نحوه شکست دادن Medusa در بازی Assassin’s Creed Odyssey

آموزش کشتن باس Medusa در بازی ASSASSIN’S CREED Odyssey

مدوسا (Medusa) یکی از مرگبارترین موجودات اساطیری یونان است و این موجود در بازی Assassin’s Creed Odyssey نیز غرق در رمز و راز و هرج و مرج است. او آخرین و سرسخت‌ترین رئیس این بازی است و این موضوع که با کشتن او آخرین قطعه پازل بخش آتلانتیس بازی Odyssey تکمیل می‌شود. اگر کشتن مدوسا ( Medusa ) در بازی اساسینز کرید اودیسه برای شما هم امری دشوار به حساب می‌آید، نگران نباشید زیرا ما در این راهنما، نحوه شکست دادن مدوسا در  ASSASSIN’S CREED Odyssey را به شما آموزش خواهیم داد تا بدون دردسر و معطلی این هیولای ترسناک را یافته و از بین ببرید. 

 

نحوه پیدا کردن مدوسا در اساسینز کرید ادویسه

قبل از شروع بازی، بهتر است یادتان باشد که مدوسا آخرین رئیس بازی است. این بدان معناست که او در جزیره‌ای دور به نام لسبوس/ Lesbosدر گوشه شمال غربی نقشه پنهان شده است و برای رویارویی با او به سطح ۴۸ و ۵۰ نیازمندید.

ممکن است بتوانید با سطح ۴۸ برخی از کارهای مربوط به این جزیره را انجام دهید اما ماموریت‌هایی که با مدوسا ارتباط دارند در سطح ۵۰ هستند. بنابراین شخصیت‌هایی که سطح پایینتری دارند و می‌خواهند با این رییس زشت و زننده به مبارزه بپردازند باید با انجام ماموریت‌های جانبی یا فعالیت‌های دیگر سطح خود را بالا ببرند.

برای شروع، باید به شهر ارسوس/ Eresos در ضلع جنوبی دره پرتیفاید/ Petrified Valley جزیره لسبوس بروید. وقتی به آنجا رسیدید، چند ماموریت جانبی در آن منطقه برایتان فعال می‌شود اما بهتر است که ابتدا سریعا به سراغ ماموریت Romancing the Stone Garden بروید. این ماموریت روی صخره‌ای در ضلع شمالی شهر رخ می‌دهد در آنجا می‌بینید که بخشی از مردم در حال داد زدن بر سر یک زن جوان هستند.

با آن زن صحبت کنید و به او در یافتن معشوقش لیگیا/ Ligeia کمک نمایید و سپس با استفاده از شمشیر و آتش با مزدوری که بر سر راهتان قرار می‌گیرد بجنگید. وقتی اوضاع درست شد دوباره به سراغ آن زن بروید، او درون معبدی در همان نزدیکی است و شما می‌توانید با او صحبت کنید و داستان زندگی و نامش را بفهمید. نام او برایس /Bryce است.

بازهم به برایس پیشنهاد کنید که در پیدا کردن لیگیا به او کمک خواهید کرد و به دنبال او به سوی پناهگاهی در جنگل پرتیفاید که در بخش شمالی قرار دارد بروید و سپس به قلمرو مردگان خشمگین وارد شوید. برایس شما را از کنار تعدادی از افرادی که توسط مدوسا به سنگ تبدیل شده‌اند هدایت می‌کند و سرانجام به درب ورودی بنای عظیم ایسو/ Isu خواهید رسید.

برای ادامه کار فقط کافیست که کلید ویرانه Isu را در جزیره کیوس/ Chiosبیابید اما ماموریت جانبی شکار مزدوران نیز باعث آشکار شدن بخش‌های دیگری از داستان می‌شود و انتظاراتتان از نبرد با مدوسا را مشخص می‌کند. اینکه هر دو ماموریت را کامل کنید کاملا بستگی به خودتان دارد.

مشکلاتی با آرتمیس/ Artemis

در هر صورت اگر می‌خواهید که به کلید درب لانه مدوسا دست یابید باید به سمت جزیره کیوس در جنوب بروید. درواقع شما باید به سمت دهکده دختران آرتمیس/ Daughters of Artemis در جنگل تسخیر شده ایالت آرتمیس در ضلع شمالی جزیره بروید.

نحوه شکست دادن مدوسا Medusa در اساسینز کرید

اینکه شکارچیان این منطقه با شما بدرفتاری کنند یا نه، کاملا به نحوه تکمیل ماموریت Daughters of Artemis و کشتن تمام حیوانات اساطیری آن ماموریت بستگی دارد. اگر به رهبر دختران آرتمیس تبدیل شده باشید، شکارچیان این منطقه به شما اجازه می‌دهند تا بطور آزادانه در محیط اطراف بچرخید، در غیر اینصورت باید طبق معمول بصورت یواشکی رفت‌وآمد کنید.

اگر ماموریت Daughters of Artemis را تکمیل کرده باشید، هنگامیکه به درب ورودی نزدیک می‌شوید با یک سرباز نگهبان روبرو خواهید شد که به شما می‌گوید خرس‌هایی درون غار هستند که از گنج درون غار محافظت می‌کنند و با کسانیکه به آنجا وارد می‌شوند دوستانه رفتار نخواهند کرد. اما اگر ماموریت را تکمیل نکرده باشید و رهبر دختران آرتمیس نباشید، هنگامیکه به غار نزدیک می‌شوید باید با انسان‌ها و جانورانی که بر سر راهتان قرار می‌گیرند بجنگید.

شکست دادن باس مدوسا در بازی ASSASSIN’S CREED

وقتی اوضاع امن شد، به بالای پلکان چوبی بروید و جهت تکمیل ماموریت صندوقچه را غارت کنید و دیسک گُرگون/ Gorgon Disk را جهت باز کردن درب لانه مدوسا، بردارید.

نیزه افسانه‌ای

اگر ماموریت شکار مزدور را انتخاب کردید، به منطقه اینشنت پرل/ Ancient Pearl جزیره لسبوس بروید و  از کوهی که در شمال منطقه قرار دارد بالا بروید. هنگامیکه به مقصدتان نزدیک ‌شوید، ایکاروس/ Ikaros به شما پیشنهاد می‌دهد تا مزدوری که در اطراف ویرانه‌های معبد باستانی روی قله کوه پرسه می‌زند را پیدا کنید.

با مزدور صحبت کنید و بدین ترتیب متوجه خواهید شد که فرقه کاسموس/ Kosmos او و دوستانش را اجیر کرده است تا قطعه‌ی‌ عدن/ Eden از گنجینه مدوسا را بدزدند. سپس می‌توانید نیزه مزدور را از او بگیرید تا با استفاده از آن با مدوسا مبارزه کنید، البته در این مرحله او شما را به مبارزه مرگ دعوت می‌کند.

شکست دادن مدوسا در ASSASSIN’S CREED

مبارزه با مزدور بسیار سر‌راست است، فقط کافیست که از حملات سبک او جا خالی دهید و سپس به او نزدیک شده و ضربه بزنید. اگر در این مرحله یک جریمه (bounty ) دارید احتمالا در اواسط مبارزه سر و کله یک مزدور دیگر پیدا خواهد شد، بنابراین اگر می‌خواهید همه‌چیز درست شود بهتر است ابتدا جریمه خود را پرداخت کنید.

هنگامی که مزدور را شکست دادید، جسدش را بگردید تا یک نیز آبی و یک یادداشت از مزدور درباره اتفاقاتی که شب مبارزه با مدوسا رخ داد، پیدا کنید.

آن یادداشت جالبتر است، زیرا نشان می‌دهد که لیگیا نیز در شبی که مزدوران با آن موجود وحشتناک می‌جنگیدند در آنجا حضور داشته و همچنین او ضربه مرگباری به آن موجود وارد نموده است. فقط اینکه پس از مرگ آن موجود، لیگیا به بخشی از موهای او دست زده و بدین ترتیب او به موجود جدید تبدیل شده است.

پیدا کردن Medusa در Assassins Creed

ممکن است کسی که مدوسا را می‌کشد محکوم به تبدیل شدن به خدای ترسناک موجودات ماری‌شکل شود اما نمی‌توانید مطمئن شوید که این نیزه میراث ایسو می‌تواند از شما در برابر اون محافظت کند یا نه، مگر اینکه با او مواجه شوید.

جستجو در لانه مارها

هنگامیکه به کلید دست یافتید به معبد پرتیفاید برگردید و با برایس صحبت کنید و هنگامیکه آماده شدید دیسک را روی پایه سمت چپ قرار دهید تا درب معبد پرتیفاید باز شود.

قبل از ورود به معبد، خود را برای یک مبارزه طولانی و سخت آماده کنید. اگر سطح ۵۰ هستید، توصیه می‌کنیم که به سراغ یک آهنگر محلی بروید تا سلاح‌ها و تجهیزات افسانه‌ایتان را ارتقا دهید و هر چیز اضافه‌ای که فکر می‌کنید به سبک جنگی شما کمک می‌کند را امتحان کنید.

با اینکه جنگ تن به تن و ایجاد آسیب در این مبارزه جهت اجرای حملات Hero Strikes و Overpower Attack مهم هستند، اما یادتان باشد که بر روی حملات از راه دور خود کار کنید و کمان‌تان را ارتقا دهید. گاهی اوقات هنگام مبارزه با مدوسا لازم است که خودتان را پنهان کنید و استفاده از یک کمان در این مواقع می‌تواند روند مبارزه را به آرامی به پیش ببرد.

همچنین احتمالا می‌خواهید یکی از سلاح‌‌هایتان، به عنوان مثال تبری که پس از کشتن مینوتور به آن دست یافتید، را به گزینه ” افزایش قدرت سلاح با هزینه” مجهز کنید . دلیل این کار این است که در حین نبرد، مدوسا گاهی اوقات به برخی از دستیارانش دستور می‌دهد تا به شما حمله کنند و داشتن آدرنالین اضافی برای شکست دادن آن‌ها در این جنگ بسیار ارزشمند است.

آموزش شکست دادن Medusa در اساسینز کرید

پس از ورود به معبد، برایس به درون مه می‌دود و شما باید به تنهایی به دنبال او بروید و سپس مدوسا را شکست دهید. چندین صندوقچه درون این بنای ویرانه وجود دارد اما حواستان به مارها باشد زیرا آنها همه‌جا هستند. اگر سریع عمل کنید، می‌توانید با استفاده از یک سلاح سرعتی یا یک سلاح بلند، قبل ازآنکه مارها به شما حمله کنند آنها را بکشید. داشتن یک مشعل نیز مفید است، قبل از اینکه مارها به شما حمله‌ور شوند می‌توانید از مشعل برای ضربه زدن به آنها استفاده کنید و یا مشعل را به سمتشان پرتاب کنید تا آتش بگیرند.

صدای برایس را درون لانه‌ی مارها دنبال کنید و از کنار چند مجسمه سنگی عبور نمایید و بدین ترتیب در نهایت به لانه مدوسا خواهید رسید. پس از یک کات‌سین کوتاه، برایس یک چیز ترسناک را کشف خواهد کرد و جنگ آغاز می‌شود.

نحوه شکست دادن Medusa در بازی ASSASSIN’S CREED Odyssey

زمانی که مبارزه آغاز می‌شود، مدوسا به هوا برمی‌خیزد و خود را با یک سپر نفوذناپذیر محاصره می‌کند و سه مامور سنگی را احضار می‌نماید. او همچنین با نگاه‌های آتشین‌اش می‌تواند شما را به مرور تبدیل به سنگ کند.

اولویت اول شما در این مرحله این است که پشت یک ستون سنگی مخفی شوید و خودتان را از شر پرتوی نگاه‌های سنگ‌کننده او خلاص کنید. اگر به مرور از سرعتتان کاسته شد، دکمه جا خالی دادن خود را فشار دهید و سریعا پشت یک ستون سنگی مخفی شوید و یا اینکه یکی از دستیاران سنگی مدوسا را میان حملات نگاه او و خودتان قرار دهید.

هنگامی که مخفی شده‌اید، کمی وقت بگذارید و با ترکیبی از حملات دور و نزدیک ماموران سنگی مدوسا را بکشید اما هنگام فعال کردن قابلیت‌های Overpower Attack و Hero Strike دقت کنید زیرا هنگام پخش انیمیشن این حملات، شما هنوز هم در برابر پرتوی نگاه‌های سنگ‌کننده مدوسا آسیب‌پذیر هستید.

هنگامی که شما در حال از بین بردن ماموران سنگی هستید، مدوسا به سمتتان رعد و برق شلیک می‌کند و شما مجبورید جا خالی دهید، اما هنگامی که هر سه مامور را کشتید، سپر مدوسا از بین می‌رود و او به زمین می‌افتد و ضعیف خواهد بود اگر دست بجنبانید می‌توانید با یک حمله Overpower Attack و یک Hero Strike او را از پا درآورید.

هنگامی که کمی به او آسیب می‌زنید، مدوسا دوباره می‌ایستد و به عقب می‌پرد و دوباره به سمتتان رعدوبرق شلیک می‌کند. پشت یک ستون سنگی نزدیک مخفی شوید و خود را برای یک پرتوی نگاه سنگ‌کننده دیگر آماده کنید. هنگامی که او به سمتتان شلیک می‌کند، از موقعیت استفاده کنید و به آرامی از پشت ستون بیرون بیایید و با استفاده از کمان‌تان چندتیر به سمت او شلیک نمایید.

آموزش کشتن مدوسا در اساسینز کرید

هنگامی که پرتوی نگاه‌های او متوقف شد و آماده است تا درون محیط تالار تله‌پورت کند تا محل مناسب جدیدی برای حمله به شما پیدا نماید، حواستان را جمع کنید و به موقع به او شلیک نمایید. در بین پرتاب پرتوی نگاه‌هایش، به سمتتان آذرخش نیز شلیک خواهد کرد، پس آماده باشید تا پس از متوقف کردن پرتوی نگاهش و کوبیدن شمشیرش به زمین، از مقابل آذرخش‌ها جا خالی دهید.

در اینجا نکته کلیدی این است که به طور مداوم با تیر و کمان به او شلیک کنید تا سطح سلامتی‌اش کاهش یابد و آدرنالین بیشتری تولید کنید. بهترین کار این است که تیرها را به سم یا آتش مجهز کنید اما اگر در دسترس نبود، با شلیک مداوم تیر از پشت ستون‌ها می‌توانید او را از پای در آورید.

هنگامی که حدود یک سوم سطح سلامتی مدوسا را از بین می‌برید، مدوسا وارد مرحله دوم مبارزه می‌شود. در این مرحله او به وسط میدان مبارزه می‌پرد و دوباره دور خود سپر محافظ ایجاد می‌کند تا از حملات شما جلوگیری کند و سپس چند مامور دیگر را احضار خواهد کرد.

این بار او چهار سرباز سنگی را احضار خواهد کرد و شما باید با آنها بجنگید. سعی کنید آن‌ها را با حملات از راه دور از پشت ستون‌های سنگی از پای در آورید و هنگامی که به شما نزدیک شدند از حملات Hero Strike و Overpower Attack استفاده کنید.

آنها نسبتا شکننده هستند، بنابراین می‌توانید سریعا آن‌ها را از بین ببرید و بدین ترتیب دوباره مدوسا بر زمین می‌افتد و اگر شجاع باشید می‌توانید با حملاتی از فاصله نزدیک به او آسیب بزنید زیرا در این زمان بسیار ضعیف و آسیب‌پذیر است. اما یادتان باشد که اگر زیاد به او نزدیک شوید می‌تواند شما را بگیرد و به زمین پرت کند بنابراین اگر سطح سلامتی‌تان پایین است، به پشت یک ستون بروید و فقط از حملات از راه دور استفاده کنید.

پس از کمی آسیب‌رسانی، ‌او دوباره شروع به تله‌پورت می‌کند و باز هم از تاکتیک ترکیبی پرتوی نگاه و پرتاب آذرخش استفاده خواهد کرد، بنابراین یک ستون پیدا کنید و پشت آن مخفی شوید و همچنان از پشت ستون از فاصله دور به سمت مدوسا تیر پرتاب نمایید. یادتان باشد که اگر تیرهایتان تمام شد می‌توانید در بخش inventory با کلیک کردن بر روی تیردان خود، تیرهای جدیدی کسب کنید و یا تیرهای موجود در محیط میدان نبرد را بردارید.

نحوه شکست دادن مدوسا در اساسینز کرید

هنگامیکه فقط ۳۰ درصد از سطح سلامتی مدوسا باقی ماند، او باز هم به وسط میدان مبارزه می‌پرد و این بار پنج سرباز سنگی را احضار خواهد کرد تا شما با آنها بجنگید. آنها را نیز مانند گروه قبلی شکست دهید و سپس برای یک مبارزه کوتاه از فاصله نزدیک با مدوسا آماده شوید و بعد از آن دوباره باید از او دور شده و با استفاده از کمانتان به سمتش تیر پرتاب کنید.

در این مرحله، مدوسا وارد مرحله نهایی می‌شود و قبل از اینکه در یک موقعیت قرار بگیرد دوبار تله‌پورت خواهد کرد و به طور کلی بیشتر به سمتتان آذرخش پرتاب می‌کند و کمتر از پرتوی نگاهش استفاده خواهد کرد. بدین ترتیب آسیب رسانی به او پیچیده‌تر خواهد شد، اما بهتر است که یک حرکت ثابت را به طور مداوم انجام دهید و از آدرنالینتان برای افزایش سطح سلامتیتان استفاده کنید و به زودی او نابود خواهد شد.

نحوه کشتن Medusa اساسینز کرید

هنگامیکه مدوسا کشته شد، قطعه عدن را از روی جسدش بردارید و یک کات‌سین کوتاه و غم‌انگیز را تماشا کنید. به عنوان پاداش یک مجسمه مدوسا جهت تزیین کشتی‌تان را باز خواهید کرد و یک حکاکی افسانه‌ای و یک سلاح افسانه‌ای نهایی به نام Harpe of Perseus را بدست می‌آورید. این سلاح باعث افزایش قدرت مهارت‌ها و توانایی‌هایتان می‌شود.

 

منبع: GameCrate

 

کوروش نیک منش
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × یک =