نحوه تمیز کردن پلی استیشن ۵

آموزش تمیز کردن پلی استیشن 5

تمیز نگه داشتن کنسول بازی همواره یکی از دغدغه های صاحبان کنسول های بازی بوده است. کنسول پلی استیشن ۵ نیز به دلیل رنگ سفید و جنس بدنه خاص، به سادگی لک و چربی را به خود جذب کرده و زیبایی و تمیزی خود را از دست می دهد. تمیز کردن کنسول پلی استیشن ۵ و کنترلر آن باید به شکل خاصی انجام شود و ما در این مقاله نحوه این کار و لوازمی که برای تمیز کردن PS5 نیاز دارید را به شما توضیح خواهیم داد. 

لوازم مورد نیاز برای تمیز کردن پلی استیشن ۵

-پارچه میکروفیبر

تمیز کردن پلی استیشن 5

-الکل اتانول ۷۰ درصد

الکل

-اسپری هوا 

تمیز کردن ps5
تمیز کردن ps5

مواردی که برای تمیز کردن ps5 باید بدانید

  • از اسپری هوا برای زدودن گردوغبار و آشغال‌ها استفاده کنید، و با کنسول را با پارچه و مقداری الکل تمیز کنید.
  • برای تمیز کردن کنسول‌هایی که از آن‌ها به طور معمول استفاده می‌کنید نیازی به جدا کردن قطعات ندارید، به خصوص اگر پلی‌استیشن ۵ را گاها تمیز می‌کنید و از قوانین عقلانی پیروی می‌کنید.

در این مقاله به شما خواهیم گفت که چگونه پلی‌استیشن ۵ را تمیز کنید، همچنین روش ایمن برای زدودن گردوغبار و همچنین نکاتی درباره نحوه تمیز کردن پلی‌استیشن ۵ را برایتان ارائه کرده‌ایم.

چگونگی تمیز کردن پلی‌استیشن ۵

  1. اگر موفق به خرید پلی‌ استیشن ۵ شده‌اید، احتمالاً می‌ خواهید تا حد ممکن کنسول را در شرایطی عالی نگه دارید. خوشبختانه تمیز کردن و نگهداری پلی‌استیشن ۵ آسان است، و باید تنها چند دقیقه در ماه را صرف تمیز کردن آن کنید.
  2. برای تمیز کردن ایمن و مؤثر پلی‌ استیشن ۵، به پارچه نرم و ترجیحاً میکرو فیبری نیاز دارید؛ همچنین باید قوی‌ترین الکل ایزوپروپیل و یک اسپری هوا داشته باشید.

البته می‌توانید از هر پارچه‌ای استفاده کنید، اما احتمالاً می‌خواهید کنسول را با پارچه‌ای تمیز کنید که بعد از اتمام کار هیچ خاکی روی آن نباشد. همچنین با وجود الکل ایزوپروپیل هر کاری ممکن است، اما هرچقدر الکل قوی‌تر باشد، زدودن کثیفی راحت‌تر خواهد بود.

نکته: اگر اتفاق بدی برای کنسول افتاده باشد، تمیز کردن ساده کافی نیست و باید آن را تعمیر کنید، زیرا ممکن است سخت‌افزار داخلی علاوه بر کثیف شدن، آسیب هم دیده باشد.

  • زمانی که کنسول را خاموش کرده و از پریز برق جدا کردید، با احتیاط از اسپری هوا استفاده کنید تا گردوغبار را از درگاه‌های کنسول و فن پشتی دور کنید.
  • مقداری الکل روی پارچه بپاشید و تمامی قسمت‌های کنسول را به‌آرامی تمیز کنید. الکل ایزوپروپیل، به‌ویژه نوع قوی آن، می‌تواند پوست را تحریک کند، پس حتماً پس از تمیز کردن دستانتان را بشویید.
  • بعد از چند ثانیه، دوباره کنسول را با پارچه‌ای خشک پاک کنید. بسته به مارک و قدرت الکل ایزوپروپیل، اگر الکل به طور طبیعی خشک شود ممکن است لکه ایجاد کنید.

نکته: اگرچه حوله‌های کاغذی هم برای این کار مناسب هستند، اما ممکن است کمی گردوغبار را باقی بگذارند. اگر یک پلی‌استیشن درخشان می‌خواهید، از پارچه بدون پرز استفاده کنید.

  • کنترلر DualSense را نیز می‌توان با پارچه و الکل تمیز کرد. گاهی تمیز کردن کنترلر با الکل باعث می‌شود چسبندگی دکمه‌ها از بین بروند، البته اگر این مشکل را داشته باشید.

نحوه تمیز نگه‌داشتن پلی‌استیشن ۵

مهم‌ ترین بخش تمیز کردن پلی‌استیشن ۵، تمیز نگه‌داشتن آن است، که با کمک مراحل زیر و استفاده معمولی می‌توانید به راحتی این کار را انجام دهید.

پلی‌استیشن ۵ را در مکان خوبی قرار دهید: پلی‌استیشن ۵ خود را در فضای بسته و تنگ یا نزدیک به زمین قرار ندهید. اگر پلی‌استیشن ۵ روی سطحی مانند میز یا کابینت بازی قرار گیرد که گردوغبار کمتر روی آن جمع می‌شود، می‌توان گردوغبار جمع شده روی کنسول را کاهش داد.

زمانی که از کنسول پلی‌استیشن ۵ استفاده می‌کنید، تمیز باشید: وقتی می‌خواهید بازی کنید، ابتدا دستانتان را بشویید. باید بدانید که گردوغبار، مواد زائد و مواد غذایی به راحتی به پلی‌استیشن می‌چسبند. اگر حیوان خانگی دارید ، کنسول را در مکانی قرار دهید که حیوان به آن دسترسی نداشته باشد. اگر حیوان خانگی‌تان روی کنسول راه برود یا بخوابد موی او به یکی از مسائل اصلی مربوط به تمیزی کنسول تبدیل می‌شود.

هر ماه یک‌بار کنسول را تمیز کنید: اگر این دستورالعمل‌ها را دنبال کنید، هرگز مجبور نمی‌شوید کنسول را باز کنید و آن را به صورت عمقی تمیز کنید یا مجبور نمی‌شوید صدای فن ناشی از تجمع گردوغبار را تحمل کنید.

 

منبع: Lifewire

کوروش نیک منش
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × دو =