حقایق جالب و مهمی که باید درباره کنسول بازی XBox بدانید

حقایق جالب و مهمی که باید درباره کنسول بازی XBox بدانید

حقایق جالب و مهمی که باید درباره کنسول بازی XBox بدانید

حقایق جالب و مهمی که باید درباره کنسول بازی XBox بدانید

باید اعتراف کرد که دنیای فناوری واقعا دنیای پیچیده، مرموز و رنگارنگی است. به طوری که حقایق زیادی در آن مخفی شده است. کنسول های بازی و همچنین بازی های ویدئویی جز این دنیای رنگارنگ به حساب می آیند که رموز زیادی را در خود جای داده اند. عموما افراد موثر در این عرصه، به دنبال نشانه گذاری و مخفی نگه داشتن برخی از اهداف از دید عموم هستند. اما همواره عموم علاقه دارند تا با نشانه ها و دانستنی های بیشتری در مورد کمپانی های محبوب خود آشنا شوند.
ما تصمیم داریم در این مقاله از حقایقی درباره کنسول ایکس باکس با شما صحبت کنیم. بهتر است با ما همراه شوید و در نهایت با ۱۹ حقیقت تازه در مورد آن آشنا شوید. با خواندن این مقاله در می یابید که حتی کسب و کارهای بزرگ هم در زمان شروع کارشان با چالش ها و باید و نبایدهای زیادی مواجه شده اند و در برهه هایی از زمان طعم تلخ شکست و افت را احساس کرده اند. اما در نهایت پیروزی از ان کسی است که از پا ننشیند و همواره به دنبال راه های تازه باشد. اتفاقی که در مورد مایکروسافت و ایکس باکس افتاده است، دقیقا همین است. ایکس باکس پس از طی کردن فراز و نشیب های زیاد به موفقیت امروزی خود رسیده است.

  • آیا تا کنون از خودتان پرسیده اید که علت رنگ سبز لوگوی ایکس باکس چیست؟ شاید اصلا به این موضوع دقت نکرده باشید. اما در پس این اتفاق یک علت بامزه پنهان شده است. Horace Luke به عنوان یک طراح گرافیک حرفه ای، وظیفه طراحی لوگوی ایکس باکس را بر عهده داشت. اما چون پیش از طراحی، تمام ابزار و قلم های رنگی وی به سرقت برده شده بود، او از تنها مداد رنگی به جا مانده در طراحی لوگوی ایکس باکس استفاده کرد.
    در نهایت او طرح اولیه خود را با تنها قلمش که سبز رنگ بود، تکمیل کرد و به کمپانی مایکروسافت تحویل داد. جالب اینجاست که رنگ طرح اولیه، مورد تائید مایکروسافت قرار گرفت و حالا لوگوی ایکس باکس که با کمترین امکانات رنگ بندی شده بود، به یک لوگوی ماندگار و همیشگی تبدیل شده است.
  • جالب است بدانید که الکترونیک آرتز به موفقیت مایکروسافت در طراحی و تولید ایکس باکس اطمینان کامل نداشت. زمانی که Seamus Blackley برای صحبت در مورد ایکس باکس در کمپانی الکترونیک آرتز حاضر شد، این مجموعه از مایکروسافت خواست تا به جای Seamus Blackley کارشناس حرفه ای تری را بفرستد. آنها معتقد بودند که Seamus Blackley درک درستی از یک کنسول جدید بازی ندارد!
حقایق جالب و مهمی که باید درباره کنسول بازی XBox بدانید
حقایق جالب و مهمی که باید درباره کنسول بازی XBox بدانید
  • کمپانی مایکروسافت در زمانی که تصمیم به ارائه بازی های انحصاری گرفت، به هیچ عنوان به بازی Halo خوش بین نبود. این کمپانی فکرش را هم نمی کرد که Halo چنین سروصدایی به پا کند. در آن زمان کمپانی مایکروسافت به دنبال بازی های ویدئویی تازه تری بود. بازی هایی که گویا هیچ شباهتی هم به Halo نداشتند.
  • پس از اینکه بازی ویدئویی Halo روانه بازار شد، ناراحتی مابین استودیوی بانجی و کمپانی مایکروسافت به وجود آمد. استودیوی بانجی معتقد بود که Seamus Blackley مسیر بازی Halo را تغییر داده است. زیرا پیشتر بازی Halo برای پلتفرم MAC در نظر گرفته شده بود. اما با تلاش های مایکروسافت به یک بازی محبوب در ایکس باکس تبدیل شد.
  • Seamus Blackley به شدت دنبال اضافه کردن یک هارد درایو به کنسول ایکس باکس بود. اما از آنجایی که هارد درایو مورد نظر او واقعا گران بود، اختلاف نظرهایی مابین کارشناسان این مجموعه به وجود آمد. البته او پیشتر کنترلر Duke را برای ایکس باکس طراحی کرده بود و در برابر انتقاداتی که به این کنترلر می شد، به شدت ایستادگی می کرد.
  • حتما اگر بفهمید مدیران ارشد ماریکروسافت به طراحی ایکس باکس۳۶۰مدل Arcade SKU علاقه ای نداشته اند، حسابی تعجب می کنید. البته حق هم دارید. اما آنها در مصاحبه ای عدم رضایت و علاقمندی خود را به این مدل اعلام کرده بودند.
  • Peter Moore به عنوان یکی از مدیران ارشد ایکس باکس، به بازی Crimson Skies علاقه دارد. Crimson Skies نخستین بازی بوده است که Peter Moore در کمپانی مایکروسافت تجربه کرده بود. Phil Spencer هم به بازی Voodoo Vince علاقه زیادی دارد و توانسته است آن را به همراه دخترش به پایان برساند. Seamus Blackley هم علاقه زیادی به بازی Psychonauts دارد.
  • کار طراحی کنترلر Duke را Seamus Blackley پیگیری کرده است. او برای این کار از یکی از آشنایان خود که کار طراحی قطعات الکترونیکی داشته است، کمک گرفته بود. Seamus Blackley معتقد است طراحی اولیه بدنه این کنترلر واقعا بد بود و بیشتر به یک بشقاب شباهت داشت! اما رفته رفته بهتر شد و به شکل امروزی اش درآمد.
  • اگر چه کار طراحی کنترلر Duke به عهده Seamus Blackley قرار داشت. اما این طراحی چندان دلچسب نبود و هنوز هم دسته بزرگ و ناکارآمدی به حساب می آید. Seamus Blackley تا جای ممکن در برابر انتقادات ایستادگی کرد و با برپایی یک کمپین مخفیانه در تلاش بود تا کنترلری کوچک تر و البته کاربردی تر طراحی کند. او در این راه از توسعه دهندگان ژاپنی کمک گرفت و از انها خواست تا در صورت امکان با ایکس باکس همکاری کنند و نمونه های طراحی خود را ارسال نمایند.
حقایق جالب و مهمی که باید درباره کنسول بازی XBox بدانید
حقایق جالب و مهمی که باید درباره کنسول بازی XBox بدانید
  • به نظر می رسید که اندازه کنترلر Duke به یک چالش بزرگ برای Seamus Blackley تبدیل شده بود. به همین جهت او تصمیم گرفت تا به کمپانی کپکام برود و در این زمینه از آنها کمک بگیرد. کپکام در راستای درخواست Seamus Blackley یک کنترلر ۴۰ دکمه ای را به وی پیشنها داد که به مراتب از کنترلر Duke بزرگتر بود. Seamus Blackley پس از مشاهده این کنترلر گفت: من به دنبال یک دسته بازی کوچک تر هستم. اما حالا شما از من می خواهید تا یک میز را به عنوان کنترلر ایکس باکس بپذیرم!
  • بزرگی بیش از اندازه کنترلر کپکام موجب به وجود آمدن فضایی طنز شد. پیتر مور در این باره یک شوخی بامزه کرده است. او می گوید بزرگی کنترلر کپکام به قدریست که می توانم از آن به عنوان یک صندلی برای شخص تازه ای که به دفترم می آید، استفاده کنم.
  • حتما با کنفرانس E3 کمپانی مایکروسافت آشنایی دارید. در این کنفرانس تمامی دموها و کنفرانس ها به صورت زنده به مرحله اجرا می رسد. مایکروسافت در این باره بسیار قدرتمند و محافظه کار عمل کرده است و خودش را برای هر اتفاق ناگهانی اماده کرده است. بدین ترتیب, علاوه بر فردی که در جلوی صحنه در حال بازی است، شخص دیگری هم با همان سرعت در حال بازی کردن است.
    بدین ترتیب در صورتی که مشکلی برای شخص حاضر بر روی صحنه بیفتد، شخص فعال در پشت صحنه می تواند کار او را ادامه دهد. البته همه چیز به همین جا ختم نمی شود. حتی اگر بنا بر اتفاقاتی، امکان ادامه بازی توسط فرد پشت صحنه هم وجود نداشته باشد، یک ویدئوی آماده از بازی پخش می شود تا هیچ گونه خللی در کنفرانس احساس نشود.
  • البته تصور نکنید که کمپانی مایکروسافت از همان ابتدای کار در کنفرانس ها اینقدر قدرتمند بوده است. اوضاع در نمایشگاه GDC که در سال ۲۰۰۰ میلادی برگزار شد، اصلا به این شکل نبود. در آن زمان شخص پشتیبانی که در پشت صحنه حضور داشت، بر روی زمین نشسته بود و منتظر بود تا در صورتی که مشکلی برای شخص اول پیش بیاید، وارد میدان شود و به بازی ادامه دهد!
  • زمانی که قرار شد کنسول ایکی باکس طراحی و تولید شود، کمپانی AMD از همان ابتدای کار با مایکروسافت همراه شد و تا مراحل پایانی کار هم حضور موثر و پررنگی داشت. اما همه چیز درست ۲ روز قبل از رونمایی از این کنسول دچار تغییر شد. مدیران ارشد مایکروسافت بر طبق یک تصمیم تازه تصمیم گرفتند تا برای پردازش کنسول به جای شرکت AMD از Intel کمک بگیرند.
حقایق جالب و مهمی که باید درباره کنسول بازی XBox بدانید
حقایق جالب و مهمی که باید درباره کنسول بازی XBox بدانید

جالب است بدانید که کمپانی AMD تا زمانی که از کنسول ایکس باکس رونمایی شود، از این اتفاق اطلاعی نداشت. Blackley در مصاحبه ای گفته است وقتی که کارکنان کمپانی AMD متوجه این موضوع شدند، گویا می خواستند خودشان را حلق آویز کنند!

  • گویا پیتر مور نمی توانست تصور کند که کمپانی مایکروسافت برای تهیه و تولید کنسول ایکس باکس۳۶۰ چه میزان بودجه تعریف کرده است. به همین دلیل Robbie Bach تصمیم گرفت تا با یک حرکت جسورانه پیتر مور را متوجه بودجه مایکروسافت برای تولید ایکس باکس ۳۶۰ کند. او سعی کرد با چاپ میلیون ها پول تقلبی و تحویل آنها به پیتر مور، وی را به خوبی متوجه بودجه در نظر گرفته شده برای ساخت ایکس باکس کند.
  • زمانی که قرار بود کنسول ایکس باکس۳۶۰ روانه بازار شود، مایکروسافت تمام تلاش خودش را کرد تا رقیب اصلی خود یعنی پلی استیشن۳ را از میدان به در کند. مایکروسافت تصمیم داشت با نابود کردن سونی به عنوان تک ستاره در میان کنسول های بازی بدرخشد و البته سونی هم همین تصمیم را داشت.
    اما هر دوی آنها اشتباه کرده بودند و با نادیده گرفتن رقیب قدری مثل نینتندو حسابی یکه خوردند. فیل اسپنسر در این رابطه می گوید: قرار بود که مایکروسافت و سونی همدیگر را نابود کنند، اما نینتندو با تهیه و تولید کنسول Wii هر دوی آنها را نابود کرد.
  • پس از اینکه کنسول ایکس باکس۳۶۰ روانه بازار شد، با مشکلاتی همراه بود. در ان زمان این کنسول ها با مشکل ۳ چراغ قرمز مواجه شده بودند و این اصلا اتفاق خوبی نبود. در نهایت پیتر مور تصمیم گرفت تا نزد رئیس مایکروسافت برود و در این باره با او صحبت کند. مور می گوید در آن زمان واقعا نگران بودم. اما پس از اینکه مشکل را با Steve Ballmer رئیس آن زمان شرکت مایکروسافت مطح کردم، او بدون معطلی دستور پرداخت ۱.۱۵ میلیارد دلار بودجه را داد تا مشکل به وجود آمده به زودی حل شود.
  • در مورد پیتر مور یک موضوعی بر سر زبان ها افتاده است که برخی ان را شایعه و برخی دیگر حقیقت می دانند. عده ای بر این باورند که پیتر مور تاریخ دقیق انتشار بازی ویدئویی Halo 2 را روی بازوی خود خالکوبی کرده است و عده ای دیگر بر این باورند که چنین چیزی حقیقت ندارد!
  • زمانی که ایکس باکس۳۶۰ روانه بازار شد، شایعه ای مبنی بر مشکلات درایور دیسک ان به گوش رسید. برخی از منتقدان می گفتند که درایور دیسک موجود روی این کنسول، به دیسک های مختلف آسیب وارد می کند. البته تیم ایکس باکس در برابر این شایعه ایستادگی کردند و پیتر مور آن را رد کرد.

مرکزخرید دات کام

  مانی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × پنج =