بلاگ

زمین خوردن بازی Anthem کمپانی BioWare از مدیریت ضعیفش

زمین خوردن بازی Anthem کمپانی BioWare از مدیریت ضعیفش

زمین خوردن بازی Anthem کمپانی BioWare از مدیریت ضعیفش

زمین خوردن بازی Anthem کمپانی BioWare از مدیریت ضعیفش

شاید زمانی که شما در حال خواندن عنوان این مقاله هستید، به این فکر کنید که چه عواملی باعث وقوع چنین اتفاقی می شود؟ مگر کسانی که تصمیم به ساخت یک بازی پلی استیشن می گیرند، به شیوه های مدیریتی و روش های جذب مخاطب برای اثرشان فکر نمی کنند؟ ما در این مقاله سعی داریم تا شما را با همین نکات آشنا سازیم. پس اگر مایلید در ادامه با ما همراه باشید تا به اینگونه پرسش ها پاسخ دهیم. البته قبل از اینکه به موضوع اصلی بپردازیم، کمی درباره مسائل عمومی Anthem صحبت می کنیم و پس از آن به اصل موضوع خواهیم پرداخت.

بررسی کاراکترهای اصلی بازی Anthem
از اولین مواردی که می توان به بررسی آنها پرداخت، Freelancerها هستند. آنان نقش قهرمانانی را ایفا می کنند که هدفشان از بین بردن دشمن و نیز عوامل دشمن زا است. به همین سبب آنان عوامل بیگانه یا نا آشنا را بررسی می کنند تا اگر با یک عامل خارجی برخورد کردند، آن را از بین ببرند. همچنین آنان تمامی ابزارآلاتی که به نحوی گرانبها باشند و یا جنبه سلاح داشته باشند را جمع آوری می کنند تا به موقع از آنها استفاده کنند.

مکان و جایگاه بازیکن در بازی Anthem
شما در بازی Anthem شاهد وجود یک قلعه امن بر فراز یک جنگل خواهید بود. این قلعه تارسوس نام داشته و جایگاه شما در این بازی می باشد. ویژگی منحصر به فرد این قلعه در بازیPlayStation ، این است که دیوار سخت و محافظتی آن انسان ها را در مقابل حیوانات وحشی و همینطور دشمنان حفظ می کند.
در ادامه به عنوان اصلی خواهیم پرداخت.شاید برایتان جالب باشد که بدانید بازی Anthem حدود هفت سال در تلاش بود تا به توسعه دست یابد. شاید از این موضوع تعجب کرده باشید که چطور ممکن است یک بازی به مدت هفت سال فرصت توسعه و کسب شهرت داشته باشد اما با این حال در آخر با شکست مواجه شود؟ به همین دلیل باید از عواملی که موجب زمین زدن این اثر شدند، صحبت کنیم.

زمین خوردن بازی Anthem کمپانی BioWare از مدیریت ضعیفش

زمین خوردن بازی Anthem کمپانی BioWare از مدیریت ضعیفش

برای اینکه یک بازی تبدیل به اثری موفق شود، لازم است که به تمامی نکات مربوط به آن توجه شود. یعنی از محتوای داستانی اش گرفته تا گرافیک و ظاهر کاراکترها و قابلیت هایشان و بسیاری مسائل تخصصی و فنی دیگر که به حوضه تخصصی سازندگان مربوط می شود. این عوامل بسیار بدیهی بوده و اگر کسی هم در حوضه ساخت بازی اطلاعات کافی نداشته باشد و تنها یک کاربر و گیمر ساده باشد، در تصور خود می تواند این عوامل را از نکات کلیدی برای شکست یا موفقیت یک اثر تلقی کند. به همین سبب در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.
بخش اعظمی از این هفت سال، بازی Anthem در حالت پیش تولید قرار داشته است. در ابتدا قرار بر این بود که بازی Anthem یک ژانر در زمینه بقا را دنبال کند که در آن گیمر در دنیایی که غرق بزرگی آن و موجودات درون آن شده، با شیوه هایی که بازی در اختیارش قرار می دهد، سرانجام بتواند از این مهلکه جان سالم به در ببرد. شاید بنظر شما موضوع کلی داستان جالب باشد اما موضوع در واقع این است که استودیو بایوور نتوانسته به خوبی از عهده این کار بر بیاید و در نهایت این اثر با شکست مواجه شده است.
البته همه مشکلات را نمی توان بر سر استودیو بایوور آوار کرد. زیرا موتور فراست بایت نقش پررنگی در ساخت یک نقش آفرینی دارد و از آنجایی که برای ساخت چنین چیزی چندان مناسب نمی باشد، پس طبیعی است که پروژه با شکست مواجه شود. درباره مشکلاتی که این موتور ایجاد می کرده، یکی از مهندسان استودیو بایوور چنین بیان داشته که هرگاه با یکی از مشکلات این موتور مواجه می شدند و تصمیم می گرفتند تا آن مشکل را با تیم مرکزی در میان بگذارند.

زمین خوردن بازی Anthem کمپانی BioWare از مدیریت ضعیفش

زمین خوردن بازی Anthem کمپانی BioWare از مدیریت ضعیفش

و گزارشی به این منظور تنظیم نمایند، با صف عریض و طویلی که متشکل از سایر استودیوها و افراد دیگر بود، مواجه می شدند که باید مدت زمان طولانی را برای فرا رسیدن نوبتشان و بررسی درخواستشان در نظر می گرفتند. بدیهی است که طی این پروسه با شکست مواجه می شدند. بنابراین اگر حمایت در این حوضه کمی پررنگ تر بود، شاید این بازی نیز مانند بسیاری بازی های مطرح دیگر، مورد استقبال قرار می گرفت و به این سرنوشت دچار نمی شد.
در سال ۲۰۱۷ یک دمو از بازی Anthem منتشر شد که مورد قبول مدیر عامل شرکت الکترونیک آرتس واقع نشد. به همین جهت استودیو بایوور تصمیم گرفت که دموی دیگری به عنوان جایگزین دموی قبلی بسازد که بر خلاف آنچه انتظار می رفت، اینبار این اثر پذیرفته شد. به همین جهت بایوور تصمیم گرفت تا Anthem در مراسم E3 شرکت دهد. اما اعضای این مراسم اعلام کردند که بخش اعظمی از این دمو در برگیرنده ایده های تکراری بوده و صرفا یک محصول تقلبی محسوب می شود.
این بازی تا چند هفته قبل از برگزاری مراسم E3 حتی نام مشخصی نداشت و قرار بر این بود که نام Beyond برای آن در نظر گرفته شود.
از دیگر موارد جالب مربوط به این بازی می توان به این موضوع اشاره نمود که قرار بود این بازی در تعطیلات سال های ۲۰۱۷و ۲۰۱۸ برای اولین بار منتشر شود اما تا اوایل سال ۲۰۱۸ فقط ساخت یک مرحله از این بازی به اتمام رسیده بود و مابقی مراحل آن هنوز ساخته نشده بود!
البته طبق گفته یکی از سازندگان این اثر، بخش اعظمی از تولید این بازی در ۹ ماه پایانی آن شکل گرفت و درست در هفته آخر آیتم های گوناگونی به آن اضافه شده بود.
با وجود همه نکات گفته شده، امید بازگشت این بازی وجود دارد. چرا که این بازی با تمام نقاط ضعفی که داشت، برای مدتی هرچند کوتاه در بخش بازی های ماه، عنوان پر فروش ترین بازی را از آن خود کرد و این موضوع می تواند هزینه های لازم جهت اصلاح این اثر را فراهم آورد.

مرکزخرید دات کام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =