جزئیات و بررسی اتکای بتسدا به استودیوهای داخلی اش در ساخت آثار خود

جزئیات و بررسی اتکای بتسدا به استودیوهای داخلی اش در ساخت آثار خود

جزئیات و بررسی اتکای بتسدا به استودیوهای داخلی اش در ساخت آثار خود

چندی قبل تاد هاروارد دربازه ی ادامه ی فعالیت خود در طی مصاحبه ای سخنانی را مطرح کرد که به نظر ایده ی هوشمندانه و متفاوتی می آید و کاملا مشخص است که بر روی این طرح فکر شده است و همه ی پیشینه بررسی شده و آینده نگری دقیقی انجام شده است. وی اعلام داشت که کمپانی bethesda قصد دارد دیگر در ساخت بازی های آتی خود بیشتر از استودیو های داخلی خود بهره ببرد.
البته بیان داشت که این سخن او به این معنا نیست که دیگر به هیچ عنوان و هیچ وقت قرار نیست که با استودیویی خارج از مجموعه ی خود کار کند، اتفاقا احتمال این قضیه کم هم نیست اما فعلا ترجیح او چنین است که حالا که یه کمپانی قوی و بزرگ است اکثر کارها تا حد امکان به صورت داخلی انجام پذیرد.
مثلا در سال ۲۰۱۰ کمپانی آبسیدین به ساخت نسخه ای از بازی fallout پرداخت و اتفاقا این نسخه جز نسخه های پر استقبال این مجموعه قرار گرفت و امتیاز بالایی را در کارنامه ی کمپانی آبسیدین به ثبت رساند.

جزئیات و بررسی اتکای بتسدا به استودیوهای داخلی اش در ساخت آثار خود
جزئیات و بررسی اتکای بتسدا به استودیوهای داخلی اش در ساخت آثار خود

این کمپانی که شاهد این حد از تاثیر گذاری روی مخاطبان بود پس از مدتی پیشنهاد ساخت سری جدیدی از fallout را مطرح کرد و گفت که تمایل زیادی به ساخت این بازی پلی استیشن است اما احتمال این عمل طبق گفته های اخیر تاد هاروارد از همان ابتدا ممکن نبود و به احتمال زیاد فعلا برای همکاری جدیدی با استودیو های خارجی تصمیمی گرفته نشود. هرچند که تاد هاروارد معتقد است کار کمپانی آبسیدین در ساخت آن بازی بی نظیر بود و کاملا مورد تایید هاروارد قرار گرفت.
شرکت بتسدا چندی قبل یعنی در سال ۲۰۱۵ یک استودیو ی تازه کنار دفتر اصلی این کمپانی تاسیس کرد و مدتی قبل هم استودیو دیگری را به نام Bethesda Game Studios Austin را تاسیس کرد که واقع در آستین می باشد. طبق شواهد حاضر کاملا مشخص است که چند سال اخیر این استودیو در حال توسعه ی خود بوده است و به دلیل مشغله هایی که در پی توسعه داشته است ترجیح داده است که ساخت آن نسخه از بازی را به کمپانی آبسیدین بسپارد و حالا که دیگر از هر نظر تکمیل می باشد ترجیح داده است که خودش به جزئیات بازی مهم و پر مخاطب fallout بپردازد و همه ی موارد این بازی را زیر نظر بگیرد و بازی جدیدی را تحت پوشش خود به نقطه ی انتشار برساند که کاملا در این امر موفق شد.
داستان این بازی Playstation به این صورت است که پناهگاهی به نام vault 76مورد توجه است که قرار است نقطه ی امنی باشد اما در آن با عنوان برنامه ی حفاظت اجتماعی به فعالیت می پردازند. آن ها می بایست گروهی را دو هم جمع کنند تا به فعالیت هایی از قبیل تولید مثل غیر اصولی یا همان غیر جنسی، و ساخت ویروس های خطرناکی است که پیش تر هم به نماش در آمده بود. اگر کمی دقت کنیم و شواهد را در نظر بگیریم متوجه میشویم که این پناهگاهی که در نسخه ی جدید به آن پرداخته اند یک پناهگاه نظامی است و دلیل آن هم جیپی است که در آن جلب توجه می کند و همچنین لوح ویژه ی ارتش آمریکا نیز در آن به چشم می خورد.

جزئیات و بررسی اتکای بتسدا به استودیوهای داخلی اش در ساخت آثار خود
جزئیات و بررسی اتکای بتسدا به استودیوهای داخلی اش در ساخت آثار خود

جریان این بازی متعلق به جریانات پیش از نسخه های سوم و چهارم است. به طور کلی جریانات این بازی متعلق به زمانی در آینده است و همان طور که می دانید نسخه ی New Vedges مربوط به سال ۲۲۸۱ و نسخه ی Fallout 5 مربوط به سال ۲۲۸۷ است و این نسخه ی جدید که به دوره ای پیش از آن دو نسخه بر می گردد مربوط به سال ۲۱۰۲ می شود. و در واقع سی و پنج سال پس از جنگ رستاخیزی روایت می شود. در این زمان پیدایش برخی عناصر از سر گرفته شده است و یافتن آن ها جز اهداف اصلی بازی می باشد.
در این بازی حس بقا کاملا به مخاطب منتقل میشود و شروع جنگی پس از جنگی که ما فکر می کنیم جنگ پایانی بوده است روایت می شود و می بیینم که کاملا در اشتباه بوده ایم و جنگ جدیدی از سر گرفته شده است که این هم ممکن است آخرین جنگ نباشد. به طور کلی فضای داستانی این بازی فضای کاملا متفاوتی است و حس های تازه ای را برای مخاطب در بر دارد.نظر شا در باره ی این بازی چیست؟ به نظرتان نقاط قوت این نسخه به نسبت نسخه های پیشین چه چیز هایی است؟

مرکزخرید دات کام

  مانی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =