راهنمای گام به گام بازی Dishonored 2 (قسمت دوم)

راهنمای بازی Dishonored 2

با قسمت دوم از راهنمای گام به گام بازی Dishonored 2 با ما همراه باشید. روی بالکن روبرویی اگر نگاهی به پایین بیندازید، نگهبان هایی را خواهید دید که متوجه غیبت شما شده اند و اکنون در حال تردد و جستجوی شما هستند. از راه دریچه پست نگهبانی پایین بروید و فشنگ هایی را که در نزدیکی یک یادداشت قرار دارند، بردارید.

راهنمای بازی Dishonored 2
راهنمای بازی Dishonored 2

روی بالکن روبرویی اگر نگاهی به پایین بیندازید، نگهبان هایی را خواهید دید که متوجه غیبت شما شده اند و اکنون در حال تردد و جستجوی شما هستند. از راه دریچه پست نگهبانی پایین بروید و فشنگ هایی را که در نزدیکی یک یادداشت قرار دارند، بردارید. اینجا چند نگهبان مشغول گشت زنی هستند و در خیابان اصلی در حال بالا و پایین رفتن اند، پس در مواجهه با آن ها باید مراقب باشید یا می توانید از آن ها دور بمانید.

اکنون می توانید از روی نرده سمت چپ بپرید و یا اگر احساس می کنید این کار خطرناک است، می توانید مخفیانه در امتداد مسیری که به طرف راست می رود و به کوچه هایی منتهی می شود، حرکت کنید. مسیر سمت راست به سربازخانه هایی نیز ختم می شود، در آنجا سربازی به تنهایی حضور دارد که روی میز او سکه ای قرار دارد، به علاوه در یکی از کمدهای این اتاق چند یادداشت، فشنگ، سیم مسی و یک نارنجک دیده می شود.

وقتی از روی نرده های سمت چپ می پرید و فرو می آیید، اگر دقت کنید درهای بزرگی را می بینید که قفل هستند و به خانه ای منتهی می شوند. کمدهایی که در راهرو قرار دارند، حاوی یک داروی سلامتی هستند و لابراتواری که در اتاق پشتی است، نگهبانی را در خود جا داده که سرگرم نگهبانی است.

Painting #2 (نقاشی #۲): زاویه منفجره بانو بویل – سمت راست اتاقی را که پشت نگهبان قرار دارد، بررسی کنید، با این کار نقاشی بانو بویل را خواهید یافت – زنی که احتمالا در نسخه قبلی بازی با او روبرو شده اید. آن را کنار بزنید تا مقداری پول نصیب تان شود.

در یکی از گوشه های لابراتور نیز سیمی مسی و همچنین گاوصندوق قفلی در قسمت دیگری قرار گرفته اند. برای یافتن رمز گاوصندوق باید نقاشی را بررسی کنید، به این ترتیب متوجه کُدی می شوید که بر روی قاب نقاشی حکاکی شده است: ۴۵۱. درون گاوصندوق شمش های نقره و همچنین یک تفنگ کمری و مقداری فشنگ خواهید دید.

وقتی ساختمان را ترک می کنید، مراقب باشید و به آرامی در امتداد کناره ها حرکت کنید، پشت صندوق های چوبی خود را پنهان کنید و منتظر بمانید تا نگهبان ها به طرف برج راه بیفتند. بالای خیابان اصلی نگهبان های دیگری حضور دارند که به طرف بالا و پایین در حال حرکتند، پس باید از برآمدگی بالا بروید و سمت راست را انتخاب کنید یا خود را به دیوار سمت چپ برسانید و در کنار آن پناه بگیرید.

راهنمای بازی Dishonored 2 : مسیر سمت راست و  Boyle Office (دفتر بویل)

 سمت راست و در امتداد مسیر بالایی ساختمان مخروبه ای دیده می شود. درون این ساختمان میز و یک گاوصندوق باز وجود دارد. از روی میز چند سکه و از گاوصندوق اکسیر سلامتی را بردارید. سپس می توانید مسیر زیر پله ها را پیش بگیرید تا به خانه هایی برسید که به چند زباله دان ختم می شود، در این قسمت چند جعبه نیز روی هم چیده شده اند. با عبور از آن ها به مسیری می رسید که به بیرون راه دارد – اما مراقب باشید که وقتی از کنار پله ها عبور می کنید، نگهبان متوجه حرکت شما نشود. این راه به کوچه کوچکی می رسد. در این کوچه می توانید نقشه ای بیابید که نمایی از منطقه را به شما نشان می دهد، به علاوه چند غیر نظامی نیز در این مکان حضور دارند (از آن ها نمی توانید هیچ اطلاعاتی بگیرید).

در آن سوی کوچه نگهبانی به تنهایی مشغول انجام وظیفه است، اما جالب تر از آن دری پشتی است که به Boyle Office راه دارد. از پله ها بالا رفته و از در داخل شوید، مراقب نگهبان باشید و او را از پا در بیاورید. پایین تر نگهبان هایی حضور دارند که شاهد جنایت Crown Killer هستند. می توانید از بالا روی آن ها فرود آیید (به یاد داشته باشید که حملاتی شبیه به این که از بالا صورت می گیرند، سر و صدای زیادی ایجاد می کنند) یا می توانید به اتاق کناری رفته و از پله ها پایین بروید.

در صحنه جنایت نیز اظهارات شاهدی در کنار جسد دیده می شود. چند محفظه شیشه ای نیز هست که حاوی آیتم هایی هستند. این محفظه ها شکستنی هستند. مراقب باشید که وقتی آن ها را خُرد می کنید، کسی متوجه حضورتان نشود. اتاقی را که در نزدیکی در پشتی است، حتما بررسی کنید – چرا که در این بخش گاوصندوق هایی قرار دارند که حاوی آیتم هایی نظیر یک کیسه کوچک، یک سنگ معدنی و چند سکه اند. اکنون بیرون رفته و از کوچه پشتی عبور کنید تا به گذرگاه خیابان اصلی برسید.

راهنمای بازی Dishonored 2 : مسیر سمت چپ و  Dunwall Courier

سمت چپ می توانید کوچه بلندی را ببینید که از کنار The Courier  (روزنامه شهر Dunwall) عبور می کند. در این کوچه ممکن است، تعدادی غیرنظامی حضور داشته باشند (تحت تعقیب بودن شما، برای آن ها مهم نیست)، این مسیر به چند زباله دان منتهی می شود (در یکی از آن ها روزنامه ای قرار داده شده است) همچنین در این راه اکسیری را نیز خواهید یافت. در اینجا دری وجود دارد که راه ورود شما به ساختمان Courier است. وقتی وارد می شوید، مراقب نگهبانی که از پله ها بالا می رود باشید – بهتر است قبل از بالا رفتن از پله ها حواس او را پرت کنید و یا او را از پا در بیاورید.

دستاورد: آزادی بیان – وقتی به طبقه بالایی می رسید، نگهبانی را خواهید دید که در حال تهدید کارگر چاپخانه است، او می خواهد این کارمند را وادار کند تا داستانی درباره ملکه جدید بنویسد. کارگر چایخانه درخواست او را نمی پذیرد، در نتیجه نگهبان او را به قتل می رساند – مگر آن که شما مداخله کنید. برای دسترسی به دستاورد، باید تا زمانی که نگهبان اقدام به قتل کارگر چاپخانه می کند، منتظر بمایند، سپس باید او را متوقف کنید و با روزنامه نگار وارد صحبت شوید – در غیر این صورت او را می ترسانید و فراری می دهید.

پیش از ترک این محل باید کمدی را که در نزدیکی میز واقع شده، بررسی کنید، با این کار دارویی را خواهید یافت. به اتاق کناری نیز سر بزنید، آنجا نیز چند سکه خواهید یافت. به طبقه اول بازگردید، در نزدیکی در جلویی اتاقی دیده می شود، با ورود به این بخش مجسمه نهنگی را مشاهده خواهید کرد. می توانید در عوض از بالکن طبقه بالا استفاده کنید تا از بالکن مجاور بالا رفته و بعد از پایین پریدن خود را به مسیری برسانید که به خیابان اصلی منتهی می شود.

بارانداز

هر کدام از راه ها را که انتخاب کنید، در نهایت به بالکنی می رسید که مشرف به یه یک بارانداز است – در اینجا چند نگهبان بدون خستگی سرگرم انجام کار خود هستند. یکی از آن ها در حال صحبت با زنی است که وارد یک بار می شود، در حالی که بالای خیابان نیر چند نگهبان دیگر حضور دارند. باز هم برای دوری از بیشتر نگهبان ها دو راه پیش روی تان قرار دارد، البته هر کدام از این راه ها خطرات خاص خود را دارند.

اگر همان طرفی هستید که دفتر بویل واقع شده است، می توانید با استفاده از حفاظ سایه بان ها در امتداد خیابان حرکت کرده و سپس پایین بپرید. اکنون باید جاده را در پیش بگیرید تا به حیاط کارخانه ای برسید، اینجا نیز چند نگهبان دیده می شوند.

وقتی وارد حیاط می شوید، چند سیم مسی را روی یک قفسه می بینید، همچنین نزدیک دروازه اصلی که به خیایان راه دارد، روغن نهنگ فرآوری شده ای را خواهید یافت، اما مهم تر از آن این که می توانید به طرف دیوار پشتی به راه افتاده و به چند صندوق چوبی برسید. در اینجا می توانید روی این صندوق ها بروید و خود را به طرف دیگر برسانید. حالا تنها باید لوله بزرگی را که می بینید دنبال کنید تا به قایقی که منتظر شماست، برسید.

با این وجود اگر اهل ماجراجویی هستید، باید گفت که در خیابان اصلی یک پست نگهبانی چشم به راه شماست که در خود چند سکه، یک یادداشت و البته یک نگهبان را جا داده است، همچنین مسیری که به بارانداز می رسد، پر است از نگهبان هایی که مشغول گشت زنی هستند.

علاوه بر این می توانید از روی پیش خوان نیز سکه ها را بردارید، همچنین اگر با دقت عمل کنید، می توانید جیب متصدی بار و زن را نیز بزنید. سپس به The Hatter Gang برمی خورید که اکنون آن ها نیز به اندازه نگهبان ها به خون تان تشنه اند. دو نفر از آن ها بعد از صحبت از هم جدا می شوند – یکی از آن ها کنار بار منتظر می ماند و دیگری به دنبال آب می گردد. حالا فرصت دارید تا دست به کار شوید – اما مهم تر از آن این است که کارگاهی را که پایین پله هاست، بررسی کنید، به این ترتیب مقداری دارو، سکه و یک Southern Start Chart (نگاره ستاره جنوبی) را خواهید یافت. بعد از پشت سر گذاشتن گروه Hatters می توانید با دقت چهار نگهبانی را که کنار بارانداز حضور دارند، از سر راه بردارید یا زیر آب شنا کرده و خود را به کشتی برسانید.

از کشتی بالا بروید و با کاپیتان صحبت کنید، حالا باید خود را برای رفتن به Karnaca آماده سازید.

با ادامه راهنمای گام به گام بازی Dishonored 2 که برای رای کنسول های پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان عرضه شده است، با ما همراه باشید.

راهنمای بازی Dishonored 2
راهنمای بازی Dishonored 2

ماموریت دوم لبه دنیا

در ماموریت دوم (لبه دنیا) پیش تر توانسته اید با موفقیت خود را به Dreadful Wale برسانید و با اعتماد به دوست تان یعنی Anton Sokolov حالا در راه رفتن به Karnaca هستید تا دریابید ماجرا واقعا از چه قرار است. قبل از آن که دست به اولین ماموریت بزرگ تان بزنید، ابتدا نکاتی هست که باید آن ها را در نظر بگیرید.

دیداری عجیب

وقتی از خواب بیدار می شوید، چیزی درست نیست. وقتی به طرف در حرکت می کنید، متوجه می شوید که قفل است، حالا باید بازگشته و راه دیگری برای رفتن به The Void پیدا کنید. پایین بپرید و به طرف برج هراس انگیز حرکت کنید، حالا باید با The Outsider رودرو شوید.

بعد از توصیه هایی که به شما می شود، می توانید نشان را از The Outsider دریافت کنید. یا در عوض می توانید این کمک را نپذیرفته و بدون داشتن هیچ قدرتی بازی را ادامه دهید (البته پیشنهاد می کنیم که دست کم در دور اول بازی این پیشنهاد را قبول کنید).

اگر این قدرت ها را قبول کردید، باید توانایی Blink (توانایی که به Corvo Attano و Daud  اجازه می دهد تا مسافت هایی با اندازه ای متوسط را به سرعت طی کنند) یا Far Reach (توانایی دیگری برای انجام حرکات و واکنش های سریع) را با عبور از پلتفرم ها امتحان کنید تا با این کار از The Outsider هدیه ای (The Heart) دریافت کنید. با این آیتم جدید می توانید افکار پنهان دیگران را بشنوید، به علاوه با استفاده از این ابزار می توانید دریابید Runes و Bonecharms کجای این دنیا پنهان شده اند. 

Heart را در دست بگیرید و یکی از Runeهایی را که در آن نزدیکی است، هدف بگیرید، اکنون از این مسیر سربالایی بالا بروید تا زمانی که بتوانید به طرف راست بپیچید. از پلتفرم هایی که مشرف به دشمنان تان است، پایین بپرید. حالا معبدی را خواهید دید که در خود دو Rune را روی پلتفرمی جای داده است، آن ها را بردارید. با داشتن این Runeها می توانید قابلیت هایی را خریداری کنید یا ارتقا دهید – پس همیشه و در همه حال در جستجوی آن ها باشید.

Dreadful Wale

وقتی واقعا از خواب برخواستید، اجازه خواهید داشت تا قدری کشتی Dreadful Wale را جستجو کنید. تاریخچه سفری را خواهید یافت که می توانید روی آن چیزهایی را یادداشت کنید، همچنین روی میزی که مقابل تان است، نامه ای را خواهید دید. روی در چیزی قرار دارد که با خواندن آن اطلاعات مفیدی نصیب تان خواهد شد. یادداشت را بخوانید تا درباره بازار سیاه بیشتر بدانید.

بیرون از اتاق و در راهرو، وقتی لیست مربوط به تعمیر و نگهداشت کشتی را بررسی می کنید، متوجه می شوید که در انبار دچار مشکل شده است. قبل از این که با کاپیتان وارد صحبت شوید، بهتر است ببینید که آیا می توانید کاری در این مورد انجام دهید یا خیر.

از پله ها بالا بروید و از پنجره ای که آن سوی نرده هاست، نگاهی به اتاق انبار بیندازید. پایین پریده و وارد اتاق شوید. اکنون بالا رفته و خود را به در برسانید تا یک محلول Addermire (mana) ، سه سیم مسی، مقداری تیر اشتعال زا و یک کتاب نصیب تان شود.

با شمشیر خود شی چوبی را که به در متصل است، بشکنید. حالا بروید و با Meagan Foster صحبت کنید تا بفهمید Sokolov اینجا مشغول چه کاری بوده است، بعد از این گفتگو سرنخ هایی درباره جایی به اسم انستیتوی Addermire به دست خواهید آورد.

Captain Foster قایقی را برای بردن شما به ساحل آماده خواهد ساخت، اما قبل از آن باید نگاهی به اطراف بیندازید. در منطقه خصوصی چند کتاب و سرنخ های دیگری را خواهید یافت.

کارگاه مجاور حاوی تیرهایی فلزی است که می توانید آن ها را با خود ببرید، پشت این کارگاه اتاق Sokolov قرار دارد که حالا حسابی به هم ریخته است، در این اتاق کتاب او را خواهید یافت، او در این کتاب به تحقیقات خود و موارد دیگری اشاره داشته است. همچنین در این بخش یادداشت های درباره پرندگان خونخوار و یک آئودیوگراف را نیز مشاهده خواهید کرد. اگر مایل به کشتن پرندگان خونخوار هستید، می توانید غلافی را که درون محفظه ای است، بردارید.

اگر از نظر جسمی مشکلی نداشته باشید، می توانید کمدی را که بالای پله هاست بررسی کنید، با این کار یک mana دیگر و یک یادداشت خواهید یافت. بیرون ازاین محل و در بارانداز می توانید گلوله ها و تیرهایی فولادی را روی صندوق چوبی که در میانه های بارانداز قرار دارد، بیابید، همچنین کتابی را روی صندوقی در همان حوالی خواهید دید.

Rune #1 – قبل از حرکت به سمت قایق، Heart را بیرون بیاورید تا یک Rune را درست در نزدیکی قایق تشخیص دهید. به درون آب شیرجه بزنید تا سفینه ای را که به درون ماسه ها فرو رفته پیدا کنید، حالا از دری که باز است، عبور کنید تا Rune را روی قفسه ای تیره بیابید.

  مانی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 11 =