جزئیات و بررسی پایان فعالیت جان شفر در کمپانی پارادوکس اینتراکتیو پس از ۶ ماه

فعالیت جان شفر در کمپانی پارادوکس اینتراکتیو پس از 6 ماه به پایان رسید

جزئیات و بررسی پایان فعالیت جان شفر در کمپانی پارادوکس اینتراکتیو پس از ۶ ماه

اگر از طرفداران بازی های استراتژیک تاریخی و بزرگ باشید مطمئنا وقتی یکی از بازی های جذاب خود را می خواهید بازی کنید با لوگو کمپانی بزرگ Paradox Interactive AB رو به رو می شوید ، کمپانی سوئدی که تخصصش ساخت بازی های استراتژیک بزرگ و بازی های ۴X است. بازی های استراتژیک بزرگ به سبکی از بازی های گفته می شود که تمرکز شان روی مسائل کلان استراتژیک مثل استراتژی های نظامی کلان است و بازی های ۴X به بازی هایی گفته می شود که از ۴ موضوع تمرکز اصلی بازی است ، explore، expand، exploit، and exterminate یعنی کشف ، گسترش ، بهره برداری و نابود کردن ، که بازی های بسیار بزرگ و جذابی نیز در این سبک تا به امروز ساخته شده است.

فعالیت جان شفر در کمپانی پارادوکس اینتراکتیو پس از 6 ماه به پایان رسید
جزئیات و بررسی پایان فعالیت جان شفر در کمپانی پارادوکس اینتراکتیو پس از ۶ ماه

اما حالا اخباری از کمپانی Paradox Interactive AB شنیده می شود که باعث ناراحتی طرفداران این کمپانی شده است ، اگر اخبار صنعت بازی های ویدیویی را دنبال کرده باشید می دانید که این کمپانی در آوریل سال ۲۰۱۷ یکی از بهترین طراحان ارشد بازی های ویدیویی را به استخدام خود درآورد، این طراح ارشد کسی نیست به جز جان شفرجان شفر کسی است که تا به امروز در پروژه های بسیار بزرگ و جذابی در سبک بازی های استراتژیک به عنوان طراح ارشد حضور داشته است و با رزومه ای بسیار فوق العاده به این کمپانی سوئدی اضافه شد.
بازی هایی مثل تمدن ۵ و یا بازی XCOM Xbox one فقط دو بازی از کارنامه جان شفر است، کسی که با همکاری در استودیو Firaxis Games توانست استاندارد های بازی های سبک استراتژیک را چند پله ای بالا ببرد و با خلاقیت خود توانست زیر بنای فوق العاده ای را در سبک ۴X بگذارد، تمامی این موارد باعث شد که کمپانی Paradox Interactive AB تشخیص بدهد که همکاری با شفر می تواند بسیار برای این استودیو مفید باشد اما حالا تنها بعد از گذشت کمتر از ۷ ماه جان شفر و کمپانی Paradox Interactive AB به بن بست رسیده اند.
و تشخیص داده اند که بهتر است خیلی زود این همکاری به پایان برسد، اتفاقی که اگر خبر استخدام شفر باعث خوشحالی طرفداران سبک استراتژیک بازی های کمپانی Paradox Interactive AB شده بود حالا باعث ناراحتی و عصبانیت این طرفداران شده است و خیلی ها اعتقاد دارند که باید Paradox Interactive AB به جان شفر مهلت می داد تا حداقل یک همکاری با یکدیگر داشته باشند نه اینکه خیلی سریع با او قطع همکاری کنند و جان شفر را کنار بگذارند.
البته کمپانی Paradox Interactive AB طبق بیانیه ای خبر این قطع همکاری را داد، Paradox Interactive AB در این بیانیه اعلام کرد که دلیل این جدا شدن تفاوت ها و اختلافات بین روش های خلاقیت شفر و این کمپانی بوده است، دلیلی که می توان آن را فقط یک توجیه برای آرام کردن هواداران دانست زیرا بدون تردید استخدام کسی مثل شفر با کارنامه ای درخشان مسلما بدون فکر نبوده است و Paradox Interactive AB حتما با دلایلی اقدام به همکاری با او کرده است اما مسئله ای که باعث این جدایی شده است بدون تردید می تواند چیزی مهم تر از تفاوت نظر باشد.

فعالیت جان شفر در کمپانی پارادوکس اینتراکتیو پس از 6 ماه به پایان رسید
جزئیات و بررسی پایان فعالیت جان شفر در کمپانی پارادوکس اینتراکتیو پس از ۶ ماه

اما حالا باید ببینیم جان شفر که مدت بسیار زیادی را استودیو Firaxis Games حضور داشت و بازی های جذابی را نیز تولید کرد و بعد از آن با اضافه شدن به استودیو Stardock در تولید بازی مثل سری Galactic Civilizations همکاری داشته است حالا می خواهد در ادامه راه خود چه مسیری را انتخاب کند.البته ناگفته نماند که جان شفر تجربه کار با سایت هایی مثل کیک استارتر را دارد و توانسته بود با معرفی پروژه ای به نام At the gates بودجه ۱۰۰.۰۰۰ دلاری را از کیک استارتر بدست بیاورد.
حالا ممکن است دوباره شفر به سمت ساخت بازی از طریق کیک استارتر برود و یا ممکن است به استودیو های بازی سازی با محوریت بازی های استراتژیک بپیوندد. باید منتظر بمانیم تا ببینیم این جدایی به کدام یک از این طرفین آسیب جدی می زند، آیا کمپانی Paradox Interactive AB بعد از این جدایی باید دوباره اقدام به استخدام طراح ارشدی مثل جان شفر کند و یا شفر باید به دنبال کمپانی به بزرگی Paradox Interactive AB باشد تا بتواند در آن ایده های فوق العاده خود را پیاده کند ؟

مرکز خرید دات کام

  مانی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − یک =