جزئیات و بررسی انتشار بازی Metal Slug XX برای PS4

جزئیات و بررسی انتشار بازی Metal Slug XX برای PS4

جزئیات و بررسی انتشار بازی Metal Slug XX برای PS4

Metal Slug تحت عنوان نسخۀ جدید XX بازگشت! این خبری بود که شرکت SNK در جریان PAX East اعلام کرد. بر این اساس مشخص گردید، بازی Metal Slug XX بر روی پلی استیشن ۴ عرضه خواهد شد. اولین نسخه ی این بازی در سال ۲۰۰۹ با نام Metal Slug 7 در ژاپن و برای کنسول PSP منتشر شد. در سال ۲۰۱۰ و پس از گذشت یک سال در کشورهای غربی انتشار یافت و اکنون نسخه ی تغییر یافته ی آن یعنی Metal Slug XX بر روی پلتفرم پلی استیشن ۴ منتشر خواهد شد.
اگر بخواهیم نگاهی به تاریخچۀ انتشار نسخه های مختلف این بازی بر روی پلتفرم های مختلف بیندازیم، در واقع باید بگوییم اولین بار Metal Slug 7 در سال ۲۰۰۸ بر روی پلتفرم ۳DS عرضه شد، در ۲۰۱۰ بر روی پلتفرم همراه سونی یا PSP منتشر شد و اکنون نسخۀ جدید بر روی کنسول پلی استیشن ۴ انتشار یافته است. درواقع Metal Slug XX، عنوان هشتم در سری Metal Slug اصلی است.

جزئیات و بررسی انتشار بازی Metal Slug XX برای PS4
جزئیات و بررسی انتشار بازی Metal Slug XX برای PS4

سری کامل Metal Slug شامل ۷ بازی است که عبارتند از: Metal Slug، Metal Slug 2، Metal Slug X، Metal Slug 3، Metal Slug 4، Metal Slug 5و Metal Slug 6. حالا اخبار جدید حاکی از آن است که نسخۀ جدید به نام Metal Slug XX با دارا بودن تمام ویژگی های بازی های قبلی و همچنین ویژگی های جدید متناسب با پلتفرم ها و کنسول های جدید برای پلی استیشن ۴ منتشر خواهد شد.
داستان بازی از این قرار است که دو سال بعد از رویداد Metal Slug 4. قهرمانان ارتش نیرومند Falcon، SPARROWS و Warriors Ikari یک بار دیگر در جستجوی جنرال Morden و ارتش او متحد می شوند، و به منظور متوقف ساخت آخرین کودتای او راهی جزیرۀ Iandfill می شوند که اکنون به یک قلعه نظامی تبدیل شده است. Morden پس از داشتن جدیدترین سلاح خود که توسط قهرمانان خرد شده، یک کانال زمان روبروی او باز می شود.
Morden کمک های غیر منتظره دریافت می کند و با سربازانی روبرو می شود که واجد تکنولوژی پیشرفته از آینده هستند و به حمایت از او صف کشیده اند. Morden با استفاده از تکنولوژی پیشرفتۀ آن ها، قادر به تقویت توان خود است، اما قهرمانان با وجود شگفتی های باورنکردنی به جلو حرکت می کنند.
در پایان، قهرمانان بازی کانال زمان را نابود می کنند و دست تامین کنندگان ارتش شورشی Rebel را قطع می کنند.
Morden با استفاده از یک Kraken مکانیکی غول پیکر فرار می کند و در برابر دریاچه ای از گدازه های مذاب قرار می گیرد. پس از یک جنگ طولانی و سخت، Morden شکست خورده و سلاح او شروع به ذوب شدن در گدازه می کند. قهرمانان Morden را می گیرند و از طریق هلیکوپتر فرار می کنند، اما هنگامی که Martians به هلیکوپتر حمله می کند، Morden فرار می کند. صحنه نهایی نشان می دهد که قهرمانان در تعقیب Morden هستند و او در غروب آفتاب محو می شود.
اگر بخواهیم برخی از شخصیت های مهم و تاثیر گذار در بازی Playstation را معرفی کنیم، بد نیست نگاهی به شخصیت های زیر بیندازیم:
Marco Rossi تفنگ پیش فرض او آسیب بیشتری نسبت به حالت عادی ایجاد می کند. او همچنین می تواند بدون سر و صدا دکمه آتش دکمه شلیک پیش فرض خود را سریع کند، اما این امر مستلزم آن است که او همچنان ایستاده باشد. Eri Kasamoto او در هر بار شروع زندگی اش۲۰ نارنجک را به جای ۱۰ نارنجک حمل می کند و می تواند آنها را در جهات مختلف و بیشتر پرتاب کند. هنگام جمع آوری نارنجک ها آنها را به ۲۰ عدد به جای ۱۰ افزایش می دهد.

جزئیات و بررسی انتشار بازی Metal Slug XX برای PS4
جزئیات و بررسی انتشار بازی Metal Slug XX برای PS4

و اما شخصیت جدیدی که منحصر به Metal Slug XX است: Leona Heidern او می تواند مهمات برای سلاح ها و نارنجک ها و بقاء در Slug را به دست آورد و می تواند از یک حمله ویژه ی Moon Slasher استفاده کند که قادر است به توپخانه و بلوک ها با پرتابه هایی آسیب برساند. گذشته از داستان بازی در مورد تغییرات ایجاد شده در نسخۀ جدید، باید گفت یکی از موارد جدیدی که در این نسخه لحاظ شده است، وارد شدن یک شخصیت قابل بازی به نام Leona Heidren است که از سری بازی های The King of Fighters وام گرفته شده است.
علاوه بر این مورد، بازیکنان در نسخۀ جدید Metal Slug XX قادرند شخصیت King of Fighters را خودشان کنترل کنند و از این طریق به مبارزه و نابودی دشمنان اقدام کنند. همچنین شرکت SNK اعلام کرده است که علاوه بر سیستم تک نفره در نسخه های قبلی بازی موجود بود، سیستم Co-op یا چند بازیکنی (Multi Players) نیز به Metal Slug XX افزوده شده است که برای جلب نظر مخاطبان گزینۀ خوبی به شمار می رود.
در Metal Slug XX هفت سطح و سه درجۀ دشواری وجود دارد: مبتدی، عادی و سخت. استفاده از نقشۀ سطح در Metal Slug XX این امکان را برای کابران فراهم می کند تا با توجه به سطح خود در جایی که می توانند از قدرت و یا اسیر کردن زندانیان استفاده کنند. اسلحه های معمولی در بازی، به سری سلاح های جدید به نام “تندر شات” باز می گردند که یک انفجار الکتریکی به دشمن وارد می سازد. امیدواریم سازندگان بازی جزییات بیشتری در مورد محتوای این بازی و تفاوت آن با Metal Slug 7 ارائه دهند.

مرکزخرید دات کام

  مانی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 12 =