راهنمای جامع کریپت مورتال کمبت ۱۱

کریپت مورتال کمبت 11

حالت کریپت مورتال کمبت ۱۱ پر از معماهای انحرافی و درب‌های قفل شده است که برای غلبه بر آن‌ها باید به آیتم‌های کلیدی دست یابید، اما پیدا کردن این موارد آنقدرها که فکر می‌کنید آسان نیست. در ادامه با راهنمای کامل حالت Krypt بازی Mortal Kombat 11 آشنا خواهید شد.

برخی از این آیتم‌های کلیدی در حالت Krypt وجود دارند و شما با کاوش در آن و شرکت در رویدادهای خاص می‌توانید به آن دست یابید، اما برخی دیگر از این موارد درون صندوقچه‌ها هستند و یا باید آن‌ها را در آهنگری بسازید و یا کاملا خارج از حالت Krypt قرار دارند. برای شما در ادامه لیستی از تمام آیتم‌های کلیدی و شناخته ‌شده حالت Krypt و نحوه پیدا کردن آن‌ها را تهیه کرده‌ ایم و همچنین با خواندن ادامه مقاله متوجه خواهید شد که باید از هر یک از آن‌ها در کجا استفاده کنید.

چکش جنگی شائو کان/ Shao Kahn’s War Hammer

موارد استفاده: می‌توانید با استفاده از آن دیوارهای ضعیف را تخریب کنید و برای خودتان به سوی مناطق جدید راه بسازید. همچنین می‌توانید از آن برای شکستن اشیاء جهت دستیابی به ارز کوین استفاده نمایید.

محل قرارگیری: این اولین آیتم کلیدی موجود در حالت Krypt است و در انتهای بخش ورودی کاخ روی یک سکو قرار دارد. از آنجایی که برای ادامه بازی حتما به این چکش نیاز دارید، نمی‌توانید از آن چشم ‌پوشی کنید.

سنگ زندگی/ Gem of the Living

موارد استفاده: می‌توانید با استفاده از این سنگ درب Balance Door که در قسمت شرقی حیاط قرار دارد و به شمال و باغ‌ها و سردابه راه دارد را باز کنید.

محل قرارگیری: شما می‌توانید این آیتم را در هنگام ورود به معبد جنگجویان یا Warrior Shrine که در بخش غربی حیاط و بعد از آهنگری و مسیر کوهستان قرار دارد، پیدا کنید. یک گدازه بزرگ از آسمان به زمین می‌افتد و مجسمه Raiden را تخریب می‌کند و سپس شما باید با استفاده از چکش جنگی آن گدازه را بشکنید تا سنگ زندگی را بردارید.

شاخ کج موتارو/Cracked Horn of Motaro

موارد استفاده: با استفاده از این آیتم می‌توانید درب لانه گورو که در انتهای بخش شمالی حیاط معبد جنگجویان قرار دارد را باز کنید و برای رسیدن به لانه گورو حتما به آن نیاز خواهید داشت.

محل قرارگیری: هنگامی که به سنگ‌ زندگی که قبلا به آن اشاره کردیم دست یافتید، باید از باغ‌ها عبور کرده و دیوار سمت چپ را بگردید تا بخش ضعیف دیوار را پیدا کرده و آن را بشکنید. سپس وارد سردابه شوید. درون این بخش، نزدیک‌ترین اهرم را بکشید تا وارد اتاق بسته‌ای شوید. شاخ مورد نظر درون این اتاق روی یک پایه قرار دارد.

طلسم محافظ ارترلمز/Amulet of Earthrealm’s Protector

موارد استفاده: می‌توانید این طلسم را به زیر مجسمه Raiden وارد کنید تا مجسمه بازسازی شود و یک آیتم کلیدی دیگر به نام عصای جادویی (Shattered Staff) Raiden را به عنوان پاداش دریافت نمایید.

محل قرارگیری: برخلاف سایر آیتم‌های کلیدی، این طلسم فقط در برج‌های زمان یافت می‌شود. برای دستیابی به این آیتم باید تمام برج‌های آموزشی را تکمیل کنید تا بتوانید برج‌های زمان را باز کنید و یکی از پاداش‌های باز کردن این برج‌ها، دستیابی به این طلسم است.

قطعاتی از One Being (قلب، ذهن و روح)/ Fragments of the One Being (Heart, Mind, and Soul)

موارد استفاده: با استفاده از این آیتم می‌توانید درب One Being که در بخش ورودی لانه گورو قرار دارد را باز کنید و به اتاقی وارد شوید که چندین تله آتشین و صندوقچه درون آن وجود دارد، یکی از این صندوقچه‌ها شامل قلب شعله است که یکی از آیتم‌های کلیدی محسوب می‌شود.

محل قرارگیری: همانند طلسم محافظ ارترلمز، نمی‌توانید در حالت Krypt به این قطعات دست یابید. در عوض باید «چالش‌های فینیشر» را در بخش «برج‌های زمان» یا «برج‌های کلاسیک» تکمیل کنید. برای دستیابی به هر یک از قطعات باید  ۱۰ فیتالیتی، ۱۰ بروتالیتی و ۱۰ مرسی انجام دهید تا پس از ورود مجدد به حالت Krypt این آیتم‌های کلیدی به بخش inventoryتان اضافه شوند.

نیزه اسکورپیون/Scorpion’s Spear

موارد استفاده: با استفاده از این آیتم می‌توانید اهداف را از راه دور تخریب یا فعال کنید، همچنین می‌توانید از آن برای پایین کشیدن اجساد آویزان جهت دستیابی به قلب‌، از بین بردن جمجمه‌های شعله‌ور جهت از بین بردن قفل صندوقچه‌های آتشین و یا تخریب اهدافی که در دسترس نیستند، استفاده کنید.

محل قرارگیری: پس از ورود به لانه گورو، مسیر جنوبی را انتخاب کنید تا به تالار پادشاهی‌اش برسید و سپس از ورودی سمت راست به سمت اسلحه‌ خانه بروید. در پشت اسلحه‌ خانه، ستون‌های چوبی قرار دارد و در انتهای آن یک کونای آتشین وجود دارد که به انتهای آن زنجیر وصل است و می‌توانید آن را بردارید.

چشم ‌بند کنشی تاکاهاشی/ Kenshi Takahashi’s Blindfold

موارد استفاده: با استفاده از آن می‌توانید به قلمروی روحانی نگاه کنید و گنجینه‌های پنهان و دیوارهای ضعیف را که در حالت عادی قابل مشاهده و تعامل نیستند را بببیند. اما یادتان باشد که ممکن است روح‌های انتقام‌جو را نیز به شما نشان دهد و مورد حمله‌ آن‌ها قرار گیرید.

محل قرارگیری:‌ از تالار پادشاهی گورو، مسیر را به سوی غرب ادامه دهید و از تالار گنجینه گورو عبور نموده تا به زندان‌ها برسید. در آن طرف استخرهای خونین یک سلول بزرگ باز وجود دارد که اجساد بسیاری از اونی‌ها در آنجا دور جسد کنشی جنگجو روی هم انباشته شده ‌اند و شما می‌توانید برای برداشتن چشم‌بند کنشی با جسد او تعامل کنید.

طلسم اِرمک/ Ermac’s Amulet

کریپت مورتال کمبت 11

موارد استفاده: می‌توانید با استفاده از جواهرات Soul Fragments، صندوقچه‌های سبز سردابه ارواح را باز کنید و یا آوارها را بلند کرده و پل‌ها را بازسازی نمایید. برای اجرای برخی از این موارد به جواهرات Soul Fragments نیاز خواهید داشت.

محل قرارگیری: از تالار پادشاهی گورو، مسیر منتهی به شرق را در پیش بگیرید و به سوی تالار غذاخوری بروید و از کنار میز غذاخوری به سمت چپ رفته و از پله‌ها بالا روید. سپس باز هم به چپ بپیچید و مسیر جنوب غربی را در پیش بگیرید و بعد دروازه را با یک زنجیر بالا ببرید تا یک آسانسور بیابید که شما را به بخش گودال‌های خونین ببرد. زمانی که به گودال پایین رسیدید، اِرمک از بالا سقوط می‌کند و روی نیزه می‌افتد، بدین ترتیب شما می‌توانید طلسم را بردارید.

قلب شعله/ Heart of Blaze

کریپت مورتال کمبت 11

موارد استفاده: می‌توانید از آن، پس از پایین آوردن قفس برای به آتش کشیدن فضای قربانی‌کردن که در پشت معبد جنگجویان قرار دارد استفاده کنید و همچنین به همراه نیزه اسکورپیون برای اجساد روی آتش و باز کردن صندوقچه‌هایی که در آن نزدیکی قرار دارند، استفاده می‌شود.

محل قرارگیری: این آیتم کلیدی فقط در صندوقچه گنج پس از ورود به بخش One Being نزدیک به ورودی لانه گورو قرار دارد. با استفاده از هر سه قطعه می‌توانید درب را باز کنید، از تله‌های آتشین عبور کرده و به سوی انتهای غار بروید، یک صندوقچه ۸۰,۰۰۰ کوینی خواهید یافت که قلب درون آن قرار دارد.

 عصای جادویی خدای آذرخش‌/ Thunder God’s Shattered Staff

کریپت مورتال کمبت 11

موارد استفاده: با استفاده از آن می‌توانید قفل درب Thunder God را باز کنید. این درب به سالن شکنجه منتهی می‌شود و به اتاقی آتشین و پر از تله، گدازه و صندوقچه راه دارد. یکی از این صندوقچه‌ها حاوی آیتم کلیدی طلسم اژدها است.

محل قرارگیری: برای دستیابی به عصای جادویی Raiden، باید ابتدا مجسمه Raiden که در معبد جنگجویان قرار دارد را بازسازی کنید. برای اینکار نیز باید طلسم محافظ ارتلمز را وارد پایه‌ی مجسمه نمایید. خود طلسم محافظ ارتلمز با تکمیل برج‌های آموزشی زمان به دست می‌آید.

طلسم سنگی اژدها/ Dragon Amulet Keystone

کریپت مورتال کمبت 11

موارد استفاده: این طلسم قفل درب اژدها که در مسیر کوهستان و در میان آهنگری و معبد جنگجویان قرار دارد را باز می‌کند. این درب به کندوی کیتین منتهی می‌شود.

محل قرارگیری: این آیتم فقط در یک صندوقچه گنج و پس از عبور از سالن شکنجه طبقه دوم تالار گورو، یافت می‌شود. برای ورود به آن به یک کلید اسکلتی نیاز خواهید داشت. پس از ورود به سالن شکنجه، اولین راهروی سمت چپ را در پیش بگیرید تا بتوانید درب خدای آذرخش را بیابید و سپس از عصای جادویی Raiden برای باز کردن درب استفاده کنید.

بدین ترتیب وارد غاری خواهید شد که پر از گدازه‌های آتشفشانی و تله‌های آویزان متحرک است. از سکوی چوبی سمت چپ عبور کنید و مراقب تله‌‌های متحرک باشید. پس از عبور از تله‌ها به دنبال یک صندوقچه گنج بگردید. برای باز کردن صندوقچه باید ۲۰,۰۰۰ کوین هزینه کنید و این طلسم را درون آن خواهید یافت.

طلسم کرونیکا/Kronika’s Amulet

کریپت مورتال کمبت 11

موارد استفاده: یکی از سه آیتم اصلی برای باز کردن معمای Elder God در کندوی کیتین است. این کندو پس از عبور از درب اژدها در مسیر کوهستانی قرار دارد.

محل قرارگیری: می‌توانید این آیتم را در معبدی که در آن طرف مسیر کوهستانی و پس از آهنگری قرار دارد، بیابید. اولین آیتمی که پس از اهدای پول به معبد دریافت خواهید کرد، همین طلسم کرونیکا است، پس یادتان باشد که بیش از ۱,۰۰۰ کوین خرج نکنید.

طلسم شینوک/ Shinnok’s Amulet

موارد استفاده: یکی از سه آیتم اصلی برای باز کردن معمای Elder God در کندوی کیتین است. این کندو پس از عبور از درب اژدها در مسیر کوهستانی قرار دارد.

محل قرارگیری: برخلاف سایر آیتم‌های کلیدی، طلسم شینوک با استفاده از سه ماده خاص ساخته می‌شود. با اینکه می‌توانید دستورالعمل ساخت آن را درون صندوقچه بیابید، اما مهم نیست، زیرا در صورتی که از مواد تشکیل ‌دهنده آن آگاه باشید، به دستورالعمل نیازی نخواهید داشت. اولین ماده قلب شیطان جادویی است. دومین ماده سنگ جادویی ارواح به دام افتاده است که فقط با بازکردن درب سردابه ارواح که در جنگلهای مرده قرار دارد پیدا می‌شود. یادتان باشد که برای باز کردن آن به ۱۰,۰۰۰ جواهر Soul Fragments نیاز دارید.

سرانجام آخرین ماده چشم جادویی اژدها است که برای یافتن آن باید عنکبوت‌های کندوی کیتین در لانه گورو را بکشید. یادتان باشد که باید از سالن غذاخوری بگذرید و از طریق سالن شکنجه که توسط کلید اسکلتی باز می‌شود به آنجا برسید. توجه داشته باشید که هزینه این آیتم ۶۰,۰۰۰ کوین و ۱,۵۰۰ عدد جواهر Soul Fragments است.

طلسم ستریون/Cetrion’s Amulet

موارد استفاده: یکی از سه آیتم اصلی برای باز کردن معمای Elder God در کندوی کیتین است. این کندو پس از عبور از درب اژدها در مسیر کوهستانی قرار دارد.

محل قرارگیری: همانطور که از نامش مشخص است، این آیتم اصلی به ستریون ربط دارد. به نظر می‌رسد که تنها راه دستیابی به این آیتم این است که سر ستریون را روی خنجرهای موجود درون معبد جنگجویان قرار دهید. بدین ترتیب می‌توانید صندوقچه‌ای را باز کنید که این آیتم کلیدی درون آن قرار دارد. برای اینکار باید ۵۰ فیتالیتی روی ستریون انجام دهید که در هر یک از برج‌های زمانی یا برج‌های کلاسیک قابل اجرا است. ما توصیه می‌کنیم که تا زمان ورود کرونیکا از برج بازمانده خارج شوید، تا بتوانید در مرحله اول یک فیتالیتی اجرا نمایید. سپس دوبار وارد برج شوید و در آنجا هر چندبار که دلتان خواست با اون مقابله کنید.

 

منبع: IGN

کوروش نیک منش
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − چهار =