جزئیات و بررسی حس و حال جنگ جهانی دوم در بازی CoD Infinite Warfare PS4

جزئیات و بررسی حس و حال جنگ جهانی دوم در بازی CoD Infinite Warfare PS4

جزئیات و بررسی حس و حال جنگ جهانی دوم در بازی CoD Infinite Warfare PS4

اینگونه به نظر میرسد که گروه سازنده CoD: Infinite Warfare PS4 تصمیم دارد حال و هوای جنگ جهانی دوم را برای کاربران خود تکرار کند. بر اساس جدیدترین گفت و گوی گروه سازنده بازی Call of Duty: Infinite Warfare، اینگونه بنظر می رسد که آن ها تلاش بسیاری میکنند که با این بازی حس و حال جنگ جهانی دوم را برای کاربران ایجاد کنند. طراح هنری ارشد این بازی، توماس ساکولچای، در گفت و گوی اخیر خود با تیم گیم اسپات درباره این موضوع گفته است:
در این نسخه قصد داریم تا حدودی حس و حال جنگ جهانی دوم را برای مخاطبان ایجاد کنیم و تمام تمرکز و حواس ما بر روی یک بازی اکشن علمی تخیلی نیست. این حس و حالی است که دوست داریم این بار در بازی فراهم کنیم. در ادامه صحبت های توماس ساکولچای، او به این موضوع اشاره کرد که : تولید کننده بازی call of Duty : Infinite warfare Playstation 4، استودیو اینفینیتی وارد ( infinity ward ) با در نظر گرفتن داستان جنگی و نظامی جنگ جهانی دوم و اجرای ویژگی های آن دوره با یک محیط فضایی و علمی تخیلی تصمیم دارد تا تجربه تازه ای را برای کاربران ایجاد کند.

جزئیات و بررسی حس و حال جنگ جهانی دوم در بازی CoD Infinite Warfare PS4
جزئیات و بررسی حس و حال جنگ جهانی دوم در بازی CoD Infinite Warfare PS4

او در ادامه سخنان خود اضافه کرد این روند تصمیم تیم سازنده بوده است که از همان ابتدای مراحل ساخت بازی در نظر گرفته شده بوده است. او در باره این موضوع می گوید : ما تمامی بازه های جنگ را تجربه کرده و تنها پیاده سازی یک بازی فضایی مانده است به همین خاطر مجبور بودیم تا مراحل ایجاد و توسعه و طراحی ها را با حس و حال آن دوران پیاده سازی کنیم. با انجام این کار ها توانستیم ویژگی ها و هویتی تازه از یک شوتر نظامی در داخل بازی خود قرار دهیم.
داستان بازی از چه قرار است؟ می دانیم که داستان این بازی نه تنها به گذشته بر نمی گردند بلکه از بازی های مشابه هم جلوتر می رود و تجربه بازی و نبرد در فضای بیکران را به مخاطب می دهد. داستان این بازی در آینده دور زمین روایت می شود. انسان ها دیگر نمی توانند بر روی منابع و ذخایر باقی مانده در زمین حساب باز کند به همین دلیل سازمان ( UNSA) که همان سازمان اتحاد فضایی ملل متحد است برای نظارت کردن بر روی ساخت و استفاده صحیح از منابع و ذخایر جدید در منظومه شمسی ایجاد می شود.
سازمان (SATO) که سازمان معاهده های مربوط به منظومه شمسی است و یک سازمان نظامی به حساب می آید وظیفه حفاظت از UNSA و زمین را در برابر نیرو های افراطی بر عهده دارد. یکی از گروه های UNSA که گروهی سرکش و نیرویی افراطی است، دشمن اصلی شما در این بازی به حساب می آید. خط مقدم مدافعان مستعمراتی یا همان SDF در ابتدای بازی با حمله ناگهانی به ژنو که مرکز اتحاد فضایی است نیروهای ساتو را به شدت دربرابر نیروهای سرکش و افراطی آسیب پذیر می کند.
در اینجا به عنوان فرمانده سفینه Retribution در نقش کاپیتان نیک ریس وظیفه دارید نیروهای متحد را در برابر جنگ اجتناب ناپذیر با خط مقدم مدافعان مستعمراتی (SDF) هدایت کنید. وقتی بیشتر به بازی و داستان آن دقت کنیم می بینیم که داستان Infinite Warfare دقیقا یک دنیای جنگ زده را روایت می کند و وقتی در مصاحبه ها می خوانیم «جنگ جهانی دوم در قرنی دیگر» منظور داستان بازی و نحوه روایت آن است.
جیکوب مینکاف و تیلر کوروساکی که کارگردان های این بازی هستند در مصاحبه های خود به دو فیلم تاثیرگذار در ساخت، طراحی و پیشرفت بازی Infinite Warfare اشاره می کنند. اولین فیلم Black Hawk Down نام دارد که در سال ۲۰۰۱ به کارگردانی ریدلی اسکات ساخته شد و داستان آن نبرد موگادیشو سال ۱۹۹۳ را به تصویر می کشید. مهم ترین موضوع در این فیلم این بود که هیچ سربازی در میدان نبرد رها نمی شود و برادران جنگ همه با هم به خانه برمی گردند. در واقع تاکید این فیلم برروی صمیمیت و برادری عمیقی که در میان سربازان شکل می گیرد ، بود.
فیلم بعدی را همه مان دیده ایم. Saving Private Ryan یا نجات سرباز رایان که به عنوان یکی از فاخرترین آثار سینمای جهان شناخته می شود در سال ۱۹۹۸ به کارگردانی استیون اسپیلبرگ ماجرای کاپیتان جان میلر و تلاشش برای پیدا کردن و نجات دادن سرباز رایان را نشان می داد که در پس زمینه هجوم به نورماندی در جنگ جهانی دوم روایت می شد. موضوع این فیلم هم اهمیت و تاکید افسر ارشد برروی تکمیل کردن ماموریت بود و اینکه برای نجات آن سرباز و به پایان رساندن آن، کاپیتان میلر از فدا کردن هیچ کدام از نیروهای تحت فرمانش اجتناب نمی کرد.

جزئیات و بررسی حس و حال جنگ جهانی دوم در بازی CoD Infinite Warfare PS4
جزئیات و بررسی حس و حال جنگ جهانی دوم در بازی CoD Infinite Warfare PS4

جیکوب و تیلر در ادامه صحبت های خود گفتند که فیلم های جنگی زیادی را برای الهام گرفتن تماشا کردند، اما بازی جدیدشان خود را واقعا در بطن دو فیلمی که از آن ها یاد کردیم، نشان می دهد. این دو همچنین، در مورد اهمیت تفاوت های این بازی با عناوین قبلی گفتند. مینکاف گفت: در Infinite Warfare شما یک کاپیتان هستید. این خیلی نسبت به بازی کردن به عنوان یک سرباز وظیفه و تازه کار متفاوت است که در آن توسط یک کهنه کار هدایت می شوید.
این بار شما آن کهنه کار هستید و این شمایید که دستورات و فرمان ها را صادر می کنید. Infinite Warfare شروع سری جدیدی خواهد بود به نظر می رسد سازندگان در نظر دارند که این زیر مجموعه جدید را تبدیل به یک سری کامل کنند. به این صورت اگر چند سال بعد با infinity warfare 2 روبرو شدید ، نباید تعجب کنید. البته این شرکت بر طبق بازخورد ها نتیجه میگیرد و سری جدید را شروع میکند و باید دید بازی موفق می شود یا خیر. کارگردان این مجموعه همچنین گفته است :

“ما می خواهیم زیر مجموعه جدید خود را در درخت Call of Duty بسازیم. و دنیایی که هم اکنون می سازیم مسلما از چندین بازی پشتیبانی می کند. ما در حال پردازش یک دنیای غنی هستیم و هنوز به استفاده از پتانسیل کامل آن حتی نزدیک هم نشده ایم.” از این جملات آقای کوروساکی این طور برداشت می شود که اگر بازی موفق شود، حالا حالاها باید منظومه شمسی و ناوگان و جنگ در فضا و به طور کلی این دنیای علمی تخیلی را تحمل کنید.

مرکزخرید دات کام

  مانی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =