راهنمای یافتن موجودات افسانه‌ ای بازی Assassin’s Creed Odyssey

موجودات افسانه ای Assassin's Creed Odyssey

در محیط جهان-باز گسترده یونان باستان بازی Assassin’s Creed Odyssey چیزهای زیادی برای تجربه کردن وجود دارد. مانند موجودات افسانه ای Assassin’s Creed Odyssey. اما طبق سنت همیشگی، مجموعه بازی‌های Assassin’s Creed به طرز عجیبی وقایع تاریخی را با عناصر عجیب‌ و غریب ماوراالطبیعی ترکیب می‌کنند. نسخه Odyssey نیز از این قاعده مستثنی نیست. با اینکه شما اکثر اوقات در مناطق مختلف سراسر دنیا در حال مبارزه با دزدان دریایی، سربازان پیاده و اعضای فاسد فرقه کاسموس/ Cult of Kosmos هستید، اما برخی از رویارویی‌ها نیازمند تلاش بیشتر هستند و باعث ایجاد به یادماندنی‌ترین مبارزات علیه جانوران افسانه‌ای خواهند شد.

در این مقاله، ما درباره برخی از پیچیده‌ترین و منحصر به فردترین ماموریت‌هایتان در بازی Assassin’s Creed Odyssey توضیح داده‌ ایم. این ماموریت‌ها شما را در مقابل برخی از جانوران افسانه‌ای مربوط به اساطیر یونان از جمله مدوسای کشنده/ Medusa و سیکلوپ‌/ Cyclops قرار می‌دهند. علاوه بر اینکه تمام جزئیات مربوط به نحوه یافتن آن‌ها را در اختیارتان قرار داده‌ ایم. نکاتی درباره نحوه غلبه بر چالش‌های منحصر به فردشان را نیز ارائه کرده‌ ایم.

هشدار: قطعا در این مقاله کمی از بخش میانی داستان بازی لو خواهد رفت، بنابراین حواستان باشد و با دقت ادامه دهید.

از کجا آغاز کنیم

برای آغاز ماموریت حماسی خود جهت غلبه بر چهار موجود اساطیری که در یونان باستان مخفی شده‌ اند، باید به اواسط ماموریت اصلی Odyssey برسید. در اینصورت به جزیره ترا/ Thera در شمال مسارا/ Messara خواهید رفت. پس از حل معماهایی برای ورود به ویرانه‌ها، در آنجا با یک شخصیت بسیار مهم ملاقات خواهید کرد. او به شما یک ماموریت جدید به نام Between Two Worlds می‌دهد. در این ماموریت شما باید چهار وسیله باستانی ایسو/ Isu که قبلا دزدیده‌ شده‌ اند را پیدا کنید، این وسایل هم‌ اکنون در محیط شناخته‌ شده یونان پنهان هستند.

موجودات افسانه ای Assassin's Creed Odyssey

احتمالا پس از پایان کات‌ سین‌ها وسوسه خواهید شد که ماموریت اصلیتان را کنار بگذارید و به تلاش برای تکمیل این ماموریت بپردازید. اما بهتر است که این کار را نکنید و همان ماموریت اصلیتان را ادامه دهید. با ادامه ماموریت اصلی، نه تنها تجهیزات بهتری برای غلبه بر برخی از چالش‌های این ماموریت جدید خواهید یافت، بلکه برخی از تجهیزات افسانه‌ای این ماموریت‌ها نیز قوی‌تر خواهند شد. ما توصیه می‌کنیم که ابتدا داستان اصلی را تکمیل کنید بدین ترتیب به جزیره‌ها و مناطق مختلفی خواهید رفت که محل قرارگیری آن وسایل باستانی دزدیده شده هستند. در ادامه با بهترین روش‌ها جهت غلبه بر موجودات باستانی، در هر سطح آشنا خواهید شد.

ابوالهول/ Sphinx و موقعیت مکانی‌اش

در ماموریت Lord of the Sphinx که به عنوان ماموریت سطح ۳۵ علامت‌گذاری شده است، شما وظیفه دارید تا یک وسیله باستانی مخفی شده در شهر بوتیا/ Boetia را بیابید. این شهر در ساحل جنوبی دریاچه کواپیس/ Lake Koapis قرار دارد و شما می‌توانید ویرانه‌های باستانی ایسو را در مه ببینید. در این ویرانه‌ها با یک مجسمه ابوالهول و یک شخصیت غیرقابل بازی به نام گورگیاس/ Gorgias مواجه خواهید شد.

موجودات افسانه ای Assassin's Creed Odyssey

گورگیاس به دنبال یک قطعه از مدالیون برای بازکردن اسرار معبد است. شما وظیفه دارید که شاگرد او را پیدا کنید و بدین ترتیب مرحله بعدی ماموریتتان آغاز خواهد شد و باید به مقبره منوایکس/ Tomb of Menoikeus سفر کنید. این مقبره در بخش شمال شرقی منطقه Scorched Rolling Plains شهر بوتیا قرار دارد. شما در آنجا بقایای جسد شاگرد را پیدا خواهید کرد که توسط یک شیرآلفا کشته شده و همچنین آن شیر نیمی از مدالیون را خورده است. پس از دستیابی به آن بخش مدالیون، به سمت ویرانه‌ها بازگردید تا قسمت بعدی ماموریتتان را آغاز کنید.

نبرد ذهنی با ابوالهول

پس از بازگشت به ویرانه‌ها، متوجه می‌شوید که گورگیاس و مجسمه ناپدید شده‌ اند. قبل از ادامه کار، مطمئن شوید که بازی را ذخیره کرده‌ اید. با برداشتن نیمه‌ دیگر مدالیون که از گورگیاس باقی مانده است، می‌توانید آن را در یک پایه درون ویرانه قرار دهید و بدین ترتیب مجسمه ابوالهول افسانه‌ای را احضار خواهید کرد. در کمال تعجب، شما با ابوالهول وارد یک نبرد فیزیکی نخواهید شد، بلکه این یک نبرد ذهنی است. پس از گفتگو با آن موجود، چالشتان آغاز خواهد شد. شما فقط یک شانس دارید، زیرا اگر معما را اشتباه حل کنید، بلافاصله کشته خواهید شد. علاوه بر این، به ازای هر اشتباه و بارگیری مجدد بازی با معماهای جدیدی روبرو خواهید شد.

قبل از پاسخ دادن به سوالات ابوالهول با دقت فکر کنید، زیرا پاسخ‌هایتان منجر به پراکنده شدن چند علامت طلسم‌ شده در اطراف ویرانه خواهند شد و این علامت‌ها پس از تکمیل معماها، فعال می‌شوند. اگر نتوانید علامت طلسم‌ شده مربوط به پاسختان را پیدا کنید، قطعا عذاب خواهید کشید. پس از تکمیل معماها، ابوالهول را شکست می‌دهید و به اولین وسیله باستانی دست می‌یابید. همچنین می‌توانید مجسمه ابوالهول را برای تزیین کشتی‌تان با خود ببرید.

سیکلوپ‌/ Cyclopsو موقعیت مکانی‌اش

احتمالا در اوایل ماجراجوییتان موقعیت مکانی این جانور افسانه‌ای خاص را کشف کرده‌ اید. این جانور افسانه‌ای در جزیره تیسوی/ Isle of Thisvi در جنوب فوکیس/ Phokis ( یکی از اولین مناطقی که پس از گرفتن کشتی‌تان به آنجا رفتید) قرار دارد. در اینجا شما می‌توانید ویرانه‌های باستانی ایسو را پس از ورود به بخش داخلی جزیره فراموش شده بیابید. با این حال، درب منتهی به محل قرارگیری سیکلوپ افسانه‌ای مهر و موم شده است. البته تا زمانی که ماموریت مهم را تکمیل نکنید، همانگونه باقی خواهد ماند.

موجودات افسانه ای Assassin's Creed Odyssey

در سطح ۳۵، ماموریتی که برای باز کردن درب تالار سیکلوپ باید تکمیل کنید را در جزیره کیترا/ Kythera Island در جنوبی‌ترین بخش نقشه‌تان خواهید یافت. به منطقه‌ای معروف به پیلگریم هیل/ Pilgrim Hill بروید تا فرد ماموریت‌ دهنده را در نزدیکی یک مجسمه بیابید و ماموریت A God Among Men را آغاز کنید. با انجام این ماموریت شما سرانجام شخصی به نام امپدوکلس/Empedokles که فکر می‌کند یک “خدا” است را پیدا خواهید کرد. پس از آنکه در سراسر جزیره به او کمک خواهید کرد، او برای دیدار با یک خدای دیگر به جزیره تیسوی خواهد رفت.

ملاقات با امپدوکلس

هنگامی که به جزیره کوچک برگشتید، به بخش زیرزمین جزیره بروید تا امپدوکلس را کنار درب تالار بیابید. او آماده است تا مجددا با خدای دیگر ملاقات کند. بهتر است بگوییم که اوضاع امپدوکلس خوب پیش نمی‌رود و شما مجبور می‌شوید به تنهایی با آن موجود افسانه‌ای بجنگید. این موجود افسانه‌ای که با نام برونتس/Brontes “خدای رعد و برق” شناخته می‌شود. او یکی از بزرگ‌ترین دشمنانتان در این بازی است و از نظر محدوده حرکتی و قدرت بدنی بر شما برتری دارد. اما حرکات این غول کند و سنگین است و شما می‌توانید از این نقاط ضعفش به نفع خودتان استفاده کنید.

همچنین می‌توانید با حمله به نقطه ضعف آشکارش یعنی چشم درخشانش، آسیب‌های زیادی به او وارد کنید. در اواسط مبارزه، سیکلوپ وحشی‌تر خواهد شد و باعث خرابی در برخی از قسمت‌های تالار خواهد شد. هنگام فرار از زیر سنگ‌های در حال سقوط، به او ضربه بزنید. پس از اتمام مبارزه، وسیله باستانی بعدی و یک تیغه افسانه‌ای سنگین به نام Polyphemos Cyclops Bludgeon را بدست می‌آورید.

مینوتور/ Minotaur و موقعیت مکانی‌اش

در مسارا، جزیره‌ای در قسمت جنوب‌ شرقی نقشه بازی، با یک شهر کوچک در مینوتور هیل/ Minotaur Hills روبرو خواهید شد. مردم این شهر آن موجود قدرتمند را پرستش می‌کنند. این منطقه، مکان خوبی برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تاریخچه منطقه، ارتقای سطح و کسب چند تجهیزات جدید از جمله کلاه‌خود مینوتور (که سر گاو نری است که تبدیل به کلاه‌خود شده است) است. در بخش غربی شهر، ویرانه‌های کاخ نوسوس Knossos Palace را خواهید یافت. در این منطقه، با کودکی به نام آردوس/Ardos ملاقات می‌کنید، او در تلاش است تا پدرش را تالار مینوتور که در زیر کاخ واقع شده است، نجات دهد.

موجودات افسانه ای Assassin's Creed Odyssey

با شروع ماموریت Myths and Minotaurs، چیزهای بیشتری درباره هزارتو می‌فهمید. شما متوجه می‌شوید که برای بازکردن درب آن به یک مدالیون نیاز دارید. از اینجا به بعد، شما ماموریت Of Minotaurs and Men را آغاز خواهید کرد که شامل ماموریت‌های فرعی‌ای از جمله Blood in The Water، Recollections و Full Circle است. در طول راه، با دوستان پدر آردوس و تاجران محلی ملاقات می‌کنید و به سرپرست فعلی پسربچه کمک خواهید کرد. در این ماموریت، سرپرست فعلی شما را مجبور می‌کند تا با سُردفیش/ Swordfish که یکی از اعضای فرقه کاسموس است، همراه شوید. پس از تکمیل این ماموریت‌ها، کلید درب ورودی هزارتوی مینوتور را خواهید یافت. هنگام کاوش در هزارتو، جسد پدر آردوس را پیدا می‌کنید و کمی بعد با آن موجود افسانه‌ای روبرو می‌شوید.

نبرد با مینیتور

نبرد با مینوتور می‌تواند بسیار چالش‌برانگیز باشد و نیاز است که شما حداقل در سطح ۴۰ باشید تا بتوانید او را شکست دهید. در این مبارزه باید از حملات مینوتور جا خالی دهید و در زمانی که ضعیف شد به او حمله کنید. قدرتمندترین حرکت او حمله قوچ/ ram attack است و خوشبختانه سریعا متوجه می‌شوید که چه زمانی می‌خواهد این حرکت را انجام دهد. همچنین این جانور در هنگام حمله قوچ بی‌دفاع است و شما می‌توانید چند ضربه به او وارد کنید. دور ماندن و حمله کردن از راه دور نیز یکی از راه‌های غلبه بر این جانور است. هنگامی که مینوتور را شکست دهید، وسیله باستانی بعدی و یک تبر افسانه‌ای جدید به نام Minotaur’s Labrys را دریافت خواهید کرد.

مدوسا/Medusa و موقعیت مکانی‌اش

موجودات افسانه ای Assassin's Creed Odyssey

برای رویارویی با آخرین موجود افسانه‌ای، باید به جزیره لسبوس/Lesbos در گوشه شمال شرقی نقشه‌تان سفر کنید. در این مرحله از بازی، احتمالا قبل از سفر به این جزیره که یکی از سخت‌ترین و خطرناک‌ترین مناطق بازی Odyssey است، ماموریت اصلی داستانتان را تکمیل کرده‌ اید. برای شروع این ماموریت به شهر ارسوس/Eresos در دره پرتیفاید/Petrified Valley بروید، این دره در ساحل جنوب‌غربی جزیره قرار دارد. در شهر با یک شخصیت غیرقابل بازی به نام برایس/Bryce ملاقات می‌کنید. پس از گفتگو با او، ماموریت Romancing the Stone Garden را آغاز خواهید کرد. در این ماموریت وظیفه دارید که در معبد پرتیفاید/Petrified Temple به دنبال معشوق گمشده او بگردید. پس از کسب اطلاعات بیشتر درباره معبد و رازهایش، ماموریت جدیدی به نام Shadows of Serpents و چند ماموریت فرعی دیگر برای بازکردن مسیر رسیدن به مدوسا را آغاز می‌کنید.

سفر به جزیره کیوس/ Chios

به پایان رساندن این ماموریت‌های فرعی کمی طول می‌کشد. زیرا برای تکمیل این ماموریت‌ها مجبورید در لسبوس و جزیره‌ای نزدیک به نام کیوس/ Chios سفر کنید. در یکی از ماموریت‌ها باید به دهکده‌ای مملو از زنان شکارچی نفوذ کنید. همه آن‌ها تیراندازانی ماهر و جنگجویانی چابک هستند. با این وجود اگر ماموریت Artemis که شامل شکار حیوانات افسانه‌ای است را تکمیل کرده باشید، انتخاب‌های شما در این ماموریت موجب می‌شود که به رهبر دهکده تبدیل شوید و بتوانید بدون هیچ حادثه‌ای به آنجا وارد شده و از آنجا خارج شوید. ماموریت دیگرتان این است که شخص ماجراجویی را پیدا کنید که ادعا می‌کند نیزه‌ مخصوص کشتن مدوسا را در اختیار دارد. پس از تکمیل این مراحل، به معبد بازگردید و راه رسیدن به لانه مدوسا را باز کنید.

نبرد با مدوسا

نبرد علیه مدوسا چالش برانگیزترین و پیچیده‌ترین مبارزه بازی Odyssey است. مدوسا با همراهی مزدوران سنگی خود از راه دور با شما مبارزه می‌کند. او علاوه بر حملات هوایی که آسیب زیادی ایجاد می‌کنند توانایی سنگ‌کردن رقبای خود، از جمله شما را دارد. برای از بین بردن سپر محافظش، ابتدا باید نگهبانانش را از بین ببرید. بعد از آن به طور همزمان از چشمان سنگ‌ کننده و حملات جادویی‌اش دوری کنید. درون تالار چندین ستون سنگی وجود دارد که می‌توانند از شما در برابر چشمان او محافظت کنند. پس از کشتن نگهبانان مدوسا، این جانور آسیب‌پذیر خواهد شد و می‌توانید به طور مستقیم به او ضربه بزنید.

در طول این قسمت، مدوسا درون تالار تله‌پورت می‌کند و بلافاصله از راه دور به شما حمله خواهد کرد. این یک نبرد طولانی است، پس صبور باشید. همینطور با ریتم خاصی از حملات دور و نزدیک به او حمله کنید. سرانجام می‌توانید در سخت‌ترین نبرد بازی Odyssey پیروز شوید. همچنین آخرین وسیله باستانی و شمشیر Harpe of Perseus را به دست آورید.

 

منبع: Gamespot

سیما حسینی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × یک =