۱۰ حقیقت جالب از شخصیت اسکورپیون

حقایق اسکورپیون مورتال کمبت

شخصیت اسکورپیون – Scorpion در بازی مورتال کمبت از سال ۱۹۹۲ و از اولین نسخه Mortal kombat حاضر و خیلی زود به یکی از شاخص‌ترین شخصیت‌های این فرنچایز تبدیل شد. کمی بعد، این شبح نینجا توسط شخصیت کوآن‌چی/ Quan Chi که او نیز در فیلم‌ها، کامیک‌ها و سایر رسانه‌های مربوط به این فرنچایز ظاهر شده بود، کشته شد. این شخصیت از همان زمان تاکنون با لباس نینجایی زرد‌رنگ، ابزار کونای و ماسک صورت سخت در بازی‌ها ظاهر شده و به وضوح تغییری نکرده است و برای دنیای Mortal Kombat همانند یک طلسم خوش‌شانسی عمل کرده است. او تغییر نقش داده و گاهی‌اوقات به عنوان یک ضدقهرمان خنثی و یا شخصیت آنتاگونیست نیز ظاهر شده است.

در ادامه با ده واقعیت درباره این شخصیت آشنا خواهید شد که احتمالا تابحال از آنها خبر نداشتید.

  1. نام واقعی اسکورپیون مفاهیم تاریخی دارد

Scorpion Facts

وقتی اسکورپیون یک انسان بود و هنوز به یک نینجای جهنمی تبدیل نشده بود، هانزو هاساشی/ Hanzo Hasashi نام داشت. همانطور که مشخص است نام او به منشا ژاپنی‌اش اشاره دارد و می‌دانیم که اکثر شخصیت‌های بازی نیز همین گونه‌اند، به هر حال طرفداران حدس می‌زنند که نام کوچک او به شمشیرساز افسانه‌ای ژاپنی یعنی هاتوری هانزو/ Hattori Hanzo اشاره دارد. هانزو یکی از شخصیت‌های مهم دوره ادو/ Edo period در ژاپن بود اما در فرهنگ عامه به عنوان سازنده شمشیر براید در فرنچایز Kill Bill از کوئنتین تارانتینو شناخته می‌شود.

برخی دیگر درباره نام‌خانوادگی اسکورپیون گفته‌اند که ممکن است به موساشی/ Musashi اشاره داشته باشد. موساشی شخصیت برجسته دیگری در تاریخ نظامی ژاپن است که در دهه ۱۵۰۰ به عنوان یک شمشیرباز حرفه‌ای خدمت ‌کرده است.

  1. سلاح اصلی او در واقع یک ابزار کشاورزی است

زنجیر اسکورپیون مورتال کمبت

حرکت اصلی اسکورپیون شامل پرتاب یک تیغه زنجیردار شبیه به سرنیزه است که به آن کونای/Kunai گفته می‌شود. در فرهنگ عامه نیز چندشخصیت انیمه، مانگا و نینجا از همین وسیله به عنوان سلاح استفاده می‌کنند. اما اضافه کردن زنجیر باعث شده تا کونای اسکورپیون منحصر به فرد باشد.

در اصل، در کشور ژاپن از تیغه‌هایی مانند کونای برای سنگ‌تراشی و کشاورزی استفاده می‌شد. بعدها نینجاها متوجه شدند که می‌توانند از این ابزارهای روزمره تیز به عنوان سلاح استفاده کنند. اغلب در یک انتهای کونای سوراخی وجود دارد که می‌توان از آن برای اتصال طناب استفاده کرد. به همین علت، می‌توان از آن برای صخره نوردی و یا پرتاب به سوی دشمن، همانند اسکورپیون، استفاده کرد.

  1. توسط سازنده بازی صداگذاری شده است

اد بون

این شخصیت در تمام نسخه‌های بازی (تا Mortal Kombat X) و همچنین دو فیلم آن، توسط اد بون/Ed Boon، که برنامه‌نویس و یکی از سازندگان اصلی بازی‌هاست، صداگذاری شده است. تکیه کلام معروف اسکورپیون یعنی «Get over here» نیز توسط بون ساخته شده است.

درواقع، بون صداپیشگی برخی از شخصیت‌های معروف دیگر مانند لیو کانگ/Liu Kang، جانی کیج/Johnny Cage، کای/Kai و رادن/Raden را نیز برعهده داشته است. او به دلیل کار مداوم خود به عنوان صداپیشه شخصیت اسکورپیون از طرف کتاب رکوردهای گینس، رکورد «طولانی‌ترین صداپیشه بازی ویدیویی» را دریافت کرده است.

  1. بازیگر نقش اسکورپیون جزو شخصیت‌های Tekken نیز بوده است

اسکورپیون مورتال کمبت

یکی از بازی‌های مبارزه‌ای که اغلب اوقات Mortal Kombat را با آن مقایسه می‌کنند، مجموعه بازی‌های Tekken است. با اینکه این سری بازی‌های سونی از نظر خشونت و مبارزه کمی ملایم‌تر هستند اما هنوز هم از شخصیت‌های مختلف و حرکات جنگی متنوعی برخوردارند. اما Tekken نیز همانند Mortal Kombat و سایر بازی‌های ویدیویی، اجرای سینمایی ضعیفی (در فیلمی به همین نام) داشت.

اما ایان آنتونی دیل/Ian Anthony Dale که در فیلم Tekken نقش آنتاگونیست کازویا میشیما/ Kazuya Mishima را بازی می‌کرد خیلی زود در فیلم Mortal Kombat به عنوان شخصیت اسکورپیون ظاهر شد. او مجبور شد در سری فیلمهای اینترنتی یوتوب به نام Mortal Kombat: Legacy از لباس و ماسک نمادین نینجا استفاده کند. این نمایش و عملکرد اسکورپیون بسیار مورد تحسین طرفداران سرسخت بازی‌ها و منتقدین آن قرار گرفت.

  1. او یک سرآشپر است

بازیگر اسکورپیون

باور کنید یا نه، اسکورپیون در آشپزی نیز مهارت دارد و از خردکردن میوه و سبزیجات گرفته تا روکش کردن کیک‌ها را به شکل فوق‌العاده‌ای انجام می‌دهد. ما از بخش Krypt  بازی کلاسیک  Mortal Kombat: Deadly Alliance سال ۲۰۰۲ (اولین بازی Mortal Kombat که به‌طور انحصاری برای کنسول‌های خانگی منتشر شده است) یک ویدیو با عنوان «آشپزی با اسکورپیون/Cooking with Scorpion» پیدا کرده‌ایم. در واقع، بعدها، یک کانال یوتوب به نام The Super Zeroes فیلم‌هایی از یک سرآشپز که به شکل اسکورپیون لباس پوشیده و با مهمانانی که همانند شخصیت‌های بتمن، ددپول و فردی کروگر ظاهر می‌شدند، آشپزی می‌کرد را منتشر کرد.

  1. بیشترین تعداد اسکین متعلق به اسکورپیون مورتال کمبت است 

اسکین های اسکورپیون در مورتال کمبت

اسکورپیون همچنین رکورددار شخصیتی با بیشترین تعداد اسکین در این مجموعه بازی‌هاست. او حدود ۳۰ لباس دارد که اکثر آنها جایگزین لباس زرد کلاسیک او هستند.

یکی از منحصر به فردترین لباس‌ها، همانی‌ست که شخصیت اسکورپیون در لایو اکشن ضعیف Mortal Kombat در دهه ۹۰ به تن کرد. همچنین او دارای انواع متنوعی از لوازم قابل جمع‌آوری(collectibles) سلاح‌ها و موارد دیگر است.

  1. در فیلم‌ها، بازیگران مختلفی نقش او را ایفا کرده‌اند

بازیگر اسکورپیون

با اینکه اسکورپیون در هر دو فیلم Mortal Kombat ظاهر شده و اد بون صداپیشگی او را به عهده داشت اما بازیگران مختلفی نقش او را بازی کردند. کریس کازاماسا/ Chris Casamassa، هنرمند رزمی‌کار و بدلکار، در اولین فیلم نقش اسکورپیون را بازی کرد و درواقع به محبوب‌ترین نقش او تبدیل شد. همچنین او در سریال کوتاه تلویزیونی Mortal Kombat: Conquest نیز همین نقش را تکرار کرد.

در فیلم Mortal Kombat: Annihilation، که دنباله اصلی فیلم بود، بدلکاری به نام جی‌جی پری/JJ Perry نقش اسکورپیون را ایفا نمود. دلیل غیبت کازاماسا در این فیلم این بود که او در حال صداپیشگی نقش بتمن جرج کلونی در فیلم Batman and Robin بود.

  1. او منبع الهام ساخت یکی از شخصیت‌های بازی Overwatch است

هانزو هاساشی یا همان اسکورپیون الهام‌بخش ساخت یکی دیگر از شخصیت‌های بازی تیراندازی چندنفره کمپانی Blizzard Entertainment بوده است. هانزو شیمادا/Hanzo Shimada شخصیتی مشابه اسکورپیون است که گذشته نامعلومی دارد و همچنین سلاح اصلی او تیر و کمان است.

شباهت میان این دو شخصیت با در نظر گرفتن این موضوع که یکی از لباس‌های قابل باز شدن هانزو شیمادا، روپوش زرد کاراته مانند و چکمه‌های سنگین است، آشکار می‌شود.

  1.  اسکورپیون یک بسکتبالیست است

حقیقت اسکورپیون

جدا از اینکه از شخصیت اسکورپیون در کارتون‌های مختلف پارودی ساخته‌اند، او در بسیاری از بازی‌های غیرمورتال ‌کامبت همانند  NBA Jam Tournament Edition سال ۱۹۹۵ حضور داشته است. این موضوع نشان دهنده آن است که این شخصیت در چه حد برجسته است.

همچنین او به طرز شگفت‌انگیزی در بازی تیراندازی شخص‌ثالث آرکید به نام The Grid، بازی بیسبال MLB: Slugfest Loaded و یک بازی تیراندازی دیگر به نام Psi-Ops: The Mindgate Conspiracy ظاهر شده است. لازم به ذکر است که نقش‌آفرینی در کراس‌اورهای Mortal Kombat و حضور در برخی از کامیک‌های DC Comics باعث شده است تا او از لحاظ فنی به بخشی از دنیای DC Universe تبدیل شود.

  1. احتمالا از فیلم Terminator 2 الهام گرفته است

حقایق اسکورپیون

فیلم Terminator 2: Judgement Day یکی از شاخص‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما است. در یکی از صحنه‌های کاملا کلاسیک پایانی این فیلم، شخصیت ترمیناتور آرنولد شوارتزنگر/Arnold Schwarzenneger خودش را به درون فولاد مذاب می‌اندازد. او قبل از اینکه از خط‌زمانی فعلی خارج شود، انگشت شستش را بالا می‌آورد.

در بازی Mortal Kombat: Shaolin Monks به شکل زیرکانه‌ای به این صحنه اشاره شده است. با شکست اسکورپیون، او نیز به درون مواد مذاب می‌افتد و در هنگام محو شدن او نیز انگشت شستش را بالا می‌آورد. همچنین شخصیت ترامیناتور شوارتزنگر در بازی Mortal Kombat 11 به عنوان یک شخصیت قابل بازی ظاهر می‌شود.

 

 منبع: Screenrant

امیرمحمد ترابی
دیدگاه کاربران
۲ دیدگاه
  • سیّدمحمّدزعفرانچی ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ / ۵:۱۱ ق٫ظ

    سر آشپز بودن و بسکتبالیست بودنش با هم جالب بود

    • زهرا حق وردی ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ / ۱:۳۹ ب٫ظ

      ??

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =