جزئیات و بررسی سیاست های Microsoft نسبت به برتری PS4

جزئیات و بررسی سیاست های Microsoft نسبت به برتری PS4

جزئیات و بررسی سیاست های Microsoft نسبت به برتری PS4

شاید هیچ کس فکرش را هم نمی کرد که روزی دنیای بازی های ویدئویی تا این حد گسترده شود که کمپانی هایی نظیر سونی و مایکروسافت در رقابت تنگاتنگ با یکدیگر قرار گیرند. اما حالا این اتفاق افتاده است و هر یک از این کمپانی ها به دنبال راهی هستند تا نظر مخاطبان بیشتری را به خود جلب کنند و به این ترتیب خانواده خود را بزرگتر از قبل کنند. کنسول های سونی سالهاست که در نزد گیمرها شناخته شده است. بسیاری از بازی بازان تجربه بازی های ویدئویی را فقط در کنسول های سونی دوست دارند.
البته در این میان کاربرانی هم هستند که از طرفداران پر و پا قرص ایکس باکس به شمار می روند. همین موضوع موجب شده است تا روز به روز بازار رقابت میان سونی و مایکروسافت داغ تر از قبل شود. در رویداد E3 که در سال ۲۰۱۶ میلادی برگزار شد، “فیل اسپنسر” به عنوان رئیس ایکس باکس صحبت هایی در مورد این کنسول انجام داده است. در ادامه مقاله می توانید صحبت های اسپنسر را در خصوص کنسول مایکروسافت مطالعه کنید.

جزئیات و بررسی سیاست های Microsoft نسبت به برتری PS4

جزئیات و بررسی سیاست های Microsoft نسبت به برتری PS4

صحبت های فیل اسپنسر در خصوص ایکس باکس
همان طور که در ابتدای مقاله گفتیم، ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴ همواره در رقابت تنگاتنگی با یکدیگر قرار داشته اند. فیل اسپنسر در رویداد E3 که در سال ۲۰۱۶ برگزار شد، اعلام کرد که تصمیم دارند تا پلتفرم های ایکس باکس و ویندوز را بیشتر از گذشته به یکدیگر نزدیک کنند. همین موضوع موجب شد تا برخی از کاربران تصور کنند که مایکروسافت برای اینکه چیز تازه ای برای رقابت با پلی استیشن داشته باشد، این خبر را منتشر کرده است. به همین دلیل اسپنسر اعلام کرد که این تصمیم هیچ ارتباطی با موفقیتی که سونی پس از عرضه پلی استیشن ۴ به دست آورده است، ندارد.
بر طبق گفته های اسپنسر، کاربران باید منتظر خبرهای مهمی از سوی کمپانی مایکروسافت باشند. زیرا به نظر می رسد که به زودی دنیای ایکس باکس گسترده تر از قبل می شود. مایکروسافت دست به سیاست گذاری های تازه ای زده است. یکی از این سیاست گذاری ها Xbox Play Anywhere نام دارد و قرار است تا دنیای ویندوز و ایکس باکس را بیشتر از قبل به هم نزدیک کند. این خبر موجب شد تا طرفداران کمپانی سونی فضایی رقابتی را ایجاد کنند و اعلام کنند که هدف اسپنسر از انتشار این اخبار، عقب نماندن از موفقیت های روز افزون سونی بوده است.

پس از اینکه این گفته ها و ادعاها پررنگ تر شد، اسپنسر اعلام کرد: ” ما هدفی به جز متحد کردن دنیای ویندوز و ایکس باکس نداریم و این ادعا که تصمیم گیری های ما بر اساس موفقیت سونی پس از انتشار پلی استیشن ۴ شکل گرفته است، واقعا کذب است.” اسپنسر در همین خصوص مصاحبه ای با وب سایت “گاردینز” انجام داده است که در ادامه ان را می خوانید: “سونی توانسته است با انتشار پلی استیشن۴ به موفقیت خوبی برسد و ما از این بابت واقعا خوشحال هستیم. اما چیزی که برخی از افراد نمی دانند، این است که کاری که سونی در ساخت کنسول های خود می کند با خواسته ها و اقدامات ما برای ساخت کنسول هایمان از زمین تا آسمان فرق دارد.
ما اهداف دیگری را دنبال می کنیم و در این راه به اقدامات رقبا توجهی نداریم. برخی از کاربران تصور می کنند که این تصمیم گیری تازه ما واکنشی به موفقیت سونی در عرضه پلی استیشن ۴ بوده است. در صورتی که اصلا این طور نیست. ما همواره به دنبال راهی برای پاسخگویی به نیاز و خواسته مشتریان و گیمرها هستیم. از همین رو تصمیم گرفتیم تا بین ایکس باکس و ویندوز اتحادی شکل دهیم.” البته اسپنسر در بخشی از صحبت هایش گفته است: “باید تقاضا و خواسته کاربران هم منطقی باشد. تصور نکنید که ما به دنبال راهی برای تبدیل کنسول به پی سی و یا برعکس هستیم.
ما در تلاشیم تا دنیای بازی های این دو پلتفرم را به هم نزدیک تر کنیم. بگذارید در این رابطه مثالی بزنم تا مفهوم صحبت هایم را بهتر درک کنید. تصور کنید که شما در مدرسه هستید و تصمیم دارید تا یک بازی را در کنار همکلاسی هایتان و با چند دسته بازی کنید. شما این کار را انجام می دهید و پیش از اینکه بازی به اتمام برسد از مدرسه خارج می شوید و به خانه می روید. ما به دنیال راهی هستیم تا بتوانید پس از بازگشت به خانه، همان طور که بر روی مبل دراز کشیده اید، ادامه بازی نصفه مانده را دنبال کنید. حالا می توانید این مثال را در قابل سایر رسانه ها هم ببرید. ما به دنبال راهی هستیم تا همه چیز برای کنترل فیلم ها، موسیقی و… هم بهتر از قبل شود.”
بنا بر گفته های اسپنسر، قابلیت پلی انیور همه چیز را برای مخاطبان راحت تر خواهد کرد. انها می توانند با تهیه نسخه بازی ها برای ایکس باکس به نسخه رایگان همان بازی برای ویندوز۱۰ هم دسترسی پیدا کنند. البته این قانون به صورت برعکس هم وجود دارد و افرادی که نسخه بازی ها را برای ویندوز۱۰ تهیه کنند، می توانند به صورت رایگان نسخه ایکس باکس وان همان بازی را داشته باشند. پس از این گفته های اسپنسر، “اندرو هاوس” هم به عنوان مدیر اجرایی کمپانی سونی، مصاحبه ای در خصوص متحد شدن دنیای پلی استیشن۴ و ویندوز انجام داده است که در ادامه آن را می خوانیم: “به نظر من این اصلا درست نیست که ما درباره تصمیم گیری ها و سیاست گذاری های دیگران صحبت کنیم.

جزئیات و بررسی سیاست های Microsoft نسبت به برتری PS4

جزئیات و بررسی سیاست های Microsoft نسبت به برتری PS4

راستش من ترجیح می دهم تا بیشتر از هر چیزی در مورد اقدامات و تصمیم گیری های خودمان در سونی صحبت کنم. به تازگی مطلع شده ام که مایکروسافت به دنبال قابلیت کراس پلی در ایکس باکس و ویندوز رفته است و به شدت هم بر این قابلیت تاکید دارد. به نظر من بهتر است تا در حال حاضر نظری در این رابطه ندهم و منتظر بمانیم و ببینیم که مخاطبان تا چه اندازه از این قابلیت حمایت می کنند. اگر بخواهم در مورد قابلیت کراس پلی در سونی صحبت کنم، باید روراست بگویم که ما هم اینک برنامه ای برای اضافه کردن سریع این قابلیت بر روی کنسولمان نداریم. بدون شک این اتفاق با تصمیم گیری ها و تفکرات زیادی همراه خواهد بود و نمی توان حالا در موردش صحبتی کرد.
البته شاید بد نباشد تا کمی در مورد فرآیند فکری خودمان در سونی صحبت کنیم. ما همواره به دنبال این بودیم تا با بسترسازی مناسب حرکتی رو به جلو داشته باشیم و یک اکوسیستم اختصاصی خلق کنیم. اکوسیستمی که به خوبی ساخته و پرداخته شده باشد و بتواند به صورت انفرادی به تقاضا و نیاز مخاطبان پاسخ دهد. به همین دلیل تصور می کنم که قابلیت کراس پلی به شدت از دنیای سونی و اهدافش دور باشد.” در انتها باید بگوییم که مایکروسافت بر روی این قابلیت تازه به شدت تمرکز کرده است و عناوین زیادی در سال جاری روانه بازار شده است که از این قابلیت پشتیبانی می کند.

مرکزخرید دات کام

دیدگاه‌ها ۰

دیدگاه بگذارید

Please Login to comment
  Subscribe  
Notify of