آموزش

راهنمای بازی Among Us

بازی Among Us

بازی Among Us شباهت زیادی به بازی مافیا دارد. شما همراه با چند نفر در یک سفینه که نیاز به تعمیر دارد، قرار گرفته اید. هر شخصی باید بخشی از سفینه را تعمیر کند تا تمام مامویت‌ها به پایان برسد و برنده شوید. ولی تمام ماجرا به اینجا ختم نمی‌شود. در میان اعضا افرادی به عنوان impostor یا شیاد هستند که سعی می‌کنند اعضای حاضر در سفینه را به صورت مخفی بکشند و برنده شوند.

بخشی از این بازی ماجراجویی، بخشی معمایی و بخشی دیگر به صورت کشف قاتل می‌باشد. قوانین بازی بسیار ساده است؛ اگر از اعضای خدمه سفینه هستید، تمام وظایف خود را انجام داده و در عین حال Impostor / شیاد را پیدا کنید. اگر هم خودتان یک Impostor / شیاد هستید، تمام خدمه را بکشید، بدون آنکه کسی متوجه شما شود.

جدا از این، قانون دیگری نیز وجود دارد و آن این است که اگر در کنار دوستان خود و یا در چت گروهی بازی می‌کنید، به هیچ عنوان نباید در مورد بازی صحبت کنید و ارواح (کسانی که کشته می‌شوند) نباید هویت Impostor را فاش کنند. با این حال قوانین بازی‌های تک نفره را می‌توان از طریق تنظیمات تغییر داد.

اگر می‌خواهید بهترین تنظیمات را برای این بازی داشته باشید، پس نگاهی به این راهنما بیاندازید.

تنظیمات بازی

بازی Among Us

هر نقشه‌ای با تنظیمات پیشنهادی همراه است. اما این تنظیمات قابل تغییر می‌باشند. در اینجا به شما توضیح خواهیم داد که هر کدام از این تنظیمات چه تأثیری بر روی بازی دارند. از این رو شما می‌دانید که دقیقاً چه چیزی را تغییر می‌دهید.

در اینجا به شرح خلاصه‌ای از تنظیماتی که ممکن است قصد تغییر آن‌ها را داشته باشید، پرداخته‌ ایم:

Impostors

بازی Among Us

مربوط به تعداد شیادانی است که در بازی حضور دارند. این محدوده به کمترین تعداد شیاد مجاز در بازی اشاره می‌کند (اگر لابی شما پر نباشد، بازی تصمیم می‌گیرد که شیاد کمتری در میان خدمه حضور داشته باشد).

Confirm Ejects

با روشن بودن آن، به شما گفته می‌شود که آیا شخصی که هم اکنون بیرون انداخته‌ اید یک شیاد بود یا خیر. اگر خاموش باشد، اطلاعی در مورد آن به شما نخواهد داد.

Emergency Meetings

بازی Among Us

مربوط به تعداد جلسات اضطراری می‌شود که یک بازیکن می‌تواند از آن در مرکز نقشه استفاده کند.

Emergency Cooldown

مدت زمانی است که باید بین جلسات اضطراری منتظر بمانید. در هنگام بازی به صورت آنلاین، داشتن یک فاصله زمانی مشخص برای Cooldown مانع سوء استفاده از یک ویژگی می‌شود.

Discussion Time

بازی Among Us

چند ثانیه‌ای که پیش از رأی گیری برای بحث در مورد افراد مشکوک به شیادی در نظر گرفته می‌شود.

Voting Time

مدت زمانی در حد چند ثانیه برای دادن رأی نهایی است. شما می‌توانید بحث‌ها را در این مدت نیز ادامه دهید. هرچه محدوده زمانی کوتاه‌تر باشد، بازی فشرده‌تر و سخت‌تر و هرچه محدوده زمانی بلندتر باشد، بازی با قاعده و منظم‌تر خواهد بود.

Player Speed

بازی Among Us

سرعت حرکت بازیکن در اطراف سفینه.

Crewmate Vision

محدوده دید خدمه به اطراف سفینه.

Impostor Vision

بازی Among Us

محدوده دید شیادان به اطراف سفینه. معمولاً محدوده دید شیادان به خاطر سهولت کارشان بهتر از دید خدمه سفینه است.

Kill Cooldown

مدت زمانی که یک شیاد باید بین کشتارهای خود منتظر بماند. هرچه تعداد شیادان بیشتر باشد، مدت زمان بیشتری باید منتظر بمانند.

Kill Distance

فاصله‌ای که باید بین شیاد و فرد مورد نظر برای قتل باشد (کوتاه / Short، عادی / Normal، طولانی / Long).

Visual Tasks

وظایفی مانند اسکن کردن در MedBay در دسته وظایف visual / عینی قرار می‌گیرند، به طوری که سایر بازیکنان می‌توانند شاهد شما باشند. اگر در حال انجام یک وظیفه visual دیده شوید، به دیگران ثابت خواهد شد که شما شیاد نیستید.

Common Tasks

اینها اصلی‌ترین وظایف بازی هستند و انجام آن‌ها کمی زمانبر است.

Long Tasks

این وظایف همانطور که از نام آن‌ها پیدا است، بیشترین زمان را به خود اختصاص می‌دهند و برای تکمیل آن‌ها باید از چندین اتاق بازدید کنید.

Short Tasks

بازی Among Us

این وظایف بسیار کوتاه هستند و می‌توانید آن‌ها را به سرعت و در یک مکان واحد انجام دهید.

نکته: Long Taskها برای شیادان بهتر است، چرا که تکمیل آن‌ها برای رسیدن به پیروزی بیشتر طول می‌کشد و همچنین اگر اعضای خدمه برای تکمیل مأموریت خود به نقاط مختلف سفینه بروند، گرد هم آوری آن‌ها دشوارتر خواهد شد. Short Taskها برای خدمه مناسب‌تر است، چرا که نزدیک به دیگر اعضای خدمه قرار می‌گیرند و می‌توانند خیلی سریع‌تر لیست وظایف خود را تکمیل نمایند.

تنظیمات پیشنهادی

راه‌های مختلفی برای تغییر بازی وجود دارد که می‌توانید بسته به نوع سبکی که در بازی به دنبال آن هستید، اعمال کنید. به همین خاطر چند نمونه از این ساختارها را در اینجا آورده‌ ایم.

Frantic games

اگر می‌خواهید بازی سریع و دیوانه کننده‌ای را تجربه کنید، باید Kill Cooldownهای سریع، Short Taskهای زیاد، Discussion Time و Voting Time کوتاه به اضافه Confirm Ejects خاموش داشته باشید. این ساختار به معنی داشتن یک روند بسیار سریع در بازی، به همراه مدت زمانی کوتاه برای مناظره و بحث‌های طولانی می‌باشد. همچنین به این معنا است که شما تا پایان بازی هیچ اطلاعی از این ندارید که آیا یک شیاد را بیرون انداخته‌ اید یا خیر. این به نفع شیادان است، اگرچه زیاد بودن Short Taskها باعث می‌شود که اعضای خدمه تلاش چندانی برای پیروزی نکنند.

Methodical games

این سبک از بازی کاملاً متضاد با سبک قبلی می‌باشد و اگر از نظر شما لذت بازی Among Us در نتیجه‌ای است که حاصل می‌شود، این سبک را می‌پسندید. این سبک شامل Kill Cooldown طولانی یا دو Emergency Meeting (که وجود این دو با هم اصلا به نفع شیادان نیست)، به همراه Discussion Time و Voting Time طولانی می‌باشد. در مجموع، این دو دسته با هم می توانند ۲ و نیم دقیقه زمان ببرند، اگرچه بسیاری از بازیکنان هر چیزی که بیش از ۹۰ ثانیه طول بکشد را بسیار طولانی می‌دانند. روشن بودن Confirm Ejects یک امر ضروری است تا بازیکنان از صحت گمان خود در مورد کشف شیادان اطمینان حاصل کنند. این ساختار به نفع خدمه است، بنابراین داشتن Long Taskهای بیشتر می‌تواند موجب ایجاد تعادل بیشتری شود. این در حالی است که Visual Taskها با روحیه افراد خواهان این ساختار سازگارتر است.

