عرضه بازی Mount and Blade Warband برای پلی استیشن ۴

بازی Mount and Blade: Warband

بازی Mount and Blade: Warband بازی با موضوع نقش آفرینی سندباکس می باشد که ابتدا برای کامپیوترهای شخصی عرضه شد که بعد از آن استودیو تیل ورلدز عنوان کرد که نسخه ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴ این بازی را هم منتشر خواهد کرد. این اثر یک بازی نقش آفرینی است که گیمر در آن برای انتخاب سبک بازی خودش یک آزادی عمل خیلی زیادی دارد که می تواند در این بازی یک جنگجو شجاع باشد یا یک تاجر ثروتمند.

بازی Mount and Blade: Warband
بازی Mount and Blade: Warband

بازی Mount and Blade: Warband بازی با موضوع نقش آفرینی سندباکس می باشد که ابتدا برای کامپیوترهای شخصی عرضه شد که بعد از آن استودیو تیل ورلدز عنوان کرد که نسخه ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴ این بازی را هم منتشر خواهد کرد.

Mount and Blade: warband یک بازی نقش آفرینی جدید است که گیمر در آن برای انتخاب سبک بازی خودش یک آزادی عمل خیلی زیادی دارد که می تواند در این بازی یک جنگجو شجاع باشد یا یک تاجر ثروتمند. این بازی یک نقطه مثبتی که دارد این است که گستردگی بازیکن آن خیلی زیاد می باشد یعنی مثلاً می تواند در میدان های جنگ خیلی وسیع حاضر شود و با شهرهای زیادی تجارت کند. سیستم مبارزه در این بازی دقیق حس داشتن شمشیر و یا شلیک توسط کمان را به بازیکن القاء می کند که همین باعث شده است تا بازی با وجود اینکه یک گرافیک خیلی معمولی شاید هم پایین دارد آن را به یک بازی موفق تبدیل کند.

این بازی اول برای کامپیوترهای شخصی با سیستم عامل های ویندوز، مک و لینوکس به بازار عرضه شد که بعد از آن هم نسخه اندوروید آن برای گوشی هایی که پردازنده تگرا دارند منتشرشد . این کار ساخته استودیو Tale Worlds می باشد که توسط پارادوکس اینتراکتیو منتشر شد. این ایستودیو اعلام کرد که این بازی قرار است برای ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴ عرضه شود.

نسخه دیجیتالی این بازی هم به دست همین استودیو تیل ورلدز ولی نشر نسخه ی فیزیکی آن بر عهده شرکت کاچ مدیا می باشد. نسخه دوم این بازی هم قرار شد با نام Mount and Blade II: Bannerlord برای کامپیوترهای شخصی عرضه شود که داستان آن هم پیش درامد داستان Warband می باشد که در تریلر جدیدش اورا اینگونه نمایش می دهد که قسمت داستانی بازی و جنبه های متفاوت گیم پلی مثل خرید و فروش زره می باشد و رکن اصلی بازی هم تمرکز بر نبردها است. این نسخه برای اشخاصی که نسخه قبل این بازی را استفاده کرده اند و مورد قبولشان بوده است خیلی منتظر این نسخه می مانند چون این بازی تمام جنبه های مثبت قسمت های قبلی بازی راحفظ کرده است و علاوه بر آن جلوه های زیباتری هم برای طرفداران خود به آن اضافه کرده است. در این تریلر مشخص شده است که این نسخه هم برای کامپیوترهای شخصی و پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان عرضه می شود.

Mount and Blade: Warnande به دست استودیو TaleWorlds Entertainment درترکیه که آن زمان شناخته شده نبود منتشر شد و خیلی سریع طرفداران زیادی را به خاطر محیط باز خود و گستردگی گیم پلی آن کسب کرد. این گیم پلی دست بازیکنان را در انتخاب هدف باز گذاشته است طوری که مثلاً شما می توانید در این بازی نقش یک مزدور، راه زن و یا ژنرال یا پادشاه باشید. این بازی خصوصیات منحصر به فرد زیادی دارد از جمله این ویژگی ها سیستم مبارزه تن به تن این بازی می باشد. توضیح جامع نسخه کنسولی این بازی Mount and Blade warbande به شرح زیر می باشد:

در این بازی بازیکنان می توانند نقش آفرینی این نام را که به صورت خیالی در زمان قرون وسطی اتفاق می افتد را ببینند و از آن لذت ببرند. بازیکنان می توانند از طریف گیم پلی غیر خطی راه حرفه ی خودشان را مشخص و اهداف خودشان را با آزادی هرچه تمام انتخاب کنند. در این نبردها بازی خیلی چالش برانگیز است طوریکه علاوه بر فکر استراتژی که برای مبارزه های کوچک و یا بزرگتر هم لازم است بلکه باید بازیکنان مهارت استفاده از سلا حهای خود را در قرون وسطی به دست آورند.

ویژگی های بازی Mount and Blade: Warband

بازی Mount and Blade: warbande یک نقشه خیلی بزرگ را با سیستم رشد شخصیت ارائه می دهد و بازیکن می تواند در حالت چند نفره با ۳۲ بازیکن مبارزه کند. از ویژگی های این بازی:

این بازی از سناریویی در زمان قرون وسطی و بر اساس یک تاریخ کاملاً واقعی انتخاب شده است و تمام انتخاب ها و رفتارهای بازیکن شرنوشت او را تعیین می کند.  بازیکنان می توانند با توجه به ویژگی غیر خطی این بازی مسیر خود را تعیین کنند و با آزادی هر چه تمام اهداف خود را مشخص کنند. این بازی می تواند در منطقه ها و قاره های مختلف شروع شود که هر کدام از اینها ویژگی خاص خود را دارند. مبارزه در این بازی در زمین و یا بر روی اسب جریان دارد و بازیکنان می توانند از سلاح های مختلف قرون وسطی مثل شمشیر، سپر، و نیزه و کمان مهارت های لازم را کسب کند.

یکی دیگر از ویژگی این بازی امکان شخصی سازی شخصیت می باشد که بازیکنان می توانند ظاهر خود را با جرئیات خیلی زیاد از طریق ویرایش صفت هایی چون صورت، سن و جنس تغییر دهند و شخصی سازی کنند. بازیکنان در این بازی می توانند منطقه های مختلف  و قلعه هایی را محاصره کنند. پیشرفت شخصیت بازیکن یکی دیگر از ویژگی های این بازی می باشد که در آن بازیکنان می توانند ارزش و اعتبار خودشان را در مقابل بزرگان بالا ببرند و از راه ازدواج اموال آنها را به ارث ببرند. در بخش چند نفره آنلاین این بازی ۳۲ بازیکن می توانند علیه هم مبارزه کنند.

بازی Mount and Blade: Warband
بازی Mount and Blade: Warband

بازی Mount and Blade: Warbande دارای چندین مد می باشد که در زیر به ذکر آن ها می پردازیم:

مد Diplomacy: این مد واقعاً زیبا می باشد و باید بر روی نسخه  Warband نصب شود. این مد امکانات بیشتری را در اختیار شما می گذارد. در این مد شما می توانید با حاکم یک کشور صحبت کنید، زره ها و سلاح های بیشتری در این مد قرار داده شده است و می توانید با کشورهای مختلف ارتباط بگیرید.

مد Blood and Steel:  این مد هم زیبایی خاص خودش را دارد. در این مد نقشه های جدید، زره های جدید اسب ها و نژادهای متفاوت و همه چیز جدید در این مد می باشد. نقشه ها در این مد چنان زیبا هستند که بازی را برای شما زیباتر می کنند و نژادهایی که در نسخه های قبلی وجد نداشت در این مد گنجانده شده است.

مد Prophecy of Pendor: مدها نوع های متفاوتی دارند. این مد بیشتر صحنه های جنگ را زیباتر می کند این مد بصورت تمپلار می باشد.

مد Battle Sizer Mod: این مد به نسبت مدهای قبلی بهتر به نظر می آید و حجم کمتری دارد و می تواند برای شما یک لشگر سرباز آماده کند مثلاً به صورت دویست به دویست با هم بجنگید که این خود خیلی جالب به نظر می رسد چون در خود بازی مونت اند بلید نمی توان این تعداد سرباز را داشته باشید. این مد می تواند به سربازها یک آراش نظامی بدهد و یکی از بهترین مدها می باشد.

مد CRRG: این مد خیلی ساده و زیبا است حرکات شمشیر زن در این مد تغییر می کند.

این بازی یک سری فکشن ها دارد که شبیه شوالیه های انگلیسی در زمان قرون وسطی هستند و سواره نظام آنها بسیار قوی و قدرتمند می باشد اما از جهت پیاده قدرت این نظام تقریباً متوسط و از لحاظ تیراندازی داری قدرتی متوسط می باشد. شما می توانید هرکدام از این فکشن ها را انتخاب کنید. هر Faction در این بازی از یک حاکم و چند زیر دست تشکیل شده است. مدعی های حکومت را هم به هیچ عنوان نمی توانید در سرزمینی که نسبت به آن ادعا دارند پیدا کنید.

برای استخدام سرباز باید به روستهاها بروید و از آنجا داوطلب انتخاب کنید. نیروها در این بازی برای پیشرفت به XP  و پول شما احتیاج دارند و برای کسب این XP دو را وجود دارد: ۱- اگر تعداد لول شما از نیروها بیشتر باشد بصورت اتوماتیک  به آنها تمرین می دید تا آنها XP دریافت کنند ۲- بعد از هر نبرد هم مقداری XP دریافت می کنید.

لیست Faction هایی که در بازی Mount and Blade: Warband وجود دارد همراه با نقاط قوت و ضفشان به شرح زیر است:

Khergit Khanate:

نقاط قوت: تنها فکشنی است که در این بازی سواره هستند و نظام کماندار دارند. و چون سواره هستند در دشت و بیابان و کلاً در مناطق باز خیلی عالی مبارزه می کنند و همینطور سریع می باشند.

نقاط ضعف: نداشتن نیروی پیاده نظام و ضعیف بودن در دفاع

Kingdom of Nords:

نقاط قوت: داشتن نظام پیاده خیلی برزگ و عالی، بالا بودن قدرت هجومی، قدرت دفاع بالا و کماندارها وقتی دشمن به آنها نزدیک می شوند می توانند از خودشان دفاع کنند.

نقاط ضعف: در مقابل لشگر سواره خیلی آسیب پذیر هستند.

Kinfdom of Rhodoks:

نقاط قوت: بخاطر داشتن نیزه دار در مقابل سواره ها می توانند خیلی مقاوت کنند. کمانداران صلیبی خیلی قوی دارند و در دفاع بسیار قدرتمند می باشند.

نقاط ضعف: نظام سواره ندارند و نظام پیاده ای هم که دارند برای مبارزه کاربردی نمی باشند.

Kingdom Of Swadia:

نقاط قوت: دارای نظام سواره عالی هم در دفاع و هم در حمله

نقاط ضعف: کمانداران خوبی ندارند. نظام پیاده آنها نسبت به نظام سواره بیشتر آسیب پذیر هستند.

Kinfdom Of Vegirs:

نقاط قوت: کمانداران عالی و نظام سواره و پیاده ی عالی هم دارند. قدرت هجومی آنها هم عالی می باشد.

نقاط ضعف: قدرت دفاعی خوبی ندارند و در مقابل نظام سواره بسیار آسیب پذیرند.

  مانی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =