کمپانی بازی سازی مایکروسافت – Microsoft

کمپانی بزرگ بازی سازی مایکروسافت

استودیوی بازی‌ های ایکس‌ باکس (شرکت مایکروسافت) یک شرکت و ناشر بازی های ویدئویی پیشرفته چند ملیتی آمریکایی است که نرم‌ افزار های رایانه‌ ای، رایانه های شخصی، لوازم الکترونیکی مصرفی و خدمات مرتبط را تولید می‌ کند. علاوه بر همه ی این ها مایکروسافت یکی از سازنده های کنسول های بازی قدرتمند ایکس باکس به شمار می رود که جدید ترین و قابل توجه ترین کنسول نسل نهمی به شمار می رود.

بررسی کمپانی بازی سازی مایکروسافت

این کمپانی بزرگ برای اولین بار، در مارس سال ۲۰۰۰ در شهر واشنگتن تاسیس شد و از یک گروه داخلی گیمز برای توسعه و انتشار بازی های ویدئویی برای مایکروسافت ویندوز ایجاد شد. از آن زمان به بعد گسترش و پیشرفت بازی‌ های بسیاری را توسط این کمپانی بی نظیر شاهد بودم. سرگرمی‌ های تعاملی این کمپانی برای پلتفرم‌ های Xbox ،Windows Mobile و دیگر پلتفرم‌ های موبایل و پورتال‌ های مبتنی بر وب است که می توان گفت تعداد بسیار زیادی از گیمر های حرفه ای را به خود جذب کرده است.

کمپانی بزرگ مایکروسافت در مارس ۲۰۰۰ گروه بازی ها را به یک بخش مستقل به نام Microsoft Games تبدیل کرد. این در کنار اعلام عمومی اولین کنسول ایکس‌باکس، با بازی‌های مایکروسافت به عنوان توسعه‌ دهنده و ناشر عناوین برای ایکس‌باکس و مایکروسافت ویندوز انجام شد. رابی باخ، که سمت‌ های اجرایی در بخش‌ های سرگرمی مایکروسافت داشت، به عنوان معاون ارشد و اد فرایز، یکی از اعضای گروه گیمز سابق و نقش مهمی در برخی از خرید های آن، به عنوان معاون بخش جدید انتخاب شد. شین کیم به عنوان مدیر کل بخش مشغول به کار شد. در سال ۲۰۰۱، نام این بخش به Microsoft Game Studios (MGS) تغییر پیدا کرد.

تاریخچه مایکروسافت

بیل گیتس و پل آلن دو بنیان گذار کمپانی مایکروسافت بودند که در زمینه های کامپیوتر و نرم افزار استعداد بسیار زیادی داشتند. با تلاش بسیار، این دو بنیان گذار موفق شدند کمپانی بزرگ مایکروسافت را تاسیس کنند. در واقع آن‌ ها کلمه “مایکروسافت” را برای نام شرکت خود قرار دادند. این واژه ترکیبی از دو کلمه میکرو کامپیوتر (microcomputer) و نرم‌ افزار (software) تشکیل شده است.

در واقع دلیل اصلی شهرت شرکت مایکروسافت معرفی سیستم عامل MS-DOS بود. پس از آن شرکت IBM از مایکروسافت درخواست کرد تا سیستم عامل اولین کامپیوتر شخصی آن‌ ها را با عنوان IBM PC تولید کند. پس از آن نیز شرکت‌ های دیگر از مایکروسافت درخواست کردند که سیستم عامل کامپیوتر های شخصی آن‌ ها را تولید کرده و یا توسعه دهد. به این ترتیب شرکت مایکروسافت به عنوان ارائه‌ دهنده اصلی سیستم عامل کامپیوتر های شخصی در جهان شناخته شد و توانست شرکت‌ های رقیب را شکست را دهد. در رتبه‌بندی ۲۰۲۰ Fortune 500 یکی از قدرتمند ترین شرکت‌ های ایالات متحده، در رده ۲۱ قرار گرفت.

بهترین محصولات نرم افزاری این کمپانی

  • خط سیستم عامل مایکروسافت ویندوز
  • مجموعه مایکروسافت آفیس
  • مرورگر های وب Internet Explorer و Edge

محصولات سخت افزاری Microsoft

  • کنسول های بازی ویدیویی ایکس باکس
  • مجموعه رایانه های شخصی مایکروسافت

استودیوی بازی‌ های ایکس‌ باکس

استودیوی بازی‌ های ایکس‌ باکس (که قبلاً با نام‌ های مایکروسافت استودیو، مایکروسافت گیم استودیوز و مایکروسافت گیمز شناخته می‌ شد) یک ناشر آمریکایی بازی‌ های ویدیویی و بخش مایکروسافت مستقر در ردموند، واشنگتن است. در مارس ۲۰۰۰ تاسیس شد و از یک گروه داخلی گیمز برای توسعه و انتشار بازی های ویدئویی برای مایکروسافت ویندوز ایجاد شد. از آن زمان به بعد گسترش یافت و شامل بازی‌ ها و سایر سرگرمی‌ های تعاملی برای پلتفرم‌ های هم نام Xbox ،Windows Mobile و دیگر پلتفرم‌ های موبایل و پورتال‌ های مبتنی بر وب شد.

در سال ۲۰۰۳، مایکروسافت تشخیص داد که برچسب EA Sports در موقعیت بسیار قوی‌ تری برای توسعه بازی‌ های ورزشی برای کنسول Xbox قرار دارد و در میان مراحل تنظیم مجدد، حدود ۷۸ کارمند در Microsoft Game Studios را که در حال توسعه بازی‌ های ورزشی داخلی بودند، اخراج کرد و به فروش رساند. استودیوی بازی‌ های سالت لیک، که اکنون به نام Indie Games به Take-Two Interactive در سال ۲۰۰۴، جایی که به Indie Built تبدیل شد، نام گذاری شد.

اخبار و مقالات کمپانی مایکروسافت:

طراحی جدید ایکس باکس وان به رنگ بنفش توسط مایکروسافت

یکی از تماشاگران microsoft نسخه رایگان گیم سایبرپانک ۲۰۷۷ را دریافت کرد

استودیو مایکروسافت چهره های سرشناس سانتا مونیکا و راک‌ استار را جذب می کند

راهنمای بازی Microsoft Flight Simulator

صبا آهنگریان
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 5 =