راهنمای قدم به قدم بازی Metro Exodus (قسمت اول)

بازی Metro Exodus

به نظر می رسد که آنا در بازی Metro Exodus ناپدید شده است. در این بخش خواهیم گفت که چگونه او را پیدا کنید و به زیرزمینی بروید که وی در آنجا گیر افتاده است و در آنجا در را باز کنید و با خیال راحت فرار کنید.

بازی Metro Exodus
بازی Metro Exodus

راهنمای قدم به قدم بازی Metro Exodus (قسمت اول)

راهنمای کامل بازی Metro Exodus که در تمامی مراحل بازی به داد شما خواهد رسید. در این راهنما قرار است نکاتی پیرامون مبارزه با دشمنان، آشنایی با کاراکترها و اسلحه های بازی به شما عرضه شود. نحوه ی بازی شما بر داستان بازی اثر می گذارد، پس اگر این مسئله برای شما ارزش دارد حواستان را جمع کنید.

  1. مقدمه

در این بخش، بازی Metro Exodus با حضور شخصیت آرتیوم در تونل آغاز می شود. این بخش مقدمه ی داستان سفر آرتیوم است.

  1. مسکو

اولین لحاظ کندوکاو آرتیوم در Metro Exodus از این قسمت شروع می شود. در این بخش به چندین نکته اساسی در مورد کنترل شخصیت، برداشتن آیتم های کلیدی و مبارزه با اولین دشمنان اشاره می کنیم.

زیر زمین

پس از باز کردن دریچه از نردبان یخ زده پایین بروید.

به محض اینکه به پایین نردبان رسیدید، با انبوهی از آوار و نخاله مواجه خواهید شد. به سمت نوری که از سمت راست سقف می تابد بروید. چراغ قوه خود را با فشار دادن جهت سمت چپ روشن کنید. همچنین برای راهنمایی شما دستورالعملی روی صفحه نمایان می شود.

از اینجا به سمت چپ بچرخید و در را باز کنید.

نکته: در اینجا با چند تار عنکبوت مواجه می شوید. می توانید از فندک خود برای سوزاندن آنها استفاده کنید. تارها به شما آسیبی نمی زنند اما سرعت شما را پایین می آورند و اغلب چند عنکبوت روی آنها وجود داشته که چندش آور هستند. پس بهتر است از دست آنها خلاص شوید.

به جلو پیش بروید و به سمت چپ بپیچید. متوجه نور می شوید. به سمت آن حرکت کنید، و در سمت راست خود یک در باز را خواهید دید.

از این در به یک مسیر یخی وارد می شوید که در آن چند اسکلت قرار دارد.

در سمت چپ اسکلتی که قارچ نورانی را در دست دارد، چند گلوله خواهید یافت. آنها را بردارید.

به جلو پیش بروید و وارد قطار باری متروکه شوید. در قطار تنها می توانید در یک مسیر پیش بروید. فندک خود را همیشه آماده در دست داشته باشید تا تارها را با آن بسوزانید.

وقتی که از قطار پیاده شدید، مسیری را در سمت راست می بینید. وارد آن شوید و مجددا از فندک خود استفاده کنید.

مواجهه با اولین دشمن

مواظب باشید. در اینجا با یکی از دشمنان خود روبرو خواهید شد. اسمش نگهبان است. او از واگن آبی خود را به بیرون پرت می کند. این موجودات بد اخلاق و چهارپا بسیار شوم هستند اما با شلیک چند گلوله از پا در می آیند. اگر یکی از موجودات خودش را روی شما انداخت، باید به سرعت کلیدی که روی صفحه ظاهر می شوید را فشار دهید.

به سمت راست بپیچید و ریل را دنبال کنید. نگهبانان بیشتری ظاهر می شوند پس مواظب باشید. سرعت خود را کم کنید و مواظب محیط اطراف باشید. در اینجا با ۲ تا ۴ نگهبان مبارزه خواهید کرد. برای مخفی ماندن بهتر است چراغ قوه تان را خاموش نگه دارید.

به سمت راست بپیچید و روی میزی که کنار گنجه قرار دارد، چند گلوله شات گان و نوشته ای را کنار شمع روشن خواهید دید.  

از اینجا، به سمت واگنی پیش بروید که پوشیده از یخ است و نوری از زیر آن نمایان است.

زمانی که وارد واگن شدید، تنها می توانید به سمت راست حرکت کنید. به محض اینکه به انتهای واگن رسیدید، در سمت چپ خروج را مشاهده خواهید کرد.

