی درگیر کننده و جذاب است. اگرچه Ico مانند Shadow of the Colossus است، اما به خاطر جو درونی بازی متمایز شده و همین باعث ایجاد حس مالیخولیا، امید و شگفتی در چند لحظه شده است.

بازی Silent Hill 2

بهترین بازی PS2

Silent Hill 2 بازیکنان را به عنوان جانشین به شهر کونامی بازمی‌گرداند، اما این دنباله مستقیمی برای Konami نبود که به تعریف ژانر ترسناک کمک می‌کرد. در Silent Hill 2 ،James Sunderland سه سال پس از مرگ همسرش بعد از دریافت نامه‌ای با اشاره به اینکه ممکن است همسرش نمرده باشد، به شهر می‌رود. طبیعتاً، همه ‌چیز طبق برنامه‌ریزی پیش نمی‌رود و شهر خیلی زود باعث می‌شود James و بازیکنی که او را کنترل می‌کند عصبی شوند. Silent Hill 2 استادانه برند خاصی از وحشت روان ‌شناختی را به شهر تزریق کرده است. همین شما را به فکر فرو می‌برد که چه چیزی واقعی است و چه چیزی فقط در ذهنتان شما را شکنجه می‌دهد.

بهترین بازی PS2 ژانر جنگی

بازی SoulCalibur II

بهترین بازی PS2

SoulCalibur II اولین بازی از این مجموعه برای کنسول سونی است. این بازی دارای گرافیک‌های بهتر، گیم پلی و حالات بازی بیشتری نسبت به بازی اصلی بود و پس از راه ‌اندازی در سال ۲۰۰۲ به سرعت به پرفروش‌ترین بازی تبدیل شد. مجموعه SoulCalibur، به دلیل تکیه بر سلاح‌های غول ‌پیکر در جنگ و نه مشت، همیشه متفاوت‌تر از فرانچایزهای جنگی اصلی دیگر بودند. SoulCalibur II بهبودهای لازم را به دفاع و ضدحمله افزود و تجربه نبرد متعادلی را ایجاد کرده که از مهارت خرد کردن دکمه‌ها بهره می‌برد.

شوترهای اول شخص

بازی TimeSplitters 2

بهترین بازی PS2

TimeSplitters 2 به شما و دوستانتان اجازه می‌دهد Gingerbread Man، Undead Priests، Monkeys و دلقکی به نام Stumpy را بکشید. آیا نیازی هست نسخه پشتیبان را در این لیست جای دهیم؟ جدا، اگر به یک بازی سریع، شوتر اول شخص پرتحرک نیاز داشته باشید، TimeSplitters 2 بهترین انتخاب شما خواهد بود.

این بازی چند نفره دارای مجموعه خیره‌ کننده‌ای از سلاح‌ها، مکانیک‌های عالی و نقشه‌های جالب است و برای مهمانی‌های طولانی ‌مدت با دوستان یا فامیل عالی به نظر می‌رسد. مبارزات تک ‌نفره هم عالی و لذت‌بخش هستند.

بهترین بازی PS2 ژانر موسیقیایی

بازی Guitar Hero

بهترین بازی PS2

Guitar Hero همه ما را به ستاره‌های راک تبدیل کرده است. این بازی در سال ۲۰۰۵ و همراه نمونه پلاستیکی گیتار Gibson و پنج دکمه عرضه شد. آن زمان نمی‌دانستیم که این بازی به یکی از محبوب‌ترین فرانچایزها و بازی‌های پارتی این دوره تبدیل خواهد شد.

تا جایی که بازی‌های ریتمیک پیش می‌روند، بدون شک Guitar Hero بهترین بازی تمام دوران است. مهارت‌های خود را برای اینکه بتوانید آهنگ‌های سخت و ماهرانه‌ای را بازی کنید، به کار گیرید و از این پنج دکمه استفاده کنید و بی‌نهایت سرگرم شوید. صرف نظر از اینکه  هنگام بازی چقدر احمقانه به نظر برسید، تسلط روی یک آهنگ حس پیروزی را به شما القا خواهد کرد.

پلتفرمر

بازی Psychonauts

بهترین بازی PS2

از نظر Tim Schafer، Psychonauts باعث معروفیت Raz شد، Raz پسر جوانی با توانایی‌های روحی بود. Raz به همراه کودکان با استعداد دیگر در یک اردوی تابستانی در حال آموزش تبدیل شدن به یک جاسوس بود که فهمید همه‌ چیز آنطوری نیست که به نظر می‌رسد.

Psychonauts دارای ویژگی‌های منحصر به ‌فرد و سبک هنری کارتونی است که فقطDouble Fine Productions از پس آن بر می‌آید. بازی از این سبک استفاده کرده و جذابیت خاصی گرفته است. متن جذاب است و طراحی جهان متنوع و شگفت‌انگیز است و توالی قدرت‌ها و پلتفرمی بازی بسیار لذت‌بخش است. انتظار می‌رود عنوان دیگر که همگی مدت‌ها منتظرش هستیم یعنی Psychonauts 2، امسال عرضه شود.

بازی Ratchet & Clank: Up Your Arsenal

بهترین بازی PS2

مجموعه Ratchet & Clank از Insomniac Games یکی از بهترین فرانچایزها در پلی ‌استیشن ۲ بوده است. این مجموعه به دنبال ماجراجویی‌های بین ستاره‌ای Lombax Ratchet و ربات همراهش یعنی Clank اتفاق می‌افتد. هرگز از نظر اکشن عالی، پلتفرمی و حس شوخ ‌طبعی‌اش کم و کاستی نداشته است.

در این قسمت به سومین عنوان مجموعه اشاره شده زیرا همه ‌چیزهای عالی در Ratchet & Clank– اسلحه‌های عالی، گجت‌های قتل، قطعات جذاب- حتی بهتر شده‌ اند. برخلاف برخی دیگر از فرانچایزهای محبوب پلی ‌استیشن ۲، Ratchet & Clank تمام خانواده را سرگرم می‌کند.

بازی Jak II

بهترین بازی PS2

اگرچه Jak and Daxter: The Precursor Legacy دامنه نسبتاً کمی داشت، اما Jak II به طور گسترده‌ای در مجموعه پلتفرمی Naughty Dog توسعه یافت. Jak II در جهان باز نسبتاً بزرگی قرار دارد و سلاح قهرمانان را می‌دهد و به شخصیت بازی اجازه می‌دهد ماشین دلخواهش را داشته باشد. بله، Naughty Dog بازی Jak and Daxter را به نسخه خانوادگی Grand Theft Auto تبدیل کرده است.

Haven City، محیط اصلی بازی است که جامعه‌ای پر از شخصیت‌ها و فعالیت‌های جالب است. بخش‌های پلتفرمی خوب و جذابیت از بازی اصلی بازگشته است. مجموعه Jak از نظر جهانی فوق‌العاده است، اما Jak II بهترین بازی بود. نسخه ریمستر HD بازی Jak II برای کنسول‌های پلی ‌استیشن ۳ و پلی ‌استیشن ۴ در دسترس هستند.

بازی Katamari Damacy

بهترین بازی PS2

عجیب‌ترین بازی این لیست Katamari Damacy است که شاهزاده آسمانی جوانی را دنبال می‌کند که در تلاش برای جمع‌آوری محتویات Earth برای بازسازی ماه و ستارگان است. پدر او یعنی King of All Cosmos، تصادفاً این چیزهای مهم را در حالی که مست بوده نابود کرده است. گیم پلی بازی ساده است و حول محور جمع‌آوری وسایل به تدریج بزرگ‌تر می‌شود. از کفش تا حیوانات خانگی و خانه‌ها و ابر، همه‌ چیز باید جمع شوند.

بازی Katamari Damacy با وجود موسیقی متن جذاب و مقدمات آرام ‌بخشی که شما را در خلسه قرار می‌دهد، چیزی فراتر از یک بازی عجیب ژاپنی است. این بازی یکی از بهترین بازی‌های معمایی پلتفرمی روی پلی ‌استیشن ۲ بوده است. نسخه ریمستر بازی یعنی Katamari Damacy Reroll در حال حاضر برای نینتندو سوییچ و رایانه شخصی در دسترس است.

بازی Sly 2: Band of Thieves

بهترین بازی PS2

Sly 2: Band of Thieves یک بازی سه نفره پلتفرمی کارتونی عالی Ratchet & Clank، Jak and Daxter، و Sly Cooper- است که در پلی ‌استیشن ۲ در قلب ما جای گرفت. اگرچه Ratchet و Jak  بیشتر شبیه هم هستند، Sly Cooper به جای شلیک با اسلحه بر پنهان ‌کاری متکی شده است.

اصلی‌ترین موردی که به Band of thieves، بهترین بازی در پلی ‌استیشن ۲ اضافه شده است، توانایی بازی به عنوان Bentley و Murray، علاوه بر Sly بود. هر شخصیت مهارت خاص خود را دارد که مسیر رسیدن به سطح شما را تغییر می‌دهد. همه این‌ها بسیار بهتر و بازتر از بازی اصلی شده ‌اند. Sly 2: Band of Thieves با جذابیتش نسبت به بیشتر بازی‌های مخفی، خنده‌ها، موارد جذاب، مکانیسم پنهان‌ کاری عالی بسیار خوبی را حفظ کرده و با بازی‌های پنهان‌ کاری “جدی” آن دوران رقابت کرده است.

بهترین بازی PS2 ژانر مسابقه‌ای

بازی Gran Turismo 4

بهترین بازی PS2

برترین بازی مسابقه‌ای کنسول‌های سونی از زمان پلی ‌استیشن اصلی، Gran Turismo 4 بود که به راحتی یکی از چشمگیرترین بازی‌ها در پلی ‌استیشن ۲ به شمار می‌رفت. این بازی نه تنها تعداد بی‌شماری پیست و ماشین داشت، بلکه تا حد ممکن به کوچک‌ترین جزئیات فنی مانند ساییده شدن لاستیک هم اهمیت می‌داد. Gran Turismo 4 در دسته بازی‌های مسابقه‌ای “جدی” قرار گرفت، پس برای همه مناسب نبود. اما اگر می‌خواهید یک حس یک راننده ماشین مسابقه‌ای را داشته باشید، هیچ گزینه بهتری در پلی ‌استیشن ۲ نخواهید داشت.

بازی Burnout 3: Takedown

بهترین بازی PS2

مجموعه Burnout که مخالف قطبی Gran Turismo بود، درباره بدلکاری، تصادف و مکانیسم‌های مسابقه‌ای فوق‌العاده بود. Burnout 3: Takedown که در حال بررسی آن هستیم عوامل سرگرم‌ کننده بیشتری نسبت به هر بازی مسابقه‌ای دیگری دارد. این امر تا حد زیادی به خاطر حالت نام‌گذاری است که به شما اجازه می‌دهد با دیگر مسابقات در نوعی بتل رویال شرکت کنید.

هدف شما در مسابقات Takedown این است که تا جایی ماشین‌های دیگر را بکوبید که به یک فلز پوچ تبدیل شوند. همچنین در عین حال با سرعت بیش از ۱۰۰ مایل در ساعت به پرواز در بیایید. این بازی به شدت سرگرم کننده است، به خصوص زمانی که با دوستانتان بازی کنید. Burnout 3 چالش‌های تک‌ نفره مختلف زیادی دارد، از مسابقات سنتی گرفته تا چالش‌های بدلکاری و موارد دیگر، که همه این‌ها باعث شد پس از راه ‌اندازی مجذوبش شویم.

نقش ‌آفرینی

بازی Final Fantasy X

بهترین بازی PS2

شما به عنوان Tidus بازی می‌کنید. ستاره Blitzball که می‌بیند شهرش با موجودات شیطانی به نام Sin در حال نابودی است. Tidus سپس در سفر Spira قرار می‌گیرد تا به همراه Yuna، یک احضار کننده و چند نفر دیگر، Sin را نابود کند.

بازی عظیم Final Fantasy X دارای ویژگی‌های مختلفی چون نبرد رئیسان، نوشتار داستان عالی و صحنه‌های خارق‌العاده است. از آن زمان بازی Final Fantasy X برای تمام پلتفرم‌های پلی ‌استیشن بازسازی شد و امروزه نسبت به سال ۲۰۰۱ خیلی بهتر شده است.

بازی Dragon Quest VIII: Journey of the Cursed King

بهترین بازی PS2

مجموعه  Dragon Quest هرگز به طور کامل از ژاپن خارج نشد. این امر کمی شرم‌آور است، زیرا این فرانچایز برخی از بهترین تجارب نقش ‌آفرینی را در خود جای داده است. Dragon Quest VIII: Journey of the Cursed King بهترین بازی‌ای است که این مجموعه ارائه داده است. Journey of the Cursed King به عنوان اولین بازی DQ که به صورت سه‌ بعدی ساخته شده، گرافیکی عالی و سایه‌ای دارد که حتی امروز هم خوب به نظر می‌رسد.

شما به عنوان قهرمان بینامی زندگی می‌کنید که برای شکست دادن شیطانی وحشتناک به یک تیم پیوسته است. هیچ یک از بازی‌های DQ چنین داستان فوق‌العاده‌ای ندارند، اما Journey of the Cursed King محیطی عالی برای اکتشاف، انواع مختلف دشمن و سیستم پیشرفت اعتیادآوری دارد. این بازی قابلیت این را دارد که ۱۰۰ ساعت شما را غرق خود کند. اگر تاکنون این بازی را تجربه نکرده ‌اید، می‌توانید از پورت ۳DS برای انجام بازی استفاده کنید.

بازی Shin Megami Tensei: Persona 4

بهترین بازی PS2

Persona 4 جدیدترین بازی در این لیست است، زیرا تقریباً دو سال پس از راه ‌اندازی PlayStation 3 در PS2 عرضه شد. Persona 4 بخشی از نقش ‌آفرینی منظم و بخشی شبیه ‌ساز دوست‌یابی نوجوانان بود. در این بازی شما به عنوان دانش‌آموز دبیرستان در حومه ژاپن بازی می‌کردید. بخشی از بازی در دنیای واقعی اتفاق می‌افتد. در حالی که قسمت دیگر در TV World اتفاق می‌افتد، مکانی عجیب که شما و دوستانتان می‌توانید از قدرت Persona استفاده کنید.

مانند تمام بازی‌های Shin Megami Tensei قبل از این، چند ساعت طول می‌کشد تا از Persona 4 سر در آورید و در آن شروع به کار کنید، اما زمانی که شروع شد، احتمالاً دیگر نمی‌توانید از جلوی تلویزیون بلند شوید. تکمیل این بازی نقش ‌آفرینی عظیم بیش از ۱۰۰ ساعت طول می‌کشد، اما هر دقیقه‌ای که در Persona 4 می‌گذرد، خیلی خوب سپری می‌شود. داستان بازی عمیق و درگیر کننده است، شخصیت‌ها زنده می‌شوند و گیم پلی بازی بسیار متنوع است. زمانی که Persona 4 در Vita به عنوان Persona 4 Golden راه‌ اندازی شد، محبوبیت بیشتری پیدا کرد. اگر نمی‌توانید نسخه‌های کنونی این بازی را تجربه کنید، توصیه می‌کنیم حداقل Persona 5 را امتحان کنید.

بازی Kingdom Hearts

بهترین بازی PS2

Kingdom Hearts با یک پیش ‌فرض واقعاً عجیب ساخته شد: Disney با Final Fantasy ترکیب شد. گرچه عجیب است که Kingdom Hearts عملکرد خوبی داشت. شما در نقش Sora، با همراهی Donald Duck و Goofy در مأموریتی برای از بین بردن گروهی از Heartless بازی می‌کنید. شما از دنیای کلاسیک Disney بازدید می‌کنید که در آن شخصیت‌هایی مانند Tarzan، Jack Skellington، Hercules، Alice، Aladdin و موارد دیگر زندگی می‌کنند.

در حالیکه مبارزه نقش ‌آفرینی اکشن بازی همیشه بهترین نبوده است، اما ساختار جهان، موسیقی و داستان بازی، Kingdom Hearts را به یکی از به ‌یادماندنی‌ترین بازی‌های پلی ‌استیشن ۲ تبدیل کرد. اگر قبلاً Kingdom Hearts را تجربه نکرده ‌اید، می‌توانید کل مجموعه را روی پلی ‌استیشن ۴ اجرا کنید، یا از بازی‌های قبلی بگذرید و مستقیماً به سراغ Kingdom Hearts 3 بروید.

بهترین بازی PS2 ژانر ورزشی

بازی Tony Hawk’s Pro Skater 4

بهترین بازی PS2

Tony Hawk’s Pro Skater 4 فرانچایز موفق عالی را برای بهتر شدن تغییر داد. در موارد قبلی، شما مدت‌ زمان محدودی برای انجام اهداف در سطح مورد نظر داشتید. در THPS4، شما وارد یک مجموعه بزرگ‌تر از سطوح می‌شوید، می‌توانید هرطور که دوست دارید گشت‌ و گذار کنید، چالش‌های اسکیت روی نقشه را به ‌دلخواه انتخاب کنید. این تغییر اساساً نحوه تجربه بازی را تغییر داده است.

خود بازی اسکیتی، که به شما امکان می‌دهد کمبوهای خنده‌دار را به هم متصل کنید، نیز در THPS4 بهبود یافته است. اگرچه THPS4 اکنون فرانچایزی از گذشته است، اما دوست داریم به نحوی THPS4 را در کنسول‌های نسل حاضر دوباره پخش کنیم. احتمالاً این مورد به دلیل مجوز موسیقی هرگز رخ نخواهد داد، اما حداقل همیشه خاطرات خوبی از بازی خواهیم داشت.

بازی SSX 3

بهترین بازی PS2

بازی‌های ورزشی حرفه‌ای ممکن است مانند گذشته محبوب نباشند، اما این بازی‌ها هنوز سرگرمی‌های زیادی دارند. مجموعه SSX از EA مانند THPS نیز پس از مدتی لذت‌ بخش بودن در دوران پلی ‌استیشن ۲، کنار گذاشته شد. سومین بازی در این فرانچایز یعنی SSX 3 بسیار بهتر بود. SSX 3 اسنوبورد را وارد جهان باز کرد و به بازیکنان اجازه داد تا آزادی شبیه به THPS4 را داشته باشند.

کمپین اول شخص به بازیکنان اجازه می‌دهد از کوه‌ها بالا و پایین رفته و آیتم‌ها را باز کنند. SSX 3 همچنین دارای بازی چند نفره عالی است. این بازی، واقعی‌ترین بازی اسنوبورد موجود نیست، اما بسیار سرگرم ‌کننده است.

بازی NBA Street Vol. 2

بهترین بازی PS2

اگر NBA Jam، یکی از محبوب‌ترین بازی‌های یکپارچه در تمام دوران را دوست داشته باشید، احتمالاً عاشق مجموعه‌های NBA Street Game می‌شوید. NBA Street Game حرکات بسیار بیشتری نسبت به NBA Jam دارد. نه تنها می‌توانید حرکات پریدن و پرتاب کردن توپ را انجام دهید، بلکه توالی دریبل زدن و پاس‌های نرم هم در بازی وجود دارد.

از مجموعه NBA Street Game، ما بازی Vol. 2 را به خاطر “Be A Legend Feature” در این لیست قرار دادیم. در “Be A Legend”، شخصیت شما به دور دنیا سفر کرده و در مقابل تیم‌های دیگر بازی می‌کند.

 

منبع: DigitalTrends

سیما حسینی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 5 =