راهنمای الماس‌ های مخفی در بازی Crash Bandicoot 4

الماس‌ های مخفی در بازی Crash 4

موارد قابل جمع‌آوری از روز اول بخش مهمی از بازی‌های Crash Bandicoot بوده‌ اند و این بازی با وجود انواع نوارهای فلش‌بک/ Flashback Tapes، اسکین‌های شخصیت و الماس‌ های مخفی در بازی Crash 4 ، همان روند گذشته را ادامه می‌دهد. دستیابی به نوارها و اسکین‌ها بسیار ساده است، اما جمع‌آوری الماس‌ها نیازمند تلاش بیشتری است.

در بازی Crash 4 سه نوع الماس‌ مخفی وجود دارد: استاندارد، N. Verted و رنگی. ما در این مقاله به شما کمک می‌کنیم تا همه آن‌ها را پیدا کنید، جزئیات دقیق محل قرارگیری و نحوه پیدا کردن آن‌ها در این مقاله آورده شده است.

الماس‌های مخفی

هر مرحله از بازی Crash 4 دارای الماس‌های مخفی مخصوص به خود است، بنابراین چیزهای زیادی برای پیدا کردن وجود دارد. پیدا کردن برخی از آن‌ها کار آسانی‌ است، در حالی که دستیابی به برخی دیگر بسیار دشوار است. در ادامه درباره تمام الماس‌های استانداردی که تاکنون پیدا کرده‌ ایم، توضیح داده شده است.

مرحله Rude Awakening

اندکی پس از خرد کردن وسایلی که بر سر راهتان قرار دارند، باید زیر یک چادر بخزید. به جای اینکه کل مسیر را بخزید، دقیقا زیر چادر بایستید و بپرید تا الماس‌ مخفی‌ای که درون چادر قرار دارد را جمع کنید.

مرحله N. Sanity Peak

پیدا کردن این یکی آسان است. وقتی از دست هیولای عظیم‌الجثه شروع به فرار می‌کنید، می‌توانید آن را بیابید. هنگامی که تعقیب و گریز آغاز شد به سمت چپ صفحه نمایشتان بچسبید تا بتوانید این الماس را جمع کنید.

مرحله A Real Grind

>می‌توانید این الماس مخفی را در انتهای این مرحله بیابید. به بازیتان ادامه دهید تا جاییکه مجبور شوید با استفاده از سکوهای عمودی از یک سطح به سطح بالاتری بروید. یک تاقچه در بخش بالا سمت چپ قرار دارد که به سختی قابل تشخیص است، اما شما می‌توانید با یک پرش بلند از روی بالاترین سکو به آن برسید. به سمت بالا بپرید، سپس از روی جعبه‌ها بپرید تا به الماسی که روی تاقچه قرار دارد دست یابید.

مرحله Crash Compactor

راهنمای الماس ها در Crash 4

این یکی کمی گمراه‌ کننده است. در انتهای مسیر، یک جعبه فلزی با یک علامت تعجب را خواهید دید که درون یک تاقچه کوچک در زیر نقطه بازرسی/ checkpoint قرار دارد. با احتیاط پایین بروید و داخل آن بچرخید، سپس با حرکت پرش دوگانه بر روی سکوی بالا بازگردید. راهتان را ادامه دهید تا به گوشه بعدی برسید، الماس مخفی درون یک جعبه کوچک روی تاقچه قرار دارد. این قسمت قبلا توسط یک درب پوشیده شده بود، هنگامی که به پایین پریدید و به جعبه فلزی ضربه زدید، درب باز شد

مرحله Hit The Road

این یکی کمی پیچیده است. پس از خرید Phase Mask و بالا رفتن از بالابر می‌توانید این الماس را بیابید. در بالا، یک تاقچه کوچک وجود دارد که می‌توانید با یک حرکت پرش دوتایی به موقع، به آن برسید. سپس باید از دهانه کوچک عبور کنید، از کنار جعبه نیترو بگذرید و بازهم از حرکت پرش دوتایی استفاده نمایید تا بتوانید از روی جعبه‌ای فلش‌دار بپرید. با اینکار به تاقچه‌ای که الماس در آنجا قرار دارد خواهید رسید و بدین گونه می‌توانید آن را بیابید.

مرحله Truck Stopped

وقتی به پنجه غول‌ پیکری که یک ماشین را نگه‌ داشته است و روبروی شما جلو عقب می‌کند رسیدید، بایستید. به جای اینکه از روی شکاف بپرید به سمت راستتان نگاه کنید و به دنبال یک سکو بگردید تا بتوانید روی آن بپرید. پس از انجام اینکار، بر روی یک سکوی باریک زرد رنگ بپرید تا الماس پنهان را بیابید.

مرحله Booty Calls

در این مرحله به راهتان ادامه دهید تا جایی که به غاری بزرگ برسید، یک کشتی دزدان دریایی از سمت راست دیوار غار بیرون زده است. هنگامیکه در پشت غار یک درب طلایی غول‌ پیکر دیدید، بدانید که به محل درستی رسیده‌ اید. از روی سکوها به پایین بپرید، به سمت راست بروید و سپس بر روی سکوی متحرک درون آب بپرید. از روی آن سکو بر روی یک سکوی دیگر بپرید، وارد سطح بعدی شوید و صندوقچه گنج را باز کنید و الماس مخفی درون آن را به دست آورید.

مرحله Thar He Blows!

راهنمای الماس ها در Crash 4

پس از پاکسازی جهبه‌های نیتروی روی سکو، به یک اسکله خواهید رسید. بر روی دکل کوچکی که در قسمت جنوبی از آب بیرون زده است بپرید تا الماس را درون لانه کلاغ بیابید. به همین سادگی.

مرحله Hook, Line, And Sinker

این یکی را از دست نخواهید داد! پس از اینکه اولین پرش دیواری خود را انجام دادید، بر روی لبه بعدی بپرید تا الماس را جمع کنید.

مرحله Jetboard Jetty

قبل از رسیدن به دومین جت‌‌ اسکی، هنگامی که برای عبور از روی آب از تخته‌ چوب‌های متحرک استفاده می‌کنید، این الماس را خواهید یافت. در آخرین پرش، شش جعبه فلزی خواهید دید. برای یافتن الماس، بر روی این جعبه‌ها بپرید.

مرحله Give It A Spin

درست پس از اولین نقطه بازرسی، باید از چرخش Dark Matter Spin برای پرش از آبشار استفاده کنید. در عوض، به سمت راست بپرید تا تعداد زیادی جعبه بیابید. حواستان باشد که همه آن‌ها را خراب نکنید، فقط باید تعدادی از آن‌ها را خراب کنید تا مسیری برای رسیدن به الماسی که در بالای جعبه‌ها قرار دارد، بسازید.

مرحله Potion Commotion

این یکی آسان است: درست پس از اولین پرش دیواری، از روی لبه بر روی سکوی چوبی بپرید. از روی شکاف بپرید و در نزدیکی گوشه می‌توانید الماس را بیابید.

مرحله Draggin’ On

سریعا از محدوده سکوی متحرک عبور کنید، سپس از چرخش ویژه ماسک Dark Matter برای عبور از شکاف بزرگ استفاده کنید. بر روی تاقچه‌ای که یک سگ شیرمانند صورت سبز در حال پرسه زدن است، فرود خواهید آمد. وارد پنجره کوچک آن شوید و به سمت چپ پشت دیوار بروید. از چرخش Dark Matter Spin استفاده کنید تا چندین جعبه که بر سر راه رسیدن به الماس مخفی قرار دارند را نابود سازید.

مرحله Off-Balance

این یکی نیازمند تلاش بیشتر است، اما زمانی که برای اولین بار ماسک Dark Matter را به صورتتان زده‌ اید می‌توانید آن را پیدا کنید. پس از عبور از یک معبد و پرش از روی سه سکوی درحال تخریب، قبل از آنکه از روی تعدادی جعبه نیترو بپرید، به یک نقطه بازرسی خواهید رسید. پرش بعدیتان از درون یک پنکه خواهد بود، اما کنار آن را نگاه کنید تا در سمت راست پایین تعدادی میوه وومپا/ wumpa بیابید. از طرف دیگر پنکه به پایین بپرید و از مسیری مانع‌دار طولانی عبور کنید تا بتوانید الماس را بیابید.

مرحله Off Beat

مرحله را ادامه دهید تا Phase Mask را به دست بیاورید. هنگام عبور از پشت‌ بام‌ها، الماس مخفی را در سمت چپ خواهید دید. فازها را زمانبندی کنید تا بتوانید دو دشمنی که بر روی تک‌چرخه هستند را شکست دهید یا از آن‌ها دوری کنید، سپس بپرید و الماس را بگیرید.

مرحله Home Cookin’

هنگامیکه وارد غذاخوری در حال سوختن Dingodile می‌شوید، دور پیشخوان بچرخید تا بتوانید خارج شوید. این اسکله را تا انتها ادامه دهید، سپس با یک پرش طولانی به سمت راست بر روی سکو بپرید، الماس در آنجا منتظرتان است.

مرحله Run It Bayou

پیدا کردن این یکی سخت است. مرحله را ادامه دهید تا زمانی که به جت‌ اسکی دوم برسید. به جای پریدن بر روی جت اسکی، پشت بشکه‌ای که در سمت راست نقطه بازرسی قرار دارد را بررسی کنید. در پشت بشکه یک جعبه فلزی با یک علامت تعجب قرار دارد، پیدا کردن آن کمی سخت است. با چرخش به سمتش بروید، سپس چند قدم به عقب بروید تا به جایی برسید که دو جعبه شعله‌ور روی اسکله قرار داشتند. شکستن آن جعبه فلزی باعث ایجاد سه جعبه فلزی دیگر در بالای باتلاق شده است، پیدا کردن آن‌ها کمی سخت خواهد بود زیرا در سمت راست لبه اسکله و خارج از دید دوربین قرار دارند. امیدواریم با یک جهش به آن‌ها برسید و سپس خواهید دید که الماس مخفی در آنجا شناور است.

مرحله No Dillo Dallying

راهنمای الماس ها در Crash 4

با توجه به اینکه این مرحله موازی با مرحله Run It Bayou انجام می‌شود، منطقی است که پیدا کردن این الماس مخفی نیز سخت باشد. پس از دومین قایق سواری، به نقطه بازرسی خواهید رسید، سپس به سمت چپ نگاه کنید. تعدادی جعبه فلزی متحرک در بالای آب شناور هستند. ابتدا به سمت آن‌ها بپرید و سپس برای گرفتن الماس به بالا بپرید.

مرحله Snow Way Out

مرحله را ادامه دهید تا جایی که کشتی منفجر شود و شما مجبور شوید برای عبور از آبشار از ماسک Time Mask استفاده کنید. پس از عبور از نقطه بازرسی، باید از بلوک‌های یخی که به سمت پایین حرکت می‌کنند، عبور کنید. از رودخانه گذر کرده و بر روی بلوک یخی ثابت بپرید، سپس بر روی اسکله کوچک سمت راست بپرید. از روی جعبه‌ها بالا بپرید تا بتوانید الماس مخفی را بگیرید.

مرحله Stay Frosty

می‌توانید این الماس را روی تاقچه‌ای که در بالای سکوی متحرک قرار دارد بیابید. برای رسیدن به آن، از ماسک Time Mask برای عبور از اولین رودخانه استفاده کنید. در طرف دیگر رودخانه از روی بالاترین پله با استفاده از حرکت پرش دوتایی بر روی لبه سمت چپ بپرید. سپس یکبار دیگر با حرکت پرش دوتایی بر روی جعبه‌ای که در بالای نقطه بازرسی شناور بود، بپرید. از روی جعبه بپرید تا سرانجام به تاقچه‌ای که الماس در آنجا منتظرتان است برسید.

مرحله Bears Repeating

اگر بدانید که کجا دنبال این الماس بگردید، گرفتن این یکی آسان است. مرحله را ادامه دهید تا به دو جفت بالابر اسکی چرخشی برسید که دو ربات الکتریکی بین آنها پرواز می‌کنند. قبل از اینکه بر روی اولین بالابر بپرید، از لبه سکو به پایین نگاه کنید تا تاقچه دیگری را درست در زیر آن بیابید. برای دستیابی به الماس باید پایین بپرید.

مرحله Building Bridges

دستیابی به این الماس مخفی نیز آسان است. پس از پرش دیواری از روی اولین جفت دیوارهای برقی، در حالیکه روی سکوی بالایی قرار دارید به سمت دوربین حرکت کنید. الماس را روی یک تاقچه پایینی خواهید دید.

 مرحله Blast To The Past

پیدا کردن الماس مخفی در این مرحله سخت نیست، اما به دلیل زمان بندی گمراه‌ کننده، دستیابی به آن کمی دشوار است. هنگامی که به دومین ساقه انگور رسیدید، از روی چند سنگ خواهید پرید تا جایی که به یک ساقه انگور موازی برسید. به سمت چپ بپرید و سپس بلافاصله به سمت راست بپرید تا جعبه نشانه را بشکنید. الماس در پشت صخره‌ای است که ساقه انگور سمت راستی را مسدود کرده است، بنابراین باید سریعا به عقب بروید تا الماس را بگیرید.

الماس‌های مخفی N. Verted

راهنمای الماس ها در Crash 4

هر مرحله از بازی Crash 4، یک مرحله آینه‌ای نیز دارد که به N. Verted مشهور است. شما پس از غلبه بر N. Brio، این گزینه را باز خواهید کرد. با اینکه مراحل آینه‌ای شده‌ اند، اما محل قرارگیری الماس‌های مخفی کاملا فرق می‌کنند.

الماس‌های رنگی

برخلاف سایر الماس‌ های بازی Crash 4، فقط چهار الماس رنگی در این بازی وجود دارد. پیدا کردن الماس‌های قرمز، سبز، آبی و زرد یکی از پیچیده‌ترین کارها است، اما ما برای انجام این کار به شما کمک خواهیم کرد. در ادامه با نحوه پیدا کردن آن‌ها آشنا می‌شوید.

الماس قرمز

الماس قرمز را در اوایل بازی خواهید یافت: این الماس در مرحله N. Sanity Peak قرار دارد. مسیرتان را ادامه دهید تا به مجموعه‌ای شامل نه سکو، که پیدا و پنهان می‌شوند، برسید. قبل از ورود به این بخش، احتمالا نقاشی‌ای پیدا کرده‌ اید که در کنار درب سرداب قرار دارد. این نقاشی به شما یاد می‌دهد که به چه ترتیبی بر روی سکوها بپرید. از گوشه سمت چپ پایین شروع کنید و خلاف جهت عقربه‌های ساعت حرکت نمایید، سپس از روی سکوی وسطی سمت چپ بر روی سکوی مرکزی بپرید. با این‌کار الماس قرمز ظاهر خواهد شد.

الماس سبز

این الماس را در مرحله Hit the Road یا Truck Stopped خواهید یافت. پس از اولین بخش تعقیب و گریز، از روی توپ کنار یک نقطه بازرسی می‌پرید. راهتان را ادامه ندهید؛ به سوی سطل آشغالی که در نزدیکیتان قرار دارد بچرخید تا یک ماشین RC و یک کنترلر را آزاد کنید. چندبار به سوی کنترلر بچرخید تا ماشین را به سمت جعبه نیترویی که در نزدیکیتان قرار دارد حرکت دهید. بدین ترتیب جعبه منفجر می‌شود و الماس سبز ظاهر خواهد شد.

الماس آبی

این الماس در مرحله Draggin’ On پیدا خواهد شد. اگر مرحله را تکمیل کرده باشید، ممکن است که در انتهای بازی یک ستون را به یاد بیاورید، ستونی که روی آن نقاشی الماس و یک جعبه که روی آن ضربدر زده شده، کشیده شده بود. درست است؛ شما باید برای دستیابی به این الماس رنگی، از کل این مرحله بدون شکستن هیچ جعبه‌ای عبور کنید. این بدان معنا است که حق ندارید به نقاط بازرسی ضربه بزنید، هیچ Aku Akuیی از شما در برابر آسیب محافظت نخواهد کرد و حتی حق ندارید به طور تصادفی با جعبه‌های حاوی ماسک Dark Matter برخورد کنید. نمی‌خواهیم گولتان بزنیم: انجام این کار بسیار بسیار سخت است، اما غیرممکن نیست. هنگامی که به درستی از این مرحله عبور کردید، الماس آبی را در انتهای مرحله خواهید یافت.

الماس زرد

شما می‌توانید الماس زرد را در آغاز مرحله Run It Bayou بیابید. به جای اینکه سوار جت‌ اسکی شوید، با یک جهش طولانی بر روی سکویی که در سمت شمال شرقی قرار دارد، بپرید. از آنجا، از روی جعبه‌ها به سوی سکوی بعدی بپرید، حواستان باشد که همه جعبه‌ها را نشکنید، زیرا پس از دستیابی به الماس زرد باید از آن جعبه‌ها برای بازگشت استفاده کنید. سپس با یک جهش طولانی دیگر بر روی سکوی متحرک بپرید. از این سکو می‌توانید خودتان را به سکوی بعدی‌ای که تعدادی جعبه روی آن قرار دارد، برسانید. از روی آن جعبه‌ها بپرید تا به الماس زرد برسید.

 

منبع: Gamespot

سیما حسینی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =