جزئیات و بررسی بازجویی از کمپانی الکترونیک آرتز به دلیل لوت باکس های بازی فیفا

جزئیات و بررسی بازجویی از کمپانی الکترونیک آرتز به دلیل لوت باکس های بازی فیفا

جزئیات و بررسی بازجویی از کمپانی الکترونیک آرتز به دلیل لوت باکس های بازی فیفا

کمپانی الکترونیک آرتز (Electronic Arts) به علت زیر پا گذاشتن قوانین کشور بلژیک در زمینه قمار به دلیل استفاده از لوت باکس ها در بازی فیفا مورد پیگیرد قانونی قرار گرفته است. قانون گذاران در دولت بلژیک چندی پیش بود که اعلام کردند، لوت باکس های به کار رفته در بازی های ویدیویی نوعی از قمار محسوب می شوند و حالا الکترونیک آرتز که از پذیرش این قانون سر باز زده و با حذف لوت باکس های مرتبط با کارت های بازی تصادفی از بازی فیفا مخالفت کرده است مورد پیگرد قانونی در این کشور قرار گرفته است.
در ماه آپریل سال گذشته میلادی بود که هیئت نظارت بر صنعت گیم در کشور بلژیک اعلام کرد لوت باکس هایی که در بازی های Overwatch، Counter strike: Global Offensive  و فیفا ۱۸ پلی استیشن ۴ استفاده می شوند. در رده بازی های غیر قانونی بر اساس شانس قرار می گیرند که در تضاد با قوانین کشور بلژیک هستند. در چنین شرایطی بی اعتنایی به قوانین کشور بلژیک در زمینه قمار که مشتمل است بر اطمینان حاصل کردن از عدم دسترسی افراد زیر سن قانونی مجاز جهت شرکت در فعالیت های قماری، الکترونیک آرتز را با مشکل مواجه کرده است.

جزئیات و بررسی بازجویی از کمپانی الکترونیک آرتز به دلیل لوت باکس های بازی فیفا
جزئیات و بررسی بازجویی از کمپانی الکترونیک آرتز به دلیل لوت باکس های بازی فیفا

بر مبنای همین قانون منع کننده پیش از این شاهد بودیم که استودیو های بازیسازی چون بلیزارد (Blizzard entertainment)، ولو (valve Corporation) و ۲K Games سیستم های لوت باکسی بازی های خود را در کشور بلژیک غیر فعال کرده بودند. در این میان اما الکترونیک آرتز هیچ گونه اعتنایی به این قانون نکرده و تصمیمی برای حذف لوت باکس از فیفا ۱۸ نگرفته بود. در حال حاضر پرونده الکترونیک آرتز به منظور بررسی و تحقیقات بیشتر به اداره پیگرد های شهر بروکسل، پایتخت کشور بلژیک، ارجاع داده شده است و اگر اتهام الکترونیک آرتز ثابت شود این کمپانی دادگاهی خواهد شد.
با تمامی این تفاصیل مدیر عامل الکترونیک آرتز اندرو ویلسون در این باره نظر دیگری دارد، او در مصاحبه ای که چندی پیش انجام داده بود، خاطر نشان کرده که: بازی های تولید شده در الکترونیک آرتز در سرتاسر دنیا از نظر اخلاقی و قانونی بودن هیچ مشکلی ندارند و نمی توان آن ها را قمار در نظر گرفت، به این علت که گیمرها پس از خرید لوت باکس ها تعداد کاملا مشخص و تعیین شده ای از آیتم ها را در هر بسته لوت باکس خواهند یافت. از این گذشته نیز بازی های استودیوی های ما هیچ امکانی را برای مبدل کردن ارز واقعی به ارز مجازی یا فروش آیتم ها در بازی به بازیکنان، پیش روی آنان نگذاشته اند.
اگر با سیستم های لوت باکس آشنایی دارید و یا می خواهید بیشتر با آن ها آشنا شوید با ما در ادامه این مقاله همراه باشید. بررسی موضوع لوت باکس ها را با یک مثال ساده و ابتدایی آغاز می کنیم. حتما بارها برایتان اتفاق افتاده که در حین بازی های آنلاین، بازی از شما خواسته تا به ازای تماشای یک ویدیوی تبلیغاتی کوتاه و یا سر زدن به سایت هایی جوایزی را کسب کنید، همین ویدیوی تبلغیاتی کوتاه و یا سر زدن به سایت نوعی لوت باکس به شمار می آید.
در واقع اینطور باید گفت که قابلیت لوت باکس نوعی بده بستان در فضای بازی است که در ازای متحمل شدن نوعی از هزینه به بازیکن این امکان را می دهد تا یکی از قابلیت ها و ویژگی های قفل شده بازی را با سپری کردن زمان و جمع آوری امتیاز یا XP ها برای گیمر باز یا آنلاک کند و یا حتی امکان آنلاک شدن آن فقط با خرید میسر باشد را، کسب کند.
باید اضافه کرد که خریداری این جایزه ها و لوت باکس ها نیز به شکل جوایزی ناکارآمد است و بیشتر نشانه ای می باشد از چشم و هم چشمی بازیکنان در فضای بازی تا ابزارهایی با کارایی موثر در روند بازی.
پروسه خرید این جعبه های شانس و جادو نیز به این صورت است که در ازای خرید پول رایج در بازی که با پرداخت پول رایج در معاملات اقتصادی حاصل شده است گیمر قادر خواهد بود لوت باکس ها را با پولی که در این بازی پلی استیشن خریده است به دست آورد. هم چنین باید گفت لوت باکس ها جایگزینی هستند مناسب و بدون دردسرهای پرداخت درون برنامه ای که مشکلات این نوع از پرداخت ها را ندارند و آمده اند تا بخشی از هزینه های صرف شده برای ساخت بازی های ویدیویی را که از قضا این روزها بیش از پیش نیز افزایش یافته است را جبران کنند.

جزئیات و بررسی بازجویی از کمپانی الکترونیک آرتز به دلیل لوت باکس های بازی فیفا
جزئیات و بررسی بازجویی از کمپانی الکترونیک آرتز به دلیل لوت باکس های بازی فیفا

تا اینجا توضیح دادیم که لوت باکس چیست و چه کاربردی در بازی و نیز برای کمپانی های بازیساز دارد. در ادامه قصد داریم بگوییم که این پدیده با استقبال دوست داران گیم همراه نشده و به چه علت این اتفاق افتاده است. برای اینکه درک کنید چرا علاقه مندان به دنیای گیم تا این حد با لوت باکس سر عناد و ناسازگاری دارند باید بگوییم که پدیده ی لوت باکس به گونه ای که توضیح دادیم موجب به حاشیه راندن بازی از مسیر اصلی که برای آن در نظر گرفته شده می شود.
به این معنا که روال اصلی بازی این گونه است که بازیکن باید به مرور زمان و با کسب تجربه، Achievements ها را از حالت قفل شده دربیاورد و اساسا لذت بازی نیز در همین کسب تجارب و گذشت زمان نهفته است اما به کارگیری لوت باکس در بازی موجب شده تا گیمر با پرداخت هزینه به سهولت و در آن واحد به دست آوردها دسترسی داشته باشد.
همه ی این موارد سبب شده تا پس از موجی که در استودیو های بازیساز برای استفاده از لوت باکس به پا خاست، اکنون این استودیو ها روی به عدم به کارگیری از لوت باکس ها در بازی بیاورند.

مرکزخرید دات کام

  مانی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − شش =