جزئیات و بررسی حقایقی جالب درباره سری بازی Bioshock PS4

جزئیات و بررسی حقایقی جالب درباره سری بازی Bioshock PS4

جزئیات و بررسی حقایقی جالب درباره سری بازی Bioshock PS4

بازی Bioshock از آن دسته بازی های پرطرفدار اکشن است که هیچوقت طرفداران خود را نا امید نکرده. گرافیک بازی، بازی با نور و قدرت ماورایی شخصیت ها به جذابیت بازی افزوده است. بر خلاف گرافیک خوب بازی جزئیات کمی نادیده گرفته شده اند؛ مثلا طراحی آتش به خوبی انجام نشده است. در نسخه ی جدید دیگر خبری از این باگ ها نیست و گرافیک بازی نسبت به دو نسخه ی پیشین پیشرفت بیشتری داشته است به جز بحث گرافیکی بازی پی اس ۴ در نکات تکنیکی و داستانی بی نقص است. داستان بازی به همراه محیط بازی می تواند حس و حال بازی را برای بازی کننده به یاد ماندنی کند.

جزئیات و بررسی حقایقی جالب درباره سری بازی Bioshock PS4
جزئیات و بررسی حقایقی جالب درباره سری بازی Bioshock PS4

در این نسخه به جز بازی های فرعی Clash in the Clouds دو بازی دیگر به نام Burial in Sea در بازی قرار داده شده است که می تواند بزرگ ترین عامل جذابیت بازی را در آن مشاهده کرد. بازی Bioshock توسط استودیوی Irrational Games طراحی شده است و بازی در سه نسخه موجود است. در نسخه های قبلی بازیBioshock به دنیای زیر آب ریچر سفر کردید و شاهد شگفتی های آن بودید.
اما در نسخه ی جدید بازی به دنیای بالای ابرها سفر می کنید. در نسخه ی سوم که با نام Bioshock: The Collection ارائه شده است.
هر سه بازی نسخه ی این بازی قرار داده شده است و این یک شانس بزرگ در اختیار کسانی قرار می دهد که می خواهند برای اولین بار بازی Bioshock تجربه نمایند. شاید مواردی باشد که هنوز درباره ی بازی Bioshock نمی دانید پس برای فهمیدن آن در ادامه با ما همراه باشید:

  1.  بازی Bioshock همسان بازی System Shock 2 است.
    استودیوی طراح بازی Bioshock قبل از منتشر کردن این بازی چندین بازی دیگر مانند Freedom Froce و یا Tribles: Vengence نیز طراحی کردند، ولی شکست خوردند تا این که بازی System Shock 2 را طراحی کردند و انقلاب بزرگی در کار خود ایجاد کردند. در واقع بازی Bioshock یک بازی متفاوت بود که ویژگی های بازی System Shock 2 را هم درخود جای داده است.
  2.  داستان بازی Bioshock داستان امروز دنیا را روایت می کند.
    بازی Bioshock حال و هوای قرن نوزهم را به تصویر می کشد و در عین حال رگه هایی از قرن بیستم نیز به چشم می خورد. نمی توان زمان دقیقی برای بازی تعیین کرد. می توان داستان بازی را کمی از آن آینده و کمی از آن گذشته دانست. مثلا در بعضی از صحنه می توان ساختمان هایی با سبک ساختمان های دهه ی پنجاه قرن نوزدهم را مشاهده کرد. از طرف دیگر در بعضی از صحنه نشانه هایی از قرن بیستم در ساختمان ها هویدا است. این در حالی است که یکی از طراحان بازی به نام نیت ولز گفته بود که قرار بود بازی درزمان گذشته و امروز و آینده جریان داشته باشد ولی این امر محقق نشد.
  3.  بنابراین بود تا نسخه ی اول دشمنان متفاوتی سرراه شما قرار بگیرد.
    در نسخه ی اول بازی به دنیای زیر اب رفتید و با غول های عظیم الچثه و با انسان های غیرعادی که اسپلایسر نام داشتند مبارزه کردید. در بازی جنگ با افرادی را شاهد بودیم که به خاطر تصمیمات اشتباهی که گرفته بودند، تاریکی تمام وجودشان را فرا گرفته بود. به گفته ی طراحان دشمنان متنوعی در طی طراحی مراحل بازی قرار داده شده بود که قدرت ماورایی داشتند اما به جای آن از انسان های غیرعادی استفاده شد تا جذابیت بازی بیشتر شود.
  4.  آرمین شیمرمن صداگذار اندرو رایان است.
    آرمین شیمرمن را می توان از فیلم Buffy The Vampire Slayer به یاد آورد. وی همچنین در فیلم Star trek: Deep space Nine نیزنقش کوارک را بر عهده داشته است با مشاهده ی کارنامه اش در میابیم که در هالیوود بسیار پر آوازه است. او در بازی در نقش اندرو رایان صحبت می کند.
  5.  بازی Gone home از یکی ار بازی های فرعی Bioshock نسخه ی دوم طراحی شده است .
    بازی Gone home بازی معمایی و پر ماجراست که از یک خانه آغاز می شود. شخصیت اصلی در طی بازی به دنبال سرنخ هایی برای حل سوال های بی جواب می گردد. بازی Gone home در نسخه های متعددی ارائه شده است اما برای موفقیت از بازی فرعی Bioshock الگوبرداری کرد. البته گفتنی است که طراح بازی Gone home در طراحی این بسته از بازی Bioshockحضور داشته است.
  6.  بیگ ددی حالت هایی داشت که به بازی وارد نشد.
    بیگ ددی چیست؟ یک موجود ترسناک و غیر عادی است که با لباس غواصی انتظار شما را در بازی می کشد. در بازی شاهد بیگ ددی هایی با نام Bouncer و Rosie بودیم و گاهی می توانستیم در لباس های آن ها به بازی ادامه دهیم، اما یک نوع دیگر از بیگ ددی ها solo-pro-fum نام داشت که از بازی حذف شد. این نوع زره پولادین و اسلحه ی فوق العاده ای داشت؛ ولی بنابر دلایل نا مشخصی این نوع هیچ گاه به بازی وارد نشد.
  7. خواهران کوچک در بازی برای پیچیده شدن بازی قرار داده شده است.
    مسلما جنگ بیگ ددی ها با شما بی دلیل نبوده است؛ در واقع آن ها مشغول محافظت از خواهر کوچک خود هستند که قصد دارند از دنیای ریچر ماده ای به نام آدام را بیابند. ایده ی اولیه خرچنگ و هر حیوان دیگری بود. ولی ترجیح بر این شد تا از خواهر کوچک استفاده بشود. شما در بازی با کشتن بیگ ددی و خواهران کوچک می توانستید، به ماده ی آدام دسترسی پیدا کنید. متاسفانه این مواد هر چه بیشتر دریافت می شد بخش تا ریک کاراکتر اصلی نیز بیشتر می شد.
  8.  بعد از پایان بازی یک فیلم چند دقیقه ای پخش می شود.
    بعد از پایان بازی Bioshock در نسخه ی Infinite داستان فوق العاده ای داشت که منجر به برتری این نسخه می شد. طراحان یک بخش مخفی برای داستان بازی PS4 در پایان بازی در نظر گرفته اند. در بازی وقتی بوکر دویت شخصیت اصلی به هوش می آید دخترش را صدا می زند و به یک باره یک صفحه ی سیاه همه جا را فرا می گیرد.
  9.  بازی پایان مشخصی ندارد.
    طراح بازی Bioshock در بسیاری از مراحل ساخت به قوانین بی توجهی کرده و مشخص نکردن یک پایان برای بازی هم ناشی از همین امر است. در مجموعه های بازی Bioshock سه پایان داریم.
  10.  فرقه ی فرضی در بازی منجر تفرقه در بین گروه طراح شد.
    در نسخه های پیشین بازی هر کس قوی تر بود در دنیای ریچر هم موقعیت بهتری داشت. در نسخه ی سوم پدر کامستاک حرف اول را می زد. این فرد درباره ی دین مسیحیت حرف هایی می زد که حتی منجر به ترک کردن استودیو توسط یکی از اعضای گروه شد. پس سایر اعضا اصلاحاتی در این گفتگوها ایجاد کردند تا آن فرد به گروه برگشت.
  11.  نواختن آهنگ های آینده.
    بازی حال وهوای ۱۹۱۲ را به نشان می دهد؛ با این حال در بازی آهنگ هایی نواخته می شود که چندین سال بعد شاخته شده است.

    جزئیات و بررسی حقایقی جالب درباره سری بازی Bioshock PS4
    جزئیات و بررسی حقایقی جالب درباره سری بازی Bioshock PS4
  12.  الگوبرداری اسپلایسرها از بازی Facade
    به جز بیگ ددی انسان هایی در بازی حضور داشتند که به خاطر مصرف بیش از حد آدام به افراد وحشتناکی به نام اسپلایسر تبدیل شده بودند این امر را می شود، در صورت این موجودات مشاهده نمود. طراحان برای طراحی این موجودات از پروژه ی Facade بهره گرفتند. این پروژه تصاویری از سربازهای جنگ جهانی اول را که از صورت مجروح شده بودند را به تصویر می کشد. بسیاری از آن ها بارها عمل شدند، ولی نتیجه ای نگرفتند.
  13.  در بازی تصویر لورا پارمر به چشم می خورد.
    لورا پارمر یکی از بازیگران محبوب دهه ی نود بود و در بازی در غالب یک اسپلایسر ظاهر شده است.
  14.  بیگ ددی ها در نسخه ی سوم بازی
    چون دنیای بازی در بالای ابرها جریان دارد مسلما دیگر نمی توان منظر بیگ ددی و اسپلایسرها بود. در این بازی شخصیت اصلی شخصی به نام بوکر دویت است که در اوایل بازی به دنیای زیر آب سفر می کند و برای چند دقیقه می توان بیگ ددی را دید که مرده است و خواهر کوچکش برای او گریه می کند.
  15.  نشانه های از بازی پک من
    پک من اولین بازی بود که توانست انقلابی در دنیای بازی ها ایجاد کند و شاید به همین خاطر در بازی Bioshock به چشم می خورد. البته می توان شباهت هایی بین این دوبازی پیدا کرد. مثلا در مرحله ای به مغازه می روید، می توانید پنیرهای گرد و سفیدی را روی زمین ببینید که همانند پک من یک شکاف دارد همچنین در مقابل این شکاف چند سوراخ وجود دارد که شبیه قرص های پک من است.

مرکزخرید دات کام

  مانی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

11 + هجده =