وقتی که از قطار پیاده شدید، چندین نگهبانان به دنبال شما خواهند افتاد. سعی نکنید آنها را بکشید. این کار غیر ممکن است. در عوض، به سمت دری که روبروی شما قرار دارد بدوید. این در با یک نور گرم و ملایم مشخص شده است.

در این قسمت با تیم خود ملاقات خواهید کرد. اینها شخصیت هایی هستند که در حین داستان دوشادوش شما مبارزه می کنند.

بخش بیمارستان در مترو

پس از اینکه توسط تیمتان نجات پیدا کردید، در بیمارستان به هوش می آیید. به سمت چپ دکتری که کنار شما ایستاده است بروید و میزی را با یک شمع روشن روی آن می بینید. در اینجا نوشته ی دیگری را پیدا می کنید.

این مسیر را ادامه دهید و به افرادی بر می خورید که دارند در مورد مدت زمان زنده ماندن افراد در مترو بحث می کنند. در سمت چپ این مردان، یک مادر و کودک را مشاهده می کنید که روی یک تختخواب نشسته اند. آنها جملاتی به شما می گویند که البته برای ادامه ی بازی نیازی به آنها ندارید. صحبت کردن به این مکالمات باعث می شود که جهان بازی را بیشتر درک کنید و بفهمید که چرا در این جهان حضور دارید. اما گوش کردن به این صحبت ها اختیاری است.

برای ادامه ی بازی، به سمت دری که کنار مردان قرار دارد بروید.

مستقیم به سمت در پیش بروید. برای باز کردن در باید با جعبه ای که در سمت چپ قرار دارد کاری انجام دهید.

مجددا به گروه خود ملحق خواهید شد.

رفتن به دنبال آنا

در یک محیط باز و برفی به همراه آنا به جستجو بپردازید. در اینجا با چند دشمن دیگر روبرو خواهید شد و کار با ماسک خود را یاد می گیرید.

 آنا و جهت هایی که روی صفحه نمایان می شوند از شما می خواهند تا فیلتر خود را در آورید. هر زمان نیاز به افزودن فیلتر جدیدی باشد بازی به شما هشدار می دهد. بعدها در طول بازی باید این فیلترها را خودتان بسازید، اما الان با دنبال کردن جهت های پیشنهادی بازی می توانید بازی را ادامه دهید.

به دنبال آنا به پایین پله ها بروید و شکاف سیمانی تنگ و چند فضای کوچک دیگر عبور کنید. هیچ دشمن یا آیتم اضافه ای در اینجا وجود ندارد، پس فقط به دنبال آنا بروید.

وقتی به اتاقی رسیدید که یک مانکن در انجا قرار دارد، مواظب باشید. چند نگهبان ظاهر خواهند شد.

اولین نگهبان از شیشه ای که کنار مانکن قرار دارد ظاهر می شود. با او شلیک کنید. در مجموع در این بخش به همراه آنا ۴ نگهبان را خواهید کشت. به نگهبانی که از همه به شما نزدیکتر است شلیک کنید و از دور بقیه را هدف بگیرید.

آنا خودش از پس کار بر می آید و قطعا چندین نگهبان را خواهد کشت. بهتر است که در تیم حضوری فعال داشته باشید اما خود آنا واقعا یک تنه همه را حریف است.

همینطور دنبال آنا بروید و از دریچه ای عبور خواهید کرد که به پلکان منتهی می شود.

قبل از ادامه ی کار به همراه آنا، محیط دور و بر خود را جستجو کنید. در سمت چپ در و گذرگاه، با فضایی با چندین قفسه کتاب بر می خورید. در کف اتاق یه کوله پشتی با چندین گلوله قرار دارد.

به همراه آنا به سمت پایین پلکان پیش بروید و از قطار متروکه عبور کنید. دو نفرتان به فضایی باز خواهید رسید. پس از طی چند قدم، چندین نگهبان ظاهر می شوند. با آنها مبارزه نکنید. به حرف آنا گوش کنید و دولاشدن پشت قطاری که مقابل آنا قرار دارد از خود محافظت کنید.

به همراه آنا بروید. او به شما کمک می کند تا بالا روید. یادتان باشد که هوا برفی است و باید ماسکتان را هر از چندگاهی تمیز کنید.

تیم شما از راه می رسد و وارد ماشین خواهید شد.

پیدا کردن آنا

به نظر می رسد که آنا در بازی Metro Exodus ناپدید شده است. در این بخش خواهیم گفت که چگونه او را پیدا کنید و به زیرزمینی بروید که وی در آنجا گیر افتاده است و در آنجا در را باز کنید و با خیال راحت فرار کنید.

از اتاق بیرون بروید و با زیپ لاین به سمت بند بروید.

موقعیت آنا روی نقشه مشخص شده است، اما در نزدیکی آن محل خانه ی دیگری قرار گرفته است. وارد خانه شوید تا علامت آن روی نقشه ظاهر شود. همچنین در اینجا چندین ماده خام وجود دارد.

ممکن است در مسیر خود با یک در بسته مواجه شوید. برای عبور از در از تپه ای که بالای در بسته قرار دارد بالا بروید. از آنجا می توانید خود را به پایین پرت کرده و آنا را پیدا کنید.

اکنون که وارد شدید باید کاری کنید که در باز شود. دری که سمت چپ شما قرار دارد بسته است بنابراین تنها راه راهرویی است که در سمت راست قرار قرار دارد.

تارها را بسوزانید و فانوس ها را روشن کنید. در این بخش چند حیوان انسان نما وجود دارد، اما باید بدانید که بر خلاف دشمنان انسان، نمی توانید از دست این موجودات پنهان شوید.

می توانید با شلیک به قفل دری که سمت راست قرار دارد، آن را باز کنید و چند آیتم از قبیل چندین تفنگ و گلوله، یک نوشته، چند ماده شیمیایی و چند ابزار بدست آورید.

به سمت در بازی که در مقابل در بسته شده قرار دارد بروید.

مسیر را دنبال کنید تا به شکافی لابه لای آجرها بر بخورید. از بین آن رد شوید. مطمئن شوید که تمام قارچهای نورانی را جمع آورید کنید (به عنوان مواد شیمیایی به درد خواهند خورد).

در بخش بعدی بازی Metro Exodus چند حیوان انسان نما را خواهید دید. آنها را بکشید. با رفتن به سمت راهرو، حداقل سه تن از این موجودات را مشاهده خواهید کرد. مواظب باشید.

فانوس را روشن کنید و چند آیتم کنار آن را بردارید.

در اینجا به چپ بپیچید و سراغ جعبه برق بروید. آن را فعال کنید تا چراغ ها روشن شوند.

از اینجا به سمت راست بروید تا با دیواری با نوشته BbIX0A  و فلشی به سمت چپ مواجه شوید (به سمت چپ بپیچید چون هیچ راه دیگری وجود ندارد).

از روزنه ای که در دیوار آجری درست شده است عبور کنید.

در اینجا اندکی به سمت چپ بپیچید و درگاهی را مشاهده خواهید کرد.

از سمت درگاه به چپ بپیچید و با یک در بسته مواجه خواهید شد. چرخاندن این چرخ غیر ممکن است.

نگران نباشید! از آنجا به راست بپیچید و چرخ دیگری را مشاهده خواهید کرد. خوشبختانه آن می چرخد.

مژده! در بازی Metro Exodus دری که قبلا بسته بود الان باز شده است. به سمت آن پیش بروید و به راست بپیچید تا مجددا با آنا و چند نفر دیگر از اعضای تیمتان ملاقات کنید.   

فرار به همراه آنا

اکنون که آنا را پیدا کردید باید از این مخمصه فرار کنید. آنا به دنبال شما می آید تا به در خروجی که یرماک در مورد آن به شما گفته است، برسید. در این بخش باید با حداقل منابع ممکن سعی کنید تا کسی شما را پیدا نکند.

از پله ها پایین بروید.

اگر به سمت چپ بپیچید متوجه راه پله خواهید شد. کار اول شما این است که از آن پله کان بالا بروید. پس از آن با دشمنی مواجه خواهید شد که روی پله ها در فضایی کوچک در سمت چپ قرار گرفته است. در ادامه به نکاتی در مورد مخفی ماندن در بازی خواهیم پرداخت.

وقتی که از پله ها پایین می روید، آنا شما را ترک می کند. به چپ بپیچید و پشت چرخ یا صندوق قایم شوید. همیشه در حالت دولا باشید.

به راه خود ادامه دهید و به سمت راست بپیچید و انقدر پیش بروید تا ادامه ی مسیر ممکن نباشد. صبر کنید و مطمئن شوید که جای امنی قرار دارید. چراغ روی ساعتتان باید خاموش باشد. صبر کنید تا دو سرباز از کنار شما عبور کنند.

پس از اینکه آنها رفتند، به سمت راه پله پیش بروید. نگهبانی را در چند قدمی خود می بینید اما تا زمانی که چراغ قوه خود را در بازی Metro Exodus روشن نکند، شما را نمی بیند.

از پله ها بالا بروید و به بالای سر دشمنی که سمت چپ قرار دارد برسید. به او ضربه بزنید یا او را بکشید، هر دو کار خوب است. لامپ را خاموش کنید.

بدن او را بگردید. چند قوطی، یک تفنگ و چند گلوله پیدا خواهید کرد.

با ترک محل و پیچیدن به چپ به آتش می رسید.

آتش را خاموش کنید، به خاطر حجم آتش ممکن است خاموش کردنش چند ثانیه طول بکشد. صبر کنید تا آتش کامل خاموش شود و بعد پیش روید. دو نگهبان را پیش روی خود خواهید دید. پشت آنها حرکت کنید و به هر دو ضربه بزنید. اما صبر کنید تا یکی از آنها به منتهی الیه سمت چپ بیاید.

قبل از آنکه نگهبان دوم برگردد او را از پا در بیاورید چرا که آن چند جعبه شما را تا ابد مخفی نگه نمی دارند.

به سمت نور سبز رنگ بدوید. در را باز کنید و وارد شوید.

در روبروی خود آتشی را می بینید که در کوره ای کوچک روشن شده است. آن را خاموش کنید.

به سمت چپ بپیچید و فانوس کوچک را خاموش کنید. مطمئن شوید که چاقوهای پرتاب شونده کنار فانوس را برداشته باشید.

به سمت در سمت راست بروید.

وارد اتاقی پر از نگهبان خواهید شد. دولا شوید تا پنهان بمانید.

بازی Metro Exodus
بازی Metro Exodus

به سمت راست بپیچید و کمی راه بروید. نگهبانی را خواهید دید که کنار یک فانوس قرار گرفته است. به سمت او بروید اما از سمت چپ حرکت کنید.

به یک نردبان می رسید، از آن پایین بروید. زمانی که پایین رفتید، به راست بپیچید و آتش درون سطل آشغال را خاموش کنید. تا حد امکان از نظر پنهان بمانید، در آنجا چند سرباز مشغول نگهبانی هستند.

به سمت راست پیش بروید و در آنجا نگهبانی را خواهید دید که چراغ قوه ای در دست دارد. زمانی که برگشت او را نقش زمین کنید.

به سمت دیگر این محوطه بروید و مابقی نگهبانان را بیهوش کنید. پس از آن به سمت نردبانی که با آن به اینجا آمدید بروید و می بینید که خبری از نگهبانان کنار فانوس نیست.

از درون صندوق قرمز مهمات را بردارید و فانوس را خاموش کنید.

به سمت فانوس دیگر حرکت کنید و آن را خاموش نمایید.

شما در مقابل خود نور سفیدی را می بینید که روی یک جعبه فلزی روشن شده است. به صورت دولا به سمت جعبه فلزی بروید و به آرامی به سمت آتش حرکت کنید.

مراقب باشید چرا که نگهبان مرتبا حرکت می کند. او تا یک زمان طولانی ثابت ایستاده و به شما پشت نمی کند، بنابراین هشیار باشید تا به محض برگشتن به سمت او بدوید. اگر می خواهید حواسش را پرت کنید، یک قوطی یا چاقو به سمت یرماک پرتاب کنید. چاقو خیلی خوب عمل می کند چرا که می شود آن را هدف گرفت. نگران نباشید آسیبی به یرماک وارد نمی شود. در این بازی امکان آسیب رساندن به دوستان گنجانده نشده است.

اکنون یرماک آزاد می شود. آنا از راه می رسد و یرماک برای شما و آنا دست تکان می دهد و شما از پله بالا می روید.

به سمت جلو پیش بروید. هر دشمنی که بر سر راه خود می بینید را باید بکشید و خوشبختانه آنا کنار شماست. حداکثر تلاش خود را بکنید. آنا هم دشمنان را از پای در می آورد.

تا حد امکان از نظر ها پنهان شوید. صبور باشید و خیلی شلیک نکنید. در برخی مواقع نمی توان از پشت مخفیگاه به دشمنان اسیب رساند، پس باید در شلیک های خود به شدت هوشمندانه عمل کنید. وقتی که همه را از پا در آوردید، بدن آنها را برای پیدا کردن غنیمت بگردید.

در اتاق کنترل، و زمانی که تمام آیتم های موجود در محوطه را برداشتید، برق را وصل کنید. هشیار باشید و دشمنانی که مقابل پنل شیشه ای هستند را هدف قرار دهید.

به همراه آنا با دشمنان مبارزه کنید، بهترین مکان برای داشتن پوشش زیر جعبه برق است. دزدکی نگاه کنید و شلیک کنید تا وارد مرحله بعد شوید.

پس از اینکه اکثر دشمنان از پا در امدند، انفجاری باعث می شود که شما و آنا به پایین پرت شوید. وقتی که بلند شدید، دنبال آنا به سمت راست بروید و تمام دشمنان سر راهتان را از پا دراورید.

دشمنانی که روی قطار هستند را نابود کنید.

وقتی که آنها را کشتید، چرخ را به همراه آنا بچرخانید و فیلم را مشاهده کنید.

توقف قطار

در این بخش آرتیوم باید قطار را متوقف کند، یعنی دزدکی وارد شود، مواد منفجره را کار بگذارد و خارج شود. در اینجا چند مهارت در بازی Metro Exodus برای پنهان ماندن و مبارزه با دشمنان در اختیار شما قرار می گیرد.

همانطور که در تصویر می بینید، باید چند ثانیه صبر کنید و ماسک گاز خود را تعمیر نمایید. مهمات روی میز را که کنار علامت مربع قرمز قرار دارند بردارید.

به سمت دریچه کنار میز بروید. این تنها راه برای ادامه ی بازی است. ممکن است برای حرکت در امتداد قطار از شما خواسته شود تا کلیدی را فشار دهید.

به حرکت خود به سمت ادامه دهید تا به یک در بزرگ برسید که سربازی در کنار آن قرار دارد. سرباز را بیهوش کنید و یا بکشید. منظور از کشتن پرت کردن او به بیرون از قطار است.

حال به درون قطار وارد شوید.  

اکنون که داخل قطار هستید وقتش رسیده است تا مواد منفجره را کار بگذارید. در مقابل خود میزی قرمز رنگ مشاهده می کنید. روی آن مهمات و فیلتر ماسک وجود دارد. آنها را بردارید.

به سمت راست بپیچید و وارد در آبی رنگ شوید.

به جلو پیش بروید اما خود را در سمت راست نگه دارید. از بین جعبه ها پیش بروید تا دشمنان شما را در بازی Metro Exodus پیدا نکنند.

وقتی از آن محوطه خارج شدید، به چپ بپیچید و سپس به راست بپیچید تا با یک در آبی دیگر مواجه شوید. از تکه پارچه آویزان شده عبور کنید.

دو مرد را می بینید که به بیرون از پنجره نگاه می کنند. فردی که از همه به شما نزدیک تر است را از پای در بیاورید. دیگری با یک انفجار کوچک کارش تمام می شود.

به جلو پیش بروید و به سرباز دیگری برسید که پشتش به شماست. او را بیهوش کنید. یک نوشته روی صندوقی است که سمت راست قرار دارد.

درست مقابل این دشمن از پا افتاده یک دریچه وجود دارد که می توانید وارد آن شوید.

به محض ورود یکی از دشمنان درست مقابل شما قرار می گیرد. او را به سرعت بکشید. سپس به سمت راست بدوید (سعی نکنید با افرادی که به شما شلیک می کنند مبارزه کنید). به سمت در آبی پیش بروید.

اکنون به پایان این بخش نزدیک شده اید. به سمت چپ بپیچید و به موتورخانه بروید.

در آنجا یک نفر را از میان بر می دارید و مواد منفجره را کار می گذارید. مابقی بازی در فیلم قابل مشاهده است.

با از بین رفتن قطار دشمن در بازی Metro Exodus تیم شما جشن می گیرد. این فصل از بازی در همینجا به اتمام رسید.

  مانی
دیدگاه کاربران
۱ دیدگاه
  • کاکتوس ۱۵ دی ۱۴۰۰ / ۱۰:۲۲ ق٫ظ

    سلام ممنون به خاطر توضیحات بازی ممنونم من خودم این بازی را تازه گرفتم و می خواهم بازی کنم مرسی ❤️

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =