معرفی کمپانی اپیک گیمز – Epic Games

کمپانی بازی سازی اپیک گیمز

کمپانی اپیک گیمز با انتشار بازی ZZT توسط شخصی به نام تیم سوئینی در سال ۱۹۹۱ در دنیا شناخته شد. شخصی به نام تیم سوئینی مدیر عامل و مالک شرکت بازی‌ سازی اپیک گیمز می باشد که توانست در جدیدی از گیم را بر روی گیمر های حرفه ای باز کند. کمپانی اپیک گیمز یک توسعه دهنده و ناشر بازی های ویدئویی آمریکایی است که در شهر کری کارولینای شمالی قرار گرفته است.

شروع اپیک گیمز

اپیک گیمز در سال ۱۹۹۱ تأسیس شد. این کمپانی یک شرکت آمریکایی است که توسط مدیر عامل تیم سوئینی تأسیس شد. دفتر مرکزی و شعبه اصلی این شرکت در شهر کری، کارولینای شمالی قرار گرفته شده است و این کمپانی بیش از ۴۰ دفتر در سراسر جهان دارد. امروزه Epic گیمز به عنوان یک شرکت سرگرمی پیشرو و ارائه دهنده فناوری موتور های بازی سازی سه بعدی در سراسر دنیا شناخته شده است.

کمپانی اپیک گیمز همچنین با نام Epic یا سابقاً Epic MegaGames شناخته می‌ شود. این کمپانی بیشتر برای مجموعه‌ بازی های Gears of War و Unreal شناخته شده است.

بازی Fortnite کمپانی Epic Games

یکی از بازی های فوق العاده این کمپانی که به عنوان یکی بزرگترین بازی های جهان با بیش از ۳۵۰ میلیون حساب کاربری و ۲.۵ میلیارد اتصال و ارتباط دوستان شناخته شده بازی Fortnite است. از فعالیت های مهم این کمپانی ارائه فناوری و موتور های بازی ساز به سایر کمپانی های دیگر است که توانسته پیشرفت چشمگیری داشته باشد.

پس از انتشار بازی محبوب Fortnite Battle Royale در سال ۲۰۱۷، این شرکت سرمایه‌ گذاری‌ های بیشتری را به دست آورد که باعث شد پیشنهادات Unreal Engine خود را گسترش دهد، رویداد های esport را در اطراف Fortnite برپا کند و فروشگاه Epic Games را راه‌ اندازی کند. از ماه آوریل ۲۰۲۱، ارزش سهام این شرکت ۲۸.۷ میلیارد دلار است.

این بازی در مدت زمان بسیار کوتاهی به یکی از محبوب‌ ترین و بهترین بازی‌ ها در سبک شوتر اول تبدیل شد و با فروش فوق العاده ای همراه بود. در سال ۲۰۱۸ بازی Fortnite Battle Royale به عنوان محبوب‌ ترین بازی شوتر اول شخص درخشید که باعث جلب توجه بسیاری از شرکت های سرمایه‌ گذاری‌ شد که امکان گسترش ویژگی‌ های بیشتری در ارتباط با موتور Unreal Engine، ایجاد رویداد و اتفاق های Esport در کنار بازی Fortnite و راه اندازی فروشگاه Epic Games را فراهم کرد.

کمپانی بازی سازی Epic Games

کمپانی بازی سازی Epic Games مالک توسعه‌ دهندگان بازی‌ های ویدیویی زیر می باشد:

  • Chair Entertainment
  • Psyonix
  • Mediatonic
  • Harmonix

تیم سوئینی مدیر عامل اپیک گیمز

در دوره ای تیم سوئینی به دنبال هم‌ تیمی‌ قدرتمندی بود که با مارک رین (Mark Rein) آشنا شد. مارک رین اوایل از شهر تورنتو کشور کانادا از راه دور با سوئینی همکاری را شروع کرد. این شرکت برای شروع کار خود ۲۰ کارمند حرفه ای و برنامه‌ نویس را از جمله هنرمندان، طراحان و آهنگسازان تشکیل داد. در این گروه فردی به نام کلیف بلزینسکی (Cliff Bleszinski) با هفده سال سن وارد عمل شد. او بعد از توسعه ارسال بازی Dare to Dream مورد تایید سوئینی ها قرار گرفت و توسط همین بازی به شرکت پیوست و بعد از مدت کوتاهی به یک طراح معروف در جهان تبدیل شد.

تعدادی از بازی های ساخته شده توسط کمپانی اپیک گیمز:

  • Rocket League
  • Fortnite
  • Metroid
  • Gears of War
  • Shadow Complex
  • Fire Fight
  • Epic Pinball
  • Brix
  • Jill of the Jungle
  • Jazz Jackrabbit
  • One Must Fall: 2097

در سال ۲۰۰۶ کمپانی اپیک گیمز تصمیم به ساخت بازی های فوق العاده ای برای پلتفرم های کنسول های ایکس باکس، اندروید و iOS گرفت. این شرکت قدر در دنیای گیم حرف اول را می زند و با پشتیبانی کامل از موتور بازی سازی آنریل انجین برای بازی‌ های کنسول‌ های نسل نهمی (پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس) خبر داد و اعتقاد دارد که دلیل اصلی پیشرفت بازی های آن کمک این موتور پیشرفته و امکاناتش است که توانسته دنیای بازی را به صورت عجیبی به دنیای واقعی نزدیک کند و کابر را هیجان انیگز تر از هر وقت دیگر کند.

موتور گرافیکی بازی سازی Unreal Engine

در سال ۱۹۹۸ این کمپانی قدرتمند بازی های خود را با کیفیت ۳D با کمک موتور بازی سازی Unreal Engine منتشر کرد که همین موتور بازی سازی دلیلی برای پیشرفت این کمپانی شد. در سال ۱۹۹۹، این شرکت نام خود را به نام Epic Games تغییر داد و دفاتر خود را به Cary، کارولینای شمالی منتقل کرد. در سال ۲۰۰۴ او Unreal Tournament 2004 را منتشر کرد که محتوای عظیمی با موتور Unreal Engine 2 دارد.

کمپانی اپیک گیمز تا به امروز در مجموع پنج موتور بازی به بازار های جهانی عرضه کرده است. هر موتور Unreal دارای گرافیک منحصر بفرد، پردازش صدا فوق العاده و ویژگی های فیزیکی مخصوص خود است. چهار موتور بازی ساز اپیک گیمز به ترتیب زیر در بازار های جهانی عرضه شد:

  • Unreal Engine
  • Unreal Engine 2
  • Unreal Engine 3
  • Unreal Engine 4
  • Unreal Engine 5

Epic همچنین Unreal Engine را توسعه می‌ دهد که قابلیت افزایش قدرت بازی‌ های پیشرو را در جهان دارد. همچنین در صنایعی مانند فیلم و تلویزیون، معماری، خودرو سازی، تولید و شبیه‌ سازی از موتور بازی سازی Unreal Engine استفاده می شود. از طریق Unreal Engine، فروشگاه Epic Games و خدمات آنلاین، کمپانی Epic یک اکوسیستم دیجیتالی تمام عیار را برای توسعه دهندگان و سازندگان برای ساخت، توزیع و اجرای بازی ها و دیگر محتوا ها فراهم می کند.

این موتور بازی سازی یک موتور بازی تجاری است که بازی های ویدیویی توسعه یافته داخلی را مانند بازی های فورتنایت، چرخ دنده های جنگی و تیغه بی نهایت را تقویت می کند. در سال ۲۰۱۴ آنریل انجین به عنوان (موفق ترین موتور بازی سازی) توسط رکورد های جهانی گینس ثبت شد. این موتور بازی سازی به عنوان “موفق ترین موتور بازی های ویدئویی” توسط رکورد های جهانی گینس انتخاب شد. یکی از دلایلی که این کمپاین بعنوان یکی از بهترین و قدر ترین کمپانی ها در نواحی جهان خوش درخشیده است این موتور بازی سازی است که امکان لذت بردن از بازی را به صورت کاملا واقعی برای شما فراهم می سازد.

پر فروش ترین بازی Fortnite 

بخش بسیاری از درآمد شرکت اپیک گیمز هنوز هم از فروش بازی فورتنایت و خرید های آنلاین درون بازی می باشد. این بازی با میلیون‌ ها طرفدار و بازیکن در سرتاسر جهان هنوز هم پس از گذشت سه سال یکی از پر طرفدار ترین بازی‌ های این شرکت باشد. پس از موفقیت‌ های پی در پی در این بازی، نسخه های اندروید و iOS بازی فورتنایت نیز برای گیمر هایی که ترجیح می‌ دهند بازی‌ های خود را از گوگل‌ پلی و اپ‌ استور دریافت کنند منتشر شد.

این کمپانی در مراسم The Game Awards 2018 افتتاح فروشگاه آنلاین خرید بازی‌ های خود خبر داد و در تاریخ ۴ ماه دسامبر سال ۲۰۱۸ (۱۳ آذر ۱۳۹۷)، اپیک گیمز استور (Epic Games Store) یا فروشگاه آنلاین اپیک گیمز استور راه‌ اندازی و افتتاح شد. با راه‌ اندازی این فروشگاه آنلاین خرید بازی، پیشرفت چشمگیری که تبدیل به رقیب بزرگی برای فروشگاه استیم شرکت ولو و فروشگاه اوریجینز شرکت الکترونیک آرتز شد.

یکی از ویژگی‌ های دیگر فروشگاه اپیک گیمز که باعث رشد آن و افزایش طرفدار آن شد، رایگان کردن دو هفته‌ ای برخی بازی‌ ها به صورت متناوب است. به طوری که هر دو هفته یک بار، به صورت رایگان دو بازی را در اپیک گیمز استور در اختیار بازیکنان قرار می گیرد. یکی دیگر از اقدامات شرکت Epic Games پس از راه‌ اندازی فروشگاه، انحصاری کردن تعدادی از بازی‌ ها بود که باعث نا رضایتی برخی بازیکنان و شرکت استیم شد.

آموزش ساخت اکانت بازی های ایپک گیمز

خوشبختانه کمپانی اپیک گیمز به صورت هفتگی، بازی‌ های مختلفی برای مدت محدودی در دسترس کاربران قرار می دهد. برای تجربه به بازی‌ هایی که به صورت رایگان هستند قبل از هر چیزی باید یک حساب کاربری در فروشگاه اپیک گیمز بسازید. برای ثبت نام در این فروشگاه آنلاین، اول از هر چیزی باید به سایت اپیک گیمز بروید و گزینه Sign In را انتخاب کنید. در این قدم، کاربران می‌ توانند برای دسترسی به امکانات اپیک گیمز از حساب‌ های مختلفی مانند پی اس ان، فیسبوک، ایکس باکس و جیمیل استفاده کنند. روش دیگری نیز وجود دارد که می توانید از گزینه Sign Up استفاده کنید.

برای استفاده از گزینه Sign In و لینک کردن اکانت اپیک گیمز خود به یکی دیگر از حساب‌ هایتان، مسیر ساده‌ تری نیز خواهید داشت. اگر قصد ثبت یک حساب کاملا جدید را خواهید داشت، پس از ثبت اطلاعات توسط کاربر، یک لینک تایید برای آن ها فرستاده خواهد شد. برای استفاده از سرویس‌ های اپیک گیمز، تایید کردن اکانت توسط کاربر الزامی است، پس حتما ایمیل تایید را جدی بگیرید. به طور کلی آی‌ پی‌ های کشور هایی مانند کوبا، سوریه، کره شمالی و ایران اجازه ثبت نام در اپیک گیمز را ندارند و این امکان برای آن ها وجود ندارد. بنابراین اگر مقیم کشور ایران هستید، قبل از ثبت نام حتما باید آی پی خود را تغییر بدید.

استیم (Steam)

استیم، به عنوان یکی از بزرگ ترین پلتفرم توزیع کننده بازی‌ های دیجیتالی PC (رایانه شخصی) محسوب می شود که به کاربران امکان خرید بازی‌ ها و یا بارگذاری را می دهد. شرکت اپیک با دو کمپانی‌ بزرگ Valve و Steam در رقابت است. این کمپانی در مصاحبه ای با وب سایت خبری The Verge گفت: این کمپانی آماده استقبال و پشتیبانی از بازی‌ های است که از ارز های دیجیتال یا دارایی‌ های مبتنی بر بلاک چین دارند.

 

آموزش های مربوط به کمپانی اپیک گیمز:

آموزش لینک کردن اکانت اپیک گیمز

صبا آهنگریان
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 13 =