راهنمای گام به گام بازی Dishonored 2 (قسمت پنجم)

راهنمای گام به گام Dishonored 2

با قسمت پنجم از راهنمای گام به گام بازی Dishonored 2 با ما همراه باشید. برای عبور از سد نگهبان هایی که در پله ها حضور دارند، از آسانسور و یا لوسترها استفاده کنید و خود را به Recuperation برسانید، اینجا هم یکی از جناح ها قفل است، و امکان ورود را از شما می گیرد.

راهنمای گام به گام Dishonored 2
راهنمای گام به گام Dishonored 2

با ادامه راهنمای گام به گام بازی Dishonored 2 با ما همراه باشید. لازم به ذکر است این بازی برای کنسول های پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان ارائه شده است.

Consultation

با توجه به نقشه، دفتر  Hypatia در طبقه چهارم واقع شده است، اما هنوز یکی از قسمت های طبقه اول مانده است که باید آن را جستجو کنید – منطقه consultation (مشاوره). به طرف راست حرکت کنید، اکنون نگهبانی را خواهید دید که تنهاست و مشغول اذیت و آزار سگی است که در آن سوی پنجره قرار گرفته است. اولین اتاق سمت چپ جسدی را در خود جای داده، همچنین نگهبان دیگری در این بخش در حال تایپ کردن مطلبی است. اینجا می توانید دری را باز کنید که به اتاق دیگری باز می شود، اما بهتر است، از آنجا دور بمانید، چرا که سگ های شکاری بسیاری در این محل به خواب فرو رفته اند که با ورود شما بیدار خواهند شد.

همچنین بهتر است، سالنی را که آن سگ و نگهبان (همان نگهبانی که در حال آزار دادن سگ بود) در آن حضور دارند، دور بزنید، چرا که ممکن است حیوان متوجه حضور شما شود، در نتیجه نگهبان نیز شما را خواهد دید. پس در عوض اولین دری را که سمت راست خود می بینید باز کنید. در این محل نگهبانی است که در حال استراحت است، در کنار او مقداری فشنگ، یک یادداشت و یک کیسه کوچک دیده می شود.

دوباره به راهرو باز گردید، اگر به طرف راست حرکت کنید، به بن بست و همچنین فروشگاهی می رسید که در آن گاوصندوق بازی قرار گرفته است، درون این گاوصندوق مقداری سکه، روغن فرآوری شده نهنگ و همین طور آیتم های بیشتری را خواهید یافت. تنها اتاق دیگری که در این بخش واقع شده است، در اصل محل نگهداری سگ ها است – امیدواریم در زمانی که به این نقطه از بازی می رسید، در به روی همه آن ها قفل باشد.

به طرف آسانسور باز گردید، حالا می توانید با فشار دادن دکمه منتظر آسانسور بمانید یا می توانید از پله ها بالا بروید (یادتان باشد که آسانسور به زیرزمین ویران شده ای راه دارد که باید مراقب آن باشید). آسانسور می تواند برای رسیدن به طبقه سوم مفید باشد – چرا که در صورت بالا رفتن از پله ها در طبقه دوم با دو نگهبان برخورد خواهید داشت. اما این طبقه شامل دو جناح می شود که تنها در یکی از آن ها قفل است.

The Salon (سالن)

سالن مشرف به یک سالن ناهارخوری است و تنها چیزی که در آن خواهید یافت، جعبه سیگار کهربایی و خون آلودی است که در گوشه ای از آن قرار گرفته است (۱۰۰g). همچنین سمت چپ اتاق نیز نگهبانی حضور دارد که سرگرم کوبیدن تخته هایی چوبی است تا دری را که به اتاقی ختم می شود، مسدود کند. او را از پا در  آورید، سپس در را شکسته و داخل شوید تا پا به اتاقی قدیمی بگذارید. در اینجا معجون mana و مقداری سکه را در کنار کارت های بازی خواهید یافت. اگر نگاهی به نقشه بیندازید، در خواهید یافت که پشت سالن اتاق دیگری نیز واقع شده است، اما دسترسی به این محل از اینجا ممکن نیست و این یعنی باید خود را به طبقه سوم برسانید.

راهنمای گام به گام Dishonored 2: تراس شرقی (East Terrace)

برای عبور از سد نگهبان هایی که در پله ها حضور دارند، از آسانسور و یا لوسترها استفاده کنید و خود را به Recuperation برسانید، اینجا هم یکی از جناح ها قفل است، و امکان ورود را از شما می گیرد.

حالا باید در عوض تراس شرقی را بررسی کنید. بیرون از اینجا چند نگهبان مشغول انجام وظیفه و صحبت کردن هستند، چند نفر دیگر نیز روی بالکن با دوربین کوچکی سرگرم نظاره کردن اطراف هستند. وقتی یکی از نگهبان های ویژه به صحبت خود با مرد دیگری پایان می دهد، محل را ترک کرده و دوباره وارد انستیتو می شود.

هشدار: نگهبان ویژه ای که درباره اش صحبت شد، شروع به قدم زدن در بالکن می کند و ورودی اصلی را زیر نظر می گیرد – اگر بدن کسانی را که از پا در می آورید، سر جای خود رها کنید، او متوجه آن خواهد شد و آلارم را به صدا در خواهد آورد. آن هایی که در کنار تلسکوپ ایستاده اند نیز ممکن است به همین شکل در سمت دیگر و در بالکن ها مشغول نگهبانی باشند.

منطقه ای که نگهبان ویژه در آن مشغول نگهبانی است، حاوی چند سکه، غذا و یک استخوان آواره نهنگ خام است و چیز دیگری را به غیر از این موارد در آنجا نخواهید یافت. اگر خود را به شکلی به بالای تراس برسانید، می توانید از ورودی شرقی به طبقه چهارم وارد شوید – و یا می توانید برای رسیدن به این بخش از پله ها استفاده کنید.

در طبقه چهارم لحظه ای درنگ کنید، چرا که نگهبان ویژه ای در حال صحبت با نگهبان دیگری است، او برای مدت کوتاهی به منظور مراقبت از اتاق های خصوصی محل را ترک خواهد کرد، در همین حال نگهبان ویژه وقتی در صدد بررسی اتاق Hypatia برمی آید، برای لحظاتی پشتش را به شما خواهد کرد.

یادداشتی که روی در اتاق Hypatia می  بینید، سرنخی را در اختیار شما قرار می دهد: او در تالار Recuperation است و سرایداری نیز در Disease Treatment (محل درمان بیماری ها) است و در به روی او قفل شده است. در اتاق او را باز کنید و کلید او را بردارید، زمانی که در این محل هستید، به آئودیوگرف گوش دهید، همچنین می توانید اینجا را جستجو کرده و آیتم هایی همچون یک نامه، معجون سلامتی و mana و یک بادبزن مرواریدی را پیدا کنید. اگر دفترچه یادداشتی را که روی زمین افتاده بررسی کنید، در خواهید یافت که Hamilton (همیلتونِ سرایدار) مطالبی می داند که حسابی به کارتان خواهند آمد.

قبل از این که دوباره به طرف راه پله ها بازگردید، باید اتاق های خصوصی را هم نگاهی بیندازید تا به این ترتیب اقلام بیشتری را بیابید. اما پیش از آغاز جستجو باید نگهبان تنهایی را که سر راه شما ایستاده، از پا در آورید.

Shrine (معبد) – اتاق خصوصی را بررسی کنید و به دنبال راهروی بازی باشید، از اولین دری که در سمت چپ خود می بینید، داخل شوید. حالا یک Shrine کوچک را خواهید یافت. با این کار Runes #2 و #۳ را خواهید یافت.

وقتی در اتاق shrine هستید، فراموش نکنید که باید روغن فرآوری شده نهنگ و پر مرغ رنگارنگ را نیز بردارید. در اتاق کناری نیز بادبزن مروارید نشان دیگری را خواهید دید. وقتی اتاق های خصوصی را ترک می کنید، باید به طرف بالکنی حرکت کنید که در آن سوتر واقع شده، پس از آن باید با استفاده از چوب بست خود را – به سه دلیل عمده – به پشت بام برسانید.

راهنمای گام به گام Dishonored 2
راهنمای گام به گام Dishonored 2

Rune #4 – در طول پشت بام اتاق های خصوصی بدوید تا زمانی که دریچه ای را مشاهده کنید. این دریچه به اتاق Hypatia راه دارد، در نتیجه می توانید از این قسمت وارد اتاق او شوید. پس از آن یک rune را در کنار شفت آسانسور خواهید یافت، همچنین یک سیم مسی و چند سکه.

Bonecharm #3 – بیرون از اتاق شیروانی از دودکش بالا بروید و پشت بام برج اصلی را مشاهده کنید. اکنون خود را به بالاترین پشت بام برسانید. حالا در لانه پرنده کوچکی یک Bonecharm سیاه را خواهید یافت.

دستاورد: سقوط بدون هراس – زمانی که روی پشت بام هستید، نگاهی به جایی که برج قرار گرفته است، بیندازید، حالا در خروجی طبقه اصلی انستیتو را ملاحظه کنید – احتمالا اینجا نگهبانی در بالکن در حال تماشای بیرون خواهد بود. باید منتظر بمانید تا نگهبانی دیگری که سرگرم انجام وظیفه است، از او دور شود حالا از این نقطه مرتفع به او حمله کنید (حمله شما چه کشنده باشد و چه غیرکشنده تاثیرگذار خواهد بود).

Rune #5 – دوباره به اتاق شیروانی که بالای دفتر Hypatia واقع شده است، بازگردید. حالا باید دکمه قرمز رنگ کنار شفت آسانسور را بزنید تا به طرف شما حرکت کند. وقتی این اتفاق افتاد، کابل آسانسور را قطع کنید تا با سرعت بالا به طرف پایین سقوط کند.

با این کار همه نگهبان ها را در این منطقه به وحشت خواهید انداخت – پس باید اطمینان حاصل کنید که پیش تر جسد تمام کسانی را که از پا در آورده اید، پنهان کرده باشید. حالا با دقت وارد شفت آسانسور شوید و با گرفتن لبه های شفت خود را به پایین برسانید، این کار را ادامه دهید تا زمانی که زیرزمین زیر پاهای تان باشد. منطقه Lost and Found را بگردید و روی قفسه های سمت چپ، یک Rune، یک یادداشت و همین طور یک شمش طلا پیدا کنید.

تابلوی نقاشی: Anton Sokolov در نور کاهشی – وقتی در منطقه Lost and Found حضور دارید، پشت قفسه ها را بررسی کنید تا یک نقاشی را در زیرزمین Sokolov بیابید. اگر به کمک نیاز دارید، به دنبال دکمه قرمزی بگردید که در نزدیکی در آسانسور قرار گرفته است، با این کار از شفت خواهید گریخت.

راهنمای گام به گام Dishonored 2: گفتگو با Hamilton

حالا که کلید اتاق دکتر Hypatia را همراه خود دارید، زمان آن رسیده تا با سرایدار ملاقات کنید. وارد بخش Disease Treatment در طبقه دوم شوید، باید مراقب باشید تا دیده نشوید، چرا که در این محل دو نگهبان در حال گفتگو با یکدیگر هستند.

اگر می خواهید همیلتون بیچاره را نجات دهید، باید به سرعت نگهبان دیگر را از پا در بیاورید و سپس نگهبان مخصوص را پیش از آن که همیلتون را به قتل برساند تعقیب کرده و متوقف کنید. اگه سرعت تان به اندازه کافی نباشد، باز هم می توانید با بررسی متعلقات همیلتون که روی میز بازجویی قرار دارند، سرنخ هایی را به دست آورید.

یادتان باشد که باید دیگر بخش های این اتاق را نیز جستجو کنید – در لابراتوار قفل است، اما چند یادداشت هست که می توانید آن ها را پیدا کنید، همچنین راهروی باریکی را خواهید دید که پرنده های خون آشام و یک جسد را در خود جای داده است.

حال که کلید همیلتون را در اختیار دارید، وقت آن رسیده است تا به محل اقامت او در برج سری بزنید، برای این کار باید خود را به طبقه بالای اتاق دکتر Hypatia برسانید. اما مراقب باشید، همیلتون حیله گر تله ای سیمی را روبروی در اتاق خود جاساز کرده است – پس به آرامی حرکت کنید و این تله را از کار بیندازید، سپس وارد خانه او شوید.

Blueprint: Mercury Vapor Distillation – پس از ورود به اقامتگاه سرایدار، میز کار او را بررسی کنید تا در میان ابزار و یک سیم مسی، blueprint دیگری را بیابید.

اینجا به مقدار زیادی فشنگ و معجون سلامتی خواهید یافت، اما مهم تر از آن دفتر خاطرات اوست که در گوشه ای قرار گرفته و روی آن چند سکه دیده می شود. در این کتاب از دکتر مشکوکی به نام Vasco سخن به میان آمده است – او را آخرین بار در Recuperation دیده اند، همان جایی که اکنون دکتر Hypatia در آن حضور دارد. شاید این شخص نیز اطلاعاتی داشته باشد.

Recuperation

با باز کردن قفل در Recuperation و ورود به این محل شگفت زده خواهید شد – کف زمین پر از آشیانه پرندگان خون آشام است. خوشبختانه اینجا خدنگ ها و چند بطری قابل اشتعال وجود دارد.

به آرامی از کنار اولین لانه عبور کنید – اگر با این لانه برخورد کنید، پرنده ها از سوی دیگری به طرف  تان هجوم خواهند آورد، پس سعی کنید یکی یکی لانه ها را نابود کنید تا خطری تهدیدتان نکند.

Rune #6 – بزرگترین لانه که میان همه واقع شده، رازی را در دل خود پنهان کرده است – وقتی آن را سوزاندید و به خاکستر تبدیل شد، باید آن را جستجور کنید تا Rune دیگری را بیابید.

وقتی به آرامی در حال پاک سازی این محل هستید، مراقب جسدی باشید که در دوردست دیده می شود و به نظر کاملا آلوده می آید – باید از بطری ها با دقت استفاده کنید، از دارت ها نیز می توانید استفاده کنید. اگر به طرف چپ حرکت کنید، محلی را خواهید دید که برای برنزه کردن پوست طراحی شده است، این اتاق آشیانه ای را در خود جای داده است – همچنین سمت راست و روی میز بطری دیگری را خواهید دید که به کمک آن می توانید از شر این لانه خلاص شوید. با این کار استخوان آرواره خامی نصیب تان خواهد شد.

Bonecharm #4 – اتاقک مخصوص برنزده کردن را باز کنید. این اتاقک به در مسدودی منتهی می شود، اما اتاق دیگری را مشاهده خواهید کرد که به اتاق کوچکی با در مسدود دیگری راه دارد. آشیانه ای را که در این اتاق می بینید بیرون آورده و از روی میز Bonecharm را بردارید.

بعد از آن که تمام آشیانه ها را از سر راه برداشتید، در نهایت به اتاقی می رسید که دکتر Hypatia در آن حضور دارد، او ظاهرا غرق کار خود شده است و به چیز دیگری توجه ندارد. با او صحبت کنید، به نظر می رسد که ذهن او کاملا درگیر مساله دیگری است. اگر اتاق را خوب جستجو کنید، دکتر Vasco را خواهید یافت. خوشبختانه هنوز در حال نفس کشیدن و می تواند هویت Crown Killer را برای تان افشا کند.

او با التماس از شما خواهد خواست تا به او (دکتر  Hypati) رحم کرده و به جای کشتن او نجاتش دهید. او توجه شما را به راهکاری جلب می کند که در لابراتوار خود در Disease Treatment روی آن کار می کرده است، همچنین با شما از رمز گاوصندوقی خواهد گفت که در دفتر خاطرات او مطرح شده است. ناگهان Crown Killer  وارد شده و به او حمله می کند – خوشبختانه وقتی دکتر Vasco به قتل می رسد، شما زیر آوار مدفون شده اید و کسی متوجه حضور شما نمی شود. Crown Killer از نظرها پنهان می شود و در صدد جستجوی شما بر می آید.

اگر می خواهید آرزوی دکتر Vasco را که در حال مرگ است، برآورده کنید، باید Crown Killer را به حال خود رها کرده و به Disease Treatment بازگردید. وارد اتاق شوید و حتما قبل از استفاده از رمز و باز کردن در گاوصندوق، اثر منبت کاری شده عاجی را بر دارید.

اینجا کلید در بعدی لابراتوار را خواهید یافت که حاوی سرنگی است که برای تهیه پادزهر ضرورت دارد – حالا به خون یکی از بدن های آلوده ای که توسط پرنده های خون آشام کشته شده است،  احتیاج دارید. می توانید قبل از ترک کردن محل به آئودیوگرف گوش دهید تا اطلاعات بیشتری درباره Crown Killer پیدا کنید.

برای به دست آوردن خون، می توانید وارد اتاق هایی شوید که در خود جسدهای آلوده را در کنار پرندگان خون آشام جای داده اند – همچنین می توانید خود را به اتاق Recuperation یا حتی به اتاقی برسانید که درست سمت راست لابراتوار قرار گرفته است. بعد از به دست آوردن خون، به لابراتوار بازگردید و base serum (سرم پایه) را فعال کنید، سپس با استفاده از شعله پادزهر را تهیه کنید.

به اتاق Recuperation بازگردید و با حریف خود درگیر شوید. به یاد داشته باشید که در این مرحله Crown Killer کاملا در برابر دارت های خواب آور مقاوم است، در نتیجه باید کاملا به او نزدیک شوید تا بتوانید پادزهر را به او تزریق کنید. پس از درمان این قاتل، با او صحبت کنید تا درباره Anton Sokolv اطلاعات جدیدی به دست آورید.

انهدام برج مراقبت

قبل از آن که از اتاق Recuperation خارج شوید، فراموش نکنید که باید اطراف را جستجو کرده و آیتم های دیگری را که در راهروها قرار دارند، پیدا کنید، از جمله یک آئودیوگرف در اتاق مطالعه اصلی و آئودیوگرف دیگری در راهرو پشتی، یعنی همان جایی که دکتر Vasco را پیدا کرده بودید.

Bonecharm #5 و تابلوی نقاشی: من به او توجه داشتم، چه با او و چه بی او – حتما به اتاق مطالعه دکتر Hypathia که در کنار اتاق جراحی Recuperation  قرار دارد، سر بزنید، علاوه بر یک آئودیوگرف یک Bonecharm و تابلویی به ارزش ۲۰۰g خواهید یافت.

بهتر است برای عبور از خروجی پشتی انستیتو به دنبال پنجره های کرکره ای باشید، آن ها در کنار همان آئودیوگرفی هستند که در اتاق Recuperation یافته بودید. با باز کردن پنجره ها چشم انداز خوبی را از برج مراقبت ملاحظه خواهید کرد. این برج دو نگهبان دارد – جهت نگاه یکی به طرف شماست و دیگری در حال تماشای آب است. حواس آن ها را پرت کنید یا وقتی پشت به هم دارند، یکی را با دارت خواب آور بزنید و دیگری را بیهوش کنید.

حالا وارد برج مراقبت شوید و  روغن نهنگ را بردارید، اکنون Meagan با قایق نزد شما خواهد آمد. تنها یک نگهبان دیگر مانده که پایین تر از شماست و اصلا متوجه از کار افتادن برج نشده است، پس اگر کار دیگری ندارید، آماده شوید و برای همیشه Addermire را ترک کنید.

  مانی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 8 =