جزئیات و بررسی شایعه فیلترینگ شبکه های استیم و پلی استیشن در ایران

فیلترینگ شبکه استیم و پلی استیشن

اخیرا شایعه ای در خصوص احتمال فیلترینگ شبکه های استیم و پلی استیشن در ایران به گوش می رسد که در ادامه در مورد رد این فیلترینگ صحبت خواهیم کرد. بعد از فیلتر شدن تلگرام شبکه پلی استیشن نیز از دسترس بازیکنان خارج شده و به نظر می رسد که این اشکال از سرور ها باشد چون برای دسترسی به ایکس باکس با همچین مشکلی رو به رو نیستیم و می توان به آن متصل شد.

فیلترینگ شبکه استیم و پلی استیشن
فیلترینگ شبکه استیم و پلی استیشن

شایعه فیلترینگ شبکه های استیم و پلی استیشن پس از فیلتر تلگرام

اخیرا شایعه ای در خصوص احتمال فیلترینگ شبکه های استیم و پلی استیشن در ایران به گوش می رسد که در ادامه در مورد رد این فیلترینگ صحبت خواهیم کرد. بعد از فیلتر شدن تلگرام شبکه پلی استیشن نیز از دسترس بازیکنان خارج شده و به نظر می رسد که این اشکال از سرور ها باشد چون برای دسترسی به ایکس باکس با همچین مشکلی رو به رو نیستیم و می توان به آن متصل شد. بعد از ساعاتی مشکل دسترسی به این شبکه و بازی همچون فیفا برطرف شد و هم اکنون شما می توانید به راحتی بازی کنید.

در مورد شبکه پلی استیشن :

Playstation network در سال ۲۰۰۶ توسط sony interactive ایجاد شد. یک شبکه سرگرمی است که رسانه های خود را به صورت دیجیتال عرضه می کند.ابتدا فقط برای پلی استیشن بود اما بعد ها دیگر وسایل رسانه ای دیجیتال مانند تبلت ها، موبایل ها و… به آن افزوده شد. این شبکه بیش از ۱۳۰ میلیون کاربر دارد که حدود ۸۶ میلیون آن ها اکانت فعال دارند. با وجود این آمار بالای شبکه و وسوسه شدن هکر ها متاسفانه در سال ۲۰۱۱ سیستم اطلاعاتی پلی استیشن هک شد و آن ها به ناچار مجبور به از کار انداختن موقت این شبکه شدند تا بتوانند اوضاع را بهبود بخشند.

ویژگی های این شبکه پر طرفدار :

۱. بازی کردن به صورت آنلاین
۲. پخش آنلاین تریلر های بازی ها و امکان مشاهده آن ها
۳. اشتراک گذاری بازی
۴. برنامه ای برای امتیاز دهی درون بازی وجود دارد که می توانید به آن امتیاز دهید
۵. امکان اضافه کردن دوست به لیست دوستان خود
۶. دارای آپشنی برای محدود کردن کودکان نسبت به رده سنی متناسب با آن ها
۷. امکان رد و بدل کردن پیام
برای ثبت نام در شبکه پلی استیشن شما می توانید یک حساب باز کنید؛این حساب شامل دو مورد می باشد :
حساب اصلی
حساب فرعی

فیلترینگ شبکه استیم و پلی استیشن
شبکه پلی استیشن

حساب اصلی مختص افراد بالای ۱۸ سال می باشد و امکان دسترسی به همه بخش های شبکه پلی استیشن را فراهم می کند با این حساب می توان محدودیت هایی را برای بچه های زیر ۱۸ سال انجام داد. حساب فرعی برای افراد زیر ۱۸ سال ساخته می شود و امکان اتصال به حساب اصلی را دارد. این افراد پس از رسیدن به سن ۱۸ سالگی می توانند حساب خود را به حساب اصلی تبدیل کنند.
هر کاربر برای ورود به شبکه پلی استیشن باید دارای یک ایدی واحد و مختص به خود باشد که از حروف و اعداد تشکیل شده است و طولی بین ۳ تا ۱۶ کاراکتر را داراست. شما می توانید در پروفایل خوداطلاعات مربوط به خود را وارد کنید. امکان اضافه کردن اکانت فیسبوک نیز در پلی استیشن ۴ فراهم شده است. شبکه پلی استیشن جایزه هایی برای کاربران خود در نظر گرفته است که با توجه به فعالیت ها، رکورد ها، فعال بودن و… به آن ها تعلق می گیرد.

این جایزه ها به ۴ دسته رده بندی شده اند :
پلاتینیوم، طلا، نقره و برنز
ثبت نام در پلی استیشن در حساب های اصلی و فرعی رایگان است. سرویس پولی به نام پلی استیشن پلاس وجود دارد که کاربران با دادن حق عضویت می توانند از سرویس های ویژه این شبکه از قبیل تخفیف های بالا، بازی های رایگان ماهیانه، اسفاده از نسخه های بتا، ۱۰ گیگ فضای رایگان بهره مند شوند. کاربرانی که می خواهند از بازی های آنلاین استفاده کنند باید عضو سرویس های پلی استیشن پلاس شوند. کاربران با پرداخت حق اشتراک ماهانه، ۳ ماهه یا یک ساله می توانند عضو این سرویس شوند.

در مورد شبکه استیم :

شبکه ی steam مانند شبکه پلی استیشن یک شبکه ای برای رد و بدل کردن رسانه های دیجیتال است توسط شرکت valve برای توزیع بازی های دیجیتال ایجاد شد. بعدها علاوه بر به اشتراک گذاری بازی های آنلاین و دیجیتال در سال ۲۰۱۲ لیستی را نیز در این شبکه به اشتراک گذاشتن که در زیر آن را برای شما آورده ایم :
چت های تصویری و صوتی
داده های مهم و مورد نیاز
فهرستی از گروه ها و…
امکان بازی آنلاین و قابلیت های جدید این شبکه باعث شد که طرفداران زیادی از سراسر دنیا را به خود جذب کند.

  مانی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × یک =