بهترین بازی های کوآپ دو نفره

بازی کوآپ دو نفره

فرقی نمی‌کند که در حال بازدید از جزیره دوستتان در بازی Animal Crossing: New Horizons باشید و یا در بازی Gears 5 به آن‌ها کمک کنید تا برای دیگران مزاحمت ایجاد کنند، بهترین بازی‌ های بازی کوآپ دو نفره تجربیاتی ارائه می‌دهند که اجرایشان با دوستانتان لذت‌بخش است.

گیم‌ پلی بازی‌های تعاونی همیشه یکی از هسته‌های اصلی بازی‌های ویدیویی بوده و قدمت آن به روزهای ابتدایی ساخت بازی‌های آرکید می‌رسد. از Metal Slug و Double Dragon گرفته تا Among Us و Divinity: Original Sin 2، توسعه‌ دهندگان دائما به دنبال ایجاد راه جدیدی برای اجرای بازی به صورت تعاونی بوده‌ اند. هم‌ اکنون این کار از قبل آسان‌تر است زیرا بازارهای دیجیتال با بازی‌های آنلاین و تعاونی محلی پر شده‌ اند.

اما بهتر است کدام بازی را انتخاب کنید؟ در اینجا بهترین بازی‌های تعاونی که می‌توانید هم‌اکنون اجرا کنید را برایتان گرد‌آوری کرده‌ ایم.

بازی It Takes Two

بازی کوآپ دو نفره

پلتفرم‌ها: PS4، PS5، Xbox One، Xbox Series X و کامپیوتر

بازی It Takes Two جدیدترین بازی استودیوی Hazelight Studios است. این استودیو با ساخت بازی‌های انحصاری تعاونی مانند A Way Out و Brothers: A Tale of Two Sons به شهرت رسیده است. آخرین بازی این استودیو درواقع بهترین بازی آن است و این یک واقعیت است. بازی It Takes Two زوجی را به نمایش می‌کشد که درگیر کارهای طلاقشان هستند. دختر این زوج بر روی عروسک‌هایی که ساخته است گریه می‌کند و بدین ترتیب آن‌ها را به موجودات بافتنی مینیاتوری تبدیل می‌نماید. از اینجا به بعد به شما و هم‌تیمی‌تان بستگی دارد که به خانه بازگردید و امیدواریم که بتوانید مشکلات ازدواج خود را حل کنید.

داستان بازی بسیار مهیج بوده و از ورود به بخش‌های تاریک‌تر موضوع بازی ترسی ندارد. با این حال بازهم می‌گوییم که گیم‌ پلی It Takes Two فوق‌العاده است. همانطور که از نام بازی پیدا است (It Takes Two به معنای نیاز به همکاری دو نفر)، هر معما و رویارویی با دشمنان به دو نفر احتیاج دارد. هر شخصیت در هر سطح به توانایی جدیدی دست می‌یابد و بدین ترتیب بازیکنان برای پیشرفت داستان مجبور به همکاری خواهند شد. It Takes Two یک بازی تعاونی عالی است و نشان می‌دهد که یک بازی همکاری دو نفره تا چه حد می‌تواند قدرتمند باشد.

بازی Outriders

بازی کوآپ دو نفره

پلتفرم‌ها: PS4، PS5، Xbox One، Xbox Series X، Stadia و کامپیوتر

بازی Outriders یکی از بازی‌های جدید سال ۲۰۲۱ است. این بازی توسط کمپانی People Can Fly که به دلیل ساخت بازی‌های Bulletstorm و Gears of War: Judgement معروف است، تولید شده است. بازی Outriders برخی از عناصر بازی‌های قبلی این کمپانی را کنار یکدیگر قرار داده و به عنوان مثال سیستم پوششی بازی Gears of War را با توانایی‌های بازی Bulletstorm و سیستم لوت بازی Destiny 2 ترکیب می‌کند. تمام این سیستم‌ها با یکدیگر ترکیب می‌شوند و یکی از دیوانه‌ کننده‌ترین بازی‌های تیراندازی چند سال اخیر را شکل می‌دهند و گیم‌ پلی اصلی بازی توسط عناصر RPG و لوت‌های هیجان‌انگیز پشتیبانی می‌شود.

با اینکه می‌توانید Outriders را به تنهایی بازی کنید اما بهتر است که آن را با دوستانتان اجرا نمایید. سیستم رتبه‌ بندی جهانی بازی به شما اجازه می‌دهد تا میزان دشواری را خودتان تنظیم کنید و می‌توانید از صفحه اصلی به هر نقطه داستانی که دلتان می‌خواهد بروید. این موضوع باعث می‌شود که دوستانتان بدون توجه به سطح بازی، بتوانند به راحتی وارد شوند.

علاوه بر این، بازی Outriders دارای چهار کلاس منحصر به فرد است. هر کلاس با انجام اعمال مختلف سلامتی خود را به دست می‌آورد (به عنوان مثال کلاس Trickster با انجام قتل‌های از فاصله نزدیک، سلامتی خود را به دست می‌آورد). در سیستم طبقاتی، هر یک از اعضای تیم در نبرد نقش دارند و بدین ترتیب افراد به برقراری ارتباط و همکاری تشویق می‌شوند.

بازی Fortnite

بازی کوآپ دو نفره

پلتفرم‌ها: PS4، PS5، Xbox One، Xbox Series X، Switch، Mac، iOS، اندروید و کامپیوتر

به دلایل متعددی Fortnite یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های جهان است. در واقع این بازی بتل‌ رویال کمپانی Epic معیار استاندارد را تعیین می‌کند. بازی Fortnite به دلیل ترکیب ساخت و ساز و تیراندازی عمق زیادی داشته و به بازیکنانی که استراتژی مناسبی دارند امکان می‌دهد که وارد حلقه برنده شوند. هم‌اکنون با وجود لیست در حال توسعه شخصیت‌های نمادین و چالش‌های فصلی فراوان، بهترین زمان برای اجرای بازی Fortnite است.

بازی Monster Hunter Rise

بازی کوآپ دو نفره

پلتفرم‌ها: Switch

Monster Hunter Rise صرفا یکی از بازی‌های Monster Hunter موجود در کنسول Nintendo Switch نیست بلکه بهترین آن‌ها است. درواقع این نسخه جیبی بازی Monster Hunter: World است. نسخه Rise بسیاری از پیشرفت‌های گیم‌ پلی نسخه World از جمله یک نقشه متحد برای شکار هیولاها را به نمایش می‌کشد. همچنین این نسخه شامل ابزار Wire bug است که به شما امکان می‌دهد به سرعت حرکت کنید و چند نوع حمله ویژه را در مبارزات فعال می‌کند.

با اینکه شکست دادن هیولاها به صورت انفرادی کار سرگرم‌ کننده‌ای است اما زمانی که بازی Monster Hunter Rise را با گروهی از شکارچیان اجرا می‌کنید، جذاب‌تر خواهد بود. ترکیب حملات و توانایی‌ها برای آسیب‌ رسانی هرچه بیشتر، بخشی از این سرگرمی است. شما می‌توانید به صورت آنلاین یا به‌ صورت تعاونی محلی با حداکثر سه شکارچی دیگر هم‌ تیمی شوید.

بازی Monster Hunter Rise همچنین حالت Rampage را نیز به شما معرفی می‌کند که در این حالت وظیفه دفاع از یک دهکده در برابر هیولاها، تنظیم سلاح‌های محاصره‌ای و آموزش به شخصیت‌های غیر قابل بازی را به شما محول می‌کند. بازی Monster Hunter Rise یک جانشین عالی برای Monster Hunter: World است و واقعا در کنسول Switch فوق‌العاده عمل می‌کند.

بازی Animal Crossing: New Horizons

بازی کوآپ دو نفره

پلتفرم‌ها: Switch

اگر در حال خواندن این راهنما هستید، بدون شک قبلا نیز نام بازی Animal Crossing: New Horizons را شنیده‌ اید و می‌دانید که یکی از بهترین بازی‌های چند نفره موجود در کنسول Switch است. با اینکه این بازی برای استراحت پس از یک روز طولانی فوق‌العاده است اما وقتی Animal Crossing: New Horizons را با دوستانتان بازی می‌کنید، لذت واقعی را درک خواهید کرد. از یک سو احساس رضایت ناشی از نشان دادن جزیره‌تان به دوستانتان و از سوی دیگر بازدید از جزایر آن‌ها، با هیچ بازی ویدیویی دیگری قابل قیاس نیست. حتی انیمیشنی که در زمان رفتن به جزیره سایر افراد پخش می‌شود نیز بسیار جذاب و دوست داشتنی است.

بازی Among Us

بازی کوآپ دو نفره

پلتفرم‌ها: iOS، اندروید و کامپیوتر

بازی Among Us حدودا دو سال پیش منتشر شد و در اکثر روزها حدود ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ بازیکن را در Steam به خود جذب می‌کرد. در اواخر سال ۲۰۲۰ یکی از مشهورترین بازی‌های Steam بود و با تقریبا ۵۰۰۰۰۰ بازیکن همزمان، به اوج رسید. اگر به هر دلیلی تاکنون نام بازی Among Us را نشنیده‌ اید باید بگوییم که این یک بازی قضاوتی-اجتماعی بوده و در هر دور حداکثر ۱۰ بازیکن به طور همزمان می‌توانند باهم بازی کنند.

شما به عنوان یکی از اعضای سفینه فضایی بازی خواهید کرد و باید لیستی از کارها شامل دور انداختن زباله‌ها، وصل کردن نیروی برق و بارگذاری فایل‌ها را انجام دهید. هدف اعضای سفینه ساده است: وظایفتان را انجام دهید تا تیمتان برنده شود.

اما بخش هیجان انگیز بازی این است که حداقل یک فرد خائن در میان خدمه سفینه وجود دارد. وظیفه شخص خائن این است که یواشکی درون سفینه بگردد و خدمه سفینه را به طور جداگانه بکشد. هرگاه که کسی یک جسد پیدا کند و یا جلسه اضطراری بگذارد، اعضای گروهتان می‌توانند با یکدیگر حرف بزنند و برای پیدا کردن فرد خائن رای‌گیری کنند. Among Us یک بازی ساده است که هر کسی می‌تواند آن را امتحان کند و هر چه افراد بیشتری در آن وقت بگذرانند به جایگزین بهتری برای بازی‌های رومیزی ساده تبدیل خواهد شد.

بازی Among Us در اندروید و iOS رایگان بوده و در Steam نیز فقط ۵ دلار هزینه دارد. حتی بهتر این است که این بازی از قابلیت کراس‌ پلی میان سیستم‌ عامل‌های مختلف پشتیبانی می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که به صورت مجازی با هر کسی هم‌گروهی شوید و بازی کنید.

بازی Phasmophobia

بازی کوآپ دو نفره

پلتفرم‌ها: کامپیوتر

به‌ ندرت می‌توانید در Steam بازی‌ای بیابید که امتیازاتش به طرز گیج‌ کننده‌ای مثبت باشد، چه برسد که توسط تقریبا ۱۰۰۰۰ نفر نیز بررسی شده باشد (احتمالا هم‌اکنون که این متن را می‌خوانید، تعداد افرادی که این بازی را بررسی کرده‌ اند افزایش یافته است).

Phasmophobia یک بازی دسترسی زود هنگام است که به طور ناگهانی از ناکجاآباد بیرون آمد. Phasmophobia  اولین بازی‌ای است که توسط کمپانی Kinetic Games ساخته شده و شما را به جای یک شکارچی ارواح قرار می‌دهد. در هر دور بازی، شما و حداکثر سه نفر دیگر از دوربین، چراغ‌ قوه‌های فرابنفش، دماسنج و موارد دیگر برای ردیابی و پیدا کردن ارواح استفاده خواهید کرد. البته قرار نیست شما از شر ارواح خلاص شوید. بلکه وظیفه دارید که مدارکی بیابید که نشان دهد چه نوع شبحی مسئول جنایت رخ داده، است.

اگرچه بازی Phasmophobia یک بازی بسیار ترسناک است اما در وهله اول یک بازی شکار ارواح محسوب می‌شود. در هر دور بازی اکثرا به راه‌ اندازی تجهیزات و تلاش برای پیدا کردن موقعیت قرارگیری اشباح خواهید پرداخت. بازی‌های ترسناک زیادی وجود دارد اما به هر حال Phasmophobia متمایز بوده و لحظات ترسناک زیادی خواهد داشت. درواقع این بازی مثل این است که یک قسمت از Ghost Adventures را بازی کنید البته بدون اینکه Zak Bagans از شما محافظت کند.

یک خبر خوب این است که Phasmophobia حالت VR دارد و حتی اگر دوستانتان هدست VR نداشته باشند نیز می‌توانید با آن‌ها بازی کنید. Phasmophobia به عنوان بازی‌ای که فقط چند هفته از انتشارش گذشته است، بسیار خوش‌ ساخت بوده و برای راه‌ اندازی از حالت‌های متنوعی پشتیبانی می‌کند. با این حال، هنوز هم یک بازی دسترسی زود هنگام بوده و معایبی نیز دارد.

بازی Marvel’s Avengers

بازی کوآپ دو نفره

پلتفرم‌ها: PS4، Xbox One، Xbox Series X، PS5 و کامپیوتر

با اینکه Marvel’s Avengers بزرگ‌ترین بازی ویدیویی جهان نیست اما بازی‌ای سرگرم‌ کننده است که می‌توانید به همراه دوستانتان از آن لذت ببرید. اینکه به عنوان یکی از بهترین شخصیت‌های Marvel با افراد شرور مبارزه کنید به خودی خود جذاب است. اما زمانی که با دوستانتان جمع می‌شوید و گروه انتقام‌جویان را می‌سازید، می‌توان گفت که بازی می‌درخشد. مبارزات بازی فشرده و پاسخگو بوده و هر شخصیت دارای مجموعه‌ای از مهارت‌ها و توانایی‌های منحصر به فرد است و عناصر خدماتی بازی هیچگاه شما را ناامید نخواهند کرد.

متاسفانه حالت کمپین بازی فقط به صورت انفرادی است. با این حال پس از چند ساعت اجرای داستان اصلی، بدون اینکه نگران به پایان رساندن آن باشید، می‌توانید دیگران را به بازی خود دعوت کنید و یا به بازی دیگران بپیوندید.

بازی Gears 5

بازی کوآپ دو نفره

پلتفرم‌ها: Xbox One، Xbox Series X و کامپیوتر

بازی‌های تیراندازی سوم‌ شخص، مخصوصا آن‌هایی که مبتنی بر سیستم پوشش هستند، عموما برای تازه‌ واردان مناسب نیستند. به نظر می‌رسد که کمپانی مایکروسافت و The Coalition به این موضوع پی برده‌ اند و با انتشار بازی Gears 5 به بازیکنان کم‌ تجربه اجازه دادند تا به دوستان خود که در فرانچایز Gears of War پیشکسوت هستند، کمک کنند. می‌توانید از شخصیت رباتیک که جک نام دارد در حالت Horde mode و کمپین استفاده کنید و بدین ترتیب زمانی که سایر دوستانتان در حال شلیک با Lancerهایشان هستند می‌توانید از آن‌ها پشتیبانی کرده به دشمنان آسیب برسانید.

اگر تازه‌ واردید و در تیمی هستید که پر از بازیکنان با تجربه است، می‌توانید حالت کاملا جدید Escape mode را نیز امتحان کنید. در این حالت همکاری تهاجمی که تقریبا برخلاف حالت Horde است، شما مجبور خواهید شد که در یک سطح کوتاه به سرعت فرار کرده و خودتان را به درب خروج برسانید و در همین زمان یک بمب زهرآلود راهروی پشت سرتان را منفجر خواهد کرد. این حالت دشوار بود و نیاز به هماهنگی فراوان دارد و به همین دلیل جهت همکاری با دوستانتان گزینه مناسبی است.

بازی Tom Clancy’s The Division 2

بازی کوآپ دو نفره

پلتفرم‌ها: Xbox One، PS4 و کامپیوتر

شما می‌توانید بازی Tom Clancy’s The Division 2 را به تنهایی اجرا کنید اما بهترین کار این است که از سه دوست نزدیکتان دعوت کنید و سخت‌ترین ماموریت‌ها را با شجاعت پشت سر بگذارید. مقیاس‌گذاری دشمن (هماهنگی میزان سختی دشمن) به این معنا است که با چالش‌های سخت‌تری روبرو خواهید شد اما با وجود دوستانتان اگر کشته شوید آن‌ها می‌توانند دوباره شما را زنده کنند و هنوز هم می‌توانید با شجاعت زیاد آخرالزمان را پشت سر بگذراید و ایالات متحده را از سقوط کامل نجات دهید.

بازی The Division 2 در کنار حالت کمپین، ماموریت‌های جانبی و محتوای پایان بازی، حالت بازیکن در مقابل بازیکن بازی Dark Zone را نیز احیا می‌کند. بازیکنانِ تنها ممکن است با مشکل روبرو شوند، اما اگر زمانی که به دنبال لوت‌های بازی هستید کسی مراقبتان باشد، می‌توانید زنده بمانید و به بازیکنان دیگر نشان دهید که از چقدر قوی هستید.

بازی Borderlands 3

بازی کوآپ دو نفره

پلتفرم‌ها: Xbox One، PS4، Xbox Series X، PS5 و کامپیوتر

وقتی نوبت به بازی‌های مشارکتی جهان‌ باز می‌رسد، بازی Borderlands 3 جزو برترین‌های این ژانر است. کمپانی Gearbox بزرگ‌ترین بازی خود تا به امروز را ساخته و این بازی پر از شخصیت‌هایی مسخره برای ملاقات، اهدافی برای تکمیل، سلاح‌هایی برای کشف و چندین سیاره برای کاوش است. می‌توانید این بازی را به صورت انفرادی انجام دهید، اما طرفداران قدیمی Borderlands می‌دانند که اگر دوستشان در کنارشان باشد، همه‌ چیز جالب‌تر می‌شود. با استفاده از توانایی‌های مختلف شکارچیان Vault Hunters می‌توانید برای آسیب‌‌ رساندن به دشمنان حملات متنوعی را به کار ببرید.

همچنین در مقایسه با نسخه‌های قبلی، چندین تغییر در حالت تعاونی ایجاد شده است. هم‌اکنون یک سیستم همگام‌ سازی سطح وجود دارد که به شما امکان می‌دهد تا به دوستتان بپیوندید حتی اگر تفاوت سطح زیادی داشته باشید. زمانی که تمام افراد گروهتان دشمنان را از پای در آورند، یک سیستم لوت‌‌ رسانی به همه آن‌ها پاداش خواهد داد. اگر دوستتان کنارتان است و می‌خواهید با او یک بازی تعاونی انجام دهید، بهتر است بدانید که این بازی از قابلیت تقسیم صفحه پشتیبانی می‌کند.

بازی Diablo III

بازی کوآپ دو نفره

پلتفرم‌ها: Xbox One، PS4، Switch و کامپیوتر

این بازی شروع خشنی خواهد داشت اما باید بدانید که بازی Diablo III از کمپانی Blizzard به یک بازی اکشن و نقش‌ آفرینی فوق‌العاده تبدیل شده است. حالت کمپین بازی کوتاه اما شیرین بوده و شامل انبوهی اقدامات اکشن و چندین مبارزه با رئیس است که طی آن شما و دوستانتان می‌توانید برای یافتن تجهیزات بهتر از میان تعداد زیادی از دشمنان عبور نمایید.

بازی Diablo III باوجود برخورداری از چندین کلاس، اکسپنشن Reaper of Souls و یک جریان ثابت از محتوای جدید که در طول «فصل‌ها» منتشر می‌شود یک بازی بسیار سرگرم‌ کننده بوده که وقتی دوستانتان را نیز به همراه می‌آورید، جالب‌تر خواهد شد.

بازی Call of Duty: Warzone

بازی کوآپ دو نفره

پلتفرم‌ها: Xbox One، PS4، Xbox Series X، PS5

Call of Duty: Warzone جدیدترین بازی کمپانی Activision در ژانر بتل‌ رویال است و یکی از بهترین‌ها است. Call of Duty: Warzone یکی از بزرگ‌ترین عناوین حال حاضر دنیای بازی بوده، حتی با بازی‌هایی همچون Fortnite رقابت می‌کند و در واقع یک بازی بتل‌ رویال وسیع است که در حالت استاندارد بازی ۱۵۰ بازیکن و در حالت‌های خاص تا حداکثر ۲۰۰ بازیکن می‌توانند به طور همزمان با یکدیگر به مبارزه بپردازند.

این چیزی بیشتر از یک رقابت ساده بوده و درواقع نشان‌ دهنده استعداد کمپانی Infinity Ward است. با وجود تصاویر واقع‌ گرایانه و نقشه بزرگ بازی، Warzone در کامپیوتر و کنسول‌ها سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه خود را حفظ می‌کند.

البته صرفا اندازه محیط و تنظیمات Warzone نیست که آن را متمایز کرده است. مکانیک‌های Gulag شانس دیگری برایتان فراهم می‌کند و Plunder نیز دینامیک جدیدی را به فرمول بتل‌ رویال اضافه می‌کند. حتی خبر بهتر این است که بازی Warzone رایگان است. با اینکه در واقع نسخه Warzone یک اکسپنشن برای نسخه Modern Warfare سال ۲۰۱۹ است اما می‌توانید آن را بدون پرداخت هزینه دانلود کنید. از آنجایی که Modern Warfare در نوع خود یک بازی تعاونی عالی است، اگر قرار باشد برای اکسپنش‌اش پولی پرداخت کنیم نیز ارزشش را دارد.

بازی Sea of Thieves

بازی کوآپ دو نفره

پلتفرم‌ها: Xbox One، Xbox Series X و کامپیوتر

با اینکه محتوای بازی در زمان عرضه آن کم بود اما کمپانی Rare در چند سال اخیر به تولید محتوا برای بازی Sea of Thieves ادامه داده است. حتی با وجود لیست بی‌پایانی از کارهایی که باید انجام دهید، برداشت اولیه ما از این بازی همچنان به قوت خودش باقی است. Sea of Thieves به کارهایی که انجام می‌دهید بستگی ندارد بلکه به افرادی که با آن‌ها بازی می‌کنید بستگی دارد.

چهارچوب آزاد بازی برای سفر کردن و ردیابی گنج، مبارزه با اسکلت‌ها و یا حمل و نقل کالا صرفا و جهت ایجاد فرصت‌هایی برای تعاملات سرگرم‌ کننده و جالب با بازیکنان، چه هم تیمی‌هایتان و چه سایر دزدان دریایی، ایجاد شده است.

اگر با دقت بیشتری به بازی نگاه کنید متوجه می‌شوید که شبیه به یک بازی MMO بوده اما یکی از آن بازی‌های MMO که شدیدا دوستانه و در دسترس است و بر روی لحظه به لحظه بازی و تولید داستان تمرکز دارد. به همین دلیل به نظر ما هیچ بازی دیگری به اندازه Sea of Thieves برای سرگرم شدن با دوستان‌تان و لذت بردن از حالت تعاونی، به صورت سفارشی ساخته نشده است.

بازی Overcooked 2

بازی کوآپ دو نفره

پلتفرم‌ها: Xbox One، PS4، Switch و کامپیوتر

یادگیری بازی Overcooked 2 بسیار ساده است اما استاد شدن در آن کار دشواریست. نگذارید تصاویر جذابش شما را فریب دهد- بازی Overcooked 2 نسبت به اکثر بازی‌های تعاونی دیگر، چالش‌های بیشتری برایتان ایجاد می‌کند. باوجود مراحل پیچیده و سفارشات پیچیده‌تر، وظیفه شما این است که آشپزخانه را مدیریت کرده و سفارشات را به موقع به دست مشتریان برسانید. هر دور بازی به سادگی آغاز می‌شود و یک گروه آشپزی هماهنگ وارد مکان مخصوص خودشان می‌شوند تا یک ماشین پخت و پز کارآمد را شکل دهند. زمانی که سفارشات و مشکلات روی هم تلنبار می‌شوند، آشپزخانه نیز به وضعیت جنون‌ آمیزی در می‌آید و در این مرحله درست رساندن هر سفارش، به مثابه یک پیروزی واقعی است.

اولین بازی Overcooked یک بازی عالی بوده، اما دنباله آن باعث شده است که آشپزی مشارکتی لذت‌بخش‌تر از قبل باشد. از همه مهم‌تر اینکه نسخه Overcooked 2 دارای حالت آنلاین چند نفره است، در حالیکه نسخه اول صرفا به حالت همکاری محلی محدود می‌شد. هم‌اکنون اجرای بازی به صورت آنلاین با دوستان‌ به یک امر مهم تبدیل شده است و به همین دلیل باعث می‌شود که بازی اول منسوخ گردد. نسخه Overcooked 2 نسبت به نسخه اول که فقط یک اکسپنشن داشت، چهار DLC جداگانه دارد و بدین ترتیب با کمبود سطح در بازی مواجه نخواهید شد.

بازی Minecraft

بازی کوآپ دو نفره

پلتفرم‌ها: Xbox One، PS4، Xbox Series X، Switch، Windows Mixed Reality، Gear VR، Oculus Rift، Fire TV، Windows Mobile، iOS، اندروید و کامپیوتر

Minecraft پرفروش‌ترین بازی تمام دوران‌ها است. البته اگر نسخه‌های متعدد بازی Tetris که در طول سال‌های مختلف منتشر شده است را نادیده بگیریم، بنابراین این بازی نیاز به معرفی ندارد. دسترسی گسترده بازی Minecraft را نباید دست کم گرفت. در واقع این بازی همان لگوی قرن ۲۱ است که صدها ساعت سرگرمی را روی تقریبا هر دستگاهی که صفحه نمایش و اینترنت دارد برایتان فراهم می‌کند. حتی خبر بهتر این است که Minecraft از کراس‌ پلی در پلتفرم‌های مختلف پشتیبانی می‌کند. فرقی نمی‌کند که Xbox One، PS4، Xbox Series X، Switch، Windows Mixed Reality، Gear VR، Oculus Rift، Fire TV، Windows Mobile، iOS، اندروید و یا کامپیوتر داشته باشید، به هر حال می‌توانید با دوستانتان یک گروه تشکیل دهید و با یکدیگر به ساخت و ساز بپردازید.

بازی Cuphead

بازی کوآپ دو نفره

پلتفرم‌ها: Xbox One، PS4، Switch و کامپیوتر

سبک زیبایی کارتونی ۱۹۳۰ بازی Cuphead کافی است تا نظر گیمرها را به سوی خود جلب کند. شخصیت‌ها، دشمنان و محیط بازی که با دست کشیده‌ شده‌ اند با رنگ و دانه فیلم روی صفحه به نمایش در می­‌آیند. Cuphead یک بازی زیبا است اما مهم‌تر از همه، یک بازی سرگرم کننده است. سطوح پلتفرمینگ خیره کننده بازی به شما مهارت و منابع لازم برای رویارویی با رئیس‌ها را می‌دهد، ضمنا شخصیت این روسا به شکل منحصر به فردی طراحی شده است و هر یک از آن‌ها چالش‌های خاصی برایتان ایجاد می‌کنند. وقتی که بازی Cuphead را با شخصیت Cuphead اجرا می‌کنید بسیار جالب است اما زمانی که شخصیت Mugman نیز وارد بازی شود همه‌ چیز بهتر خواهد شد.

اجرای این بازی به صورت دو نفره اصلا کار آسانی نیست. میزان دشواری رویارویی با رئیس به تعداد بازیکنان بستگی دارد. اما در هنگام اجرای مراحل دویدن و شلیک کردن وجود یک بازیکن دوم بسیار ضروری است. کاپ‌هد و ماگ‌من می‌توانند یکدیگر را احیا کنند و بدین ترتیب یک پرش ضعیف یا دفاع اشتباه، جریمه سختی نخواهد داشت. متاسفانه بازی Cuphead از حالت آنلاین پشتیبانی نمی‌کند. حالت تعاونی نیز به دو بازیکن محلی محدود شده است.

بازی Divinity: Original Sin 2

بازی کوآپ دو نفره

پلتفرم‌ها: Xbox One، PS4، Switch و کامپیوتر

با اینکه بسیاری از بازی‌های تعاونی بر روی سرگرمی، سرعت و سبک بودن گیم‌ پلی متمرکز شده‌ اند تا بازیکنان جدید به راحتی بتوانند با آن‌ها هماهنگ شوند، اما بازی Divinity: Original Sin 2 دقیقا نقطه مقابل این بازی‌ها است. این یک بازی حماسی، فانتزی و به سبک بازی‌های نقش‌ آفرینی کامپیوتری است که تمام جزئیات آن‌ها را نیز شامل می‌شود، البته یکی از آن بازی‌هایی است که از ابتدا جهت مشارکت ساخته شده است.

آن‌ها حتی نیاز به مشارکت ندارند. این بازی به اعضای گروه اجازه می‌دهد که اگر دلشان بخواهد بر علیه یکدیگر کار کنند. با وجود ساختار اجتماعی و طراحی کاملا سیستماتیک و متمرکز بر شبیه‌سازی موجود در بازی Divinity: Original Sin 2، این بازی بسیار شبیه به بازی‌های دیجیتالی‌ای است که از طریق طراحی دستی شکل گرفته‌ اند.

بازی Portal 2

بازی کوآپ دو نفره

پلتفرم‌ها: PS3، Xbox 360، از طریق قابلیت سازگاری گذشته در کنسول Xbox One و کامپیوتر

بازی اصلی Portal نوعی کنجکاوی عالی، متمرکز و بسیار تاثیرگذار در طراحی است که با پازل‌های پلتفرمینگ فیزیکی دقیق که هسته اصلی آن را بررسی می‌کنند. همچنین مکانیک‌های اسلحه پورتال و نوشته‌های خنده‌دار ربات مسخره‌تان GLaDOS ترکیب شده است. نسخه دنباله این بازی از هر نظر بزرگ‌تر و بهتر است و شامل حالت کمپین با کیفیت، شخصیت‌های گسترده و مکانیک‌های جدیدی برای کاوش است.

همچنین این بازی دارای حالت کمپین مشارکتی است که داستانش کاملا جدا از داستان تک‌ نفره است و در آن دو دوست رباتی را مجبور می‌کند که پازل‌هایی که به دو مجموعه پورتال نیاز دارند را حل کنند. افزایش دو برابر تعداد پورتال‌ها باعث می‌شود که حالت کمپین مشارکتی بازی گاهی اوقات فریبنده باشد اما زمانی که آن‌ها را حل می‌کنید، مخصوصا با یک دوست، بسیار رضایت‌ بخش‌تر خواهد بود.

بازی Overwatch

بازی کوآپ دو نفره

پلتفرم‌ها: PS4، Xbox One، Switch و کامپیوتر

امروزه اکثر بازی‌های تیراندازی اول شخص شامل حالت‌های مبتنی بر تیم هستند و بازی‌هایی مانند Call of Duty، Halo و Counter-Strike جزو بازی‌های اصلی این ژانر هستند. این بازی‌ها براساس تقارن ساخته شده‌ اند و تمام بازیکنان کارشان را با مهارت­‌های یکسان آغاز می‌کنند تا یک آزمایش مهارت صورت بگیرد.

کمپانی Blizzard در بازی Overwatch که یک بازی «تیراندازی قهرمانی» تیمی است حالت مشارکتی تیراندازی را به سطح جدیدی رسانده و در این بازی هر بازیکن شخصیتی متفاوت که مهارت‌های منحصر به فردی دارد را کنترل می‌کند.

بازی Overwatch  از گیم‌ پلی مبتنی بر تیم بازی Team Fortress 2 پیروی می‌کند که بازیکنان را به کلاس‌های تخصصی مستقل دسته‌بندی می‌کند، البته این بازی پا را فراتر گذاشته و با ارائه قهرمانانی که کاملا متفاوت از یکدیگر بازی می‌کنند باعث می‌شود که ترکیب تیم و نحوه همکاری آن‌ها جهت موفقیت، به مسئله‌ای حیاتی تبدیل شود. تعداد کمی از بازی‌های تیراندازی همانند Overwatch به کارهای گروهی پاداش می‌دهند، زیرا شخصیت‌ها و نقشه‌های در حال رشد این بازی در یک متاگیم ترکیبی گسترش یافته با یکدیگر مواجه خواهند شد. با چنین طیف وسیعی از شخصیت‌ها و سبک‌های بازی، Overwatch برای افرادی که به بازی‌های تعاونی علاقه‌ای ندارند، بهترین بازی تعاونی محسوب می‌شود.

بازی Keep Talking and Nobody Explodes

بازی کوآپ دو نفره

پلتفرم‌ها: PS4، Xbox One، Switch، iOS، اندروید و کامپیوتر

این یک سناریوی کلاسیک و هالیوودی است. زمانی که یک گروه عملیاتی در تلاش برای خنثی کردن بمب هستند با گذر زمان مشکل خواهند داشت. در همین حال، یک تیم پشتیبانی درون دفترچه‌های راهنما به دنبال راهی برای خنثی کردن بمب است تا به همکارانش کمک کند تا زنده بیرون بیایند. بازی Keep Talking and Nobody Explodes یکی از اولین بازی‌های واقعیت مجازی است که واقعا با مدیوم بازی می‌کند (می‌توانید بدون آن بازی کنید، اما بدین ترتیب آن حس غوطه‌وری را تجربه نخواهید کرد). یک بازیکن با استفاده از هدست VR باید یک بمب را خنثی کند اما نمی‌داند چگونه این کار را انجام دهد. تمام افراد دیگری که درون بازی هستند باید معماهای مختلف بمب را حل کنند و از طریق کتابچه‌های راهنما به شخصیت خنثی‌ کننده بمب کمک نمایند.

همانطور که احتمالا حس کرده‌ اید، عدم تقارن در این لیست بیداد می‌کند. اینکه بازیکنان مختلف در نقش‌های مختلف قرار گیرند و یک همکاری جالب و سرگرم‌ کننده ایجاد شود بسیار عالی است و نمونه خوبی برای نشان دادن نحوه الهام‌ گرفتن از فناوری جدید برای ساخت بازی‌های جدید است.

بازی Destiny 2

بازی کوآپ دو نفره

پلتفرم‌ها: PS4، Xbox One، Switch، iOS، اندروید و کامپیوتر

کمپانی Bungie با ارائه سری بازی‌های Halo نشان داده که در ساخت بازی‌های تیراندازی اول شخص مدرن استاد است، اما با تولید بازی Destiny این ژانر را به سطح جدیدی برده است و برای اینکار از تیراندازی نرم و روان به عنوان پایه مکانیک‌های گیم‌ پلی استفاده نموده است. برای ساخت این بازی تعاونی غارتگرانه از بازی‌های مختلفی مانند بازی‌های آنلاین چند نفره گسترده نقش‌ آفرینی، Diablo 3 و همچنین Call of Duty الهام گرفته شده است. 

نسخه دنباله این بازی، تمام ویژگی‌هایی که مردم در بازی اول دوست داشتند را بهبود بخشیده و آن را به یکی از جذاب‌ترین تجربیات سطح AAA آنلاین موجود تبدیل کرده است. بازی Destiny 2 از هر چیز کمی، دارد. این بازی یک داستان حماسی فضایی، یک رقابت شدید ساختار یافته و یک شکار بی‌پایان جهت یافتن لوت‌های بهتر و جالب‌تر ارائه می‌دهد. همچنین زمانیکه می‌خواهید صرفا به‌همراه دوستانتان به سمت بیگانگان شلیک کنید و آن‌ها را از بین ببرید، ماموریت‌های PvE شگفت‌ انگیزی ایجاد می‌کند.

بازی Grand Theft Auto Online

پلتفرم‌ها: PS4، Xbox One، Xbox Series X، PS5 و کامپیوتر

هفت سال از زمان راه‌ اندازی این بازی گذشته و کمپانی Rockstar همچنان با ارائه محتوای جدید از Grand Theft Auto Online پشتیبانی می‌کند. (نسخه‌های پیشرفته بازی نیز قرار است به کنسول‌های Xbox Series X و پلی‌ استیشن ۵ بیایند). اگر قبلا بازی GTA را انجام داده باشید، می‌دانید این بازی درباره چیست: درواقع این همان بازی Grand Theft Auto V است، فقط اینکه به‌ صورت آنلاین انجام می‌شود. GTA Online تمرکز را از داستان برداشته و روی سند باکس قرار داده است. اینکه با یک گروه همراه شوید یا تنها با گروه کوچکی از دوستانتان به انجام کارها بپردازید، به خودتان و انتخابتان بستگی دارد. GTA Online یک سرگرمی جنایتکارانه است و انجام کارهای غیرقانونی با همراهی دوستان لذت‌ بخش‌تر خواهد بود.

بازی Payday 2

بازی کوآپ دو نفره

پلتفرم‌ها: PS4، Xbox One، Switch و کامپیوتر

همه عاشق فیلم‌های دزدی جالب هستند، اما فقط چند بازی دزدی عالی وجود دارد. Grand Theft Auto V مأموریت‌های دزدی مشارکتی انگشت‌ شماری داشت، اما PayDay 2 یکی از بازی‌هایی است که کلاً درباره این موضوع است. هیچ حالت کمپین خطی در این بازی وجود ندارد که بتوان درباره آن صحبت کرد، فقط انتخاب چرخشی مأموریت‌های دزدی برای یک تا چهار بازیکن، مانند سرقت از فروشگاه‌ها یا ربودن وسایل نقلیه در این بازی وجود دارد.

بین مأموریت‌ها، بازیکن پول و تجربه به دست می‌آورد تا آن را صرف سلاح‌ها، ارتقاء تجهیزاتی مانند انواع ماسک‌ها و امتیازات مهارتی کند که به افراد کمک می‌کند تا در نمونه‌های مختلفی از جرم‌ها مانند “Mastermind” یا “Enforcer” متخصص شوند. این بازی ابتدا در سال ۲۰۱۳ عرضه شد، جامعه پایدار بازی باعث شد چندین محتوای بیشتر در سال‌های متوالی برای بازی عرضه شود و آن را به زمین بازی غنی برای بازیکنان جدیدی تبدیل کرد که به خاطر علاقه به دزدی وارد آن می‌شوند.

بازی Monster Hunter: World

بازی کوآپ دو نفره

پلتفرم‌ها: PS4، Xbox One و کامپیوتر

در اکثر بازی‌های نقش‌ آفرینی، وجود جنگ کاملا قابل پیش‌ بینی است. شما به یک هیولا نزدیک می‌شوید، ضرباتی وارد می‌کنید و کارتان تمام می‌شود. در Monster Hunter World، نابود کردن یک هیولا هنری است که به صبر، مهارت و چند وعده غذایی دل‌ چسب نیاز دارد.

در این بازی نه تنها می‌توانید با دوستانتان هم گروه شوید تا به همراه آن‌ها این جانوران را دنبال کنید، بلکه می‌توانید در جنگ‌های شدید و بسیار پر پاداش شرکت کنید. با هر شکار موفق، شما قوی‌تر می‌شوید و موادی که جمع می‌کنید به شما اجازه می‌دهد سلاح‌ها و زره‌های خود را ارتقاء دهید تا هیولاهای بزرگ‌تر و بدتری را نابود کنید. وقتی آن را به تنهایی بازی کنید، یک بازی سرگرم‌ کننده و فراموش‌ نشدنی است، اما زمانی که با دوستانتان وارد بازی شوید، همه‌ چیز تقویت می‌شود.

اکسپنشن Iceborne، بازیکنان را به مکانی جدید و یخ‌ زده موسوم به Hoarfrost Reach می‌برد. این منطقه از برف و یخ پوشیده شده است، عناصر موجود در Hoarfrost همیشه علیه شما هستند. نابودی هیولاها سخت‌تر است، اما تجهیزاتی که به دست می‌آورید ارزشش را دارد. آیا شما و دوستانتان آماده چالش هستید؟

 بازی Deep Rock Galactic

بازی کوآپ دو نفره

پلتفرم‌ها: Xbox One و کامپیوتر

Deep Rock Galactic یکی از چندین کلون بازی Left 4 Dead است. با این حال، سازنده بازی یعنی Ghost Ship Games به جای پایبندی به فرمول کمپین محور، تصمیم گرفت اولین نسخه را در جهت متفاوتی عرضه کند. در Deep Rock Galactic، شما به عنوان یک کوتوله فضایی مشغول جستجو در شبکه غارهایی می‌شوید که پر از بیگانگان است. نکته مهم این است که غارها به تدریج ایجاد می‌شوند و محیط‌ها کاملا تخریب‌پذیر هستند.

این عناصر تصادفی انرژی زیادی را وارد Deep Rock Galactic می‌کند. در ژانری که اغلب بازی‌ها به دلیل تکراری بودن شکست می‌خورند، هر بار که Deep Rock Galactic را بازی کنید، چیز جدیدی به شما ارائه می‌شود. همچنین می‌توانید انتخاب کنید که تا چه حد وارد جزئیات شوید. با وجود محیط‌های کاملا تخریب‌پذیر ممکن است از بین غارها مستقیما به هدفتان برسید. همچنین، می‌توانید مسیرهای جایگزین را بگردید، به دنبال ارتقاء سلاح باشید و هر چیزی ممکن است به شما در مسیرتان کمک کند.

بازی Don’t Starve Together

بازی کوآپ دو نفره

پلتفرم‌ها: PS4، Xbox One و کامپیوتر

Don’t Starve  شاید جذاب‌ترین بازی ژانر بقاء باشد. در ژانری که هر سازنده‌ای به واقع‌ گرایی توجه کرده، کمپانی Klei Entertainment برای ساخت Don’t Starve وارد مسیر متفاوتی شده است، تمرکز را روی عناصر بقاء گذاشته و واقع‌گرایی را با لایه جذاب گوتیک خنثی کرد. Don’t Starve Together نیز همان بازی است، فقط به‌ صورت آنلاین و مشارکتی محلی عرضه شده است. علاوه بر این، یک اکسپنشن مستقل محسوب می‌شود، پس نیازی نیست ابتدا بازی اصلی را انجام دهید.

Don’t Starve بازی‌ای است که بقاء را با ماجراجویی و اکتشاف همراه کرده است. هر بار که دنیای جدیدی را مجددا راه‌ اندازی می‌کنید، به سرعت متوجه می‌شوید که چگونه همه‌ چیز به‌ صورت تصادفی تغییر می‌کند. چند دنیای اولی که می‌سازید، به شما این فرصت را می‌دهند که به جای تمرکز بر روی زنده ماندن، بازی را یاد بگیرید. نمی‌خواهیم دروغ بگوییم، Don’t Starve یک بازی چالش‌ برانگیز و غیر بخشنده است، اما اگر صبور باشید و به یادگیری علاقه‌مند باشید، در طول زمان از آن سود می‌برید.

 بازی A Way Out

بازی کوآپ دو نفره

پلتفرم‌ها: PS4، Xbox One و کامپیوتر

A Way Out بیش از اینکه یک بازی تک نفره با حالت مشارکتی باشد، برای دو بازیکن در نظر گرفته شده است. پس اگر می‌خواهید بازی کنید، به یک دوست نیاز دارید. کمپانی Hazelight، سازنده‌ای است که به خاطر بازی دیگری به نام A Tale of Two Sons معروف است، این بازی را نیز تولید کرده است. مانند آن بازی، A Way Out نیز تجربه‌ای داستان محور و همراه با تم‌های ریشه‌دار است. بازیکنان می‌توانند انتخاب کنند که به عنوان Leo یا Vincent بازی کنند، دو مجرم محکوم. شخصیت لئو عملکرد محور بوده و بعدا بیشتر سوال می‌پرسد، در حالی که وینسنت به شدت تحلیلی است.

در داستان، شخصیت دیگری به نام Harvey باعث مجرم شناخته شدن لئو و وینسنت می‌شود. آن‌ها با هم تلاش می‌کنند تا از زندان فرار کرده و انتقام بگیرند. A Way Out حدود پنج ساعت طول می‌کشد، این بازی بر داستان متمرکز بوده و تمرکز کمی روی لجستیک دارد. وقت‌ گذرانی در این بازی فوق‌العاده سرگرم‌ کننده است. یکی دیگر از مزایای بازی این است که گیم‌ پلی سبک آن باعث می‌شود هرکسی بتواند با شما بازی کند، حتی اگر طرفدار سرسخت بازی نباشد.

 

منبع: DigitalTrends

سیما حسینی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 8 =