کمپانی بازی سازی اکتیویژن – Activision

کمپانی اکتیوژن

کمپانی بازی ساز Activision یک ناشر بازی های ویدیویی آمریکایی است که در شهر سانتا مونیکا، کالیفرنیا قرار گرفته است. این کمپانی در حال حاضر به عنوان کسب و کار انتشارات برای شرکت مادر خود یعنی Activision Blizzard و متشکل از چندین استودیو تابعه است. اکتیویژن یکی از بزرگترین و به نام ترین ناشر بازی های ویدیویی در صنعت گیم است که به عنوان شخص ثالث در جهان شناخته شده است و در سال ۲۰۱۶ به عنوان برترین ناشر ایالات متحده به بازار های جهانی معرفی شد. 

معرفی کمپانی اکتیویژن

کمپانی اکتیویژن Activision در ماه اکتبر ۱۹۷۹ در کالیفرنیا توسط توسعه دهندگان سابق کنسول بازی Atari تأسیس شد تا بازی های خود را برای کنسول بازی ویدیویی خانگی محبوب آتاری انتشار دهند. این کمپانی اولین سازنده بازی های مستقل است.

دفتر مرکزی Activision در سانتا مونیکا قرار دارد و در بازار های جهانی از جمله ایالات متحده، کانادا، برزیل، مکزیک، بریتانیا، فرانسه، آلمان، ایرلند، لهستان، سوئد، اسپانیا، دانمارک، هلند، نیوزیلند، استرالیا و سنگاپور فعالیت دارد.

پر درآمدترین بازی ویدئویی کمپانی اکتیویژن

این کمپانی با ساخت بازی های متفاوت و قدرتمند توانست درآمد بسیاری از این راه کسب کند که یکی از این بازی های مورد نظر بازی پر هیجان کال آف دیوتی است که هر ساله با نسخه های متفاوت خودش گیمر ها را بیشتر از قبل شگفت زده می کند.

در واقع سری بازی Call of Duty یک بازی با سبک تیراندازی اول‌ شخص است که از ۱۷ سال گذشته توانست توجه بسیاری از گیمر های حرفه ای را به خود جلب کند. کمپانی اکتیویژن اولین نسخه این بازی را در سال ۲۰۰۳ با عنوان جنگ جهانی دوم در بازار های جهانی عرضه کرد.

به طور کلی درآمد اصلی کمپانی Activision توسط بازی Call of Duty هشتاد درصد افزایش‌ داشته است. با توجه به بررسی کمپانی اکتیویژن امسال حدود ۲۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ نفر Call of Duty را بازی کرده‌ اند. انتشار بازی Call of Duty: Warzone دلیل محکمی برای موفقیت این کمپانی است. تمامی گیمر های حرفه ای این بازی را در سال جاری تهیه کرده اند و بیش از ۸۵٬۰۰۰٬۰۰۰ بازیکن مشغول بازی با Call of Duty: Warzone هستند.

مدیر عامل شرکت Activision

فردی به نام Kotick مدیریت این شرکت بزرگ را بر عهده دارد. Kotick برای پیشرفت این کمپانی دست به اقداماتی همچون: اخراج بیشتر کارکنان و انتقال شرکت به لس آنجلس زد. با توجه به دارایی‌ های موجود کمپانی، اکتیویژن توانست به رهبری Kotick فرصت‌ های بسیاری برای انتشار بازی پیدا کند. در واقع مدیر عامل شرکت اکتیویژن با تصمیم گیری درست شروع به خرید استودیو های مختلفی در دهه‌ های ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۰ کرد که از جمله آن‌ ها می‌ توان به سری‌ بازی های Call of Duty و Guitar Hero اشاره کرد. یک هلدینگ بزرگ به عنوان شرکت مادر Activision برای مدیریت استودیو های داخلی تاسیس شد. در سال ۲۰۰۸، این هلدینگ با Vivendi Games (شرکت مادر Blizzard Entertainment) ادغام شد و Activision Blizzard را تشکیل داد که Kotick به عنوان مدیر عامل آن بود.

بازی های ساخته شده توسط این کمپانی

۱. World of Warcraft

بازی فوق العاده و بی نظیر World of Warcraft بی شک یکی از بهترین بازی ها در سبک خود است که توانست گیمر های بسیاری را به خود جذب کند. در واقع World of Warcraft چهارمین بازی منتشر شده در دنیای فانتزی وارکرفت است، دنیایی که در سال ۱۹۹۴ توسط Warcraft: Orcs & Humans معرفی شده بود.

۲. Call of Duty 4: Modern Warfare

سری بازی های Call of Duty به قدری تاریخچه قدرتمندی دارد که به هیچ وجه نمی توان آن را یک بازی ضعیف دانست. همانطور که گفته شد بازی Call of Duty یکی از ستون های صنعت بازی های رایانه و کمپانی اکتیویژن است که هر ساله با انتشار نسخه های جدید ما را شگفت زده کرد.

بازی Call of Duty 4: Modern Warfare با ژانر شوتر اول شخص برای پلتفرم های Microsoft Windows ،PlayStation 3 ،Xbox 360 ،OS X ،Wii منتشر شده است. داستان فوق العاده و گیم پلی بی نظیر این بازی ترکیب شاهکاری را از خود به جای گذاشته است و توانسته در این عرصه به خوبثی بدرخشد و همین موضوع باعث شده است سال ها به عنوان یکی از برترین بازی ها یدر تاریخ صنعت گیم بدرخشد.

۳. Diablo

بلیزارد تنها کمپانی است که با ساخت تعداد بسیار محدود بازی از سال ها قبل بیشترین کاربر را به خود جذب کرده است و عناوین ۱۰ سال قبل این شرکت هنوز هم از بسیاری عناوین جدید و روز دنیا کاربران بیشتری دارند. فرنچایز Diablo یکی از عظیم ترین و محبوب ترین عناوین کمپانی بلیزارد به حساب می آید.

۴. Overwatch

ساخت یک بازی با ژانر شوتر اول شخص آنلاین با نام Overwatch از دلایل جذاب بودن این کمپانی محسوب می شود. البته بر عکس هر سازنده دیگری که اگر قصد داشت ناگهان یک بازی در سبکی بسازد که تا به حال نساخته، در مورد کیفیت آن بازی نگرانی هایی به وجود می آمد، اما بلیزارد به حدی قدرتمند است که از همان زمان معرفی Overwatch نه تنها کسی نگران نبود، بلکه همه تقریبا مطمئن بودند عنوانی که بلیزارد بسازد، قطعا بازی فوق‎ العاده‎ ای خواهد بود.

 

مقالات کمپانی بازی سازی اکتیویژن:

رفع مشکل سرور بازی Call of Duty WWII کمپانی Activision

فهرست بازی های کمپانی اکتیویژن در نمایشگاه E3 2018

جزئیات و بررسی بازی مورتال کمبت ۱۱ ساخته‌ی جدید اد بون

صبا آهنگریان
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × پنج =