سازنده بازی Destiny سه برند جدید را به ثبت رساند

بازی Destiny

استودیوی بانجی (Bungie) که به عنوان سازنده ی سری بازی Halo و بازی Destiny  شناخته می شود، چند روز پیش در دفتر ثبت حق برند و ایده ی ایالات متحده سه برند جدید مربوط به بازی های رایانه ای و تکنولوژی های تعاملی ثبت کرده است.

بازی Destiny
بازی Destiny

به گفته ی کاربران انجمن  وبسایت نئوگف، اولین پتنت تحت عنوان Eververse ثبت شده و پتنت دوم هم Eververse Trading Co یا «شرکت بازرگانی اِوروِرس» نام گذاری شده است. سومین پتنت هم لوگویی است که احتمالاً به دو پتنت قبلی مرتبط است.

با توجه به زمینه ی فعالیت بانجی و توضیحات این برندها، پتنت ها اکثراً به بازی های رایانه ای و سرگرمی های تعاملی مربوط می شوند اما صرفا برای این اهداف ثبت نشده اند. موارد ثبت شده شامل کمیک ها، رمان های تصویری، کتاب های صوتی و حتی لباس های مناسبتی و خاص را هم شامل خواهند شد. احتمالا به زودی شاهد انتشار اخبار دقیق تری از هدف و موارد استفاده ی این برندها از طرف بانجی خواهیم بود.

ممکن است این برندها مربوط به محتواهایی باشند که به زودی برای بازی چندنفره ی آنلاین بانجی یعنی سرنوشت (Destiny) عرضه خواهند شد؛ با این حال، نام شرکت بازرگانی اورورس شاید به قابلیت خرید و فروش آیتم ها و آپدیت پک ها در بازی اشاره کند که هنوز امکان خرید آن ها به صورت مستقیم و نفر به نفر وجود ندارد.

بانجی و اکتیویژن در سال ۲۰۱۰ توافق نامه همکاری با یکدیگر امضا کردند و قرار است به کمک هم بازی دستینی را تولید و به بازار عرضه کنند. استودیو بانجی که پیش از این با همکاری مایکروسافت مجموعه بازی های Halo را روانه ی بازار کرده بود اکنون گام بلندی را برای تثبیت خود در دنیای بازی های رایانه ای برداشته و مشغول تولید بازی دستینی است.

قرار است بازی Destiny در سال ۲۰۱۴ به بازار عرضه شود و کمپانی اکتیویژن هم آن را برای ایکس باکس ۳۶۰، ایکس باکس وان، پلی استیشن ۳ و پلی استیشن ۴ توسعه دهد. کمپانی اکتیویژن ضمن انتشار گزارش مالی خود، در مورد آینده این بازی هم صحبت کرده است. اریک هیرشبرگ، مدیر عامل کمپانی Activision، اعلام کرد که از هم اکنون بزرگ ترین چالش استودیو بانجی در قبال این بازی، خلق محیط ها و محتویات جدید برای بازیکنان است چرا که «دستینی» به میلیون ها کاربر فعال خواهد رسید که انتظار دارند همواره محتویات جدیدی دریافت کنند.

اخیرا تغییری نسبتا بنیادین در ساختار مدیریتی بانجی به عنوان سازنده سری بازی هیلو و دستینی به وجود آمد و مدیرکل این کمپانی، هارولد رایان، بعد از سال ها به طور کامل از بانجی جدا شد؛ در همین راستا پیت پرسونز، یکی از اعضای ارشد و قدیمی تیم بانجی قرار است که جایگزین وی شود.

پیت پرسونز برای سالیان طولانی یکی از اعضای کلیدی بانجی به حساب می آمد و نقشی اساسی در ساخت نسخه های قدیمی سری بازی هیلو به عهده داشت. پرسونز در دوران کاری خود در بانجی، حضور در سمت های مختلفی نظیر مدیریت استودیو، تهیه کننده اجرایی و مدیریت بخش تبلیغات را تجربه کرده و تاثیر زیادی در موفقیت های این کمپانی داشته است.

وی در بیانیه ی اخیر خود اعلام کرد که «من مایلم شخصا از هارولد به خاطر تمام تلاش هایش برای تبدیل بانجی به کمپانی موفق و بزرگ امروزی تشکر کنم. به عنوان یک تیم، ما با وجود طوفان های متعدد و سختی هایی که بر سر راهمان قرار داشت، پیروزی های بسیاری کسب کردیم و به موفقیت های بزرگی رسیدیم». پرسونز همچنین به طرفداران بازی Destiny گفته است که ساخت عناوین جدید و بی نظیر، به عنوان اولویت شماره یک و هدف اصلی بانجی در راس امور است و تنها هدف وی به عنوان مدیر جدید بانجی، تحقق این امر است.

بازی Destiny
بازی Destiny

اخیراً استودیوی بانجی که تصمیم به گسترش دنیای Destiny گرفته است، اعلام کرده که با استودیوی Vicarious Visions، توسعه دهنده ی عناوینی نظیر Skylanders و Guitar Hero، بر روی پروژه ای معرفی نشده همکاری خواهد کرد. استودیوی Vicarious Visions نیز در این زمینه اعلام کرده که «ما از بابت گفتن این حقیقت که با استودیوی بانجی جهت توسعه ی دنیای Destiny همکاری می کنیم هیجان زده هستیم». اعلام این مساله اما باعث به وجود آمدن حدس و گمان های فراوانی از سوی مخاطبین شده و شایعات زیادی را حول این بازی پراکنده است.

حال باید تا روز انتشار بازی منتظر ماند و نتیجه ی کار مشترک چندین کمپانی و گروه کوچک و بزرگ را دید. با توجه به سابقه ی درخشان کمپانی بانجی در همکاری با مایکروسافت می توان به آینده ی همکاری آن ها با اکتیویژن و موفقیت عناوینی که در دست تولید دارند امیدوار بود.

سبک بازی دستینی که قرار است به زودی عرضه شود به طور کلی شوتر (تیراندازی) است اما بانجی برای این بازی از اصطلاح جدیدی به نام “Shared World Shooter”  استفاده می کند که معنای جالبی پشت آن قرار گرفته است. بازی المان ها و عناصر سبک شوتر اول شخص و نقش آفرینی را با یکدیگر ادغام کرده و تجربه ی جدیدی را برای بازیکن به ارمغان خواهد آورد. بازیکن در نقش یکی از محافظان زمین، کهکشان را درمی نوردد، با بیگانگان مبارزه می کند و سلاح و قدرت های جدیدی را تصاحب می کند. تمامی این اتفاقات در یک دنیای آنلاین و پویا رخ می دهند، بنابراین بازیکنان با هر بار ورود به بازی می توانند تیم جدیدی تشکیل دهند و دشمنان را از بین ببرند.

دستینی به مثابه یک داستان علمی-تخیلی است که بر اساس ژانر رمان های فضایی ساخته شده. اتفاقات بازی در ۷۰۰ سال بعد و زمانی که سیاره ای عجیب و شبیه به ماه بالای زمین قرار گرفته آغاز می شود. این کره سفید رنگ که The Traveler نام دارد، انسان ها را به اوج پیشرفت در علم و تکنولوژی می رساند. انسان ها در دوران انقلاب علمی و پیشرفت تکنولوژی، با استفاده از کشتی های فضایی، سفینه ها و تجهیزات پیشرفته ی خود به تمام نقاط کهکشان سفر می کنند و منابعی را به دست می آورند که زندگی شان را متحول می کند.

داستان بازی از جایی جذاب می شود که نیرویی شیطانی، Traveler را پیدا کرده و آن را نابود می کند. از بین رفتن Traveler یعنی از بین رفتن و نابودی انسان ها در سراسر کیهان. حالا نیروهای بیگانه همه جا را تسخیر کرده اند و فقط شهرThe Tower روی زمین باقی مانده است.

این بازی پر سر و صدا که تا کنون عنوان پرهزینه ترین بازی صنعت سرگرمی را به خود اختصاص داده نگاه های زیادی را معطوف استودیو بانجی و کمپانی اکتیویژن کرده و توقع مخاطبان را بسیار بالا برده. حال باید دید پس از عرضه نیز می تواند گیمرها و مخاطبان را امیدوار کند یا خیر.

  مانی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × سه =