جزئیات و بررسی صحبت نویسنده داستان بازی ‌های Dragon Quest PS4

جزئیات و بررسی صحبت نویسنده داستان بازی ‌های Dragon Quest PS4

جزئیات و بررسی صحبت نویسنده داستان بازی ‌های Dragon Quest PS4

یوجی هوری (Yuji Horii) خالق سری بازی های Dragon Quest پیرامون این مجموعه بازی و هم چنین احتمال ساخت نسخه جدید آن در نشست Cedec+Kyushu 2018 صحبت هایی را مطرح کرده است.یوجی هوری در این مراسم که به میزبانی آکیهیرو هینو مدیر عامل استودیو Level 5 (استودیویی که خالق سری بازی های Ni No Kuni است) برگزار شد به سخنرانی پرداخت. او در طی این سخنرانی در کنار توصیه هایی که به بازی سازان جوان حاضر در نشست ارائه کرد به تشریح زندگی کاری خود و آثاری که در طول این سال ها خلق کرده است همچون سری بازی های Dragon Quest پرداخت.

جزئیات و بررسی صحبت نویسنده داستان بازی ‌های Dragon Quest PS4
جزئیات و بررسی صحبت نویسنده داستان بازی ‌های Dragon Quest PS4

او به اتفاقاتی که در طول ساخت این مجموعه افتاده بود اشاره کرد. در این میان هوری هنگامی را به یاد آورد که تیم سازنده بازی در تلاش بودند تا اولین نسخه دراگون کوئست را برای کنسول Famicom عرضه کنند و در این راه با این مشکل روبرو شده بودند که حافظه کافی به منظور ساپورت بازی پلی استیشن وجود ندارد. البته این مسئله هنگامی که بازی Dragon Quest III عرضه گشت برطرف شد اما بالاخره مدت زمان زیادی صرف حل این پازل شد. در ادامه آقای یوجی هوری با این سوال مواجه شد که اگر قادر بود یک ویژگی را در مجموعه دراگون کوئست ارتقا دهد دست روی کدام نکته می گذاشت.
او در پاسخ گفت که علاقه وافری دارد تا سری بازی های دراگون کوئست در نیمکره غربی نیز همان محبوبیتی را پیدا کند که در نیمکره شرقی دارد. او دلیل کمتر شناخته شدن این مجموعه در خارج از ژاپن را عدم انتشار این بازی در خارج از این کشور اعلام کرد و از این عملکرد خود و همکارانش در تیم سازنده Dragon Quest اظهار ندامت کرد. شاید یکی از دلایل اصلی عدم عرضه این سری خارج از مرزهای ژاپن را باید این نکته دانست که، پروسه ترجمه متن بازی و دیالوگ های آن به زبانی دیگر بسیار وقت گیر و طاقت فرسا بوده است.
در واقع تا زمانی که چندین قسمت از دراگون کوئست ها برای کنسول Nintendo DS منتشر نشده بودند بیشتر بازی های این سری نتوانستند راهی به خارج از ژاپن پیدا کنند. البته باید این را دانست که یوجی هوری با ساخت بازی موفق Chrono Trigger توانست در خارج از کشور خود نیز شناخته شده و طرفدارانی پیدا کند و در همین جا بود که او پی برد می توان در بیرون از مرزهای ژاپن نیز برای بازی های Dragon Quest طرفدارانی دست و پا کرد در این راستا می شود به Dragon Quest XI اشاره کرد که توانسته به فروش فوق العاده و قابل ستایش بیش از چهار میلیون نسخه در مقیاس جهانی برسد.
یوجی هوری در لابه لای سخنان خود اصلی اساسی را در روند ساخت مجموعه دراگون کوئست آشکار کرد و آن این که او به همراه تیم سازنده اش در طی ساخت این مجموعه در تلاش بوده اند تا همواره برای آشنایی بازیکنان با گیم پلی بازی از آموزش هایی که در سایر بازی ها برای توضیح گیم پلی معمول است استفاده نکنند و در عوض آن با در نظر گرفتن سختی مناسب برای مراحل این امکان را به وجود بیاورند که بازیکن در طی بازی و به مرور به ریزه کاری های بازی آشنایی پیدا کند. زیرا آن ها باور دارند که بازیکن به هیچ وجه نباید در بازی به جایی برسد که از خود بپرسد “حالا باید چه کار کنم”.

جزئیات و بررسی صحبت نویسنده داستان بازی ‌های Dragon Quest PS4
جزئیات و بررسی صحبت نویسنده داستان بازی ‌های Dragon Quest PS4

در واقع این هنر بازی ساز است که طراحی بازی را به گونه ای در نظر بگیرد که حتی در صورتی که بازیکن نداند باید چه کند اینطور به او القا کند که فهمیده است. او هم چنین ادامه داد برای جلوگیری از خسته شدن بازیکنان تلاش کرده ایم تا دیالوگ های non Player Character ها یا همان شخصیت هایی که بازیکن قادر نیست کنترل آن ها برای بازی را دست بگیرد کوتاه و مختصر باشند. هوری اضافه کرد در این راستا تلاش کرده است تا دیالوگ هیچ شخصیتی بیش از سه جمله نباشد تا بازیکن در دریافت منظور آن ها به چالش نیافتد.
او در تشریح این نکته نیز که ایده باز گذاشتن دست بازیکن در بازی Playstation و اینکه او آزاد باشد تا هر کاری که می خواهد ترتیب دهد بسیار حائز اهمیت می تواند باشد، بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild را به خاطر آورد و اشاره کرد از اینکه توانسته بدون محدودیت و با آزادی کامل بازی را تجربه کند تا چه اندازه خرسند شده است.
پس از این سخنان هوری، نوبت به آکیهیرو هینو رسید تا با حاضرین سخنان خود را در میان بگذارد.او در تشریح این نکته که چگونه مجموعه Dragon Quest در روایت داستان های این سری موفق عمل کرده است گفت این داستان ها همخوانی بسیاری با بازی های ویدیویی دارد به گونه ای که هیچ زمینه دیگری را نمی توان برای روایت این داستان ها در نظر گرفت.
او اضافه کرد هوری برای هر چه جذاب تر شدن این بازی ها تلاش کرده تا در بین اتفاقات بازی سر به سر بازیکنان بگذارد.
از این به بعد مراسم به پاسخ های هوری به سوال هایی گذشت حاضرین مطرح کردند.یکی از سوال هایی که از او پرسیده شد این بود که آیا در آینده شاهد دراگون کوئست آنلاین خواهیم بود و او پاسخ داد که با توجه به تغییر ذائقه بازیکنان در حال بررسی این موضوع هستیم چرا که اکنون افراد می توانند با تلفن همراه خود هر زمان که بخواهند آنلاین بازی کنند. در انتها نیز او به این سوال پاسخ داد که اگر بخواهد بازی دیگری جز دراگون کوئست بسازد چه خواهد ساخت. او گفت دوست دارم نسخه بعدی Portopia Renzoku Satsujin Jiken را بسازم.

مرکزخرید دات کام

  مانی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =