راهنمای قدم به قدم بازی Fallout 4 PS4 قسمت هفتم: همراهان بازی Fallout 4

راهنمای قدم به قدم: همراهان بازی Fallout 4

در بازی Fallout 4 همراهان نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند و بدون حضور آن‌ها بازیکن کار بسیار سختی خواهد داشت. در این قسمت از سری مقالات راهنمای قدم به قدم این بازی همراهان بازی Fallout 4 را معرفی خواهیم کرد و نقاط ضعف و قوت هریک را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

همراهان بازی Fallout 4
راهنمای قدم به قدم: همراهان بازی Fallout 4

لیست همراهان بازی Fallout 4

۱- Cait

Cait یکی از همراهان شما در بازی Fallout 4 است که پس از پاکسازی منطقه Combat Zone از شر Raider ها می‌توانید وی را به عنوان همراه انتخاب کنید. وی در سن ۱۸ سالگی به عنوان برده توسط والدینش فروخته شده است و پس از آن سعی کرده تا با دزدی کردن از اربابانش هزینه آزادی خود را تأمین کند. از این رو Cait توانایی‌ های بالایی در بازکردن قفل‌های مختلف دارد؛ البته برای این کار باید حتماً چند Bobby Pin در بین آیتم‌ های وی قرار دهید.
سلاح اولیه همراه Cait یک چوب بیسبال و یک شاتگان است. ولی در حالت کلی در مبارزات نمی‌شود خیلی روی Cait حساب کرد. این شخصیت همچنین معتاد به مواد Chem است و درجه اعتیاد وی به حدی بالا است که دکتر‌های معمولی توان درمان آن را ندارند. به همین دلیل وی از شما خواهد خواست که او را تا پایگاه ۹۵ همراهی کنید. جایی که بر اساس افسانه‌ ها، دارویی برای ترک اعتیاد وی وجود دارد.
برای عملی کردن این کار باید مرحله شخصی وی را با نام Bengin Intervention انجام دهید. به‌علاوه در صورتی که رابطه خوبی با Cait داشته باشید و برای مدت زمان طولانی وی را به عنوان همراه کنار خود نگه دارید و البته Chem زیادی هم برایش فراهم کنید، Perk Trigger Rush باز خواهد شد. یکی دیگر از کار‌های مورد علاقه Cait دزدی کردن است که باعث رابطه صمیمی‌ تر وی با شما می‌شود. با استفاده از این Perk و زمانی که سلامتی شما کمتر از ۲۵ درصد باشد، میزان AP سریعتر افزایش پیدا می‌کند.

۲- Codsworth

Codsworth در اصل یک ربات است که در سال‌ های پیش از جنگ به عنوان خدمت‌ کار خانه شخصیت اصلی بازی فعالیت می‌کرد. پس از اعلام خبر انفجار اتمی، به وی اجازه ورود به پناهگاه ۱۱۱ داده نمی‌شود و این ربات از خانواده خود دور می‌ماند. البته پس از گذشت ۲۱۰ سال از این وقایع و زمانی که شخصیت اصلی از پناهگاه خارج می‌شود، وی کماکان یک ربات وفادار است. همچنین او به نوعی اولین همراه شما هم محسوب می‌شود که باید در همان مرحله ابتدایی کمی در ویرانه‌ های بوستون با وی قدم بزنید.
ولی حتی پس از این مأموریت هم می‌توان Codsworth را به عنوان یک همراه همیشگی انتخاب کرد. فقط در نظر داشته باشید که وی علیرغم داشتن سلاح آتش زن و یک تیغ بُرنده، توانایی خیلی زیادی در مبارزات ندارد و تنها نقطه مثبت وی در درگیری‌ ها میزان سلامتی بالایش است که می‌تواند برای مدت نسبتاً طولانی در برابر حملات دشمن مقاومت کند. بعلاوه نزدیک شدن به وی برای باز کردن Perk Robot Sympathy نیز کاربرد دارد.
برای داشتن رابطه بهتر با این ربات، باید در همراهی وی سلاح‌ های خود را شخصی‌ سازی کنید و با دادن آیتم‌ها مختلف به مردم به آنها کمک کنید. همچنین وی شدیداً از دزدی کردن متنفر است و انجام این قبیل کار‌ها باعث می‌شود تا رابطه ‌اش با شما تیره و تار شود. پس از بازکردن Perk مذکور، میزان مقاومت شما در برابر گلوله‌های انرژی به میزان ۱۰ واحد افزایش پیدا می‌کند و در نتیجه آسیب کمتری در برابر این نوع گلوله‌ها دریافت می‌کنید.

۳- Curie

Curie دومین همراه رباتیک بازی PS4 است که برعکس Codsworth، یک ربات مؤنث است. این ربات را هنگام گردش در پناهگاه ۸۱ ملاقات خواهید کرد که در زمان‌ های پیش از انفجار اتمی، در آن جا به عنوان یک دستیار فعالیت می ‌کرده است. حضور در چنین محیطی باعث شده تا Curie توانایی‌ های علمی خوبی داشته باشد و در نتیجه نقش یک هیلر یا طبیب را برای شما ایفا خواهد کرد.
همچنین دکتر Kevin Collins، مسئول آزمایشگاه پناهگاه ۸۱، با دست‌ کاری Curie باعث شده تا این ربات صاحب قدرت تصمیم‌ گیری شود و بدون نیاز به دستورات کسی کار‌های دلخواهش را انجام دهد. کار‌های مورد‌علاقه Curie کمک کردن به مردم و انتخاب‌ های درست در حین مکالمات است. در نقطه مقابل وی شدیداً از کشتن یا آسیب‌ رساندن به مردم بی ‌گناه بیزار است. پس از اینکه توانستید اعتماد وی را جلب کنید، Perk Combat Medic فعال خواهد شد.
این Perk باعث می‌شود تا زمانی که میزان سلامتی شما به کمتر از ۱۰ درصد در حین نبرد برسد، Curie با استفاده از توانی‌ هایش شما را احیا کند و ۱۰۰ واحد به میزان سلامتی شما اضافه شود. به‌ علاوه این ربات که لهجه غلیط فرانسوی هم دارد، یک مرحله شخصی با نام Emergent Behavior دارد که در صورت انجام آن، می‌توانید Curie را به یک Synth تبدیل کنید تا ظاهری انسانی ‌تر داشته باشد.

۴- Danse

Danse همانطور که پیش از این هم در راهنمای پیوستن به انجمن Brotherhood of Steel خواندید، Danse یکی از اعضای این گروه و کلید شما برای پیوستن به آنها است. البته وی پیش از پیوستن به این گروه زندگی سختی را تجربه کرده است. چرا که به دلیل نداشتن والدین مجبور شده تا مدت زمان زیادی را به‌ تنهایی در ویرانه‌ های بوستون پس از انفجار سپری کند تا زمانی که با اندوختن مقداری پول، توانست یک فروشگاه در شهر Ryot تأسیس کند.
پس از مدتی و هنگامی که انجمن The Brotherhood of Steel برای جذب نیروی جدید آگهی داده بود، Danse این راه را بهترین گزینه ممکن برای رها شدن از زندگی بی‌ ارزش خود دانست و به این انجمن ملحق شد. شما در بازی وی را اولین بار در پایگاه پلیس کمبریج ملاقات خواهید کرد که توسط تعدادی غول و یک Supermutants محاصره شده است. کمک کردن به وی مرحله Call to Arms را فعال خواهد کرد و زمینه ‌ساز نزدیک شدن شما به Danse است.
وی علاقه زیادی به شخصی ‌سازی Armor و سلاح دارد و این کار‌ها باعث بهبود رابطه شما با وی خواهد شد. از طرفی دیگر دزدی کردن و همچنین استفاده از مواد مخدر Chem باعث ناراحتی Danse می‌شوند. صمیمی شدن با این شخصیت Perk Know Your Enemy را فعال می‌کند که در نتیجه آن ۱۰ درصد آسیب بیشتری به غول‌ها ، Supermutants و Synth ها وارد می‌کنید.
همچنین Danse یکی از زیبا‌ترین لحظات داستانی بازی پلی استیشن ۴ را رقم می‌زند که مجبورید بین دو مورد دشوار تصمیم ‌گیری کنید. به‌ علاوه Danse یکی از بهترین همراه‌ ها در درگیری‌ ها است و توانایی‌ های بالایی برای از بین بردن دشمنان با استفاده از سلاح لیزری خود دارد.

راهنمای قدم به قدم: همراهان بازی Fallout 4
همراهان بازی Fallout 4



۵- Deacon

Deacon یکی از اعضای انجمن Railroad است که پیش از این هم در مقاله آموزش پیوستن به این انجمن راجع به آن توضیح دادیم. این همراه کاملاً متکی به گروه خود است و به عنوان یک جاسوس برای آنها فعالیت می‌کند. Deacon یکی از پیچیده ‌ترین شخصیت‌ ها را در کل بازی Fallout 4 دارد و برای نزدیک شدن به وی به زمان نسبتاً زیادی نیاز خواهد داشت. چرا که به دلیل ماهیت شکاکش، وی خیلی کند به شما نزدیک خواهد شد و اعتماد خواهد کرد.
نکات مثبت این شخصیت، در توانایی‌ های مخفی ‌کاری وی است. Deacon در زمینه باز کردن قفل‌ ها، نفوذ مخفیانه به پایگاه‌ های دشمن و بی سر و صدا کشتن آنها مهارت بالایی دارد و برای اشخاصی که به دنبال یک مکمل در این زمینه‌ ها هستند، یک همراه بسیار ایده‌ آل است. برای نزدیک شدن به وی کافی است تا مراحل مرتبط با انجمن Railroad را انجام دهید و ارتباط خوبی با اعضای این گروه داشته باشید.
البته وی از جماعت معتاد به Chem نفرت دارد و ترجیح می‌دهد تا در همراهی وی از خشونت کمتری استفاده کنید. پس از داشتن رابطه مناسب با این همراه Perk Cloak & Dagger فعال خواهد شد که ۲۰ درصد قدرت شما را در حین مخفی‌ کاری افزایش می‌دهد و به‌ علاوه مدت زمان فعال بودن داروی Stealth Boy (که باعث نامرئی شدن شما می‌شود) را افزایش می‌دهد. یکی دیگر از نکات مثبت Deacon نحوه رفتار وی است که بدون شک در همراهی با وی از دیالوگ‌ های خنده‌ دار و ماهیت شاد او لذت خواهید برد.

۶Dogmeat

Dogmeat بهترین همراه برای شما در طول بازی است. این قضیه نه به دلیل توانایی‌ های وی که به دلیل حسی است که از حضورش در کنار‌تان خواهید داشت. قدم زدن با یک سگ در ویرانه‌ های دنیای Fallout 4 به قدری لذت ‌بخش است که هیچ یک از همراهان دیگر چنین حسی را به شما منتقل نخواهند کرد. وقتی اولین بار وی را در منطقه Red Rocket ملاقات می‌کنید،حسی همانند پیدا کردن یک دوست قدیمی به شما دست می‌دهد.
در وصف این سگ همین نکته کافی است که مهم نیست چه شخصتی در بازی دارید یا چه رفتار‌هایی انجام می‌دهید، Dogmeat در هر حال به شما وفادار است و تمام تلاش خود را برای دفاع از شما انجام می‌دهد. به‌ علاوه وی توانایی پیدا کردن آیتم‌ های مختلف یا پیدا کردن محل اختفای دشمنان را نیز دارد و به همین جهت یک همراه کاملاً کاربردی است. همین موارد باعث می‌شوند تا نبود Perk خاص برای این سگ هم به خوبی جبران شود.
همچنین شما توانایی مجهز کردن وی به انواع و اقسام زره‌ های مخصوص سگ را دارید که مقاومت وی را در برابر حملات دشمنان بالا می‌برد. یکی از مزیت‌ های Dogmeat در مبارزات مشغول کردن دشمنان است که با گرفتن دست آنها فرصت کافی را فراهم می‌کند تا به راحتی آنها را شکست دهید.

۷- John Hancock

Hancock یکی از معدود غول‌ های بازی ایکس باکس است که رفتار دوستانه‌ ای با شما دارد. البته این رفتار دوستانه فقط مختص شما است و Hancock بهترین همراه برای افرادی است که عاشق خشونت هستند. وی ابتدا در شهر Diamond City سکونت داشت تا اینکه McDonagh، شهردار شهر، حضور غول‌ها را در این مکان ممنوع اعلام کرد. در نتیجه Hancock به منطقه Goodneighbor مهاجرت می‌کند و به دلیل رفتار‌های مناسبش، به عنوان فرمان ‌دار این شهر انتخاب می‌شود.
وی یک دوست عالی برای مردم این شهر است و در نقطه مقابل یک دشمن بی‌ رحم برای افرادی است که آرامش آن را مختل کنند. پس از این که Hancock را در شهر مذکور ملاقات کنید و چند کار برایش انجام دهید، وی به عنوان همراه به شما ملحق خواهد شد. برای داشتن ارتباطی بهتر با این شخصیت، باید یا یک آدم کاملاً خشن باشید یا یک فرد صلح دوست، در این صورت حتی اگر یک معتاد به Chem هم باشید Hancock مشکلی با شما ندارد.
ولی در صورتی که رفتار‌های ضد و نقیضی انجام دهید و صد ‌البته در مکالمه تان ویژگی‌ های انسانی خودتان را به رخ بکشید، موجب ناراحتی وی می‌شوید و شانس فعال کردن Perk مخصوصش را از دست خواهید داد. Perk مذکور وی Isodoped نام دارد و در صورتی که درجه رادیو‌اکتیویته شما بیش‌تر از ۲۵۰ باشد، نوار Critical Hit بیست درصد سریعتر شارژ خواهد شد.

۸- Robert MacCready

Cready یکی از شخصیت‌هایی است که در نسخه سوم Fallout هم حضور داشت. وی در آن بازی و با وجود این که فقط ۱۲ سال سن داشت، به دلیل داشتن نبوغ بالا و قدرت تصمیم‌ گیری عالی، به عنوان شهردار منطقه Little Lamplight فعالیت می‌کرد. وی در Fallout 4 بزرگتر شده و ۲۲ سال سن دارد. همسر وی در اثر حمله غول‌ ها به شهر مذکور کشته شده است و فرزندش نیز از یک بیماری رنج می‌کشد.
به همین دلیل Cready به گروه Gunners ملحق شده و به عنوان یک مزدور خدمت می‌کند تا مخارج خود را از این طریق تأمین کند. پس از این که وی را در منطقه Third Rail ملاقات کردید، با پرداخت ۲۵۰ Cap می‌توانید او را به عنوان همراه انتخاب کنید. وی با استفاده از یک سلاح دوربین ‌دار می‌تواند با دقت بسیار بالایی به دشمنان شلیک کند و یک همراه مطمئن در درگیری‌ ها است.
همچنین رفتار بسیار خوبی هم با شما دارد و خیلی راحت با شرکت در درگیری‌ ها و انتخاب دیالوگ‌ های مناسب می‌توان به وی نزدیک شد و Perk Killshot را فعال کرد. این Perk دقت شما برای هدف قرار دادن سردر سیستم V.A.T.S به میزان ۲۰ درصد افزایش می‌دهد. البته تنها عاملی که می‌تواند باعث ناراحتی Cready شود دزدی کردن است و باید این مسئله را در نظر داشته باشید.

۹- Nick Valentine

Nick Valentine ولنتاین یک کارآگاه روباتیک است که در شهر Diamond City ماموریت‌ های سری خود را انجام می‌دهد. وی در اصل یک Synth است و اعلام می‌کند که یک نمونه آزمایشی از این ربات‌ ها است که در حد فاصل بین نسل دوم و سوم آنها ساخته شده است. البته علیرغم این مسئله، ولنتاین رفتار بسیار خوبی با مردم دارد و به همین دلیل هم شخصیتی قابل احترام در Diamond City است.
پس از اینکه اولین بار وارد شهر Diamond City شوید،‌ شخصیت شما را به محل اقامت Valentine هدایت می‌کند و پس از برخی اتفاقات و درگیری با گروهی به نام Triggerman و انجام Unlikely Valentine، می‌توانید وی را به عنوان یک همراه در کنارتان داشته باشید. حضور Valentine به عنوان همراه یکی از نعمت‌ هایی است که می‌توان در دنیای Fallout 4 داشت. چرا که وی هم مبارز ماهری است و هم توانایی بالایی در هک ترمینال‌ ها دارد.
همچنین پس از نزدیک شدن به Valentine می‌توانید Perk Close to Metal را فعال کنید که در حین هک کردن ترمینا‌ل‌ ها یک شانس مجدد به شما می‌دهد و بعلاوه مدت زمان مورد نیاز برای راه‌ اندازی مجدد ترمینال سوخته را ۵۰ درصد کاهش می‌دهد. رفتار‌های مورد علاقه وی نیز هک کردن ترمینال‌ ها است که باید برای داشتن رابطه خوب آن را به صورت مداوم انجام دهید و صد‌ البته تا جایی که می‌توانید از دزدی کردن و بازکردن قفل‌ها پرهیز کنید.

۱۰- Piper

Piper فقط یک شخصیت همراه صرف نیست و نسبت به دیگر افراد معرفی شده در این لیست، نقش بیشتری در روند داستانی بازی دارد. وی تا چند وقت پیش عضو گروهی کوچک بود که در اطراف منطقه Commonwealth سکونت داشتند. پس از اتفاقاتی که به دلیل خیانت شهردار آن منطقه رخ می‌دهند، پدر Piper طی یک درگیری با Raider ها کشته می‌شود و Piper به همراه خواهرش به Diamond City مهاجرت می‌کنند.
وی در این شهر به یک روزنامه‌ نگار تبدیل می‌شود و سعی دارد تا اخبار را به شکلی صحیح و واقعی به مردم اطلاع دهد. البته همین شخصیت او و تا حدودی فضول بودنش باعث شده تا مردم حس خوبی نسبت به Piper نداشته باشند و این مسئله در مورد مقامات Diamond City نیز صادق است. برای داشتن این شخصیت به عنوان همراه، کافی است مأموریت ساده Story of the Century را انجام دهید که لازمه آن پاسخ دادن به تعدادی سؤال در مورد گذشته خودتان است.
پس از آن می‌توانید با دادن آیتم‌ های مختلف به مردم و داشتن رفتاری متعادل و البته باز‌کردن قفل‌ها به Piper نزدیکتر شوید و Perk Gift of Gab را فعال کنید. این Perk باعث می‌شود تا پس از متقاعد کردن مردم با استفاده از صحبت کردن و همچنین پس از کشف مناطق جدید، دو برابر XP بیشتر کسب کنید. البته Piper از کشتن بی ‌دلیل مردم متنفر است و در صورت انجام این کار باید قید همراهی او را بزنید.

  مانی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 5 =