تولید مستمر مجموعه بازی های سونیک ساخته شرکت سگا

مجموعه بازی های سونیک

مجموعه بازی های سونیک ساخت شرکت سگا، زمانی از معروف ترین و محبوب ترین بازی های قدیمی این شرکت بود که اینک بیشتر رنگی از نوستالژی به خود گرفته است. هرچند طبق اعلام سرپرست استودیو سونیک تیم، ساخت این بازی برای کنسول های خانگی متوقف نخواهد شد.

مجموعه بازی های سونیک
مجموعه بازی های سونیک

نخستین حضور بازی سونیک در عالم بازی های ویدیویی و کنسولی، با نام سونیک خارپشت اتفاق افتاد. این بازی در سال ۱۹۹۱ میلادی به عنوان نخستین بخش از سری بازی های سونیک ساخته شد و انتشار یافت. البته سونیک خارپشت تنها یک کاراکتر قهرمان در بازی های ویدیویی نیست بلکه پیرامون این شخصیت و ماجراهای او تولیدات کمیک، کارتون ها و انیمه هایی نیز شکل گرفته است. سونیک خارپشت در منطقه ای به نام گرین هیلز زندگی می کند.

سبک این مجموعه سکوبازی است و سونیک خارپشت باید در مدت زمانی کم تعداد زیادی از دشمنانش را از بین ببرد. البته سونیک نیز یک خارپشت معمولی نیست بلکه دارای ویژگی های خارق العاده است. اصلی ترین ویژگی او سرعت فوق العاده ی اوست.

در شرایطی که سونیک خارپشت می تواند هفت الماس با نام الماس های آشوب را به دست آورد، این سرعت چندین برابر می شود. این بازی در نخستین ورود خود توانست نماد شانس کمپانی سگا گردد زیرا با فروش و محبوبیت بالا حتی از ماریوی معروف نینتندو نیز پیشی گرفت.

شخصیت های بازی سونیک

در این بازی شخصیت های دیگری نیز در کنار سونیک خارپشت دیده می شوند. دکتر آگمن شخصیت ضد قهرمان و مقابل سونیک خارپشت است. او یک دانشمند بدجنس چاق است که در پی دستیابی به الماس های سونیک است تا بتواند با قدرت آن ها مالک جهان شود و امپراطوری آگمن را ایجاد نماید. اما سونیک، خارپشت قهرمان همیشه می تواند او را شکست دهد و مانع از موفقیت اختراعات او می شود.

دوست سونیک خارپشت، روباهی به نام تیلز است. او می تواند با استفاده از دم خود پرواز کند و همچنین می تواند وسایل الکتریکی و مکانیکی بسازد. پرواز تیلز به این علت است که بر خلاف روباه های دیگر دو دم دارد. او با پرواز کردن می تواند به جاهایی برود که سایرین نمی توانند. او همچنین تورنادو هواپیمای اختصاصی سونیک خارپشت را خلبانی می کند. ورود تیلز به بازی نیز اتفاقی قدیمی است و در نسخه ی دوم بازی سونیک خارپشت در سال ۱۹۹۲ رخ داده است. بازی تیلز ادونچر کمپانی سگا نیز بر اساس همین کاراکتر ساخته شده است.

ایمی رُز شخصیت دوست داشتنی دیگری در بازی سونیک است. ایمی رز هم یک خارپشت است که برخلاف خود سونیک که رنگ آبی دارد، به رنگ صورتی است. او عاشق سونیک است و در اکثر مواقع کنار او دیده می شود. ایمی رز بر خلاف چهره ی به ظاهر آسیب پذیری که دارد، می تواند با ابزار چکش پیکو پیکوی خود با دشمنان مبارزه کند. او دوستانی نیز دارد که یکی از آن ها خرگوشی هلویی به نام کِریم و دیگری یک چاو آبی رنگ به نام چیز است. کریم خرگوش نیز می تواند با دو گوش خود به پرواز درآید و گاهی نیز به وسیله ی چیز با دشمنان مبارزه می کند.

مجموعه بازی های سونیک
مجموعه بازی های سونیک

ناکلز آکیدنا نیز خارپشت دیگری که در واقع ترکیبی از خارپشت و موش کور می باشد. این موجود رقیب سونیک است و نخستین بار در نسخه ی سوم سونیک وارد بازی شد. ناکلز آکیدنا اهل جزیره ی آنجل است. اهل این جزیره از گذشته در جست و جوی زمرد بزرگ بوده اند و ناکلز نیز اینک هدف اجدادش را دنبال می کند. او در سرعت قابل مقایسه با سونیک است و علاوه بر این می تواند به شکل سقوط آزاد پرواز کند.

شدو خارپشت شخصیت دیگر بازی است. او خارپشتی با راه راه سیاه و قرمز است و دارای توانایی های منحصر به فرد است. او می تواند غیب شود و خود را از چشم دیگران پنهان کند. هم چنین می تواند زمان را متوقف نماید. هدف شدو محافظت از مردم کره ی زمین است و با وجود داشتن چهره ای جدی، قلبی بسیار مهربان دارد.

سیلور نیز خارپشت دیگری است که ورودش به بازی در نسخه ی سال ۲۰۰۶ اتفاق افتاد. قدرت های منحصر به فرد این خارپشت نیز شامل پرواز، کنترل جاذبه در اشیاء و سوپر شدن است. او مسافری تبعیدی از آینده است که شیطان زندگی اش را به نابودی کشانده و محکوم به زندگی در گذشته کرده است. او ابتدا در اثر فریب خوردن گمان می کند سونیک ابلیس است و با او می جنگد اما پس از پی بردن به حقیقت با سونیک دوست می شود.

از سال ۱۹۹۱ تا ۲۰۱۲ بیش از صد عنوان برای بازی سونیک ارائه شد و تا آن سال از اصلی ترین بازی های سگا بود. از جمله ی آن ها می توان به سونیک خارپشت ۱، ۲، ۳، سونیک و تایلز، سونیک اسپینبال، سونیک سی دی، سونیک و ناکلز، سونیک تری دی بلست، سونیک مبارز، سونیک آر، سونیک جم، سونیک ادونچر، سونیک و راز حلقه و عناوین جذاب و بی شمار دیگر اشاره نمود.

کمپانی سگا این روزها تمرکز خود را بیشتر بر ساخت بازی هایی برای پلتفرم پی سی گذاشته است. با این حال تاکاشی ایزوکی چندی پیش خبر از ادامه ی ساخت سری بازی های سونیک برای کنسول های خانگی داده است.

سرپرست استودیو سونیک تیم در مصاحبه ای که با یکی از وب سایت های ژاپنی انجام داده است، ادامه ی ساخت بازی های سونیک را برای کنسول های خانگی تأیید کرده است. بازی سونیک از جمله بازی های تولید شده در استودیو های ثانویه است. به دلیل مواجه شدن نسخه های جدید بازی سونیک (از جمله آخرین نسخه با نام Sonic Boom) با استقبال ضعیف کاربران، و همچنین احتمال قطع همکاری سگا با استودیو های ثانویه عده ای این شایعه را منتشر ساختند که ممکن است کاربران، به زودی با توقف تولید این بازی مواجه شوند. روشن است که سونیک سود آوری سال های نخستین خود را برای سگا ندارد اما تاکاشی ایزوکی سرپرست تیم با بیانات خود در مصاحبه، این شایعات را غیرمستقیم تکذیب نموده است.

به هر ترتیب این خبر نیز تأیید شده و موثق است که کمپانی سگا در نظر دارد با قطع همکاری خود با استودیوهای ثانویه، تمرکز خود را بر ساخت بازی هایی چون Total War و Yakuza افزایش دهد. باید در انتظار بود و دید عملکرد این کمپانی در جهت حفظ سونیک خارپشت پیش می رود و یا به زودی باید شاهد محو شدن این کاراکتر نوستالژیک از صحنه ی بازی های ویدیویی و کنسولی باشیم.

  مانی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =