غم‌انگیزترین بازی‌های که تاکنون ساخته شده‌ اند

غمگین ترین بازی ها

گاهی اوقات یک صحنه احساسی در غمگین ترین بازی ها می‌تواند ما را شگفت‌ زده کند. احتمالا شما نیز چنین چیزی را تجربه کرده‌ اید. تصور کنید که پای بازی نشسته‌ اید و ناگهان یک اتفاق شوکه‌ کننده رخ می‌دهد. به عنوان مثال شخصیت اصلی داستان یک خرس گریزلی در حال مرگ را می‌بیند و قبل از اینکه به خودتان بیایید متوجه می‌شوید که اشک در چشمانتان جمع شده است. البته این مشکلی ندارد زیرا شما انسان هستید!

البته برخی از بازی‌ها به این دلیل ساخته شده‌ اند که بازیکنان را به گریه بیاندازند. به همین علت ما لیستی از غم‌انگیزترین بازی‌های ساخته شده، تهیه کرده‌ ایم. اگر توانستید بدون ریختن یک قطره اشک همه این بازی‌ها را انجام دهید قطعا روحتان مرده است!

هشدار اسپویل: اگر تابحال این بازی‌ها را انجام نداده‌ اید، ممکن است با خواندن این مقاله داستان بازی را بفهمید. پس تصمیم با خودتان است، فقط خواستیم که هشدار دهیم!

بازی Castlevania: Lords of Shadow

غمگین ترین بازی ها

پلتفرم‌: PS3, Xbox 360, Xbox One, PC

شما باید به حال گابریل/Gabriel قهرمان اصلی بازی Castlevania: Lords of Shadow از کمپانی  Mercury Steam غصه بخورید.

همسر او در شرایط اسرار آمیزی در حال مرگ است و گابریل هر کاری می‌کند تا یکبار دیگر با او باشد. او معتقد است که با شکست‌ دادن ارباب سایه‌/ Lords of Shadow می‌تواند نقابی که توانایی بازگردانی عزیزان از دست رفته را دارد، بازسازی کند و برای انجام این کار، سفری حماسی را آغاز می‌کند. با این‌حال پس از انجام ماموریتش متوجه می‌شود که فرشته مرگ/ Death تمام مدت در حال فریب دادن او بوده است تا همسر عزیزش را بکشد و شرایط را برای ظهور لوسیفر/ Lucifer آماده کند.

او با استفاده از قدرت خدا، لوسیفر را شکست می‌دهد و با قدرتی که به دست می‌آورد نقاب را بازسازی می‌کند، اما سپس با این واقعیت غم‌ انگیز روبرو می‌شود که قدرت‌های نقاب واقعی نیستند. گابریل فقط می‌تواند چند دقیقه قبل از اینکه روح همسر عزیزش وارد دنیای ارواح شود با او صحبت کند، غم و اندوه و ناامیدی بر او غلبه می‌کند. یک مرد دل‌ شکسته که هیچ هدفی برای زندگی ندارد، از خدا دور می‌شود و به یکی از موجودات رقت‌ انگیز شب تبدیل می‌شود.

بازی Nier

غمگین ترین بازی ها

پلتفرم‌: PS3, Xbox 360

وقتی Nier متوجه می‌شود که دخترش به بیماری سختی به نام Black Scrawl مبتلا شده است، او سفر سختی را در پیش می‌گیرد تا درمان بیماری را پیدا کند. ماجراجویی Nier با وجود تعداد زیادی شخصیت‌های فرعی و داستانی قابل تامل، برای مدتی طولانی ادامه خواهد داشت.

اولین بار که بازی Nier را تمام می‌کنید، شاهد داستان دلخراش مردی سرسخت خواهید بود که برای نجات جان دخترش هر کاری می‌کند، او در این سفر با کاین/ Kaine ستم‌دیده، پسری بدبخت به نام امیل/ Emil و یک کتاب سخنگوی پرحرف به نام ویس/ Weiss همراه می‌شود. در طول دومین مرحله، بازی یک چشم‌ انداز جدید به شما می‌دهد که درباره سایه‌ها است، موجوداتی که Nier در طول ماجراجویی‌اش به طور بی‌ رحمانه‌ای آن‌ها را کشته است. این صحنه‌ها قلب‌های شما را ریش‌ ریش خواهند کرد و باعث می‌شوند که همه کارهایی که در ۲۰ ساعت گذشته در این بازی انجام ‌داده‌ اید را زیر سوال ببرید.

بازی Silent Hill 2

غمگین ترین بازی ها

پلتفرم‌:  PS2, PS3, Xbox 360, Xbox One, PC

هنگامی که داستان بازی با این موضوع که به دنبال همسر مرده خود هستید آغاز می‌شود، متوجه می‌شوید که این یک بازی خوشحال‌ کننده نخواهد بود.

جیمز ساندرلند/ James Sunderland همسر عزیزش مری/ Mary را بسیار دوست داشت. به همین دلیل پس از دریافت نامه‌ای از طرف او با این مضمون که او در “مکان ویژه‌شان” یعنی Silent Hill منتظرش است، به آنجا می‌رود. مشکل اینجاست که جیمز سال‌ها پیش برای کنار آمدن با بیماری لاعلاج مری، او را کشته است. در شهری جهنمی که او مجبور است مسئولیت کارهای خود را به عهده بگیرد، بارها و بارها مجازات خواهد شد و سرانجام در اوج ناامیدی، به جرم خود اعتراف می‌کند. در یک پایان غم‌انگیز، جیمز فکر می‌کند که دیگر نمی‌تواند این زندگی را تحمل کند، پس سوار قایق می‌شود و به دریاچه می‌رود تا زندگی خود را پایان دهد. چه پایانی!!

بازی The Walking Dead

غمگین ترین بازی ها

پلتفرم‌:  PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One, Switch, PC

زامبی‌های آخرالزمانی هرگز داستان‌های شادی‌ آوری ندارند،  فرقی نمی‌کند که مرگ و رستاخیز عزیزانتان باشد یا غریبه‌ها! کمپانی TellTale با ساخت بازی The Walking Dead نشان داده است که استثنا قائل نمی‌شود.

 با بازی در نقش لی اورت/ Lee Everett، ماجراجویی دلهره‌ آوری را به عنوان شخصی که متهم به قتل است در صندلی عقب ماشین پلیس، آغاز خواهید کرد. مواجهه با زامبی‌ها باعث می‌شود که وضعیتتان تغییر کند، زیرا پس از تصادف ماشین پلیس، شما در یک دنیای نسبتا خصمانه آزاد خواهید بود. لی با یک دختربچه شیرین به نام کلمنتین/ Clementine ملاقات خواهد کرد که پدر و مادرش را گم کرده است، او علی‌رغم اینکه می‌داند احتمال زنده‌ ماندن آن‌ها کم است، دختربچه را قانع می‌کند تا با او سفر کند تا دخترک را به والدین‌اش برساند. در ادامه ماجرا با یک سفر خطرناک مملو از مرگ‌های دلخراش عزیزان و درنهایت مرگ قهرمان اصلی بازی یعنی لی مواجه خواهید شد. صحنه مرگ او قطعا برای بسیاری از بازیکنان غم‌انگیز خواهد بود.

بازی Metal Gear Solid 4

غمگین ترین بازی ها

پلتفرم‌: PS3

برای گروهی از طرفداران، همین که شخصیت سالید اسنیک/ Solid Snake در بازی Metal Gear Solid 4 به پیری زودرس مبتلا می‌شود به اندازه کافی ناراحت کننده است اما این تازه آغاز ماجرا است.

سالید اسنیک در منطقه جنگی Middle Eastern است و ماموریت دارد تا لیکوئید اوسلت/ Liquid Ocelot که قصد دارد رهبری لشکری از سربازانی که توسط نانو ماشین‌ها کنترل می‌شوند را به عهده بگیرد و بکشد. متاسفانه متوجه خواهید شد که ویروس FOXDIE که باعث پیری زودرس سالید ‌اسنیک شده است، تا شش ماه آینده جهش پیدا می‌کند و نوع کشنده این ویروس درون جمعیت پخش خواهد شد. سالید اسنیک با اعتقاد به اینکه دیگر چیزی برای از دست دادن ندارد، در این ماموریت تمام تلاشش را می‌کند و حتی با زحمت زیاد از دورن تونل مایکروویو عبور می‌کند تا در نهایت با لیکوئید اوسلت روبرو شود. پس از انجام ماموریتش و با وجود ویروس FOXDIE که قرار است به زودی جهش یابد، اسنیک تصمیم می‌گیرد تا به زندگی خودش پایان دهد. البته ناگهان شخصیت بیگ‌باس/ Big Boss ظاهر می‌شود و اوضاع را تغییر خواهد داد.

بازی Shadow of the Colossus

غمگین ترین بازی ها

پلتفرم‌: PS2, PS3, PS4

درست است که مونو/Mono برای واندر/Wander بسیار عزیز است، اما بهتر است از خود بپرسید که آیا گرفتن جان ۱۶ جانور عظیم‌الجثه برای نجات جان مونو عادلانه است؟

واندر سوار بر اسب خود از سرزمینی اسرارآمیز عبور می‌کند و یکی پس از دیگری کلوس‌ها/colossi که موجودات خارق‌العاده‌ای هستند را از پای درمی‌آورد. با اینکه واندر از کارش پشیمان نیست، اما شما به عنوان بازیکن ممکن است احساس پشیمانی کنید. مشاهده ناله‌های کلوسی‌ها و نشانه‌های واضح اندوه که در زمان مرگشان در چهره‌شان پیدا است، می‌تواند یک تجربه غم‌انگیز را برایتان رقم بزند. به هر حال هر کاری عواقبی دارد و پس از کشتن شانزدهمین کلوسی، واندر متوجه می‌شود که شمشیری تیز وارد بدنش شده است.

بازی The Last of Us Part II

غمگین ترین بازی ها

پلتفرم‌: PS4

ما فکر می‌کردیم که بازی The Last of Us غم‌انگیز است، اما قطعا به اندازه The Last of Us Part II غم‌انگیز نیست!

Last of Us Part II یک بازی حزن‌ آور است. این بازی از ابتدا تا انتهایش تاریک و اغلب دلگیر است. احتمالا در بازی بر سر شخصیت‌ها داد می‌زنید و می‌گویید: “چرا این کارو کردی؟” و “چرا داری این کارو می‌کنی؟”، زیرا می‌دانید که این کارها درد بیشتری به همراه خواهند داشت. اما این بازی به همین دلایل جذاب است. بدترین اتفاق در همان ابتدای بازی رخ خواهد داد و جوئل/ Joel توسط شخصیت تازه‌ واردی به نام ابی/ Abby به طرز وحشیانه‌ای کشته می‌شود و سپس همه چیز غم‌انگیزتر خواهد شد. در طول بازی، احتمالا چه درون صفحه نمایش و چه بیرون از آن، اشک‌های زیادی ریخته خواهد شد. زمانیکه بازی تمام می‌شود احتمالا چشمانتان از اشک خشک خواهد شد. شکی نیست که The Last of Us Part II یک بازی فوق‌العاده است، اما از نظر احساسی نیز بسیار چالش‌ برانگیز است.

بازی Ori and the Will of the Wisps

غمگین ترین بازی ها

پلتفرم‌: Xbox One, Switch , PC

اعتراف می‌کنیم که بازی Ori and the Blind Forest باعث شد تا اشک بریزیم. اما بازی Ori and the Will of the Wisps گریه‌آورتر بود.

بازی Ori and the Will of the Wisps نیز همانند بازی Ori and the Blind Forest از همان ابتدا با آسیب‌های عاطفی آغاز می‌شود. نشان می‌دهد که کو/ Ku دوست جدید پرنده اُری/ Ori نمی‌تواند پرواز کند زیرا یکی از بالهایش پر ندارد. اُری برای این مشکل یک راه حل پیدا می‌کند اما سفرشان به آسمان با یک فاجعه به پایان می‌رسد. در پایان آن سفر دلخراش اُری تلاش می‌کند تا دوست عزیزش را نجات دهد. در نهایت، او جان خودش را فدا می‌کند. بگذارید اینگونه بگوییم که اگر در زمان اوج بازی Ori and the Will of the Wisps غم و اندوهی حس نمی‌کنید پس شما انسان نیستید. احتمالا این بازی، غم‌انگیزترین بازی تمام دوران‌ها است.

 

منبع: Gamespew

سیما حسینی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × دو =