سرعت حرکت بازیکن هیچ مزیت خاصی ندارد، اما ظاهراً بیشتر بازیکنان سرعتی بین x1 و x1.75 را ترجیح می‌دهند، بنابراین بهتر است از همان شروع بازی به یک سرعت حرکت عادت نمایید.

چند Impostor باید داشته باشم؟

بازی Among Us

این موضوع بستگی به این دارد که آیا می‌خواهید بازی شما متکی به جنبه معمایی باشد (در این صورت فقط یک Impostor باید داشته باشید)، یا می‌خواهید یک بازی تحت فشار را انجام دهید (در این صورت باید تعداد بیشتری Impostor داشته باشید).

با توجه به اندازه گروه، در صورتی که تعداد افراد گروهتان ۵ نفر یا کمتر از آن باشد، به داشتن یک Impostor اکتفا کنید و تا زمانی که تعداد افراد گروهتان به ۸ نفر یا بیشتر نرسید، از داشتن سه Impostor خودداری نمایید. البته، بازیکنانی هستند که حتی با وجود داشتن گروه ۱۰ نفره تنها یک Impostor دارند. بنابراین باید تنظیمات Lone Impostor را برای درست نگه داشتن تعادل بازی لحاظ کنید.

Lone Impostor

بازی Among Us

مسلماً یک گروه با داشتن تنها یک Impostor، از برتری قابل توجهی برخوردار است. بهترین راه برای ایجاد تعادل در این حالت، داشتن Kill Cooldown سریع ۱۵ ثانیه‌ای یا کمتر، Long Kill Distance، تنها یک Emergency Meeting و محدوده دید Impostor باید حداقل ۰.۵ بیشتر از اعضای خدمه باشد.

Three Impostors

این حالت به نفع شیادان است. به همین خاطر، شما یک Kill Cooldown طولانی، احتمالاً بیش از ۴۰ ثانیه و یک Short Kill Distance لازم دارید. شاید بهترین کار این باشد که فقط به یک Emergency Meeting اکتفا کنید، چرا که داشتن جلسات مکرر و فراخوانده شدن توسط دیگر اعضای خدمه ممکن است از طولانی بودن مدت زمان Kill Cooldown سوء استفاده کرده و کار را برای شیادان بیش از اندازه سخت کند. محدوده دید شیادان یا Imposter Vision، همچنان باید بیشتر باشد، اما این بار حدود ۰.۲. هنگام بازی با دو Imposter، حد فاصل بین این دو حالت را توصیه می‌کنیم.

کدهای شش حرفی

بازی Among Us

در نسخه‌های قبلی بازی برای پیوستن به اتاق و یا تنظیم یک نفر به عنوان میزبان از کد چهار حرفی استفاده می‌شد. اما با آپدیت به نسخه جدیدتر، تعداد این کد به شش حرف تغییر پیدا کرد. اگر هنوز هم کد ۴ حرفی دارید، باید بازی خود را به نسخه جدیدتر ارتقاء دهید تا بتوانید با افرادی که از کد ۶ حرفی استفاده می‌کنند، بازی کنید.

توصیه آخر

اگر می‌خواهید بازی شما یا به نفع شیاد باشد یا به نفع اعضای خدمه، باید Meeting Cooldownها را طولانی و Kill Cooldownها را کوتاه کنید، Visual Task و Confirm Ejects نداشته باشید، به علاوه Long Kill Distance و وجود تعداد زیادی Long Task می‌تواند به نفع Impostor باشد.

برعکس تمام این تنظیمات، به نفع اعضای خدمه خواهد بود. اگر چند بازی را با هم انجام می‌دهید، هربار تنظیمات را عوض کنید تا ببینید کدام یک از حالت‌ها مناسب شما است.

 

منبع: IGN

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × دو =