بهترین بازی‌­های پلی استیشن ۴ برای کودکان

بازی های بچه گانه PS4

زمانه که اکثر افراد درباره PlayStation 4 صحبت می­‌کنند، اغلب اوقات به بازی­‌هایی برای مخاطبانی با سن بالاتر فکر می‌­کنند. با این حال، آنچه که عموما دست کم گرفته می­‌شود، تنوع بازی­‌های کنسول برای کودکان است. تعداد بازی­‌های مخصوص کودکان با تعداد بازی­‌های مخصوص بزرگسالان برابری می­‌کند و صرف نظر از سن، اکثر بازی‌­های مخصوص کودکان جالب هستند. اجرای برخی از بازی­‌ها برای کودکان به تنهایی آسان است و برخی دیگر از بازی­‌ها مخصوص والدین و فرزندان است تا با یکدیگر بازی کنند، به هر حال PS4 مانند یک گنجینه خانوادگی دوستانه عمل می‌کند. ما در اینجا ۹ مورد از بهترین عناوین بازی کودکانه و بچه گانه PS4 را جمع آوری کرده‌­ایم تا بتوانید با خیال راحت، پلی استیشن ۴ را در اختیار کودکان خود بگذارید. 

لیست بهترین بازی بچه گانه پلی استیشن ۴

بازی Crash Team Racing Nitro-Fueled

بهترین بازی کودکانه پلی استیشن 4
بازی Crash Team Racing Nitro-Fueled

اگر این نسخه بازسازی شده از بازی Crash Team Racing انقدر سخت نبود، احتمالا جایگاه بالاتری در لیست را به خود اختصاص می­داد. بله، این بازی نسبت به نسخه‌­های دیگر کمی تکنیکی­‌تر است و مسابقه دادن با سایر راننده‌­های درون بازی می­‌تواند به طرز عجیبی چالش برانگیز باشد. با این حال، هنوز هم این بازی برای بچه­‌ها بسیار سرگرم کننده خواهد بود. با وجود تعداد زیاد مسابقات، شخصیت‌­ها و انواع حالت‌­های بازی می­‌توان ادعا کرد که Nitro-Fueled یکی از بهترین بازی­‌های مسابقه‌­ای PS4 است.

بازی Rocket League

بازی Rocket League
بازی Rocket League

بازی Crash Bandicoot N. Sane Trilogy

این بازی را به فرزندتان بدهید و مهارتش در فوتبال با وسیله نقیله را تماشا کنید. Rocket League یک بازی هوشمندانه­ است که در آن ماشین­‌ها کارهای آکروباتیک انجام می­‌دهند و با هم فوتبال بازی می‌­کنند. به نظر عجیب است، اما به لطف انتخاب­‌های آسان و تسلط سخت بر گیم­‌‌پلی و مسابقات سریع اعتیادآور، می­‌توان گفت که یکی از بهترین تجربه‌­های بازی­‌های چندنفره در PS4 است. با وجود بخش‌­های غیرقابل قفل شدن که در صورت برد یا باخت می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید، می‌­توان ادعا کرد که همه جنبه‌­های این بازی لذت بخش است. ممکن است سطح مهارت در این بازی بالا باشد، اما ارزشش را دارد که شما نیز این بازی را امتحان کنید.

بهترین بازی کودکانه ps4
بازی Crash Bandicoot N. Sane Trilogy

Crash Bandicoot را یادتان هست؟ این موجود دیوانه با بازی N. Sane Trilogy به PS4 بازگشته است و حالا یکی از بهترین بازی‌های بچه گانه پلی استیشن ۴ محسوب می‌شود. این نسخه بازسازی سه ماجراجویی اولش است. ممکن است بازی­‌ها نسبتا قدیمی باشند اما با استانداردهای مدرن، گرافیک­‌های رنگارنگ و گیم ­پلی ارتقا یافته همراه شده‌­اند. ماجراجویی در میان این سه­‌ گانه سبک پلتفرمر بسیار سرگرم کننده خواهد بود، و می‌­توانید برای عبور از میان مراحل دشوارش ساعت‌ها وقت بگذارید.

LittleBigPlanet 3

بهترین بازی کودکانه ps4
LittleBigPlanet 3

این بازی با سایر بازی­‌های دوبعدی معمولی‌تان متفاوت است. Sackboy و دوستانش باید از مراحل مبتکرانه زیادی عبور کنند، البته، یکی از بهترین نکات بازی LittleBigPlanet این است که می­‌توانید مراحل مخصوص خودتان را بسازید. برای این­ کار، می‌­توانید با استفاده از بخش‌های بازشده بازی و به کمک ابزارهای خلاقانه مراحل جدیدی بسازید و آن‌ها را بصورت آنلاین به اشتراک بگذارید. این بدان معناست که علاوه بر مراحلی که توسط افراد حرفه‌­ای طراحی شده‌­اند، مراحل زیادی که توسط بازیکنان ساخته می­‌شوند نیز وجود دارند که می‌­توانید با آنها سرگرم شوید.

Rayman Legends

Rayman Legends
بازی Rayman Legends

Rayman Legends یکی از بهترین بازی کودکانه پلی استیشن ۴ که در ابتدا برای PS3 منتشر شد، اما همچنان به عنوان یک ماجراجویی فوق‌­العاده دو بعدی سبک پلتفرمینگ باقی مانده است. تصاویر زیبا و انیمیشن هیجان انگیز باعث شده تا بازی به شکل فوق­ العاده‌‌­ای ارائه شود، و نحوه کنترل آسان بازی باعث می­‌شود تا کنترل حرکات Rayman از میان سطوح مختلف، تبدیل به تجربه‌­ای جالب و لذتبخش شود. اجرای چند نفره بازی به همراه روند جذاب جمع آوری lumها، عبور از مراحل امتیازدار، برنده شدن در مینی­‌گیم‌­ها و رسیدن به سطوح بالا در تابلوی امتیازات آنلاین بازی، بخشی از جنبه‌­های سرگرم کننده Rayman Legends محسوب می‌شود. از نظر عملی می­‌توان گفت که این بازی در واقع یک کارتون با قابلیت بازی کردن است.

بازی Untitled Goose Game

بهترین بازی های بچه گانه PS4
بازی Untitled Goose Game

بچه­‌ها شیطنت کردن را دوست دارند، پس چرا اجازه ندهیم تا در این بازی فوق ­العاده احمقانه، کمی شیطنت کنند؟ شما در این ماجراجویی کوتاه اما شیرین، یک غاز سرکش را کنترل می‌­کنید، و هدفتان در این بازی این است که برای ساکنان یک دهکده کوچک انگلیسی، مشکل ایجاد کنید. با وجود اهداف ساده، کنترل آسان و لحظات خنده‌­دار، این بازی قطعا هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان مناسب است.

Ratchet & Clank

Ratchet & Clank
بازی Ratchet & Clank

می‌­توان ادعا کرد که این بازسازی از نسخه اول Ratchet & Clank، یک بمب است. این بازی پلتفرمر علمی تخیلی حاوی صحنه‌­های تیراندازی است اما نگران نباشید، به اندازه کارتون­‌های معمولی خشونت ­آمیز نیست. در واقع، سلاح­‌هایی که در اختیار شما قرار دارند، خلاقانه و حتی خنده ­دار هستند (سلاح مورد علاقه ما Groovitron است، که در واقع نوعی نارنجک دیسکو است که باعث می­‌شود دشمنانتان به شکل غیرقابل کنترلی برقصند.) با وجود شخصیت­‌های دوست داشتنی و اهداف جذاب، این بازی برای تمام سنین لذت­بخش خواهد بود.

بازی Tearaway Unfolded

بازی Tearaway Unfolded
بازی Tearaway Unfolded

کمپانی Media Molecule یکی از بهترین بازی‌های PS Vita را ساخته است، و حتی این بازی در نسخه مخصوص PS4 پیشرفت کرده و بهترین بازی کودکانه PS4 تبدیل شده است. مطمئنا این بازی با وجود طراحی کاغذی و گیم ­پلی‌­های متنوع، یکی از منحصر به فردترین بازی‌­هاست. بچه‌­ها احساس می‌­کنند که واقعا در یک ماجراجویی بزرگ شرکت کرده‌­اند، آن‌ها در این بازی می­‌توانند دیوارها و موانع را با استفاده از عناصر مختلف بشکنند، همچنین سورپرایزهای زیادی در این بازی وجود دارد. شما حتی می‌­توانید طراحی­های مختلف بازی را چاپ کرده و سپس آن‌ها را تا بزنید و مدل‌های کاغذی مخصوص خودتان را بسازید. این روش برای افزایش خلاقیت کودکان بسیار مناسب است.

بازی Spyro: Reignited Trilogy

Spyro: Reignited Trilogy
بازی Spyro: Reignited Trilogy

احتمالا بازی Spyro: Reignited Trilogy بهترین بازی سه بعدی پلتفرمر برای PS4 است. باوجود اینکه نسخه­‌های اولیه بازی حدود ۲۰ سال از انتشارشان گذشته است، اما نسخه بازسازی Reignited Trilogy یک بازی معرکه با ظاهری جدید و کنترل­‌های پیشرفته است. همچنین این بازی از نظر مالی نیز بسیار به صرفه است و قیمت معقولی برای یک بازی سه‌­گانه را ارائه کرده ­است. با وجود طراحی رنگارنگ، کنترل آسان و سرگرمی­‌های زیاد، این بازی برای کودکان و طرفداران بازی ­های کلاسیک PSone بسیار مناسب است.

 

کوروش نیک منش
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 14 =