راهنمای قدم به قدم بازی Fallout 4 پارت ۱۰

راهنمای قدم به قدم بازی Fallout 4 پارت 10

در راهنمای قدم به قدم بازی Fallout 4 پارت ۱۰ شرح میدهیم که: ۱۰- Rockville Slugger
اگر از طرفداران سلاح‌ های سرد هستید که در عین حال می‌توانند دشمنان را به معنای واقعی تکه تکه کنند، Rockville Slugger مختص شما است! این چوب بیس بال شخصی‌ سازی شده را که در قسمت انتهایی با تعدادی میخ ترکیب شده است، می‌توانید از مغازه تجهیزات بیسبال شخصیت مو در Diamond City خریداری کنید.

راهنمای قدم به قدم بازی Fallout 4 پارت 10
راهنمای قدم به قدم بازی Fallout 4 پارت ۱۰

در راهنمای قدم به قدم بازی Fallout 4 پارت ۱۰ شرح میدهیم که: ۱۰- Rockville Slugger
اگر از طرفداران سلاح‌ های سرد هستید که در عین حال می‌توانند دشمنان را به معنای واقعی تکه تکه کنند، Rockville Slugger مختص شما است! این چوب بیس بال شخصی‌ سازی شده را که در قسمت انتهایی با تعدادی میخ ترکیب شده است، می‌توانید از مغازه تجهیزات بیسبال شخصیت مو در Diamond City خریداری کنید. قدرت این سلاح ۵۲ واحد است که البته میزان مصرف AP آن هم ۴۰ درصد کمتر از سایر سلاح‌ های سرد است و به همین دلیل هم می‌توان با سرعت بالا از آن استفاده کرد. بعلاوه اگر تمایلی به استفاده از این سلاح ندارید، آن را به شخصیت همراه Strong بدهید تا یک سلاح سرد عالی داشته باشد.

۱۱- Pickman’s Blade
Pickman’s Blade یک سلاح به ظاهر ساده است که بر خلاف ظاهر فریبنده‌ اش، در نبرد‌های تن ‌به‌ تن بسیار مرگبار است. چرا که علاوه بر میزان آسیب‌ رسانی پایه ۳۷، باعث خونریزی دشمنان هم می‌شود و ۲۵ واحد آسیب هم از این طریق وارد می‌کند. در نتیجه پس از چند ثانیه ضربه زدن به دشمن مشاهده خواهید کرد که از سرتاسر بدن وی خون جاری شده است. برای بدست آوردن این سلاح باید رابطه خوبی با Hancock، شهردار شهر Goodneighbour و یکی از شخصیت‌ های همراه بازی داشته باشید. وی پس از مدتی مرحله Pickman’s Gallery را به شما خواهد داد که در پایان آن شخصیت Pickman را ملاقات خواهید کرد و دوباره پس از انجام دادن یک مأموریت برای این شخص، می‌توانید این خنجر بسیار سریع را پشت یکی از تابلو‌های نقاشی Pickman پیدا کنید.

۱۲- General Chaos’s Revenge
شماره ۱۲ لیست سلاح‌ های استثنایی Fallout 4 جایگاه یکی از بهترین سلاح‌ های سرد کل بازی ایکس باکس است که برای خریدش باید مقداری پول خرج کنید. میزان آسیب‌ رسانی پایه این سلاح ۷۰ است که رقم بسیار بالایی است و می‌توان برای کشتن دشمنان خیلی قوی هم روی آن حساب کرد. بعلاوه این شمشیر ۵۰ درصد آسیب بیشتری هم به ربات‌ ها وارد می‌کند و از این حیث برای مبارزه با Synth ها یک سلاح کاربردی است. (البته اگر بتوانید به Synth ها نزدیک شوید.) برای خریدن آن باید به قسمت جنوبی موزه آزادی (همان موزه‌ ای که اولین بار گروه Minutemen را آنجا ملاقات می‌کنید) بروید و از شخصیت Tredy که در مکانی به نام Drumlin Diner مغازه دارد، با پرداخت فقط ۲ هزار Cap این شمشیر را خریداری کنید. قیمت پایین این شمشیر به این دلیل است که Tredy اجناسش را حراج کرده است.

۱۳- Partystarter
یک راکت‌ لانچر دیگر که البته از راکت‌ های معمولی به جای راکت‌ های اتمی استفاده می‌کند و به همین دلیل هم قدرت کمتری در مقایسه با Big Boy دارد. میزان آسیب‌ رسانی پایه این اسلحه ۱۵۰ واحد و البته ۵۰ درصد آسیب بیشتری به دشمنان انسانی وارد می‌کند. ولی پیش از خرید این سلاح به قیمت ۱۲ هزار و ۵۰۰ Cap، در نظر داشته باشید که کمتر دشمن انسانی نیاز به چنین قدرت بالای سلاح دارد و بهتر است پول را در جای دیگری خرج کنید. ولی اگر می‌خواهید یک سلاح بسیار کاربردی در برابر دشمنان بسیار قوی انسانی داشته باشید،‌ با مراجعه به KL-E-O در منطقه Good Neighbour اسلحه Partystarter را به قیمت مذکور خریداری کنید.

۱۴- Deliverer
Deliverer با ظاهر کلاسیک ‌اش بهترین سلاح برای مصرف کردن مهمات ۱۰ میلی‌ متری شما است. این مساله زمانی بیشتر به چشم می‌ آید که مؤلفه Agility یا همان چالاکی شما بیشتر باشد و از AP های بیشتری برای استفاده در سیستم V.A.T.S بهره ببرید. با استفاده از این سلاح میزان مصرف AP شما ۲۵ درصد کاهش پیدا می‌کند و به‌ علاوه شانس بیشتری برای هدف قرار دادن قسمت‌ های مختلف بدن دشمنان در سیستم V.A.T.S خواهید داشت و تمام این عوامل دست به دست هم می‌دهند تا Deliverer یک سلاح مرگبار برای استفاده در این سیستم باشد. لازمه به‌ دست آوردن این سلاح پیوستن به انجمن Railroad با تمام کردن ماموریت‌ های Road to Freedom و سپس Tradecraft است.

۱۵- Cryolator
این سلاح را در همان ابتدای بازی و زمانی که در پناهگاه ۱۱۱ هستید خواهید دید که البته هنوز توانایی باز‌کردن قفل قفسه نگه دارنده آن را ندارید. این سلاح در اصل قدرت ضربه‌ زنی خیلی زیادی ندارد و جذابیت آن بیشتر برای منجمد کردن دشمنان است که برای مدتی امکان حرکت را از آنها می‌گیرد و می‌توانید به استفاده از سلاح‌ های دیگر آسیب زیادی به آنها وارد کنید. البته در نظر داشته باشید که Cryolator توانایی منجمد کردن تمام دشمنان را ندارد و برخی یا خیلی دیر منجمد می‌شوند، یا اینکه اصلاً منجمد نمی‌شوند و فقط گلوله‌ های با‌ ارزش این سلاح را هدر می‌دهید. برای بدست آوردن آن یا باید پس از فعال کردن سطح ۳ Perk به پایگاه ۱۱۱ برگردید یا اینکه پس از آشنایی به Dogmeat به این قسمت برگردید و از گزینه Fetch وی برای پیدا کردن این سلاح استفاده کنید.

۱۶- Survivor’s Special
Survivor’s Special قدرت خیلی بالایی ندارد و فقط ۳۱ واحد ضربه به دشمن وارد می‌کند. ولی هرچه میزان سلامتی شما پایین‌تر باشد، میزان آسیب این سلاح هم بیشتر خواهد شد! به همین دلیل فقط مواقعی استفاده از آن معقول است که سطح سلامتی پایینی دارید و آیتم دارویی هم همراهتان ندارید. در غیر این صورت این سلاح بیشتر به درد همراهانتان می‌خورد و کاربرد آنچنانی ندارید. این اسلحه مربوط به شخصیت براندیس است که از گروه Brotherhood of the Steel جدا شده است. حال یا باید وی را در متطقه Recon Bunker Theta پیدا کنید و با متقاعد کردنش به بازگشت یا از طریق زور (کشتن یا جیب‌بُری کردن) این سلاح را تصاحب کنید.

۱۷- Alien Blaster Pistol
کُلت Alien Blaster یکی از قدرتمند‌ ترین سلاح‌ های بازی است که می‌ توان خیلی هم راحت آن را پیدا کرد. این اسلحه مورد خاص قابل ذکری ندارد و عمده شهرت آن به دلیل ظاهر فضایی و میزان آسیب‌ رسانی ۶۳ واحدی‌ اش است. البته در نظر داشته باشید که این اسلحه از مهمات غیر‌معمول AB Rounds استفاده می‌کند که تقریباً نایاب هستند و به همین دلیل می‌توان با شخصی ‌سازی آن، از فشنگ‌ های Fusion Cell به عنوان مهمات استفاده کرد. برای پیدا کردن این اسلحه به غار نزدیک منطقه Oberland Station بروید و پس از کشتن چند دشمن این سلاح را تصاحب کنید.

۱۸- Spray N’Pray
اگر سری بازی‌ های مافیا را بازی کرده باشید، با مسلسل‌ های مخصوص دار و دسته مافیا آشنا هستید. در Fallout 4 هم سلاح این‌ چنینی وجود دارد که از قضا یکی از بهترین مسلسل‌ های بازی هم هست و اگر از دوستداران خشاب خالی کردن هستید، بهترین گزینه ممکن برای شما است. به‌ علاوه فشنگ‌ های این اسلحه پس از برخورد با دشمنان منفجر می‌شوند و به آنها و هرچیزی که در اطرافشان باشد، ۱۵ واحد آسیب انفجاری وارد می‌کنند. یعنی حتی اگر دشمنی پشت یک دیوار سنگر گرفته باشد، با هدف قرار دادن دیوار می‌توان به وی ضربه زد و این یکی از بهترین ویژگی‌ های این اسلحه است. برای خرید Spray N’Pray باید Cricket، فروشنده دوره‌ گرد، را پیدا کنید که معمولاً در حوالی یکی از سه منطقه پناهگاه ۸۱، Warwick Homestead یا Diamond City است.

۱۹- Tinker Tom Special
یک اسلحه اسنایپر زیبا، کلاسیک و در عین حال کشنده که بهترین سلاح ممکن برای طرفداران مخفی‌ کاری است. با استفاده از این اسلحه می‌توانید از فاصله دور در مکانی امن کمین کرده و دشمنان را به راحتی، بدون این‌که متوجه حضور‌تان شوند، از بین ببرید. به‌ علاوه این اسلحه یک ویژگی خاص دارد و زمانی که هنوز دشمنان متوجه حضور‌تان نشده باشند، با مصرف مقدار کمی AP بیش‌تر، دقت هدف‌ گیری در سیستم V.A.T.S را افزایش می‌دهد. اگر دوست دارید به یک قاتل مرموز تبدیل شوید، Tinker Tom Special را از مغازه Tinkertom در مخفی ‌گاه گروه Railroad خریداری کنید.
Power Armor، زره مخصوص سربازان آمریکایی پیش از انفجار عظیم اتمی بود که پس از رخ دادن این اتفاق، در قسمت‌ های مختلف دنیای ویران‌ شده Fallout 4 مدل‌های مختلفی از آن به جا مانده‌اند. پس از انفجار اتمی، فقط گروه‌های محدودی که به تکنولوژی‌ های پیش از جنگ دسترسی داشتند، توانایی استفاده صحیح از این زره را دارا هستند که از میان آنها می‌توان به انجمن Brotherhood of Steel و گروه Enclave اشاره کرد.
که دسته دوم به دلیل دسترسی داشتن به تکنولوژی‌ های پیشرفته، قادر به ساخت مدل‌ های جدید Power Armor هم هست. در Fallout 4 و بر‌خلاف نسخه‌ های قبلی، از همان ابتدایی ‌ترین دقایق بازی پلی استیشن ۴ توانایی استفاده از Power Armor را دارید و می‌توانید به شرط داشتن Fusion Core، که به عنوان باطری این زره استفاده می‌شود، از قدرت دفاعی بالای این وسیله استفاده کنید. بعلاوه Power Armor تنوع بسیار بالایی هم دارند که این تنوع هم در شکل ظاهری آنها و هم در مشخصات دفاعی‌ شان مشهود است.

map
شاهد نقاطی با رنگ‌ های قرمز، زرد و سبز در نقشه هستیم. نقطه‌ های قرمز رنگ مربوط به Power Armor هستند که در فضای بیرون دیده می‌شوند. نقاط زرد رنگ مربوط به Power Armor هستند که در یک مکان سر‌بسته و به اصطلاح بازی‌ های نقش‌ آفرینی، در داخل یک سیاه چال هستند که باید پس از کشتن دشمنان آنها را تصاحب کنید و در نقاطی که با رنگ بنفش مشخص شده‌اند، می‌توانید از فروشنده‌ ها Power Armor را خریداری کنید.
بعلاوه شاهد دو نقطه بنفش و آبی هم هستیم که در این قسمت‌ ها، شانس پیدا کردن دو Power Armor مخصوص T51 و X-01 را خواهید داشت. در حین گردش در دنیای بازی Fallout 4، هر از گاهی با دشمنانی قوی‌تر مواجه خواهید شد که پیشوند افسانه‌ای یا Legendary را می‌توان در کنار نام آنها دید. پس از کشتن این نوع دشمنان، اولاً امتیاز XP بیشتری نسبت به دشمنان معمولی دریافت خواهید کرد.
و ثانیاً با گشتن بین فهرست آیتم‌ های آنها، سلاح‌ هایی پیدا خواهید کرد که اصطلاحاً افسانه‌ ای نامیده می‌شوند و به دلیل ترکیب شدن با Perk های مختلف، ویژگی‌ های متفاوتی نسبت به نوع معمولی آن سلاح‌ ها دارند. راه شناسایی این سلاح‌ها هم وجود پیشوند‌هایی مثل Assassin’s یا Hunter’s یا Furious پیش از اسم آنها است که هر یک از این پیشوند‌ها که همان نام Perk ها هستند، ویژگی خاص و متفاوتی به سلاح می‌بخشد.

راهنمای قدم به قدم بازی Fallout 4 پارت 10
راهنمای قدم به قدم بازی Fallout 4 پارت ۱۰

با ادامه مقاله راهنمای قدم به قدم بازی Fallout 4 پارت ۱۰ همراه باشید

  1. Perk Assassin’s: این نوع سلاح ۵۰ درصد آسیب بیشتری به دشمنان انسانی وارد می‌کند.
  2. Perk Automatic: هر سلاحی را به یک اسلحه اتوماتیک با قابلیت شلیک پشت سر هم گلوله‌ ها تبدیل می‌کند.
  3. Perk Berserker’s: هر چه مقاومت شما در برابر آسیب‌ ها (Damage Resistance) پایین‌ تر باشد، میزان آسیب سلاح بیشتر خواهد بود.
  4. Perk Bloodied: هر چه میزان سلامتی شما پایین‌ تر باشد، میزان آسیبی که سلاح وارد می‌کند بیشتر خواهد بود.
  5. Perk Cavalier’s: با استفاده از این نوع سلاح‌ ها در حین دویدن یا دفاع کردن ۱۵ درصد آسیب کمتری دریافت خواهید کرد.
  6. Perk Crippling: سلاح‌ هایی با این Perk ۵۰ درصد آسیب بیشتری به اعضای مختلف بدن وارد می‌کنند.
  7. Perk Enraging: وارد کردن ضربه Critical با این سلاح‌ ها باعث دیوانه ‌شدن دشمنان می‌شود!
  8. Perk Explosive: این نوع سلاح‌ ها گلوله‌های انفجاری به سمت دشمن شلیک می‌کنند که پس از منفجر شدن به تمام موجودات اطراف محل انفجار، ۱۵ واحد آسیب وارد می‌کند. سلاح‌ هایی با این Perk ۵۰ درصد آسیب بیشتر به حشراتی مثل Mirelurk و Redroachها وارد می‌کنند.
  9. Perk Freezing: این Perk باعث می‌شود تا وارد کردن ضربه Critical با سلاح منجر به منجمد شدن دشمن شود و به‌ علاوه ۱۰ واحد آسیب Cryo هم به وی وارد می‌کند.
  10. Perk Furious: این Perk مختص سلاح‌ های سردی مثل باتوم است و هر‌چه تعداد ضربه‌ ای که به دشمن وارد می‌کنید بیشتر شود، میزان آسیب‌ هم بیشتر خواهد بود.
  11. Perk Ghouls Slayer’s: با سلاح‌ هایی که این Perk را دارند، میزان آسیبی که به غول‌ ها وارد می‌کنید ۵۰ درصد بیشتر خواهد بود.
  12. Perk Hunter’s: با سلاح‌ هایی که این Perk را دارند ۵۰ درصد آسیب بیشتری به حیوانات وارد خواهید کرد.
  13. Perk Incendiary: سلاح‌ هایی با این Perk باعث سوختن دشمنان در آتش می‌شوند و ۱۵ واحد آسیب بیشتر به آنها وارد می‌کنند.
  14. Perk Instigating: اگر میزان سلامتی دشمن کامل باشد، سلاح‌هایی با این Perk آسیبی دو‌برابری به وی وارد خواهند کرد.
  15. Perk Irradiated: سلاح‌ هایی با این Perk ۵۰ واحد آسیب رادیواکتیویته به دشمن وارد می‌کنند.
  16. Perk Junkie’s: هرچه میزان اعتیاد شما به مواد اعتیاد‌آور Chem بیشتر باشد، میزان آسیبی که سلاح‌ هایی با این Perk وارد می‌کنند هم بیشتر خواهد بود.
  17. Perk Kneecapper: سلاح‌ هایی با این Perk ۲۰ درصد شانس بیشتری برای فلج‌ کردن پای دشمنان دارند.
  18. Perk Lucky Weapon: با استفاده از این سلاح‌ ها نوار Critical Hit به میزان ۱۵ درصد سریع‌ تر شارژ می‌شود و بعلاوه میزان آسیب Critical Hitها هم دو‌برابر می‌شود.
  19. Perk Medic: این نوع سلاح‌ های افسانه‌ای به جای آسیب وارد کردن به هدف، سلامتی وی را افزایش می‌دهند! (می‌توانید روی همراهانتان از آن استفاده کنید)
  20. Perk Mutant Slayer: با این سلاح‌ها ۵۰ درصد آسیب بیشتری به سوپر میوتانت‌ ها وارد خواهید کرد.
  21. Perk Nimble: این Perk باعث می‌شود تا در زمان هدف‌ گیری با سلاح، سرعت حرکت شما ۷۵ درصد سریع‌تر باشد.
  22. Perk Never Ending: سلاح‌ هایی با این نوع Perk خشاب نامحدود دارند و نیازی به بارگذاری آنها نیست.
  23. Perk Nocturnal: سلاح‌ هایی با این Perk میزان آسیب کمتری در طی روز وارد می‌کنند. ولی میزان آسیب آنها در شب بسیار بیشتر می‌شود.
  24. Perk Penetrating: گلوله سلاح‌ هایی که این Perk را دارند، به میزان ۳۰ درصد بیشتر در زره دشمن نفوذ می‌کند. (یعنی زره دشمن ۳۰ درصد ضعیف‌ تر می‌شود)
  25. Perk Plasma Infused: سلاح‌ هایی با این Perk ۱۰ واحد آسیب از نوع انرژی به دشمن واحد می‌کنند و شانس بیشتری برای تبدیل کردن دشمن به خاکستر دارند.
  26. Perk Poisoner’s: گلوله این نوع سلاح‌ ها دشمن را به مدت ۱۰ ثانیه مسموم می‌کند که باعث می‌شود وی نتواند آسیبی به شما وارد کند.
  27. Perk Powerful: با این نوع سلاح‌ ها میزان آسیب‌ رسانی پایه سلاح ۲۵ درصد بیشتری می‌شود.
  28. Perk Quickdraw: این Perk باعث می‌شود که سلاح‌ ها به میزان ۲۵ درصد AP کمتری مصرف کنند که همین امر آنها را به یک انتخاب عالی در سیستم V.A.T.S تبدیل می‌کند.
  29. Perk Relentless: با هر ضربه Critical موفق، نوار AP شما بلافاصله پُر می‌شود.
  30. Perk Sentinel’s: با استفاده از این Perk اگر بدون حرکت و ثابت باشید، به میزان ۱۵ درصد آسیب کمتری دریافت خواهید کرد.
  31. Perk Staggering: سلاح‌ هایی با این Perk شانس بیشتری برای قطع عضو دشمنان دارند. تأثیر این Perk در سلاح‌ های سرد بیشتر است.
  32. Perk Stalker’s: با استفاده از این Perk زمانی که در حال مخفی‌ کاری باشید و هنوز دشمنان شما را رصد نکرده باشند، دقت هدف‌گیری‌ ها در سیستم V.A.T.S بسیار بیشتر خواهد بود.
  33. Perk Troubleshooter’s: سلاح‌ هایی با این Perk ۵۰ درصد آسیب بیشتری به روبات‌ ها وارد می‌کنند.
  34. Perk Two Shots: این Perk باعث می‌شود که سلاح‌ ها دو گلوله را به شکل همزمان شلیک کنند.
  35. Perk V.A.T.S Enhanced 1: این Perk دقت هدف‌ گیری را در سیستم V.A.T.S افزایش می‌دهد و همچنین مصرف AP را ۲۵ درصد کاهش می‌دهد.
  36. Perk V.A.T.S Enhanced 2: این Perk هم باعث می‌شود که در حالت V.A.T.S مصرف AP به میزان ۴۰ درصد کمتر باشد.
  37. Perk Violent: این Perk به ازای Recoil بیشتر اسلحه، ۲۵ درصد آسیب بیشتری در Critical Hitها وارد می‌کند.
  38. Perk Wounding: شلیک با سلاح‌ هایی که این Perk را دارند، باعث خونریزی دشمنان می‌شود و ۲۵ واحد آسیب بیشتری به آنها وارد می‌کند.
راهنمای قدم به قدم بازی Fallout 4 پارت 10
راهنمای قدم به قدم بازی Fallout 4 پارت ۱۰

این بود مقاله راهنمای قدم به قدم بازی Fallout 4 پارت ۱۰ امیدواریم که لذت برده باشید

  مانی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 13 =